[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:35

met dat deken kun je niet veel meer jorretje....

nientsje,jij hebt het met je rijinstructeur,maar ik wordt heel vaak aan kleinkinderen van klanten gekoppeld(althans,krijg vaak zo de opmerking;ach jij zou wel wat voor...zijn)
ik zeg wel eens;maar eros is mijn vriend!maar zou wel graag een vriend willen hoor,echter liefde laat zich niet leiden.kinderen zou ik ook wel willen,maar er zijn meer wegen die naar rome leiden zullen we maar zeggen..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:14

Op ieder potje past een dekseltje.
Maarrrr. Je moet er wel wat voor doen uiteraard. Stappen. Praten met mensen. Datingsites etc.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:37

Jemig die Gijs en dekens!!

Hier geen mok gevallen, wel idd bij sommige wat rasp, niets mee doen. Mijten doen we standaard 1x per jaar behandelen...

En daten en potjes op deksels, ik ben ook lang alleen geweest, wel eens wat tussendoor maar altijd gedoemd tot mislukken :+
Nu happy!

En dan nu snel stad in om te shoppen voor de vakantie!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:52

Hey lieve mensen!

Ik vroeg me af of hier meerdere mensen op dit moment een veulentje hebben?
In de buurt van de Bollenstreek zuid-holland.
Mijn veulentje akyra staat momenteel in een stal maar ben eigelijk op zoek naar een veulen maatje voor haar waar ze een poosje kan blijven staan tot ze een jaar of 2 is.

iemand een idee?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:31

Stappen... daten... met mensen praten...
Daar stopt het al voor mij :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:36

Ach Nientsje, soms gaat dat vanzelf ik had mijn vriend al wel eens gezien bij het uitgaan, maar uiteindelijk via internet contact gezocht (was gewoon vriendschappelijk bedoeld. Viel niet op hem in 1e instantie)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:36

Bij cp112? Of bij andrea van forrest? Ik weet niet wie er opfok aanbied verder?
Heb je nog geen opfok adres in de buurt gevonden?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:38

Zelf vind ik het leuker als het spontaan zo loopt dan dat je er naar 'op zoek' gaat. Heb ook geen haast, zou het leuk vinden maar vind het op het moment als single ook heerlijk!
Mijn dates via datingsites waren meestal helemaal niet de moeite waard.

Dit jaar een tijd met een vriend van de man van collega gedate. Was idee van collega.. Best leuk maar niets geworden.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:40

Hey Jorretje & co!

Alles goed hier. Modderig, vies en grijs en allesbehalve wit maar denk dat dat bij jullie ook het geval is nu :P Paardjes gaan gelukkig wel lekker. Ben blij dat Tinky zich op dit moment ook weer beter in haar vel voelt. :) Ik vermoed dat onze voerverandering er weer voor zorgde dat het even weer platte mest was etc. Nu gelukkig terug structuur in. En al een tijdje geen koliek meer gehad.. (maar dat roep ik niet al te luid) We zijn gestopt met 'krachtvoer/brokjes' te geven aan al onze paarden en geven nu enkel hooi, luzerne en een liksteen. Meer hebben ze toch niet nodig. Ik heb ook lange tijd niet meer gereden maar zit sinds kort toch terug in het zadel! Dit omdat Tink dus slecht in haar vel zat.. Kreeg haar de wei met geen stokken niet meer uit. Dus ik dacht dat een pauze voor ons beiden om frustraties te vermijden het beste was. Ben blij dat ik dat gedaan heb, want gaat lekker nu. Ik rij haar tegenwoordig ook bitloos (dat deed ik met Boris al, die is bitloos beleerd), wat vroeger dus echt een bijna onmogelijke opgave was aangezien ze ging lopen klieren. Nu het goede hoofdstel gevonden en dat gaat goed! Nog werk aan de winkel, maar echt, met bit ging echt niet beter. :') Ik hoop binnenkort terug met de club op pad te gaan en met mijn buitenrijgenootjes. En dit jaar wil ik terug gaan naar de TREK! Tinky en ik rijden dus momenteel zo rond.
Afbeelding

Vandaag grondwerkles met Boris om 12u30, spannend. Heb nu al een tijdje niet meer met hem gewerkt, maar ging heel goed. Ik rijd momenteel dus niet meer met hem. Hij was altijd behoorlijk zenuwachtig buiten en ik vermoed een gebrek aan wederzijds vertrouwen, dus nu werken we aan onze band (hoe cliché :') ). Bovendien werd hij een beetje dominant naar ons toe.. Die eerste les kon je dat echt goed terugzien. Paard ging zo wat omhoog uit protest :wow: Wat gierde de adrenaline dan in mijn lijf zeg. Zo machtig, een paard als Boris op twee benen. Was er eventjes niet goed van, haha. Vandaag gaan we sinds lange tijd normaal gezien terug naar buiten met hem aan de hand. Vorige keer kregen we hem al best ver zonder Tinky, maar eens op het veldbaantje is hij ontploft en heeft hij zich wild losgetrokken om naar huis te rennen.. Ik ben er dan achter gespurt en kon hem net tegenhouden. Maar sinds die ervaring dus niet meer alleen gedurfd. (Met Tinky maakt overigens geen verschil, kruipt in zijn eigen wereldje zegmaar.) Soit, hier een filmpje van onze laatste GW sessie.

Ik heb nu ook vakantie. Ben terug met glans geslaagd (zit momenteel in mijn laatste jaar Toerisme). Na de vakantie wordt het wel erg druk met belangrijke dagen op school, GIP (eindwerk), stage van 3 weken, reis naar Krakau (Polen) voor 5 dagen, ... Mijn vriend komt ook eindelijk terug naar België in 3 dagen dus happy times!

-----

Ik wil ten eerste alle mama's die in verwachting zijn feliciteren! Proficiat Andrea, Leonoor & Chantal!

Oh god, dat deken Jorretje.. :+ Doet me denken aan toen het -15°C buiten ging zijn ooit en wij snel snel dekens gingen kopen. (Wat waren wij toch onwetend.. kunnen ze prima tegen, maar soit) De volgende dag had één van mijn Shets haar deken echt volledig vermoord. Was echt 10x zo erg als bij jou, haha. Daar gaat je 100 euro :=

Hier hopeloos verliefd geworden via het internet, Ellie.. Raad ik ook niet aan, al was het wel mooi hoe ik compleet voor iemands karakter viel.. Ik besefte dat het behoorlijk risky was, zeker aangezien er tussen mijn vriend en mij 8 jaar verschil is. Maar toen we besloten om met elkaar te praten via Skype, wisten we dat het écht was. Het is voor mij een behoorlijk gekke rit geweest en heb erg lang moeten wachten voor ik hem in het echt zag, maar dubbel en dik waard <3 We zijn nu anderhalf jaar samen (dat is wel inclusief onze 'virtuele liefde' zegmaar) en zijn dus afgelopen zomer o.a. naar Zweden en Finland geweest en waren eigenlijk alle schoolvakanties constant samen. Aangezien hij in Dublin studeert en wat op de centjes moest letten (tja, vliegtuig is niet al te goedkoop), heb ik hem nu 4 maand niet meer kunnen vastpakken. Pff, niet simpel weer, maar ik mag niet klagen natuurlijk. Zoals reeds gezegd zie ik hem terug de 22ste. Altijd zo een euforisch moment, dat weerzien. Enne, mits hij er door is, is het nu waarschijnlijk permanent!

Veel plezier met shoppen Leonoor! Moet ik ook nog doen, dien nog enkele leuke cadeaus te vinden voor mijn moeder en de moeder van mijn vriend. Wij doen een potje Gent. (Ik moet namelijk nog naar de ruitershop daar om een prijs op te halen _O- )

Ik heb geen idee helaas, Juulx..

Haha, Nientsje, zo herkenbaar. Zie mijn verhaal hier boven. Anders had ik nu ook geen vriend hoor :')

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:21

Hier gelukkig (even afkloppen) geen mok, rasp of mijt. Bij beide tinkers niet. Storm zijn benen zijn echt kurkdroog, zelfs als hij in de blub en modder staat. Heeft ook mooie droge hoeven. Woody zijn benen zijn ook mooi droog. Maar die heeft achter wel een dikkere rand/bobbel lopen. Daar is verder niks mis mee. Voelt goed aan en houden we in de gaten. Hij heeft in het verleden een verwaarlozing op de hoeven gehad. Rotstraal die niet goed behandeld is geweest (blijkbaar). Daar zijn we toen we hem net hadden flink mee aan de gang gegaan en krijg nu elke keer de complimenten van de hoefsmid dat zijn hoef er zo goed uitziet. Dat komt ook wel dat hij dag en nacht buiten loopt en er dus geen urine en poep de hoef irriteren.

Jeetje dat deken. Houdini is er niks bij. Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen.

En jullie komen echt wel een keer de ideale partner tegen hoor. Bij de een duurt het wat langer dan bij de ander. Maar op elk potje past een dekseltje. Ik ken mijn man al 20 jaar en zijn 11 jaar getrouwd. 2 heerlijke kinderen. Dus ik heb echt niks te klagen wat dat betreft. Al vind ik wel dat er op dit moment veel mensen gaan scheiden of uit elkaar gaan.

Mooi verhaal Jackytje. En dat grondwerk ziet er goed uit. Fijn dat Tinky zich weer lekkerder voelt. Je bent goed bezig.

Ik ben met Storm aan het trainen aan de lange lijnen. Door zijn protest af en toe onder het zadel en het wachten op de osteo wilde ik toch wel door kunnen trainen. Dus dan maar rustig de tijd nemen om de lange lijnen aan te leren. Storm vind het allemaal geen probleem, het is meer voor mij. Ik vind het zo lastig, die lijnen vast houden en dan ook nog zo'n lange zware zweep en dan nog meelopen en het goede commando geven,phoehee. Maar het gaat nu echt super. We kennen in stap de traver, schouderbinnenwaarts, appuyament enz aan de lange lijnen. Het is ook nog eens kei leuk om te doen. Woensdag komt de osteo en dan lekker een paar dagen rust met de kerst en nieuwjaar.
Woody gaat ook erg goed vooruit. Hij begint nu de traver aan de hand goed onder de knie te krijgen. Het is een klein toppertje die zich gelukkig steeds meer thuis begint te voelen. Erg leuk om te zien hoe de 2 paardjes zich aan hebben gepast aan elkaar en bijna onafscheidelijk zijn. Maar wel echt ieder een eigen karakter hebben.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:34

Nog een lange lijnen fanaat leuk! Ik zit met Pip af en toe ook te kloten hoor, lijnen zweep en alles. Wel leuk dat allebei je paardjes zo leuk hey met elkaar hebben

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:44

Ik lees ergens vandaag bij!
Zo dressuur, ik ben daar zo niet voor gemaakt, en mijn paard ook niet :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:44

Lange lijnen is idd erg leuk. Zou ook nog wat voor mij en Boris zijn, alleen..

.. Blijkt dat mijn instructrice tijdelijk stopt. Zit haar allemaal niet mee dus heb er alle respect voor. Natuurlijk enorm balen want mijn les is afgezegd. Pff echt l*llig als ik het zo mag zeggen. Ging zo goed met haar, dacht eindelijk dé persoon gevonden te hebben maarja.. Bij mijn vorige was het net hetzelfde verhaal, tijdelijk gestopt en zij heeft nooit meer verder gedaan en nu dan ook paarden verkocht. Ik zeg niet dat het zo gaat lopen, maar daar denk je dus wel meteen aan.. Nu mag ik dus nieuwe zoeken, maar het zal nooit hetzelfde zijn. :(

Succes met je dressuurles!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:46

Dressuur proef, Dott en ik hebben clubkampioenschappen haha

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:47

Dubbelsucces dan!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:08

Shelly21 schreef:
Dressuur proef, Dott en ik hebben clubkampioenschappen haha

Dit idd :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:18

Succes meiden!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:28

TurboTinker schreef:
Bij cp112? Of bij andrea van forrest? Ik weet niet wie er opfok aanbied verder?
Heb je nog geen opfok adres in de buurt gevonden?

Ik niet meer :) zijn we helemaal mee gestopt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:28

En succes dames

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:52

Pff. Nou die van mij had echt weer spatjes vandaag.. wat ie de laatste tijd toch steeds heeft.. word er iig niet vrolijk van. Heb hem met inrijden ff flink moe laten lopen, want meneer liep met een bolle rug rond te stuiteren. maar in de proef zelf merkte ik daar weinig meer van dat ie moe was. 1 hele enge hoek, de jury die haar hand op stak.. zoef, pony aan de andere kant van de baan. Ik ken hem zo echt niet.. de stukken dat ie ontspannen was liep ie heel goed. Maar ertussen in was echt niet leuk. 3x de volte in galop bij C gereden voor ik hem enigzins normaal weer had. Dus hoe dan ook al sowieso -4 of -6 te pakken. Kan wel een potje janken. Waarom doe ik dit eigenlijk nog?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:04

Hallo allemaal dit ziet er uit als een gezellig topic zou ik me mogen melden?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:16

Uhhhh zoveel nieuwe berichten! Ik lees straks even alles terug :+

Daten, wat is daten? Ik werk te veel!
En ik ga het doen hoor ik ga met bones naar buiten volgende week!! :D

Ik moet mn vader nog om krijgen en dan mag ik een slang :D moeder is eindelijk om aww yeahh

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:53

Fijn dat Tinky zich al beter voelt!
Ik wil ook ooit TREC gaan starten :D
Alleen balen van je instructrice.

Ik vind langelijnen ook leuk :)

Balen Dott :(:)

Slangen zijn cool!
Het nadeel is dat ze voornamelijk ratten en/of muizen eten. En dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:13

Pff dat is balen Dott.. Zit ons beide niet mee vandaag.. :P

Spannend met Bones naar buiten! Komt vast goed. Foto's maken hé? Die knapperd moet je meer showen. Wat betreft slangen deel ik dezelfde mening Nientsje haha. Zeker aangezien ik Caafjes heb :=

Enne, het is TREK, niet TREC. Ik verwarde het ook constant vroeger haha. Ik heb clubgenootjes die TREC rijden en was vrijwilliger in Eersel. Erg leuk. Alleen heeft Tinky zo haar stuurloze momentjes en dus durf ik het niet goed om te starten. Misschien dat ik wel eens een oefendag meedoe, die organiseren ze wel af en toe.

De TREK of Randoligue is een paardenevenement dat om het jaar in Wallonië of Vlaanderen plaatsvindt. Dit jaar is het terug in de Ardennen in Mirwart. Super mooie omgeving.. Onze club 'trekt' net als alle andere VVR's en outdoorridingclubs naar dat evenement. Ook Nederlands tref je er elk jaar. Is enorm gezellig om na een trektocht van een week gezamelijk toe te komen, te feesten en te eten. Ze organiseren ook altijd demo's waar je ook aan mee kunt doen. Zo was er vorig jaar Working Equitation.

Dit is het filmpje van mijn TREK ervaring in 2014. :)

http://www.lequimag.be/sites/default/fi ... 2-2015.jpg

Enne, Ginootje, van harte welkom! Leuk paard heb je (even gespiekt in profiel :o )

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:18

Haha ohh okee :o van TREK had ik nog niet gehoord. Maar klinkt leuk!