Haha ja klopt, hier valt niets te erven Als ik moet castreren mag de eigenaar dat wel gaan betalen want wat verwacht je van 500 euro, dat hij er nog een strikje om krijgt ook?
Als je doorspaart kun je een tinker kopen! Dan heb je ook nog alle tijd de perfecte te vinden die bij je past. Maar goed ik ken de situatie nu ook niet helemaal dus ik ga er verder niet te veel over zeggen. Je komt er vast wel uit!
tinkerplein
Geplaatst: 29-03-14 00:17
Hi,hi,met ballen is ie toch het leukst?Zou wel een leuke date voor hem weten hoor!
Ik vind hem ook erg leuk. Maar ik zou geen hengst kopen daardoor. Je kan ze moeilijk kwijt op stallen. Dus zal zeker het je advertentie zetten. Maar vind de prijs echt belachelijk laag. Zal echt hem van mp af halen en later gewoon er en dan eventueel castreren in de advertentie er bij zetten en weer voor een normale prijs op zetten. Het is geen slachtpaard.
chimello
Geplaatst: 29-03-14 00:28
Haha dat ken ik, mijn arme pappa heeft nu al zo vaak gezegd er komt er nu ECHT geen meer bij. Iedere keer En stiekem is hij toch verliefd op Wesson want hij gaat er altijd mee knuffelen en mijn vader is dus echt geen dieren knuffelaar dus dat is wel schattig. En toch iedere keer nee, echt geen meer!!! En dan komt er toch een. Maar nu mag er echt niets meer bij want we hebben 9 boxen dus er is echt geen plaats. Sowieso hebben we te weinig wei want we zijn echt zo hard aan het bijvoeren nu, en vorige zomer ook, dat was echt een triest jaar. Dus ik geef m'n vader helemaal gelijk. (En jouw Bert )
Maar kijk, ik kan hem of nu goedkoop verkopen of ik wacht nog maanden en hij eet maanden voor die paar honderd euro die ik "verdien". En ik vind het echt te vroeg om een hengstje van augustus vorig jaar zo vroeg te ruinen. Het is dat m'n ouders zeiden zet maar goedkoper weg is weg. Ik vind het zelf ook pijnlijk hem zo goedkoop weg te moeten doen vooral omdat net van die ... mensen gaan mailen, weet je wel? Die wat denken voor 100 euro een toppaard te kopen en er verder niets aan uit te geven. Ik ga het er toch maar eens over hebben. Kan ze beter nu gewoon even helemaal van internet halen en weer eens goede nieuwe foto's plaatsen.
En ik vind het ook wel fijn dat jullie het zeggen want ik dacht dat ik de enige was die het te weinig vond maar ik durf natuurlijk niet zo snel te duur te gaan. Dit is voor mij de eerste keer dat ik eigen veulens verkoop. En ik probeer het zo goed te doen om ze zo net mogelijk op te voeden, ze netjes te poetsen, altijd op tijd kappen en ontwormen want ik wil wel dat we een beetje een goede naam kunnen opbouwen maar zo werkt het dus niet. Bah, ben er echt een beetje door gefrustreerd. Maar ik stel jullie mening wel echt op prijs
Bedankt voor de felicitaties. Alles ziet er naar uit dat ik gewoon ga sparen voor een leuk paard. Meer wil ik er niet over kwijt . Eerst zondag afwachten
Lijkt me ook moeilijk hoor chimello. Je weet zelf hoe leuk ze zijn, en als mensen dan met van die achterlijke bedragen aankomen... Het vervelende is denk ik ook dat je op het moment voor een habbekrats een leuk volwassen paard kan kopen. Toen ik mijn eerste tinker kocht was ik een half fortuin kwijt, de 3 vlekken die we nu hebben kosten bij elkaar zo ongeveer net zoveel...
En het blijft een feit dat een paard in onderhoud meer kost dan de aanschafprijs. Dus er moet maar net iemand zijn die echt opzoek is naar een jonkie.
Succes zondag, misschien willen ze Mira wel van je terug kopen zodat je zelf rustig door kunt sparen? Als je dan weer een aantal maanden stalgeld kunt sparen en je neemt de tijd om rustig te zoeken komt het vast goed. Misschien is het handig om een lijstje te maken voor je gaat zoeken? Wellicht met iemand die jou goed kent zodat je een wat beter beeld krijgt van wat voor paard en bij jou zou passen?
J_E
Geplaatst: 29-03-14 09:12
Mira, ik denk dat alles goed bedoeld is hoor. Het is zo zonde als je nog eens 'pech' zou hebben! Maar idd nog van harte gefeliciteerd! Leuke verjaardag gehad gisteren?
Chimello, heb je jouw veulens ook op marktplaats(nl) staan? Ikzelf kijk daar het eerst als ik op zoek mag naar een paard. Zeker van die mooie veulens springen er dan wel uit met hun schattige snoetjes. Mooie foto's zoals sweetsox al zegt zijn wel belangrijk. Als je een vies paard ziet, of een klein paardje in de verte klik je toch al snel door. Van je nieuwe veulen had je ook zulke mooie foto's. Als je die wilt verkopen zou ik die trouwens er ook meteen op zetten. Mensen die een veulen/ jaarling komen kijken, kunnen ze dan meteen allemaal zien. Mensen zijn nog wel eens zo gek om echt ver te rijden hoor (tenminste ik wel).
Fijn dat je zadel nu weer helemaal goed is Donnar!
Het weer ziet er nu alweer helemaal super uit. Ik ben zoooo benieuwd hoe Gi het er straks vanaf brengt
Nog gefeliciteerd met je verjaardag mira. En succes morgen. Sally komt ook bij een handelaar vandaan en ondanks dat daar goede en slechte verhalen over rondgaan ben ik blij dat ik haar gekocht heb. Particulieren kunnen je ook van alles wijs maken. Gezond verstand moet je altijd meenemen
Hetlevenwint Hopelijk vind je snel ergems hooi. Lijkt me erg vervelend zoiets.
Chimello. Jammer dat er niemand komt kijken en je zulke rare mailtjes krijgt. Het juiste baasje voor ze loopt wel ergens rond ze moeten je alleen nog even vinden
Wij gaan vanmiddag en morgen voorpoedelen in de zee voor volgende week. Kijken of mutske er nog steeds zo inloopt. Is al heel lang geleden dat we op het slik zijn geweest en nu ze zulk lekker weer afgeven. Gaan we het ervan nemen.
Weet dat allesngoed bedoelt is hoor. En mijn wensenlijst is al heel lang klaar. Bennniet veeleisend maar een redelijk te rijden paard moet er toch wel zijn? En ik ga ook voor een ouder paard met ervaring. Liefste een merrie,minimale stokmaat 1,45,7 t/m 15 jaar. Dat is de wensenlijst.
Mijn verjaardag was leuk gaan vandaag ook uiteten ervoor. Heb er zin in gaan Indonesisch eten njam
Nee, ik heb ze meestal op kapaza en bokt markt staan omdat ik toch wel in België zit. Veel mensen haken net af als ze ver moeten reizen. Ik kan nog wel een stukje met een trailer brengen maar geen uren en veel kunnen helaas niet zelf halen. Maar ik adverteer achter een tijdje pas weer als ze helemaal in de zomervacht zitten, worden ze meteen gewassen.
Kan ik Mello's veulen echt al zo snel te koop zetten? Ik dacht ik wacht even een maandje anders komt het ook zo over van zsm verkopen. Al heb ik wel altijd gezegd dat ik het veulen sowieso niet ging houden.
Ben het met sally eens hoor, ik heb al best wat slechte ervaringen met "goede" fokkers opgelopen. In principe wil een handelaar/fokker/particulier niets zeggen tenzij je zelf gewoon een goed gevoel hebt bij een paardje. En dan is de prijs nog niet eens zo benalgrijk. Een paard van 10.000 kan ook zwaar tegenvallen.
En smakelijk Mira! Ik heb gister Vietnamese Pho gemaakt maar dat was niet zo goed afgelopen
Hallo, ik zit al eeuwen in de meeleesmodus ivm werkdrukte helaas. Heb er een ouderschapsverlof bij die ik vervang en nu een 1,5 baan . Maar ja, goed voor de bankrekening.
Om even binnen te vallen over de veulens; ik heb zelf een veulen gekocht (is nu 4) van een particulieren die stond vanaf een week oud op MP. Af en toe werden er nieuwe foto's bij geplaats en de vraagprijs stond er gewoon bij. We hebben wel een eind moeten rijden, maar zijn toch 3 x wezen kijken (ik met partner, ik en instructrice en ik met vader). Uiteindelijk gekocht toen ze 6 maanden was, en de verkoper wilde haar graag komen brengen (om te zien waar ze terecht kwam denk ik).
Voor mij waren de foto's en de eerlijke houding van de verkoper doorslag gevend. Ben ook nog (2x) bij 2 hengstjes geweest in twente, maar dat was toch minder (zowel qua omgang als qua eerlijkheid verkoper). Ook andere verkopers reageerden niet/kortaf of heel laat op mail.
Met castreren zou ik ook wachten, maar je kunt het wel als optie in de advertentie zetten dat castreren bij jou wel mogelijk is. Wij hebben merrie's en dat zou voor ons dan bijvoorbeeld wel helpen, als hij pas verhuist als hij onvruchtbaar is.
Een aantal kent mij al, voor diegene die mij nog niet kennen: ik ben Berdien, 26, woonachtig en werkzaam in Groningen en mijn twee Tinkers staan bij Carolien (tinkerplein). Jessie van 26 is met pensioen ivm flinke artrose, haar zoon Flynn van zes is door mij zelf gefokt en haar opvolger
Het was ook niet lelijk bedoeld Selda. Maar met Amigo toen had je geen klik, toen kreeg je Emira en was zij helemaal het einde, en nu, een half jaar later, is ze weer helemaal niks. Dat vind ik erg jammer voor je, en ook voor Emira. Het zou mooi zijn als drie maal scheepsrecht is, en je nu dus echt "jouw" paardje vindt. Als dat wat langer duurt en wat meer kost, is dat misschien even vervelend, maar uiteindelijk is dat het dubbel en dwars waard toch? Dat je Emira liefste snel kwijt wilt en daarom terug wilt doen naar de handelaar kan ik nog inkomen (al zou ik persoonlijk liever zelf een nieuw baasje kiezen), maar ik denk dat jij grotere kans op slag hebt wanneer je bij een particulier of fokstal koopt, daar staan paarden die gemiddeld iets meer rust en stabiliteit in hun koppie hebben dan de paarden bij een handelaar.
Voor iedereen verder ik lees alles mee hoor, soms met een en soms met een Heb het alleen echt te druk om overal op te reageren, ben toevallig nu een weekend thuis, maar veel weekenden weg, fulltime baan, paard, ziek lichaam, blijft niet zoveel energie over
@chimello wat is er fout gegaan dan? @caily ik ga na Emi voorlopig rijpaardloos door. Lekker sparen en kijken bij verschillende paarden. Een oude rot wil ik graag geen jong spul meer. En dat van een baasje zoeken wie wil er een paard dat steigerd, mept, over je heen walst, niet normaal is? Het is niet voor niets dat ze bij de handelaar is gekomen. Ben ik nu ook achter helaas. Je moet mazzel hebben. En ben nu niet meer zo dat ik zodra het geld er is ik meteen iets nieuws koop. Dat werkt niet plus een vriendin ook gaat proefrijden als ik wat vind. Al met al ik ben voorlopig paardloos. Prioriteit is nu de shetlander die laten beleren. In de tussen tijd rij ik de haf gewoon. Snap echt dat het niet lelijk bedoeld is maar pech heb ik gewoon altijd. Morgen afwachten dus maar....
Welkom! heb je wel eens langs zien komen bij itp geloof ik, leuke tinkies heb je!
tinker_sally
Geplaatst: 29-03-14 21:57
Welkom Berdien. Volgens mij heb ik wel eens foto's van jij tinkers voorbij zien komen. Jij hebt zo'n mega grote toch?
Mira sterkte morgen. Zal ondanks alles misschien toch best rottig voor je zijn.
Wat was het keurig weer vandaag. Hier voor het eerst de bbq aangehad. Morgen de restjes opmaken erg vervelend
Nou de rit over het slik vanmiddag is anders gelopen dan gepland De sokken zijn wel gewassen, maar halverwege ben ik afgestapt. Sally liep zich gigantisch op te fokken, en constant met haar hoofd te schudden. Dat ben ik niet van haar gewend. Dus besloten voordat het uit de hand liep af te stappen en aan de hand verder te gaan. Door het water en zigzaggend terug. En voordat we terug op stal waren was ze zichzelf weer, ontspannen en rustig. Maar wat het nou geweest was? Stalgenootje denkt energie teveel doordat ze weer op het gras staan.
Vanavond heb ik haar aan de lange lijnen gehad en ze liep als een tierelier. Longeren is altijd al een moeilijk punt bij haar geweest, maar nu hebben we een manier gevonden die goed werkt. Ze liep goed voorwaarts, hopelijk is ze wat energie kwijt voor morgen. Dan gaan we nieuwe poging op het slik doen
Hier vandaag leuke dag gehad paardjes mooi versiert volgens oud gebruik en de eerste dag naar de wei. Enorm genoten ervan. sweet sox was weer een crosstinkie jeetje zeg die loop 25 volwassen paarden eruit. Hellppp dacht ik gelijk, mensen om me heen keken hun ogen uit en die ga je inrijden dat word wat, ja ze heeft heel veel karakter dat klopt we zien dan wel. Misty was een mooie droom tink om te zien. Staat nog bij een oud ponytje die blind is aan een oog heel rustig en later ging ze kijken en daarna sprinten. Iedereen keek naar haar en vind haaf zo mooi en lief. Moet eerlijk bekennen ben trots op mijn meiden.
hoop dat er mooie foto's zijn gemaakt. Kan niet wachten.
nieuw kimeling welkom hier.
chimello, je weet mijn mening, maar ik ben van mening als je een paard verkoop moet de prijs kloppen. Mensen kunnen ook denken waarom staat hij zo goedkoop is er wat mee, en ik denk dat je serieuzere mensen aantrek.
inderdaad bij handelaren heb je meestal mindere paarden. Hoef zeker niet altijd. Je moet dan nog meer geluk hebben maar daar komt voor 99 procent alleen uitschot terecht omdat mensen ze zelf niet kunnen verkopen. Of er is wat mee. niet iedereen hoef je verhaal op internet te lezen dat begrijp ik goed. Ik persoonlijk koop ik daar zelf niet.
ben weer eens ziek, word er een beetje moedeloos van. Zieke oppas kindjes zieke ik. Weerstand is even ver te zoeken en ik verwijt mijn medicatie eraan dus ga weer terug naar de huisarts. Ben even in een mopper bui want heb morgen les op misty en heb er zo zin in.
Gezellig Berdien! Altijd leuk om verhalen over Jessie en Flynn te lezen! Ik hoop altijd maar dat onze dames ook zo'n mooie leeftijd behalen. En Flynn vind ik echt zo'n stoer paard geworden!
Druk druk druk dus Lotte Met Caily alles goed, lekker rond aan het worden ?
Wat gek tinker_sally, maar fijn dat ze uiteindelijk weer haar rustige zelf werd.
sweetsox verliefd op haar 2 tinkerdames, groot gelijk heb je Beterschap!
Na mijn werk hebben we vanmiddag heerlijk in het zonnetje gewandeld met Khaleesi. Vind ik zo leuk om te doen, Khaleesi vind het heel leuk dat ze mee mag, en mijn man vind het ook heel erg leuk. Echt zo'n leuk gezicht om hem met zo'n klein pluizenbolletje te zien lopen