[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:19

wij hebben al ruim 50 voordroog balen gehad van onze huurbaas en nog nooit een keertje korting...
En we gaan er nog veel nodig hebben.

Misschien kun je me even wat info sturen dan zet ik dat er op voor je :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:20

ja vaak komen ze het alleen brengen vanaf 5 ton. Dat is vaak erg veel.

daarom geven ze bij ons op stal ook hooi

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:24

Awel ja voordroog begin ik niet meer aan, wil gewoon goed hooi hebben en wil zelfs wat bijbetalen voor het brengen geen probleem. Dus wat is de truc ? :P

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:28

waar zit horse support dan sweetsox?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:36

Hmm ik zou gewoon naar boeren gaan en rondvragen, wij hadden een adresje maar dat was zo ontzettend duur geworden voor ons omdat pakjes echt zo op gaan bij ons. Ons adresje is te ver weg voor je anders had je daar kunnen vragen, al telden ze zich wel 75 euro voor bezorgen...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:37

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:46

Awel ja ben aan het rondmailen nu in de hoop iemand te vinden die wil brengen. Heb echt maar 5 pakken over als ik 'm wat daar van doorvoer is dat binnen nu en 10dagen op ongeveer :o .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:51

Dan word het inderdaad wel tijd voor nieuwe, Dat is het nadeel denk ik wel om bij huis te hebben. meestal blijf je onder de grens dat ze willen brengen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:52

En zo'n grote hooibalen die echt super veel wegen, 500kg ofzo? Die zullen rond 50 euro liggen maar daar doe je echt super lang mee en is geen voordroog. Miss kun je die ergens vinden

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:59

Ik kan die jammer genoeg niet opbergen. Zou anders zeker zulke kopen komt stuk goedkoper uit meestal. En die grote ronde in plastic voeren dan terug te traag op voor met 1 paard. :)

Is inderdaad een nadeel van aan huis hebben ook dat je maar beperkt kan op slaan kan er maar 50 a 80 balen op slaan meer niet. Met 50-80 balen kom ik terug als het er zijn van 20kg 100 a 160 dagen toe :D .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:27

ja dat vond ik ook een probleem toen ik aan het kijken was voor de dieren wei... Heb toen hiervoor onder andere er voor gekozen om het niet te doen. Omdat het met mijn werk moeilijk te combineren is.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:09

He wat rot als je dan geen model kan vinden hetlevenwint..
Hier doet mijn zusje de kappersopleiding, en dan is dat soms ook echt lastig.
En zit er niet een stal in de buurt waarmee je samen hooi kunt bestellen ?
Hier bestel ik altijd voor een heel jaar, en dan komen ze het netjes brengen. (meestal rond de 50 pakken van 450-500 kg)

He wat rot Juul. Een gelpad zou ik zelf niet doen hoor, als het zadel niet goed past ga je dat niet opvangen met een onderlegger.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:12

Tja niet echt ook eigenlijk, heb al een hoop mailtjes gedaan. Dit weekend eventueel ook enkele bellen.

Heb nu misschien iemand voor zaterdag en iemand die ik nog ga contacteren ook. :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:50

Ik ben kapot moe! 5 stalln gemest, water gegeven, twee voordroog balen de wei in geduwd, helft vand e paarden gepoetst, pigs oil in de sokken gesmeerd, en nu kan ik niet meer :')
Nog ff schoolwerk doen vanavond en dan ben ik klaar.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:06

Dat is zwaar werk meid, eigenlijk te veel op een dag.

vandaag was ik zomaar een keer een halve dag vrij heerlijk met misty een klein bosritje gemaakt met mijn instructrice. Mijn pony heeft een goede rem want na een klein galopje voor een modderplas geremd en dat reken ging wel erg goed lag bijna in de modder heb gelachen na een klein hal uurtje heb ik heel de dag alleen nog maar gelachen mijn dag kan niet meer stuk.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:15

haha, dat zou wel heel erg zijn geweest als je erin gevallen was :+

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:56

Ik denk dat ik na de schrik wel gelachen zou hebben. maar viel echt bijna over haar nek dus wel precies voor haar.

maar het was best druk op stal. had wel bekijks gehad helaas.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:44

Haha, zie het helemaal voor me!

Tjonge drukke dag hé Chimello. Vast goed geslapen dan!

Al hooi gevonden hetlevenwint?

En hoe is het met het zadel Juul?

Hier alles rustig. Morgen klein ritje met Givenchy maken met ander paard erbij. Ben heel benieuwd hoe hij daarop reageert.

Weten jullie of je mee mag doen aan de ZC/ tinkerdagen dressuur met een barefoot cherokee?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:59

Joanne: zou even kijken op de site en daar alles even door lezen. zal wel bij de voorschriften staan of bij de do and dont's.
Ja was youtube geschikt anders hahaha.
Lekker morgen een ritje maken, zalig zeker genieten met het mooie weer morgen. zal toch wel god gaan.
Hetlevenwint: ik hoop dat je snel je hooi binnen kan halen, want het is al best dringend.

Juul: heb je het kunnen vinden op de site. Ik hoop dat je snel een afspraak heb en dat je duidelijkheid heb.

Ja maar was erg leuk gisteren. Vandaag ga mijn dochter op Tjitstke en ik op Misty een klein rondje stappen. Tjitske is buiten heel erg bang dus dat gaan we zo een beetje opbouwen. Vandaar voor beide is het goed om het stappend te doen. Morgen krijgen de paardjes een rustdag die middag gaan ze voor het eerst de wei op.
Morgen volgens oud gebruik de paarden versieren en dan in de middag de wei op. Aangezien Misty heel erg jeuk heb van de losse haren en ik haar benen toch moet wassen ga ik dat morgen ochtend doen en dan lekker even wandelen aan het halster.

Morgen dus weer een dagje gepland lekker met de paardjes. Zondag les om haar beter te kennen qua tempo wat voor tempo ze moet lopen want moet wennen aan haar bewegingen.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:36

Ik heb op NSvT competities gekeken, maar daar kan ik niets over vinden eigenlijk. Ook op die site van de Tinkerdagen niet echt. Ik neem aan dat de gewone reglementen gelden en ik ben bang dat het dan niets wordt dit jaar. Op zich ook niet erg hoor, want het is natuurlijk wel een boel geregel met 2 kleine kinderen thuis.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:46

Mijn bokt account is vandaag 8 jaar oud schijnbaar.

Straks maar weer foto's maken van de hengstveulens en ze maar weer te koop zetten online ik ben echt bang dat ik geen plaats heb deze herfst. Nog maar goedkoper aanbieden, zucht...

Denk dat ik straks even ga rijden, ga wel ff zonder zadel met Cheyenne een stap rondje. IK ben te lui Chi bij Guess uit de wei te halen dus die wordt het niet :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:49

Nee nog geen gevonden jammer genoeg, wel enkele die er hebben maar ze kunnen niet brengen. Eentje wil wel eens rondvragen dus daar reageer ik nog op straks of ze willen rondvragen al :).

Hier vanavond Jack zijn uitloop uitmesten en opruimen en morgen ochtend nog vintage mode fotograferen normaal, dan in de middag hopelijk met Jack rijden en de dag erna 99luchtballonnen fotograferen die de lucht in gaan voor PERS voor school.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:50

JoanneE schreef:
Ik heb op NSvT competities gekeken, maar daar kan ik niets over vinden eigenlijk. Ook op die site van de Tinkerdagen niet echt. Ik neem aan dat de gewone reglementen gelden en ik ben bang dat het dan niets wordt dit jaar. Op zich ook niet erg hoor, want het is natuurlijk wel een boel geregel met 2 kleine kinderen thuis.

Wat zoek je dan qua reglement?

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:12

Leonoor schreef:
Wat zoek je dan qua reglement?

Wat de eisen qua zadel zijn. Ik heb een barefoot cherokee, maar weet niet of ik daarmee mag starten. Niet officieel.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:31

"Artikel 118 - Harnachement 

1. Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend Engels, of hierop lijkend,(dressuur)zadel, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is niet toegestaan. Het zadel moet voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen de stijgbeugelriemen en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt."

cherokee is VZH versie van Barefoot toch?