[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:46

@NathalietjeB: wat een moeilijke beslissing zal dat zijn voor je ouders maar ook niet leuk voor jou. Natuurlijk hecht je je heel erg aan je hond maar voor de bestwil van je hond en voor de veiligheid van jullie en anderen moet je dan wel een zware beslissing maken. Sterkte hiermee!

@Faye: Wat knap van Denz! Gaat al steeds beter dus! En jeetje gecondoleerd met het overlijden van je oom. Wat verschrikkelijk zeg.

@patrick1994: Hoop dat je je al weer wat beter voelt en ik kan me voorstellen dat je baalt dat je niks kan/mag doen. Doe voorzichtig!

@Jess: Ook heerlijk een buitenrit gemaakt! Grace heeft zich nog even kunnen uitleven.

@Jackytje: Voor het eerst alleen op buitenrit geweest! Stoer hoor! Super toch dat het zo goed is gegaan. Dat geeft jou en Tinky heel veel zelfvertrouwen!

Gisteren hebben we een fijn middagje gehad samen met Johan en Lotte. Eerst ging Johan in de bak met Luna. Even wat stappen en draven.
En de laatste tijd is Luna een beetje stout met draven rechtsom, want dan wil ze constant (als je een volte maakt) weer naar de hoek toe rennen van de weide :Y)
Deze keer heb ik Johan er een zweepje bij gegeven zodat hij haar een tik kon geven tegen haar buitenschouder als ze dit weer ging doen.
Natuurlijk vond madame eerst dat ze dan maar nog harder moet gaan naar de hoek (lees=galop) maar na twee keer en een waarschuwing van Johan ~~}> deed ze het daarna opeens super goed *\o/* Ben trots op deze twee want Johan geeft niet snel op (ik dan wel weer iets :o ) en daardoor hebben ze het beide goed af kunnen sluiten.

Hierna zijn we met ons allen het bos ingegaan. Lotte met Caily, ik en Luna en Johan als onze begeleider ;) (toen we net weg gingen zagen we Carolien, Aline en Berdien voorbij komen) :) en inderdaad wat was het druk in het bos. Loslopende kinderen :):) honden, fietsers, wandelaars, geparkeerde autos, koeien in de wei haha. Maar ondanks dat; Luna was super braaf!
Inderdaad hoor je dan soms de gekste dingen van voorbijgangers; zoals ah dat zijn echte cowgirls }:0 tot het roepen van: kijk dat zijn Belgen _O- maar ook van; ow kijk leuk vlechtjes haha. Altijd grappig hoe mensen reageren. Ik heb zelfs nog paar keer een drafje gedaan *\o/* en Lotte paar keer een galopje achter ons maar Luna werd er niet heet of koud van.
Kortom een geslaagde middag :D ben echt nog helemaal hyper ervan haha. Ben ook blij dankzij Lotte (soms een beetje mijn mental coach hihi) dat ze me elke keer weer als het nodig is een zetje geeft!
We zijn weer trots op Luna *\o/* <3

[ITP] Every day I ♥ you more

Mira283

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:53

Gaat zo te lezen heel goed met Luna en jou!

Amigo is gigantisch aan het puberen. Gister dikke oorlog gehad met hem voor het eerst in tijden. En hij was flink aan het bitchen tegen de merrie's waar ie mee in de bak liep. Aan het eind een heerlijkgalopje gedaan losse teugel en kon hem op mijn zit terug rijden. Wapperende manen was weer heel even penny haha. Was een super afsluiter van alles.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:04

Gelukkig heb je het wel goed kunnen afsluiten Mira, soms heb je van die "wil je wel even achter het behang plakken momentjes" maar dat heeft iedereen. Het belangrijkste is dat je het dus wel positief hebt kunnen afsluiten!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:12

Is voor mij ook heel belangrijk het positief af te sluiten. En niet te stoppen als ie aan het etteren is. En Amigo zit nu in de puberfase en is grenzen aan het opzoeken.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:00

Zag al die heerlijke foto van jullie op fb Jess. Wat een heerlijke omgeving.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:31

@Magica, wauw, het gaat zo lekker tussen jou en Luna! Ik geniet telkens weer met volle teugen als ik je berichtjes leer, zo hopeloos verliefd, haha :)

Dat alleen rijden is igg echt een boost in mijn vertrouwen. Mijn moeder deed het soms eens, en toen deed ze meestal echt zo irritant.. Vind het dus wel bijzonder dat het zo vlot verliep :) Heb haar wel heel veel moed moeten inspreken/vooruit drijven in het begin, maar dat heb ik er voor over. Ik sta elke dag nog versteld van dat paardje. <3

@Andrea, maak je die bandjes zelf? Vind ze wel errug mooi, misschien.. Ik wil er wel eentje van mijn shet hebben, omdat hij toch erg bijzonder voor mij is :) (Tinky ook, maar de band dat ik met Jacky heb is onbeschrijfbaar, ik wil hem dicht bij mij houden, mits hij toch weer een jaartje ouder wordt) Maar, heb op dit moment niet echt geld en moet Lor's shoot nog betalen, dus misschien een andere keer..
@Fayem, gecondoleerd :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:42

Ik maak ze niet zelf maar.mijn vorige bijrijder.
Ik vind ze zoo gaaf dat ik ze moest delen. En tien euro is echt niet duur

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:54

Oké, Andrea :) Is idd absoluut niet duur! Maar wil er gewoon even mee wachten (staart van de poown moet toch eerst nog ff groeien voor ik er stukkie kan afknippen :) )

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:18

Zit er toch aan te denken een armband te laten maken. Heb nog een stuk staart van Mira.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:29

Ze is pas net begonnen dus ik verwacht niet dat ze snel.stopt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:38

Van zwepen, met menzwepen geen ervaring maar ik kan zelf niet rijden met een zweepje, mag ik nu geluk hebben dat het bij Jack onodig is :).

Verder Kaat is inderdaad een opluchting dat ik terug kan rijden en dat ik echt merk dat het nu veel beter past met die pommel 2maten groter er in.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:43

Snackie schreef:
Ik heb het over de 10 jaar dat ik men nog altijd een kl*te ding gevonden, dus ik verkies mn teugeltje boven de zweep, en als ik wil afslaan , dan zit mn bijrijder naast me die links aan geeft, en ik rechts.
Ik heb momenteel een dobert, die is al niet zwaar, maar toch te zwaar.

Iemand intresse in armband van (je eigen)paardenhaar voor 10 euro?
https://www.facebook.com/jouwarmbandonl ... fan_invite

wauw heb em ff bij favorieten gezet :j vind ik wel mooi heb nog stuk van wodan ze manen hier liggen en 10 euro is echt niet duur!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:12

nee, ik vermoed dat ze rap duurder gaat worden zoveel aanvragen

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:42

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:31

tnx allemaal, doet me goed dat jullie zo met me meeleven!!
hier verder druk gehad..
vanav. met een vriendinnetje naar de Twilight Marathon in de Bios en dan gelijk het nieuwe laatste deel zien!! spannend!! :D

Even om terug te komen op de zweep bij het mennen. Eigenlijk is deze er voor bedoeld om het paard aanwijzingen te geven en niet om te straffen. Zeker als een paard gevoelig is zoals Jaron, is het niet slim om deze erbij te pakken waar dat niet nodig is, dus ik denk dat Andrea dat heel goed doet ;)

Verder leuke stukjes gelezen van iedereen.
ik ga ff koken meiden! jullie horen van me!!

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:58

Wiehoeeeee morgen fotoshoot met shadow en keira van hinke_1985 helemaal zin in *\o/*

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:12

Super, Patrick! Gaat het al beter met je?

Ik heb morgen medisch onderzoek.. blergh.. Treinen staken ook, dus vroeg naar school en lang in de auto -O- Waarschijnlijk gaan we weer te laat zijn..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:37

Leuk patje!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:37

sterkte kaat!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:12

jackytje leuk he OV ....haat aan treinen 1 keer dik 4 uur stil gestaan in een sprinter door wissel storing...trein ging geen enkele kant uit nou daar zit je dan zonder eten of drinken in een trein in de middle of no where....toen er werd omgeroepen ben ik samen met andere de trein uit gestapt en heb gewandeld land t spoor was een paar meter verder op een hotel waar ik toen even naar de wc kon en mijn ouders heb gebeld die mij toen hebben opgehaald...

patrick laat je de foto's hier ook zien :D

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:12

Vandaag had ik eindelijk weer dag dat ik weer beetje normaal alles kon doen geen medicijnen gehad dus hoop dat het nou weer beter gaat... donderdag weer proberen te rijden ben benieuwd :o

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:25

veel sterkte en suc6 morgen kaat.

@patrick:leuk een fotoshoot!

Ik heb vandaag weer eens een baalmoment gehad.kreeg sochtends een sms van de planning;je planning is veranderd,vanaf 6 uur kun je hem bekijken op....nou dat deed ik dus.een client uitgevallen,maar niet bepaald gunstig.vrijdag morgen,en smiddags heb ik nog een particuliere client,die ik niet kan verzetten.grr,maar wel om 6 uur uit mijn nest!vindt het ook altijd lastig om dan smiddags in het ritme van werken te komen.
vanavond geholpen met vanalles bij de paarden.eerst vlug een paard gepoetst,want lesklantje was weer eens laat.daarna een paar paarden in stal helpen zetten.waterbakken gevuld en stoep bijgeveegd.toen weer snel naar de rijbak.paard aan de hand uitstappen,want ruiter was onwel geworden op paard(gebeurd heel vaak bij hem)daarna afgezadeld en weer terug op stal gezet.de jongen was intussen weer ietsjes opgeknapt.nog even blijven kletsen en zit nu net bij gtst.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:36

heb je al wat van ruana gehoord?
En balen van je werk :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:55

ja toevallig net weer een mail.het gaat erg goed met haar,maakt vrienden in de groep.
ze zijn nog steeds erg gelukkiig,en hun dochter is iedere vrije minuut op stal.
vorige week was er even een probleem met de achterbenen geven,maar dat is weer opgelost,door het even stap voor stap te doen en op te bouwen.
foto's krijg ik volgende week weer toegestuurd.toppie dus!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:01

Leuk om te horen dat het goed gaat met Ruana Ellie!
Kaat veel sterkte en succes morgen!
Pat leuk een fotoshoot!

Vandaag lange teugel werk met Amigo gedaan en wat was ie braaf. Ook het longeren ging prima met longeerstukje en hij brak niet eens uit. Stiekem ben ik heel trots op mijn knolleke :D