ik noem een klik intussen met twee gehad. mijn Andor was echt een klik. we waren gewoon een en begrepen en vertrouwde elkaar. dat beteken het voor mij en konden alles aan samen. kon lachen en huilen met hem
Wat ik dus ook vind met misty daar ben ik echt dol op aan het worden. zeg maar gewoon verliefd op haar karakter en dat ik met gelijk veilig voel. dat noem ik de klik. Met sox kan ik dat dus nog niet zeggen dat ik een klik heb met haar dat moet echt nog blijken. maar vind haar wel super leuk en lief.
Heb weer 238 foto's gemaakt Wel deel onscperk of verkeerde belichting maar ja, ben geen pro! Ben ze nu aan het uploaden. Voornamelijk veulen foto's wel oops
Denk dat ik het bij Redbull ga laten vindt m'n moeder helemaal geweldig dus dan is zij ook blij
Ik moet mezelf echt bannen van bokt volgende keer als ik een paper schrijf ik was totaal niet geconcentreerd Ik ben pas halverwege 1!!! deelvraag ik had er al zoveel van af kunnen hebben
gisteren weer met neocidol de sokken bewerkt gelukkig hoef ik dat vandaag niet meer. vandaag betadine aan de beurt in de hoop dat ik de sokken schoon krijg van korsten en ander viezigheid. dan kan ik beter bekijken hoe het er voor staat met de mok.
gisteren heel even door de twee bakken gereden en ze had er zin in vond het wel spannend. het was eigenlijk gewoon wat stappen maar ze zat zo vol energie dat ik ook een drafje wilde pakken. maar toen ging ze scheuren. ze ging echt heel hard. gelijk gestopt en haar nog even laten uitrazen in de longeer cirkel en daar maakte ze gebruik van. toen in de grote paddock maar toen vond ze de geuren daar veel interresanter. mijn veulen en een ander jonkie van bijna 4 die waren lekker aan de gang.
vandaag dus de betadine aan de beurt en ik denk dat ik vandaag ga longeren. morgen voor het eerst met iemand het bos in vind ik best eng...
Lief zeg wat een koppie. drie dagen achter elkaar met neocidol gewassen, vandaag dus niet.
wilde vandaag eigenlijk beginnen met de betadine, maar bewust even een dagje niet. morgen ga ik een buitenrit maken vind eigenlijk erg spannend hahaha. Daarna wel een voetje proberen te behandelen. En dan zie ik wel hoe en wat.
Vandaag weer even gereden en ik moet echt erg wennen aan haar ze is zo lief. Maar het voelt voor mij alsof ze erg hard gaat, terwijl dat soms niet eens zo is. Moet erg aan het tempo wennen en ik hoi dat ik zaterdag ochtend of zo snel mogelijk een lesje kan pakken met haar. Gewoon voor mijn zelfvertrouwen. Zaterdag gaan de paarden als het nu eruit ziet weer naar de wei. Dus ik heb besloten om mijn zeer lange cursus dag af te zeggen. Mijn paardje gaat dan voor het eerst mee en misty word dan of bij de groep gezet of een wei ernaast met een oud paardje. Vind het erg eng om dan een uur verderop te zitten.
maar goed misschien maak me daar een beetje te druk om. Aan de andere kant dan is dat maar zo.
zou graag ook een keer een leuke paarden fotoshoot doen. Maar wil nu eerst vertrouwen opbouwen.
Eerst maar even lekker een beetje bij jou wennen, een verhuizing is voor de meeste paarden best heftig Hier altijd geleerd om pas na 7 tot 10 dagen herhalen. Het is en blijft gewoon ontzettend giftige troep, best heftig voor de de lever die het moet afbreken.
de dierenarts advies dus doe ik dat. eerst 3 dagen achter elkaar behandelen dan na een week weer 3 dagen. Dus ik neem dat advies aan.
vanmiddag een bosritje maken. Ben benieuwd of ze dat leuk vind. het lijk er op dat ze het rijden en poetsen erg fijn vind. ze ontspan er erg van. behalve het sokken gebeuren dan. Ze glimt als een tierelier.
Heeft je DA echt dat advies gegeven ? Neocidol is normaal 1ste keer daarna 7/10 dagen en daarna 3 weken enzovoort.
Dit weekend met Jack rijden terug of misschien vrijdag nog hangt er van af. Moest gisteren normaal vintage mode fotograferen heel de middag achter een model gezocht en jammer genoeg niet gevonden .
Fijn dat het zo lekker met Misty gaat! Lekker laten wennen en zo Welk merk zadel is het nu geworden?
Jammer dat je geen model kon vinden! Had het wel voor je willen doen... maar ja even vanaf Oosten NL naar Belgie Had je niet een oproep op Bokt kunnen plaatsen?
Het wordt super lekker weer aankomend weekend Wij hebben zaterdag bixi en zondag buitenrit dus gaat vast lekker worden!!
Chimello wat een leuke foto's zag je baby topic ook wat een knappert
ja dit advies is door de dierenarts. Anders ga ik dit niet zelf doen. Het is hardnekkig spul. Vanavond of vanmiddag ook haar beentje(s) doen. Alleen dan met betadine shampoo om te kijken of ik wat rommel uit de sokken nog kan krijgen. Hoop eigenlijk dan te kunnen zien of het al wat beter gaat.
Alles gaat anders dan ik gepland had met het opbouwen. Maar ik kreeg een tip van iemand noem even geen namen, dat sommige paarden juist willen werken omdat ze dat kennen en er mentaal beter van worden, zeker in een nieuwe omgeving. Het lijk bij Misty te werken. Dus laat haar elke dag alles zien vanonder het zadel. Ze heeft al veel gezien. En weet nu hoe ze reageer als ze schrik. Minste een vermoede heb ik nu. Hahahaha, Heb zelfs een drafje gemaakt dinsdag en wat ging ze snel. En gisteren omdat ze zo graag hard wilde een galopje gemaakt. Jeetje wat gaat ze snel, nu kan ze ook erg snel maar waarschijnlijk moet ik vooral aan de pony pasjes wennen.
Vanmiddag even het bos in. Dat heeft ze de afgelopen anderhalf jaar alleen maar gedaan twee keer in de week een bosrit. Ga wel met mijn instructrice, want alleen durf ik de eerste keer nog niet. Morgen wil ik even lekker wandelen met haar gewoon ernaast want dat vind ik ook erg leuk. Hoop dat ze dan zeker genoeg is om dat met mij te doen. Ze geniet heel erg van de aandacht. Dus daar word ik dan wel weer erg blij van. Ze herken me wel en hinnikt ook al naar me.
Ja zo kan je je vergissen in een pony, ik wilde het nog langzamer opbouwen met om de dag rijden maar Misty denk er anders over.
Ik heb een zadel van het merk Thorowgood en dan de cob 17 inch versie t8 ze heeft een hele korte rug en er past niks anders op wat goed voor haar is. zadel zit erg goed, ookal zit hij erg vol met mijn kont. Maar dat komt goed want ben aan de lijn.
Oh dat zijn super zadels hoor! Ik wil ook graag die in Dressuur dus doe niks anders dan Markplaatsen en zo... Maar ze zijn nog aardig aan de prijs 2e hands, maar omdat ik geen haast heb hoop ik op een gelukje!
Ik had ook een paard dat je na de verhuizing gewoon gelijk aan het werk moest zetten.. Het is heel wisselend ene paard wil eerst rust andere moet je gewoon gelijk wat mee doen.. Dus prima toch!
schattige fotos hoor chimello! en die van draakje zijn ook super lief..
Ik wou jullie even op de hoogte houden van roos.. en gister deed ik een ondekking! Ik woiu haar zadel opdoen voor longeren... zodat ik er hopelijk volgende week weer een keertje op kon. maar madam reageerde totaal niet goed (lichtelijk agressief) toen ik het zadel op wou doen. dus ik denk *weet bijna wel zeker* tot er iets met het zadel is.. wat bij haar pijn doen of wat dan ook.. Misschien moet ik wel iets van een gelpadje eronder doen ofzo.. Ik wist wel tot roos altijd al een mega gevoelige rug heeft gehad..
sweetsox
Geplaatst: 27-03-14 10:42
ik heb een veelzijdigheids zadel ervan en zit erg prettig. Ik heb voor mij en mijn dochter nieuw gekocht, alleen een ander soort zadel, omdat het een heel ander soort paard is. mijn dochter een kunststof en van mij gedeeltelijk leer. Maar helaas hadden ze die niet op voorraad. Dus toen maar deze gekocht. Van 6 weken wachten te lang.
Ja had dat niet verwacht van haar, een tinker die gelijk aan het werk wil. Maar goed deze tink wel. Ze ontspant zich helemaal lekker lang en laag vind ze lekker. Vanmiddag voor ik het bos in gaat misschien even aan de longe. Dan vraag ik wel iets meer van haar maar ik denk zelf dat ik dat wel prettig vind. Aan de andere kant ik weiger ook om elke keer te longeren voor ik naar het bos wil. Dus denk dat ik mij inhoud en gewoon niet longeer. Zucht....
juul weet niet wat voor zadel je heb maar zou het een keer helemaal nakijken bij eentje van horse support die meten echt alles op en kijken je paard helemaal na hoe het loop of ze vast zitten. Heb ik gedaan met mijn paarden en super tevreden. Ik had een andere zadel maker die goed bekend stond een zadel laten aanmeten en een half jaar geleden laten terug komen voor controle. beetje opvullen alleen zij hij. 100 euro later toch vanwege de verhalen hun laten komen het zadel was 4 maten te klein!!!!!!! Dan weet je het zeker zo ken ik heel wat verhalen van stal die ook meerdere maten te klein waren en gedrags problemen daardoor kregen nu allemaal opgelost.
Wat jammer dat je geen model kan vinden, had het op zich niet erg gevonden eventjes de trein te pakken maar heb morgen les en de DA komt enten zaterdag en daarna gaan we rijden met een vriendin. Wil best eens een oproep plaatsen op facebook, heb een aantal Belgische klasgenoten die misschien wel kunnen?
Pfoe ik zou dat zadel eens controleren dan, dat is wel erg raar dat ze ineens zo doet. Is toch ook niets gebeurd met rijden dat ze eng vond ofzo he?
Leuke foto's van kleine Khaleesi weer
Sox plannen loopt wel vaker anders uit dan je denkt Ik laat m'n paarden altijd op hun eigen tempo lopen en de een is wat sneller dan de ander, dat maakt niet uit. Dat ze wil werken is een goed teken. Heb wat meer vertrouwen in jullie samen want het gaat goed als ik het zo hoor
chimello: niet dat ik weet.. het stomme is dat het zadel een maand geleden is gecontroleerd.. snap er echt geen *** meer van
sweetsox
Geplaatst: 27-03-14 11:07
ja gaat ook zeker goed, moet gewoon aan haar pasjes wennen. Heb mijn dochter gevraagd om een stukje op te nemen om te kijken of het echt snel is of snel voelt. Vandaar ook even kijken of ik zaterdag of zondag een lesje kan hebben.
ik zou echt die van horse support laten komen. mijn ervaring en vele met mij op stal is dat je pas kan weten wat goed lig als ze dingen meten en niet op het oog.
Lori
Geplaatst: 27-03-14 11:15
Als je wil zou lief zijn, als ik iemand zou vinden voor zaterdag zou dat ideaal zijn ben bereid te reizen zo lang ik het op voorhand weet dat ik s'morgens al kan vertrekken voor er zeker tegen de middag te zijn dan.
Het leed dat hooi zoeken heet, je zou denken dat ze korting geven nu de volgende oogst met goed weer er over 1/2 maanden is. En dat ze willen brengen tegen meerwaarde hmpft allemaal zelf afhaling maar wij hebben geen trekhaak en gaat op zeker 50 kleine balen... . Mijn klote voordroog is nu behalve 5 pakken op dus nu wel moeten doorzoeken voor hooi, volgend jaar koop ik geen voordroog meer als het aan mijn ligt Jack reageert veel te wisselend er op en de kwaliteit is ook enorm wisselend.