[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:35

Jup, mooi, valt dat weer mee :D

Waar vind je dat eigenlijk? Bij het KNHS ofzo?

Poosje81

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:44

KNHS inderdaad :j

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:51

Hm, die reglementen zijn een openbarig, ghehe. Me nooit mee bezig gehouden. Ik begin zowaar die malle puntentelling te snappen, haha!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:52

Had een roze halster voor mijn shet gekocht haal hem uit de tas blijk ie knalroze te zijn.... Oeps bij kunstlicht leek ik zo mooi subtiel roze :P
(real men wear pink :P)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:32

Ik heb gehoord wat het "geheime" project voor school gaat zijn volgende week... zuuuuucht.
We gaan (als 3e jaars hbo niveau studenten!!!) in principe vingerverven op vlaggen voor een gevangenis in Finland. 4 dagen in groepen die we niet zelf mogen samenstellen. Wat een onzin man, kan m'n tijd beter aan wat anders spenderen -_-

Maarja, straks de website weer eens updaten en foto's toevoegen, Wess heeft nog geen foto's ben ik vergeten toe te voegen vorige keer. Ik moet nog nog steeds wat naar NSvT opsturen maar ik vergeet het steeds.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:32

hihihi ja heb ik ook gehad met een deken hahaha knalroze op een ruin gayyyy. maar pony vond het niet erg hoor.

hetlevenwint druk weekendje ook, word wel leuk dan met dit mooie weer.

chimello: Denk niet dat je bereik om de veulens goedkoper neer te zetten. Mensen zoeken of een pasgeboren en zitten daar op te wachten of een enter. Daar doe je denk ik niks aan. Denk dat je alleen minder serieuze mensen kan verwachten. Maar dat is mijn mening hoor.

joanna: is een geregel voor je kleine kinderen maar zeker het waard om gewoon even lekker met je zelf bezig te zijn en even geen mama te zijn maar je zelf. Soms hebben de beste mama's dat even nodig.

Verheug me nu al op vijf uur dan klaar met werken en lekker met mijn dochter naar de paardjes. echt super mooi weer hier.
Straks even naar de xenos om leuke dingen te zoeken voor de weide morgen. versieren van de paardjes. ook zo'n zin in.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:35

Het is dat ik geen veulen wil want ze zijn prachtig de hengstjes Chimello!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:42

Vind ik ook! Maar idd, veel goedkoper aanbieden, zou dat zin hebben? Je moet net iemand hebben die zoekt wat je hebt. Wel voor een prijs waar er meer voor te koop zijn op het moment natuurlijk.

Heb je de knoop eigenlijk al doorgehakt mira?

Tjah, ik ben ook gastouder, maar zelf mijn kinderen ergens achterlaten kan ik niet zo goed :o Bovendien heb ik geen vaste oppas, voor die paar keer dat we weg gaan vraag ik onze ouders. Maar als ik alles doe wat ik zou willen doen dit jaar, wordt het wel 6/7 zaterdagen weg ofzo. Vind ik een beetje veel, voor iets wat niet belangrijk is. Dus ben d'r nog niet uit ;)

Leuke dingen weer op het programma voor het weekend!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:54

Hihihi ik heb daar niet zo'n moeite mee. Maar dat had een andere oorzaak. Mijn 2 van de 3 kinderen hebben een behoorlijk grote beperking en kwam er van slapen voor mij niks. Ik moest gewoon af en toe bijtanken. En dan waren mijn schoonouders of schoonzus gelijk genezen dat het allemaal wel mee viel. hihihi

Maar snap het wel je wil niet je kinderen wegsturen teveel dat voel niet goed.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:58

Ik weet het, maar het probleem is net dat ik hem niet nog een winter kan houden ik heb geen plaats en er is hier geen wei te vinden die niet bezet is bijna heel het dorp heeft een paard aan huis. En opfok is me te duur en ik heb alleen maar meer onkosten zo. Sheldon was niet eens gepland en daar ben ik ook helemaal niet blij mee geweest toen ik erachter kwam dat Chi drachtig was. Ik dacht dat ik met 1500 voor een palomino toch wel een eerlijke prijs vroeg, gekeken naar dat hij wat minder sok heeft... En maar 500 zelfs voor Sheldon... Helemaal perfect in orde, gekapt, geënt, ontwormd, chip en paspoort. Wesson is heel wat minder netjes afgeleverd en die was echt niet goedkoop dus ik bedoel maar. Ik ben zelf ook nog netjes en eerlijk en zorg dat ze goed in de hand komen en braaf zijn, gezond zijn en perfect in orde en dan krijg je van die banketstaaf mailtjes met voor 300 kom ik wel kijken. Nee bedankt.
Beetje een dipje hoor, kan me echt zo ergeren aan de mentaliteit van mensen. Wesson zou dit jaar op keuring kunnen gaan maar hij werd zo vies en slecht afgeleverd dat we hem nu niet naar de keuring brengen met halve manen. Dus dit jaar gaat hij niet dekken. Maar dat is wel een jaar verlies want er waren veel mensen die wilden komen. Dan is Mello ook nog drachtig geraakt van een kruising en of ik dat veulen snel verkocht krijg? Die kan niet de hele winter bij z'n moeder op stal, moet er niet aan denken dat hij haar gaat dekken. Krijg een hoop mails met geïnteresseerden die hem voor hij geboren was al wilde reserveren. En dan blijven ze je erna nog mailen en dan hoor je natuurlijk niets meer.
Zal wel aan school stress liggen nu dus let vooral niet op mij :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:03

Ja de knoop is doorgehakt. Zondag komt de handelaar waar ze wegkomt kijken. (Via de reguliere weg gaat het niet lukken haar karakter meegenomen)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:13

En dankjewel trouwens voor de complimentjes, dat is lief hoor :)

Wat vervelend voor je Mira, maar als je uiteindelijk beide gelukkiger wordt zo is het een opluchting toch? Maar makkelijk is het echt niet :(:)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:24

ik denk dat misschien wel het beste is voor mira op dit moment.

chimello. Ik weet niet hoor maar is het niet makkelijker om ze te laten castreren. ik zou zelf nooit een intacte hengst kopen. Dan heb je gelijk niet meer zelf de kans dat ze eentje van je zelf weer drachtig word. Veel mensen willen ook gewoon een lieve ruin kopen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:25

Echt als ik nog een veulen wou dan wist ik het wel. Eerst zondag afwachten of de handelaar ook passende inruil heeft evt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:27

Kan je niet beter investeren in een goed paardje van een particulier in plaats van elk half jaar in te ruilen bij een handelaar?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:30

Ik ruin geen paardjes van nog geen jaar oud. Zonde van de bouw en qua karakter niet nodig. Zolang ik dat ten minste uit kan stellen doe ik het. Ik ga denk ik toch maar niet met de prijs zakken dan. Bedankt voor de meningen in ieder geval, ben eigenlijk wel blij dat iemand eerlijk is daarover :)

Ga je inruilen? Ben benieuwd, wat hebben ze allemaal staan?
Oh en gefeliciteerd trouwens! Zie nu pas het icoontje.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:41

Jeetje, 500 voor die knapperd.. Das zeker niet veel! Bijzonder dat daar niets op komt. Succes met je schooldingen!

Ik zou idd ook niets bij handelaar kopen. Dan weet je niet veel van de achtergrond, wie weet wat het paard al achter de rug heeft. Nog een keer zo'n verhaal als Emira, dat zou wel heel erg jammer zijn!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:47

Ik ben alleen bang dat voor die prijs mensen gaan denken dat er net wat mis is met hem ofzo. Ik weet van mezelf dat ik zelf ga twijfelen bij goedkope paarden. Maar er is zoveel te koop momenteel...!

Misschien is het een hele nette handelaar. Als het paardje gekeurd is enzo kan er niet zo veel mis gaan als hij op proef geweest is, toch?

Heb net een Vietnamees gerecht op het vuur staan, ben benieuwd of het me gaat lukken haha. De ingrediënten erin zijn heerlijk. Ik duim want ik heb hendige honger.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:38

Ik denk dat het al heel veel scheel als je de prijs neer zet ipv notk, meestal zijn dat hele dure paarden. Toen ik op zoek was opende ik ook minder snel advertenties waar geen prijs bij vermeld staat. ;) Veel succes in ieder geval!

Vandaag met Dublin naar de zadelmaker geweest, zadel la niet helemaal 100 meer. Boom moest uiteindelijk weer aangepast en hij is weer opgevuld. Ik merkte al heel sterk dat mijn zadel naar voren kantelde, en hij lag een beetje los. Hij is veranderd qua bespiering en afgevallen bij zijn schoft dus het zadel had te veel ruimte gekregen, daarbij had was de vulling weer wat geslonken en werden de kussen te zacht. Nu weer lekker rijden met een goed zadel! :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:54

Caily schreef:
Kan je niet beter investeren in een goed paardje van een particulier in plaats van elk half jaar in te ruilen bij een handelaar?

Heb al spijt van dat ik het hier in het topic heb gezet maar goed. Wil je de echte reden weten graag pb. Maar eerste instantie is het ook om te sparen voor een goed paard/merrie.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:18

Jeetje wat irritant zeg dat zelfs 500 kennelijk al te veel is... Vind echt niet dat je prijzen te hoog liggen hoor, je wil ook niet dat iemand ze koopt in een 'bevlieging' en er dan niet meer naar om kijkt en hoe goedkoper het is, hoe eerder je dat soort mensen tegen komt natuurlijk.

Volgens bokt ben je vandaag jarig Selda, gefeliciteerd!
Volg gewoon je gevoel. Pin je niet vast op die ene handelaar he, als ie niet iets perfect passends heeft, gewoon niet doen. Bij twijfel gewoon verder zoeken. Echt meerdere malen proef rijden en er goed over denken en paar nachtjes over slapen.
Ik hoop dat er een top paardje op je pad komt!

Verder was het even schrikken hier er is rhino in de buurt (niet in t zelfde dorp als dat gijs staat, maar toch), gelukkig 1 enkel geïsoleerd geval (ingeslapen) en de incubatie tijd loopt dit weekend af.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:25

Gefeliciteerd met je verjaardag Mira283. Hopelijk vind je voor Mira een geschikter baasje.

Fijn dat het zadel weer helemaal passend gemaakt is Donnar! En goed teken dat hij zo lekker bespierd aan het worden is :)

Ja, bah, Rhino, ik las het..

Morgenochtend nog werken, en dan ben ik van plan lekker te gaan genieten van het mooie weer wat ze voorspeld hebben :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:02

Ah echt is er weer Rhino? Wees maar voorzichtig met Gijs. Ik verkoop trouwens sowieso niet aan de eerste beste kijker. Hebben al eerder wel eens mensen afgewezen omdat ze bv een veulen kochten en er geen vriendje voor wilde nemen want dat was teveel moeite. Of mensen met prikkeldraad weides en 2 hectare vol voorjaarsgras. Dan ben ik te bang dat er iets verkeerd gaat, brrr.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:36

chimello, ik zou een normale prijs erbij zetten gewoon wat bij kleur en paard past kruising of niet papieren die erbij zitten. goede foto's erbij. en volgens mij kan je er eventueel bij zetten voor de mensen die gewoon niet willen fokken eventueel gecastreerd verkopen. Dat je dan hem laat helpen voor dat ze hem ophalen. zo iets kan mensen toch overhalen. ik zou dat namelijk wel graag willen.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:48

Caily schreef:

Hier ben ik het wel enigszins mee eens,je bent eigenlijk al lang op zoek,maar nog niet gevonden wat je zoekt,dat betekent dat je goed moet nadenken over aanschaf en persoonlijk denk ik dat inruilen bij een handelaar je niet het paardje geeft wat je zoekt,Die zijn nl meestal niet bij handelaren te koop maar particulier,waar ze een gedegen opvoeding krijgen.

Chimello,verkopen is altijd moeilijk,maar helaas kosten paarden nou eenmaal een hoop geld.
Je kent m vast wel,
Mensen met paarden hebben de hemel op aarde,maar komen ze te sterven,dan valt er niks te erven......

Morgen lekker weer op pad,genieten van dit mooie weer!