hallo zeg gaan jullie ineens voor een eindsprint naar de 500
Idd gelukkig is mijn vriend ook een dierenvriend --> alleen een boerderij erbij was wel leuk geweest
ach ja je kan niet alles hebben
... en op de HAS destijds geen geschikte kandidaat gevonden
zat niks voor mij tussen of al bezet
Uhhh sprayen doe ik gewoon met Veerust
Atexdaasspray werkt ongeveer even goed
maar is wel bijna 3x zo duur en eerst vlekte het nog da's niks op wit maar nu hebben ze gelukkig 1 die niet meer vlekt.
Verder werkt het zelfbrouwmengsel Dettol, azijn + water ook wel goed maar Dettol is best prijzig en dan heeft veerust de beste kwaliteit/ prijsverhouding
O ja en mezelf ook met veerust of met Autan (dat werkt trouwens ook goed op paard maar in verhouding ook best prijzig is snel op namelijk
) want anders krijg je van die grote dikke warme jeukende plekken
en ik spray dus altijd de vliegendeken in zodat het spul blijft werken als ze gaat zweten (en Say heeft een hekel aan de sproeibus van veerust:=) en op de manen blijft t ook langer werken
ennuh verder zorgen dat je regelmatig blijft stappen zodat ze niet te snel en veel zweten dan is het best lang vol te houden in het bos 
O ja je moet wel sommige paadjes mijden die té erg zijn of juist daar gaan draven of galopperen
Zo rijden we dan nog ca 1,5- 2 u rond
Je leert best wel creatief te zijn door die rotdingen
alleen op een gegeven moment (hoe langer het warm weer is) worden het echt dikke zwarte zwermen die je volgen
dan zoek ik de landwegen/ paden die wat meer in open stukken liggen uit --> dat doe ik trouwens ook als ik geen zin heb om helemaal in te sprayen en pakken
uh zal ff een nieuw berichtje typen met verdere reacties lang verhaal zo