[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:22

waar is die record rit? en wanneer?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:31

4 okt leersum

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:36

qua tijd luk dat nog wel. maar weet niet of mijn man kan rijden denk het niet vanwege korfbal van mijn zoon en de zorgboederij. dus als iemand uit lelystad ook ga en ik kan mee rijden dan ga ik

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:17

chimello schreef:
Maar recreatief kan hij toch nog bereden worden? Stond nl op de website, had het nog gecheckt omdat ik er niet zeker van was. Omdat die recordrit een stapritje is, daarom dacht ik dat :o

Hij kan stapritjes nog wel maken inderdaad, maar hij is al 1,5 geheel niet gereden of wat dan ook, zou wel tikkie sneu zijn ;)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:26

Ah, jammer! Dan heb ik niets gezegd :o

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:35

Wat een leuke vooruitzichten allemaal! Krijg er ook zin in, maar daar moet ik nog even mee wachten helaas. Aan de andere kant is een veulentje weer ook wel superleuk! Hmm.. zie net dat Caily 4 oktober schrijft. Wie weet kan dat wel :D Ik zal eens kiek'n.

Is het allemaal goed gegaan met Misty?

Net zijn ze hier weer geënt en zijn Givenchy zijn tanden gedaan. Voor de andere twee was het nog niet nodig; aangename verrassing. Vind het altijd zo sneu als ze verdoofd zijn. Hij stond na die tijd met zijn kop tegen de stalwand aan voor wat steun :(:)

Trouwens zaterdag een mini-buitenritje met hem gedaan, hij was braver dan mijn andere pony ooit was buiten. Tinkers zijn echt geweldig!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:50

:j ja tinkers zijn top!

Wat moeiulijk selda, succes met je beslissing!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:11

Afbeelding

gisteren was misty een en al aan het bibberen ze vond de trailer dood en dood eng. en alles vind ze spannend en dat uit ze in trillen. verder heel braaf. de kat vond ze eng.
verder heb ik haar mok behandeld eerst beentjes gewassen met speciale shampoo tegen jeuk en daarna met neocidol tegen mijt en zo. ze had veel erger mok dus dat viel tegen en dat doet zeer merk ik aan haar. de mok, dat heeft even voorrang bij mij.

de stal vond ze ook spannend. maar de winterpenen vond ze een hele fijne verrassing daar smulde ze van. die avond weer terug gekomen en ja meisje was rustiger en hebben gekletst zo hoopte ik dat ze rustig werd.

vanmorgen weer ernaar toe met stagaire en oppaskinderen en gelijk weer behandeld met neocidol. Nu staat ze weer lekker buiten. Vanavond komt de zadelmaker een zadel pas sessie doen en dat duurd twee uur ruim. helemaal meten en zo. daarna moet ik er op, eigenlijk vind ik dat wel spannend omdat ze hier net staat. maar misschien vind ze het ook wel fijn even wat te doen wat ze kan. het is toch maar heel even. hopelijk heeft ze een zadel op voorraad.

al met al gaat het best goed. kost even tijd om te wennen. vind het alleen erg rond om haar gelijk te behandelen tegen de mok. Maar wil niet dat ze pijn heeft. merkte dat ze last er van heeft omdat ze niet wil dat je er aan komt.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:09

Ach, arm beest :(:) Nou, ze zal vast wel wennen hoor! Veel nieuws in korte tijd natuurlijk. Succes vanavond!

Veel succes met je keuze Selda. Ik heb ook jaren aangemodderd met mijn pony en gelukkig kreeg ik de mogelijkheid om er een bij te kopen. Ik moet eerlijk zeggen, ik wilde dat ik dat veel eerder had gedaan. Met Aranka kan ik zoveel meer en het is alleen nog maar genieten in plaats van elke keer strijd en frustratie. Maar nogmaals, ik heb gemakkelijk praten, want mijn andere pony krijgt nog dagelijks een knuffel en doet nu succesvol dienst als kinderpony ;)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:09

Daar is ze dan! :D
Vervelend van de mok maar dat gaat wel goed komen, je bent nu al zo druk met haar bezig.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:15

Ga ik van uit dat het straks beter gaat, ze zal op een gegeven ogenblik weten at ik haar help.

selda heb het ook meegemaakt daarom heb ik ook misty gekocht. Als mijn dochter niet zoveel klik had dan had im haar na een half jaar verkocht, zoveel frustratie moet een hobby niet zijn en zal het voor beide niet leuk worden. Als ik later op sox moet rijden zonder klik verkoop ik haar ook.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:05

JoanneE schreef:
Ach, arm beest :(:) Nou, ze zal vast wel wennen hoor! Veel nieuws in korte tijd natuurlijk. Succes vanavond!

Veel succes met je keuze Selda. Ik heb ook jaren aangemodderd met mijn pony en gelukkig kreeg ik de mogelijkheid om er een bij te kopen. Ik moet eerlijk zeggen, ik wilde dat ik dat veel eerder had gedaan. Met Aranka kan ik zoveel meer en het is alleen nog maar genieten in plaats van elke keer strijd en frustratie. Maar nogmaals, ik heb gemakkelijk praten, want mijn andere pony krijgt nog dagelijks een knuffel en doet nu succesvol dienst als kinderpony ;)

De enige waar ik met zekerheid een klik mee heb is de haf en mijn shet. En die haf is ook niet makkelijk maar Emi is zo dwars zoveel strijd ik durf gewoon niet meer. Hopelijk kan ze wel een plekje vinden waar ze wel lekker gereden kan worden want dit word te link voor mij. Hopelijk vind ik nu wel wat leuks een ouder paardje lekker mee rijden en niets anders. Tinker staat nog steeds op mijn verlanglijst maar dan wel het cob type en groter dan 1,45. Maar goed eerst Emi maar eens weg zien te krijgen

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:09

ja dat is beter om te zoeken waar ze een baasje krijg waar het wel mee klik. voor haar ook prettiger hoe erg het ook is.

twee cobs heb ik nu de een is nu lekker aan het groeien verwacht eind van de zomer dat ze al 1.40 is of hoger.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:10

Ach ja. Lijkt net of ik steeds de verkeerde paarden eruit pik ofzo maar ja. De shet blijft hier sowieso :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:30

Dat heb ik ook al drie keer meegemaakt. Dat het karakter niet bij me past. Komt ook omdat ik dan aan de kinderen dacht inplaats van mezelf.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:58

Hopelijk komt de klik nu wel

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:07

Ik vond de klik altijd zoiets raars toen ik paardjes ging kijken.
Alsof je klik hoort en dan weet dat hij er is :o
Sally heb ik gekocht op karakter zoals ze stond op de poetsplaats. Vriendin die mee was zei al gelijk dat ze goed karakter had.
Heb een halve ronde op haar gezeten, en dat was absoluut niets.
Toch had ik 2 dagen later midden in de nacht ineens dat ik haar wilde en wordt nog steeds iedere dag blijer als ik haar zie.
Maar om nu te zeggen dat er van begin af aan een klik was nee. In het begin stond ik vaak genoeg naast haar dat ze raar deed en ik bang voor haar was.
Maar nu raken we steeds meer op elkaar ingespeeld en gaat het steeds beter.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:12

Enige paard waar ik geen klik bij heb is de rode merrie van m'n moeder.
Ik rij daar ook niet op, ik poets d'r hoogstens maar daar houdt het bij op.
Vriendin van me rijdt haar altijd, die kan het super met haar vinden maar ik voel er niets bij.

Maar heb je nu dan nog geen klik met Sox?
Ik moet zeggen ik had ook niets met onze QH toen hij pas van ons was. Ik ging bij hem de stal in toen hij eten had en toen had hij naar me uitgehaald, ik was 11 ofzo en had niets verkeerds gedaan. Dat is me lang niet goed bevallen. Nu 13 jaar later is hij een wijs paard van 14 en kan ik het geweldig met hem vinden. Soms duurt het even voor je een klik hebt hoor, maar met geduld en open staan voor nieuwe dingen lukt het wel.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:54

ik heb wel een klik met haar maar of ik dat straks ook in het zadel heb dat zal ik dan pas moeten ervaren.

vandaag een heerlijke dag gehad met misty helaas moest ik haar weer behandelen voor de mok vond ze niet leuk maar ze trilde vandaag niet meer.

toen zadel passen en dat ging heel goed even erop gezeten en zat heerlijk en past perfect op haar. over een tijdje controle. ze was kijkerig en verder wel goed gevoel was ook erg veel aan de gang dus dat is normaal crossterrein waren ze flink bezig en ook aan het springen in de andere bak. verder lekker getut met haar. en heb al het idee dat het helemaal goed komt tussen ons.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:00

Succes met Misty,komt vast allemaal wel goed :j

Succes met de verkoop Selda

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 07:56

goedemorgen, weer aan het werk zo maar weer even shoppen naar een sjabrak full was wel erg erg groot. en wil ook een ander hoofdstel voor haar.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:27

tinker_sally schreef:
Ik vond de klik altijd zoiets raars toen ik paardjes ging kijken.
Alsof je klik hoort en dan weet dat hij er is :o
Sally heb ik gekocht op karakter zoals ze stond op de poetsplaats. Vriendin die mee was zei al gelijk dat ze goed karakter had.
Heb een halve ronde op haar gezeten, en dat was absoluut niets.
Toch had ik 2 dagen later midden in de nacht ineens dat ik haar wilde en wordt nog steeds iedere dag blijer als ik haar zie.
Maar om nu te zeggen dat er van begin af aan een klik was nee. In het begin stond ik vaak genoeg naast haar dat ze raar deed en ik bang voor haar was.
Maar nu raken we steeds meer op elkaar ingespeeld en gaat het steeds beter.

Helemaal mee eens :D

Heb al eens een boom hier op gezet over de "klik". Vorig jaar Karel gekocht, vond er erg veel leuke tinkers staan maar Karel was mooi aan de maat. Na een jaar van rustige opbouw, vooral aan de slag met onze ervaring, en goed kijken wat het dier aangeeft wat betreft zijn kunnen, uitgegroeid tot een werkwillig,mensgericht, gelijkmatig dier. Fijn in de bak te rijden, graag mee naar buiten.

En dan spreken mensen over de "klik" het wauw gevoel van dat is hem, mijn maatje enz.
Ik blijf ervan overtuigd dat als je met een dier aan het werk gaat, met kennis, kundigheid, geduld en vooral met ruimte voor het eigen karakter van het dier die "klik" er gewoon altijd komt.
Bij elk dier is het dan een heerlijk gevoel dat je elkaar begrijpt, en soms vergt dat extra lessen, dat een ander eens met je meekijkt, soms een dier een paar weken met rust laat enz.

Heel af en toe lukt het niet, er wordt gesproken van de "klik"is weg of er nooit geweest? Mijn ervaring is dat mensen boven hun macht gekocht hebben (groen op groen, of nerveuze ruiter met rillerig paard) of dat stal/voerbeleid zo slecht is dat geen enkel paard lekker uit zou kunnen groeien tot een maatje voor het leven.
Nee, ik blijf het bestrijden, de "klik" is er niet zomaar, dat is keihard werken, kennis vergaren en vooral een grote dosis zelfreflectie.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:23

Na drie jaar is het nog steeds niet mijn paard tjitske is er nog nooit die band geweest terwijl er heel veel moeite en tijd inzit. Onze karakter matcht gewoon niet en we vinden andere dingen leuk. ZE vind buiten het terrein heel eng en dat vind ik leuk. Drie jaar lang geoefend maar dat gaat hem niet worden. Springen crossen etc in de bak of op het terrein doet ze heel leuk.

ze was zeker niet te groen want dat heb ik met de andere niet gehad

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:58

Ik heb nog nooit een paard meegemaakt waar ik echt nul plezier mee had. Natuurlijk is er wel verschil. De moeder van Gijs was ik toch wel soort van verliefd op, ondanks dat die niet onder zadel was. (wat ik nu helemaal niet meer had als ik haar zie).
Ik heb 1 tinkermerrie verzorgd die me nooit trok (ik verzorgde alle paarden van 1 eigenaar, dus niet specifiek die ene) ook haar dochter die ik ingereden heb had ik niet heel veel mee (maar wel meer dan moeders). De andere merrie en haar zoon vond ik veel leuker op de een of andere manier, vanaf dag 1, terwijl ik met zoon lief eigenlijks niets deed, ja voeren en een beetje knuffelen in het weiland.

Ik ben ook wat moeilijker geworden in het toelaten, omdat ik nare dingen heb meegemaakt met verzorgpaarden, durf ik me niet meer zo goed te hechten.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:03

Tja de klik de klik..
wat is het nou eigenlijk en wanneer heb je dat!
Ik denk dat je dat niet bij een eerste keer kijken kan zeggen... maar ik denk ook dat het per mens verschilt...

Ik en Roos gaan heel goed kan ik het noemen dat we een klik hebben.... nee dat nog niet denk ik..
maar vind haar wel super leuk en ben heel blij met haar, moet ik dat dan de klik noemen?

Gister gelongeerd ging echt heel goed!
Zo filmpje showen