[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:15

:9 Ja heel erg gezellig!

Thanxs Timokyana

Ben benieuwd of het wat gaat worden die pensionstal, en kijken of ik Wendy daar kwijt kan. Want ze willen overal Wendy niet aannemen omdat ze shetlander is

Puchje

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:15

Oh ekke ken dr euk nog wel wà ven en t wiches heur!

:+
Ik ga naar school.
Zij die gaan sterven, groeten u :wave:

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:32

Welluk?
Wa zeddu nou?
Witte Gijt?

Houdoe eej!

Sosy; Waarom willen ze geen shetlander??

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:35

Heb het ook wel eens te horen gekregen dat ze mijn shetlander niet wilden hoor :) weet neit waarom maar het is wel zo :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:38

Dr zijn inderdaad een boel stallen waar ze geen Shetlanders willen.. Vind ik persoonlijk echt stom..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:38

Hoor je inderdaad heel vaak, Lies in eerste instantie ook.. he Lies? :P
Ik kan het me wel goed voorstellen hoor, shetlanders vereisen toch een heel andere aanpak van stalling.

Het is hier toch nog altijd een HK-topic, dan mag wat dialect en spreektaal toch wel?
Ken genoeg TI-bokkers met een dislectisch typvermogen en dat is vaker puzzelen dan wat spreektaal er tussendoor. Heb mezelf al wel aangeleerd er me niet aan te storen. Kan ik ook nog eens een stomme typfout maken :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:40

Kijk, dislectisch is heel wat anders dan gewoon de moeite niet doen om fatsoenlijke spreektaal te tikken.. Ik doel hier niet per definitie op Sosy, maar in het algemeen. ;)
Ik maak ook een boel tikfouten, ik ben geen wonder in Nederlandse grammatica.. Maar gewoon moedswillig wat neergooien op een forum zodat iemand het niet eens meer kan volgen zoals in mijn voorbeeld vind ik echt te ver gaan.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:40

Kan me ook wel voorstellen dat het gemakkelijker is om paarden te hebben van minimale hoogte. Bij een shet moet je soms nog een extra laag draadje spannen ofzo. Maar wel vervelend dat je dan geen plek voor ze kunt vinden.

Ga eens naar mijn werk.
Houdoeeeee

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:42

je hebt alleen een iets andere omheining nodig voor shetlanders voor de rest niets anders hoor :n
Die van mij slaapt snachts gewoon in een 3x3 box en heeft overdag haar eigen omheinde paddock. In de zomer staat ze of op een weiland met alleen sloten eromheen en een ijzeren hek of in een weiland met 3 dubbel draad.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:43

snowdon schreef:
Kan ik ook nog eens een stomme typfout maken :+

Zoals een "wormontsmetting"
Sorry, kon het niet laten en ga er nu gauw vandoor....... Lees vanavond de wraak wel }> .

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:43

Wij hebben op stal ook een aantal Shetjes, en inderdaad, er is een draadje extra gespannen rondom de weilanden.. Maar verder niks extra's qua zorg oid er aan hoor..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:44

En zelfs een extra laag draadje helpt niet altijd en ze zijn veel sneller hoefbevangen etc.

Je bedoelt het voorbeeld van het snel typen uit het andere topic Sita? Mja, bij die persoon zal het dan wat overdreven zijn inderdaad. Ik typ ook vaak te snel, maar probeer het nog wel te verbeteren over het algemeen. Ik vind het taalgebruik van bijv. sosy niet storender dan een gemiddeld dyslectisch iemand. Je kan zo iemand dan wel willen verbeteren, in de hoop dat men er wellicht iets van leert/verandert.... maar je kan het imo moeilijk opdringen en eisen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:46

Nee, dat van Sosy vind ik ook niet storend.. :n
Maar inderdaad dat voorbeeld wat ik aangaf, dat is wel storend..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:46

Grit schreef:
snowdon schreef:
Kan ik ook nog eens een stomme typfout maken :+

Zoals een "wormontsmetting"
Sorry, kon het niet laten en ga er nu gauw vandoor....... Lees vanavond de wraak wel }> .

Die bijvoorbeeld ja, ont = be, maar dat krijg je als je ergens van onder de indruk bent :+
Als ik met iemand praat maak ik ook dergelijke fouten, zo ben ik nu eenmaal en men snapt het in elk geval wel :+ Als ik het nalees zie ik het zelf ook wel, is gewoon een domme fout.
Geen wraak nodig hoor, je hebt gewoon gelijk.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:47

In het praten heb ik dat ook, gebruik 9 van de 10 keer de verkeerde worden.. :') Omdat ik te snel wil praten, en anders moet ik echt gaan nadenken over wat ik zeg.. :o

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:48

Een voorbeeld van wat ik bedoel..

bij top tie en dna staat er boven zo zin met klik hier of zo en dan op hier klikken
tip ho eik ana meer stemmen kom...????

jouw is ook vroeg uitegetrekend dan
poee e2 tentamens achter derug van daaag

ik kan amper eme prate met jullie gaat over dekens veulens dikke buiken
en mijn hebben en geen dekens en niet drachtg:(
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 03-02-09 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:48

Maar 'alleen een andere omheining'... volgens mij heb je dan niet door hoeveel extra werk 'even' een andere omheining zetten geeft. Als een extra draadje voldoende is, heb je mazzel.... maar ik ken genoeg boeren die dat al niet zien zitten. Vaak ook om het feit dat het geen 100% garantie geeft dat het effectief genoeg is en dan zit je met de gebakken peren... want dan heb je dat onderkruipsel al op je land/erf. ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:50

:') Die's idd wel heel extreem haha

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:51

:') Ja, snap je wat ik bedoel dan.. :)) Ik erger me er echt aan.. :P

Keet

dat soort berichten lees ik ook niet eens, doe er geen moeite voor

in een ander topic zit een meisje met een taal wat een combi is van msn-disclectie en snel typen, ik lees er gewoon overheen want snap er niets van

bij mij willen dingen als neits (ie-ei) en voro (voor) nog wel eens voorkomen door snel typen, meestal haal ik ze er nog wel uit voor ik iets plaats.

Mijn shettebaal staat als ze te dik wordt óf op haar zandpaddock óf met een graaskorf op het land :)

Anoniem

Ik heb de neiging om cijfers door elkaar te gaan gooien... Bijv.

8.234,- en dan maak ik daar vrolijk 2.834,- van...

Erg leuk als boekhoudster :oo

Dat te snel typen heb ik ook, gelukkig kan ik blind typen en weet ik ook dat ik fouten maak, dus corrigeer ze dan blind. :+ En ik vis ze er bijna altijd uit voor ik het post, en anders direct na plaatsen. En dju, nou hebben we het erover, en zit ik dus continu typfouten te maken, alsmaar op backspace :')

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:52

Oeeee, kan niet wegkomen en moet over 1 minuut in mijn auto zitten.
Die fouten maak ik net zo goed.
En ik wil nog even kwijt dat ik niks "eis" of "dwing".
Ik zeg wat mij stoort en dan ben ik het kwijt, zo werkt dat voor mij. Daarna irriteert het mij ook meteen minder. Als ik er niks van zeg, dan blijft het mij meer en meer storen.
Of iemand er iets mee doet, daar heb ik niks over te zeggen en ik zal er ook geen tweede keer over beginnen.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:52

Hai!

Hier zit m'n groep 8 de Cito eindtoets te maken, dus zit lekker na te kijken en jullie taal diskussie te lezen... :D
Ik vind het toch ook wel fijn hoor, als mensen een beetje op de spelling letten. Maar typ zelf vaak zo snel dat er vast ook fouten inzitten!

Shetlanders... wij willen ze ook niet meer, bij de buren liepen ze, ondanks 3 draden altijd los. Ik vind het wel logisch dat je daar geen zin in heb... die van ons bleef overigens altijd keurig achter twee draden...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:53

weet niet hoe de situatie bij jullie is maar hier zijn de meeste landjes omgeven door slootjes (heeeeel veel water in de buurt) en staan er alleen draadjes vooraan bij het koeienpad bijvoorbeeld of als een land in tweeen wordt gedeeld.

Dan is het vrij simpel om een draadje onderaan te spannen, dat is in ieder geval voor de shetten bij ons op stal voldoende

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:54

Evelli schreef:
bij mij willen dingen als neits (ie-ei) en voro (voor) nog wel eens voorkomen door snel typen, meestal haal ik ze er nog wel uit voor ik iets plaats.

Ja, dat heb ik ook wel eens. Maar goed, dat kan dan weer de beste overkomen.. ;)