[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:10

Sita had dit ook geloof ik, misschien moet je haar eens vragen. Ik had het met Ravello toen ook, moest van instructrice juist erg naar rechtsvoor hangen, zodat dat been mijn gewicht wel op moest vangen en hij het niet kon ontlasten, en dan ging het vaak wel goed.

Is het bij jullie buiten ook heeeeeeel koud, maar erg mooi?!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:10

Doei! Ik ben druk geweest met vakantie, ziek zijn en werken... Lastig te combineren Zij zijn groot en ik is klein!

Hoe is 't hier?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:24

ohhh....ik heb hetzelfde probleem met Emily...die springt rechtsom ook liever links aan....Ik geef heel overdreven de hulpen (buitenbeen ver naar achteren, rechterteugel wat vrijer), nadeel is dat ze dan meteen ontzettend hard gaat (ze is heel gevoelig voor de beenhulpen en dan dus meteen helemaal uit elkaar) dus ik heb nu echt problemen om het beheersd voor elkaar te krijgen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:29

En als je d'r op de volte zet met overdreven stelling?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:31

Heb ik ook geprobeerd Sylvia, maar ze springt OF nog steeds verkeerd aan...OF ze gaat hard en walst dwars door de volte heen...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:33

timokyana schreef:
Ik weet dat siet hier met amy ook moeite heeft gehad geloof ik.
Misschien eens aan haar vragen zij had goede tips gekregen.

Het ligt er aan of het probleem aan de voorhand of de achterhand ligt..

Bij Amy ligt het dus op de heup zijn we nu na 3 trainers en 2 jaar klungelen achter..

Ik heb vorige week in de eerste les van die trainer de tip gekregen om schuin op de fence, uuhh.. bakrand, af te rijden vanuit links. Actief op de fence aflopen totdat je er bijna tegenaan zit daarna een soort rollback naar rechts en in het draaien aansporen tot galop. Dan kunnen ze niet verkeerd zitten.

Werkt overigens alleen als je paard onwijs voor je been is aangezien je hem van voor niet mag belemmeren en alles met je zit en benen moet doen en sturen door alleen de teugel tegen de hals te leggen. Maar bij mij werkt het.

Goedemorgen trouwens!

Martinique, ik ga je vanavond mailen.. Hoop dat ik met daglicht beter Collin zijn been kan bekijken. Lachen
Er is ook nog een update over het stalgenootje en de ruzie. Deze ga ik nog niet openbaar zetten.. Dus komt ook via mail..
Hoe is het daar in Tenerife?

Ik zie dat jullie er achter zijn watvoor beest het nou was.. Vork Haha.. *LOL*

Het is echt héérlijk weer! Nog even relaxen en dan vanmiddag naar de stal..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:38

Wat Siet zegt heb ik op een bepaald moment ook gedaan Ja Maar dat is moeilijk... Ik zou dat eigenlijk niet aanraden zonder begeleiding, de kans dat je je paard onbedoeld belemmert is vrij groot nl. Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:40

Ik moet wel zeggen als de paarden doorhebben wat er gedaan word, want ze vinden het gewoon nog leuk ook Gestoord , hoef je alleen maar meer te zitten en been te geven. Amy doet het draaien en aanspringen nu dus alweer vanzelf.. Clown

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:11

Wat is een rollback precies? zit niet helemaal in het westernwereldje. Is dat een 180graden draai om het achterbeen? Klinkt wel aannemelijk dat ze vanuit zo'n korte draai wel goed moeten aanspringen. Hoe ga je dit nu uitbouwen naar het aanspringen op een normaal punt?
Ailin heeft in het begin lichte moeite gehad met de rechtergalop, Was ook zo verholpen en ze springt nu op rechte lijnen ook beide kanten aan. Ik heb best wel een ongecomplicieerde tinker, snap nog niet dat ik dat zomaar als meisje van 17 uit heb kunnen zoeken.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:14

Ik heb dezelfde vragen als Marjolein...

woohoo...heb me op bokt in een discussie gestort over de "corrigerende tik" bij kinderen...iets waar ik persoonlijk tegen ben omdat ik het niet nodig vind...HEFTIGE reacties zeg maar wanneer leren mensen nu eens onderbouwd discussiëren...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:14

oh en let wel..het kind in het topic is 13 maanden!!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:18

Klopt Marjolein.

Je bouwt het, naarmate ze de rechtergalop op die rollback manier steeds meer onder de knie krijgt, uit door op een grote volte te gaan rijden en de heup naar binnen te zetten en aan te springen zo borduur je verder en ga je als dat goed gaat op de rechte lijn heup naar binnen zetten en dan aanspringen. En dan op een gegeven moment kan je op elke gewenste plaats aanspringen..

Het zou ook op een korte tijd verholpen kunnen worden zei mijn trainer. Dus ik ben benieuwd, vertrouw hem er wel in als hij dat zegt.

Nathalie, ik heb dat topic ook gelezen..
Gaat over een 13 maand oud kindje die knijpt en aan de haren trekt toch?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:20

ROFL grootse discussies over berdien dr avatar Tong uitsteken

en slecht nieuws word er door gegooid

en galop problemen
sil wil niet op rechts aanspringen
ik moet hem met zijn hoofd naar buiten gesteld mijn gewicht naar links achter verplaatsen (zodat die schouder helemaal vrij is) en dan in een bocht aangaloperen
anders wil die aap niet
buiten probeer ik hem ook zoveel mogelijk in de rechter galop te zetten en dan voel ik wel duidelijk dat ie erg onstabiel is daarin dus dat word veel trainen Bloos

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:23

Ik denk dat ik beter eens iemand kan laten kijken. Dat is de ellende als je erop zit...je "voelt" van alles, maar je ziet het niet....ALS ze al in de rechtergalop zit, gaat ze dus hard...maar het voelt ook niet...tja...hoe moet ik het zeggen...het voelt niet soepel....dus het zou me niet eens verbazen als haar achterhand toch in de linker zit.....Hulp van de grond nodig dus...

Is een roll-back inderdaad een 180 graden draai om de achterhand? Ben ook niet thuis in de terminologie.

Klopt, Sita, dat topic is het....

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:26

Bij het Western-paardrijden is een rollback een actie waarbij het paard in galop aan komt rijden, stopt met een zogenaamde sliding stop, 180 graden om de achterhand draait en weer in galop wegrijdt. De rollback moet meestal getoond worden bij het onderdeel reining voor gevorderden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:28

Ik wil Elliefoto's plaatsen maar de upload ligt eruit Verdrietig

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:29

jah dat is een rollback
en bij sil zjn we er ook achter gekomen door de instructrise er op te zetten
ik kon er geen goedde verwoording voor vinden Haha!

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... &plindex=2

was zo even het eerste filmpje wat ik kon vinden
dit is een begin vase

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:31

En over dat topic.. Ik heb alleen de eerste bladzijde gelezen..
Maar als mijn kindje van 13 maanden dat zou doen die krijgt geen tik of opdonder of wat dan ook, nee die gaat gewoon de box terug in.. Als zij papa en mama zeer doet terwijl ze er bij zit zou ik dat zo terug oplossen.. Want meestel is het bij papa en mama gezellig.. En als ze dan ineens de box in moet ofzo is het niet leuk meer.

Maar tikken geven aan een 13 maand oude baby.. Zou ik niet doen. De combi nee en wegleggen in d ebox denk ik dat dan het beste is.

Als ze wat ouder zijn en snappen wat een neep in de arm of een tik op de vingers betekend en het is nodig deins ik daar ook echt niet voor terug. Mijn neefje van 3 is op het moment zo brutaal en niet luisteren dat tante hem dagelijks bij zijn arm moet pakken wil ik contact krijgen.. Tegen mij is hij nu wel normaal, luisterd ook goed. Maar tegen zijn ouders is het nog net zo'n terrorist als voorheen.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:32

hahahahaha....ok...dan vat ik het even samen...ik moet mijn toch enigzins basisprobleem met (de immer recreatief gereden)Emily oplossen door aan te springen na een oefening die gevraagd wordt in het reigning voor gevorderden.....hehehehehehe..... Afbeelding

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:34

Nee Nathalie dat is niet waar.. Ik maak dus bij lange na geen rollback met Amy.. Maar het lijkt er op.. Het is een draai rond de achterhand. Een rollback word ook gemaakt na een slidingstop dus op de rechterlijn..

Het filmpje van Rom geeft aan wat ik doe, alleen dan vanuit stap in galop. Dus het is de beginfase van de rollback en geen gevorderdenoefening.. Lachen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:35

ik heb 1 keer tikken van mijn vader gehad en dat weet ik nog donders (was niet eens mijn schuld Rolleyes ) Tong uitsteken
goed dus kinderen slaan hoeft niet om indruk te maken Haha!

edit had ik er ook ondergezet Haha!
brr gaat beter filmpje zoekken gmbl #$%^
Laatst bijgewerkt door rommulus op 23-10-07 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:36

Sita, dat ie tegen jou netjes is en tegen zijn ouders niet vind ik zo vreemd niet. Mijn jongste broertje gedraagt zich bij ons ook prima, luistert, doet wat we zeggen, houdt (redelijk) zijn gemak. Thuis is het de omgekeerde wereld. Ik zie dat meer als een fase dan als 'kwestie van opvoeden'. Op zo'n moment werkt toch niks imo, of je het nou doet dmv een 'strafhoekje' of dat je wel corrigerende tikken hanteerd...

Sita_

Ik heb ook behoorlijke tikken gehad vroeger.. Zelfs nog eens moeten rennen voor mijn leven omdat mijn moeder me de hele kamer door had geslagen. Maar dat was terecht.. En ik vergeet het ook nooit meer en ben ook nooit meer zó vervelend geweest.. Bloos

nathalie2302

Ben het helemaal met je eens wat betreft het topic Sita.
Wij hebben zelf 3 kinderen en nooit de noodzaak gezien voor een tik (veroordeel trouwens mensen niet die het anders zien hoor).
Zulke kleine kinderen hebben helemaal geen besef van goed of kwaad....die verkennen gewoon de wereld en verbazen zich over de reacties die ze krijgen op dingen die ze doen...

edit; typfoutje
Laatst bijgewerkt door nathalie2302 op 23-10-07 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:37

En het is idd geen rollback, ik heb hetzelfde principe gehanteerd en ik rij geen western. Je kunt het een beetje zien als B-E-B afwenden en dan in de draai bij B, als je de hoefslag weer op gaat, aanspringen. En met de scherpte van die hoek kun je spelen Lachen