timokyana schreef:Nou papa Timo is niet zo'n lieve papa, we wilden ze bij elkaar zetten en dat was geen succes. Hij dendert er recht op af en kyana beschermd het veulen dus niet.
Timo is toch een stuk dominanter als ik dacht.
Ze staan nu weer apart, iemand tips?
Houd ze een weekje of 2-4 apart, en probeer het dan nog eens. Aman mocht er in het begin ook totaal niet bij van Dewi, Dewi was wel enorm beschermend. Met als gevolg dat toen het veulen wel zelf en alleen op stap ging. Aman vrij rottig tegen het veulen was. Inmiddels is veulen ouder (2 maand) Dewi is wat losser geworden, en Aman is ook een stuk vriendelijker geworden. Komt vanzelf wel als de tijd daarvoor rijp is 
Leon, muizengif, geen problemen mee. Maar, als je andere beesten hebt, en zeker dat Houdini-konijn, zou ik toch m'n twijfels erover hebben...
timokyana schreef:@maya of andere kenners

Waarmee hebben jullie veulen en merrie de 1e keer ontwormd? En binnen hoeveel tijd? mijn da zei de 7e dag en dan voor zo'n 50 a 100 kg. Geen equest. Wilde toch nog even nachecken want was niet mijn eigen da maar zijn collega.

Ik heb het veulen niet ontwormd. Dewi was 3 weken voor de bevalling nog ontwormd, en de DA zei dat het veulen daarmee afdoende beschermd was. Daarnaast ontworm ik alleen Aman en Dewi eigenlijk, ook op DA-advies, die zei dat ik dat pas hoefde te doen als het veulen een half jaar oud was. Voor welke kuren je kunt gebruiken moet je even op de verpakkingen kijken 
Leon, kan je het nog aan? Een kale Snow? Ik ben toch wel benieuwd naar hem zonder sokken hoor...
En sterkte van de plekken... Ik heb ook nog het vage merkteken van Isa op m'n buik staan... ooh, dat deed zeer. Ah, zie nu en vage foto.... standfoto is ook welkom hoor

Anyway, ben net terug van etentje met de meiden van de buitenlandexcursie van vorig jaar. We waren nu met ongeveer 1/3e van de groep.... heleboel kwamen 'gewoon' niet.. vonden we wel een beetje flauw hoor
T is toch leuk om van elkaar te weten wat iedereen doet, hoe ver iedereen ervoor staat enzo... En gewoon een bijkletsen, het gros van die meiden zal ik nooit meer zien... Goulashsoep was pittig maar lekker. Lekker brood erbij. Onze excursie was vorig voorjaar naar Tsjechië, Hongarije en Oostenrijk. We hebben toen ook goelashsoep gehad, vandaar
Gewoon bij een leraar thuis, ook degene die ons toen begeleid had, was fijn