[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:44

Klinkt als druk dagje sita. Maar nog 1 dagje en lekker vakantie!
Heerlijk, hopelijk word het weer wat beter voor je Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:57

het regent hier de hele tijd.
Ik had Ziggy graag nog even willen longeren met de pessoa. Maar wordt hem niet meer. Hij pakt het echt goed op, en je ziet al steeds meer balans.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:59

Klinkt goed janet.Balen van het weer he.
Zondag is Timo weer aan de beurt, we gaan de speklaagjes maar eens even verminderen Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:04

Ziggy is ook te dik, komt omdat hij toen die 20 kilo musli op had gegeten. Is echt duidelijk te zien.
Ik heb het vosbonte paardje hier achter nog eens zitten bekijken, maar die heeft best veel van timo weg.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:05

hihi mochten ze hem ooit verkopen Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:08

als ik het goed heb is het een merrie. Maar ik ken de eigenaren niet. Heb er ooit wel eens iemand mee bezig gezien. Ze zijn haar ook aan het beleren. Dus misschien heb ik wel een keer een buitenrij partner

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:09

Leuk janet. Misschien kun je dan eens een foto plaatsen, ben wel benieuwd?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:12

Als het misschien ooit een keer lukt. Ik ga niet zomaar bij iemand in het land staan en een foto maken. En vanaf hier lukt het ook niet. Maar als het lukt, zal ik hem zeker laten zien.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:14

hihi nee dat bedoelde ik ook niet

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:17

Mijn moeder hoorde het poesje net. Dus ga even snel kijken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:18

succes, hopelijk kun je het vangen .

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:19

Ik moest van de week nog aan Timo denken Bloos
Nu Snowdon voor sokloos is, deed ie me even aan Timo denken... als je snel kijkt... die uitstraling van dat koppie en de houding die ze allebei aannemen (voor zover ik van Timo op foto's zie..)
Zou wel grappig zijn als er een vrouwelijke Timo bij Janet staat Haha!

Ik heb vanmiddag twee vliegensvlugge karatetrappen van Chayenne gehad tijdens onze wandeling Boos!
Eerst met Snowdon en Chayenne het dorp/de wijk in (voor het eerst!), ging hartstikke goed... ook het wachten bij het winkelplein. Lisa even wat lekkers laten halen haha. Maar langs het kanaal onder de brug door zo de wijk weer uit... kwamen we op het zandpad waar we vaker lopen/rijden. Wij dus even rennen/draven... Chayenne liep lekker door en dat is nieuw haha, toen uitwijken voor tegenliggers, dus bermheuveltje op.. daarna heuveltje af... neemt ze een sprong, klapt tegen Snowdon aan... Snowdon vliegt er vandoor met Lisa erop (klein stukje, maar Lisa had het wel ff pittig), Chayenne wilde mee... maar ik had het uiteinde van het touw nog vast en in haar enthousiasme/joligheid springt ze in de lucht en klapt haar benen naar achteren... tot 2x toe! De eerste was een schampschot recht in m'n buik, de tweede flink raak op mijn bovenbeen.... en ik maar niet loslaten haha, zo een aantal meters meegesleurd en toen bedaarden ze gelukkig, pfieuw! Ik was zo bang dat ik haar kwijt zou raken als ik los zou laten Bloos

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:38

snowdon: auw... je bovenbeen zal wel lekker blauw gaan worden. Gelukkig was het joligheid en niet uit gemeenheid. Ik zou ook niet loslaten hoor.

Ik heb net het poesje weer gezien. Hij zat nu in een bosje verderop. Heel hard te miauwen. Ik er naar toe, het bosje in. Maar ik zag hem niet. Bleek het katje aan de andere kant het bosje uit te rennen. Ik kon er niet meer achterna, want zat een beetje vast in het bosje. Ik zag hem het land inrennen tussen de wortels. Ik denk dat ik hem nooit zal krijgen.
Wij hebben hier een grote voerbak in de schuur staan voor onze erfkatten. Dus het enige wat ik kan hopen is dat hij de weg naar ons huisje vind en bij ons komt eten.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:47

Auw Leon wat een avontuur.. Bloos!
Dat zal even schrikken geweest zijn.. Ik denk dat je morgen inderdaad wat blauwe plekken rijker bent..

Ik denk inderdaad dat je hem niet zo makkelijk te pakken gaat krijgen Janet..
Maar hij eet wel uit het voerbakje wat je hem had gegeven?

Ik verlies trouwens niet echt snel mijn geduld met klanten. Vanmiddag scheelde het niet veel, maar dan reageer ik dat lekker af op het kadotjes inpakken, dat gaat dan ineens retesnel.. Tong uitsteken
En als ik mijn geduld verlies dan zijn ze slecht af, maar dat heb ik nog altijd weten te voorkomen. Zelfs gister toen een klant terug kwam met een kleine 122 cm kindertrampoline.. Hij was er zelf op gaan springen en het springnet wat gescheurd. Vond hij het gek dat hij geen nieuwe deed. Hallow.. Dat is voor kinderen niet voor een volwassen, met zeer overwicht, man.. Rolleyes

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:51

Ik kan niet echt controleren of hij uit het bakje heeft gegeten. Omdat er hier een zwerfkat rondloopt, wij hebben 5 katten (4 boerderijkatten 1 huiskat) en de buren hebben ook een kat. De buurvrouw geeft haar kat altijd eten op het balkon dus daar staat ook altijd katten voer.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:52

Oh aha.. Ja dan gaat het wat moeilijk inderdaad..
Maar hij blijft iig wel hangen daar bij jullie in de buurt.. Dat is tenminste al iets.. Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:55

jammer janet, zal vast wel goed komen met die kleine.Hij komt in ieder geval terug om te eten naar die plek.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:00

Ik hoop het wel. Wij hebben hier al een keertje eerder een wilde kat gehad, en die hebben we tam kunnen krijgen. Het is nooit een huis kat geworden, maar hield wel van knuffelen.
Ik schat het katje een week of 10 kan nog wel iets ouder zijn. dus moet zich zelf al wel een beetje kunnen redden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:17

Leon: compliment dank je, hihi vind snowdon een knapperd Knipoog

Nog geen blauwe plek?
edit: 22.24 ik duik mijn bed in morgen vroeg dag (werken Koe )
Fijn weekend allemaal!!!

Ohhh Berdien, heb je al even niet gezien hier, hoe ist met jessie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!al een beebje Vingers aflikken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:30

welterusten!
Ik ga ook naar bed.
Ik ga morgen naar een info ochtend over vrijwilligers werk doen in thailand bij een olifanten weeshuis.

doei, en truste!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:33

Dat klinkt interessant, Janet!

Hihi, heb geen blauwe plek... nog niet!
Wel stijf bovenbeen....

edit: .... een vage foto (door telefoon gemaakt en uitvegroot...) van snowdons voorbenen op dag 1! Verdrietig
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AEKMHI7T.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:05

timokyana schreef:
Nou papa Timo is niet zo'n lieve papa, we wilden ze bij elkaar zetten en dat was geen succes. Hij dendert er recht op af en kyana beschermd het veulen dus niet.
Timo is toch een stuk dominanter als ik dacht.
Ze staan nu weer apart, iemand tips?

Houd ze een weekje of 2-4 apart, en probeer het dan nog eens. Aman mocht er in het begin ook totaal niet bij van Dewi, Dewi was wel enorm beschermend. Met als gevolg dat toen het veulen wel zelf en alleen op stap ging. Aman vrij rottig tegen het veulen was. Inmiddels is veulen ouder (2 maand) Dewi is wat losser geworden, en Aman is ook een stuk vriendelijker geworden. Komt vanzelf wel als de tijd daarvoor rijp is Lachen

Leon, muizengif, geen problemen mee. Maar, als je andere beesten hebt, en zeker dat Houdini-konijn, zou ik toch m'n twijfels erover hebben...

timokyana schreef:
@maya of andere kenners Knipoog
Waarmee hebben jullie veulen en merrie de 1e keer ontwormd? En binnen hoeveel tijd? mijn da zei de 7e dag en dan voor zo'n 50 a 100 kg. Geen equest. Wilde toch nog even nachecken want was niet mijn eigen da maar zijn collega. Knipoog

Ik heb het veulen niet ontwormd. Dewi was 3 weken voor de bevalling nog ontwormd, en de DA zei dat het veulen daarmee afdoende beschermd was. Daarnaast ontworm ik alleen Aman en Dewi eigenlijk, ook op DA-advies, die zei dat ik dat pas hoefde te doen als het veulen een half jaar oud was. Voor welke kuren je kunt gebruiken moet je even op de verpakkingen kijken Lachen

Leon, kan je het nog aan? Een kale Snow? Ik ben toch wel benieuwd naar hem zonder sokken hoor... Bloos Haha! En sterkte van de plekken... Ik heb ook nog het vage merkteken van Isa op m'n buik staan... ooh, dat deed zeer. Ah, zie nu en vage foto.... standfoto is ook welkom hoor Clown Tong uitsteken

Anyway, ben net terug van etentje met de meiden van de buitenlandexcursie van vorig jaar. We waren nu met ongeveer 1/3e van de groep.... heleboel kwamen 'gewoon' niet.. vonden we wel een beetje flauw hoor Bloos T is toch leuk om van elkaar te weten wat iedereen doet, hoe ver iedereen ervoor staat enzo... En gewoon een bijkletsen, het gros van die meiden zal ik nooit meer zien... Goulashsoep was pittig maar lekker. Lekker brood erbij. Onze excursie was vorig voorjaar naar Tsjechië, Hongarije en Oostenrijk. We hebben toen ook goelashsoep gehad, vandaar Clown Haha! Gewoon bij een leraar thuis, ook degene die ons toen begeleid had, was fijn Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:43

Doei!
Nou daar ben ik dan hoor!
Heb niet alles bijgelezen, excuse me!
Leon een heel avontuur dus, met blauwe plekken als gevolg Ach gut ik laat ook nooit los
Arme Snowdon, kale beentjes. Merk je al verbetering?
Timo doet naar tegen Janeeba, ik ga helemaal met Maya mee Ja

Jessie heeft nog geen veulen. Moet ook zeggen dat ik haar alweer een hele tijd niet heb gezien Bloos Moest érg veel werken, en had een uberbelangrijk tentamen. Dat tentamen MOET ik halen, anders mag ik niet naar Galway.
Gisteravond naar de Horsepower geweest, en daar een flink gat in m'n begroting geslagen Bloos
Nieuw halster voor Jes, een zwarte met twee zilveren lijntjes erop Kwijl plus een halstertouw, zwart halstertje voor het veulen+halstertouw, rode poetsset voor het veulen, daas spray, goede schaar, trailerlijn die ik ga gebruiken om het veulen mee te nemen aan het zadel, bit voor de Bels en dat was het geloof ik wel Clown
Verschrikkelijk, het ging keihard regenen en onweren en ik reed Nagelbijten / Gniffelen Nou ja, eens moet de eerste keer zijn, en ik ben helemaal heel thuis gekomen Cool

Zal vandaag wel foto's van Jes maken met 'r nieuwe halster Pling

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:05

Doei!

We hebben net wedstrijd gehad, nou ja meer een springlesje in wedstrijd verband, was erg leuk en gezellig..
We waren maar met 4 man, beetje jammer.. Maar de rest had afgebeld.

Heb heerlijk gesprongen, Amy had er weer haar ouderwetse lol in en we waren lekker bezig.
Eerst moesten we een parcours springen, met een hindernis of 7.. En daarna een soort barrage en dan moest je zoveel mogelijk centimeters verzamelen in 2 minuten. Ik had 915 cm verzameld.. Clown
Maar ik had wel 3 fouten, balk eraf en hindernis om ver, in het parcours. We hadden een tweede plaats.. Haha! Heb een mooi rood lintje erbij! Haha!

Maya heeft een leuke avond gehad..
Verdrietig Snowdon zijn beentjes.. *Snik..
En Berdien heeft lekker geshopt.. Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:43

Verdrietig Verdrietig

Ik ben niet vrolijk... No Cheer

Veearts is vanochtend geweest voor Chayenne, patella fixatie Boos!
Verslag volgt nog....