Tsjah, het is altijd moeilijk. Ik heb gehoord dat er mensen naar zee gaan met de tinkers en erna zijn hun voeten weer genezen. Maar of dat echt zo is weet ik niet. Ik zou het nog even proberen en anders kun je ze altijd nog (deels) weghalen.
jorretje
Geplaatst: 30-03-14 16:29
oh lekker Lotte, het is echt weer voor buitenritjes! en ja! Plaats eens een leuke foto van Misty!
Hier belde mijn papa dat hij Gijs al zo lang niet gezien had en of ik het leuk vond als we langs gingen. Natuurlijk vond ik dat leuk .
J_E
Geplaatst: 30-03-14 16:35
Altijd leuk op visite bij je paard
Mok heeft toch altijd even tijd nodig om te genezen? Mijn pony had er in de herfst ook last van, dat heeft ook wel een week of 3/4 geduurd voordat het over was, ondanks de behandeling.
Ik geef Sally iedere dag een keer Chevadonyll door haar eten. En geloof er in dat het goed helpt. Sally heeft nooit mok, en als ze al een plekje heeft is het met een paar dagen weg. Alleen de rasp in haar knieholte blijft. Maar die wordt ook niet erger.
Buitenritje vandaag ging goed. Hadden maar beslist om niet over het slik te gaan, maar lekker de polder in zodat ze ook nog even haar ei kwijt kon. En dat was goede beslissing. Ze had er flink de pas in. We hebben stukken gedraafd en zelfs nog een klein galopje in de berm gedaan. Helaas lag Sally ook een keer op haar knieën. We zaten in een drafje en ineens vlogen er in de sloot eenden weg en ze schrok zo dat ze voorover op haar knieën kukelde. Ik maakte zo'n rare zwieperd met m'n benen dat ik kramp kreeg en heel m'n rechterbeen liep te shaken Even gestopt en in de beugels gaan staan en toen ging het weer. Verder heerlijk gereden op een super wakkere Sally die het laatste stuk naar stal niet wilde stappen maar het liefst in draf af wilde leggen.
Jaartje is wel lang, Shylow had bv super lange manen en Charity heeft ze afgevreten en nu een jaar later zijn ze nog maar op de helft terug. Weet wel niet hoe dat met sokken zit. En dankjewel jongens!
Ik ga straks een beetje foto spammen van de andere paarden want ik heb weer ruim 300 nieuwe foto's gemaakt
Misty heeft idd ook hele lange sokken. Vind zo zonde o. Het er af te halen maar er zit achter zoveel troep in voor hoeven ze er niet af. Maarja dat ziet er ook heel raar uit.
Sokken wegscheren leidt vaak ook tot meer irritatie en verslechtering van de huid. Het is ook vaak een probleem van binnenuit, wat voer je haar?
Ik heb vanmiddag samen met Lotte en Caily een rondje in de zon gereden. Flynn was z'n woest enthousiaste zelf, maar redelijk pijnvrij kunnen rijden, was heerlijk zo! Wel wat warm, arme bolle kwam druipend van het zweet weer op stal
vorige stal af en toe wat muesli gras en hooi of kuil. sinds een week muesli elke dag gras en hooi. sokken zijn nu nog steeds niet helemaal schoon. Waren extreem vies
Hoeveel en wat voor muesli krijgt ze? Het is natuurlijk een sober ras, waarom krijgt ze elke dag krachtvoer naast haar gewone ruwvoer? De enige die ik dagelijks voer is Jes, maar dat moet omdat ze haar artrosepoeder anders niet eet Flynn krijgt alleen voor het idee na het rijden een beetje structuurmuesli van Subli, maar zeker niet omdat hij het 'nodig' zou hebben. En hij is keurig op gewicht
tinkerplein
Geplaatst: 30-03-14 22:59
Hier krijgt ook alles alleen na het rijden een hapje,voor de rest moeten ze het met hooi doen....
Hier een paar foto'tjes van mijn toppertjes Bo en Maddox tijdens hun Pas de Deux op het Zwanenmeer,hilarisch,maar heeeeeel knap!Goed gedaan Caroline en Maaike!
En jawel! 1e prijs!
tinkerplein
Geplaatst: 30-03-14 23:01
O ja,en ook Dieseltje die geen Dieseltje meer is......
Ze krijg het nu omdat ze de vitamine nodig heeft ze krijg biologisch voer dus zonder rommel. ZE krij nu sinds een week een halve kilo per dag daarvoor kreeg ze een halve kilo als ze gewerkt had. nu ze weer naar de wei gaan sinds zaterdag krijg ze weer minder. Twee handjes per maaltijd omdat alle andere paarden ook krijgen. Mijn veulen blijf wel veulen brok krijgen. Maar 1/4 per voeding. van 2 keer in de week rijden en nu rijd ze bijna elke dag nog niet intensief, we zijn aan het opbouwen. Maar dit kan dus niet de mok veroorzaken. Dat is eigenlijk uitgesloten
Berdien en Lotte gister ook lekker gereden met het mooie weer
Gewedlige foto's tinkerplein! Dat moet een leuk gezicht geweest zijn.
Bonnie heeft ook veel schilfertjes (rasp) in haar sokken. Dit had ze al voor ze van ons was. Ze stond daar op het gras en kreeg meusli. Ik ga er niet meteen aan frotten maar kijk eerst even hoe ze het doet op hooi en een handje suiker arme meusli (alleen voor het idee, omdat ze gewend is wat te krijgen)