[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:47

[quote="NathalietjeB"]mira ik had ook gereageerd in t topic idd...dit is niet van een paar weken te laat dit is echt veeeeeeelste lang niet gedaan...hoeven zijn al aan t krullen... :roll: [quote]

Precies dat zie je toch of niet?

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:53

Lange hoeven zijn niet van een paar weken,
Ik was een jaar geleden met een vriendin op de paardenmarkt, daar liepen 2 friezen met zwemflippers aan.
Nou, dat is gewoon van jaren niks doen hoor.

Btw, Leo, had je nog wat gehoord van de manege?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:36

sterkte Nathalie.. heel rot zo'n keuze maar een agressieve hond houden waar kindjes bij zijn is gewoon spannend. Ik denk daarom dat jullie er wel goed aan doen.

mijn ouders hebben er ook 1 zitten die zo is van pup af aan.. het is eigenlijk mijn hond maar die s bij mijn ouders gebleven toen ik op mijn zelf ging.
hij is nu 5 jaar en doet alles uit angst.
gedragsdeskundige is ook geweest. als hij gromt of blaft doet hij alles met zijn staart tussen zijn benen een angst poepertje dus..
hij heeft een keer iemand gebeten *ik was toen niet thuis* die dacht hem wel ff aan te pakken! nouuu die is verdiend gebeten hoor!!! als ik erbij was geweest dan had ik ook ff mn tanden erin gezet.. pfff
ajaaa hij heeft gewoon veel steun nodig en het blijft altijd opletten als onbekende binnen zijn die voor hem intimiderend over kunnen komen.

ajaa gister voor de derde keer Denz in het tuig gezet en geoeffend.
Halt houden vind hij nog moeilijk.. wat logisch is want het is ook maar gek als het baasje achter je staat en je kan haar niet zien. :D
Maar het gaat steeds beter, dus straks heb ik gewoon een karrepaard ;)

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:45

Ik word helemaal gek van het niks doen... straks even met zusje van me beste vriendin op wedstrijd kijken in Roden... ZZ-licht dressuur wel leuk om even te zien...
En dan morgen stiekem even op Shadow rijden pap en mam zijn dan toch aan het werk...SSSSTTT (jij ook he Hinke_1985) :P :o

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:02

Fay, ach dat halthouden komt vanzelf wel. Hij doet het zo goed! knap ding :-)

Het was heerlijk weer dus heb een lekker rondje buiten gedaan. De bermen waren slecht dus was vnl stappen. Dat vond ze niet zo leuk. Heb toen maar een plekje gezocht waarin ze een galopje kon doen. Na een flinke bok en een stukje handgalop was ze weer haar ouwe zelf hihi.
Erna Chance nog even gelongeerd en nu was spulletjes in het vet aan het zetten... heerlijk dagje

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:52

@Tamadine de spuit ging goed, deed echt geen pijn, heb wel 3 dagen erna met een stijve arm gelopen :+
@Patrick, wat erg! Ik wens je heel veel sterkte!
@Lor wat fijn dat je weer kan rijden, is vast weer een opluchting voor jou en Jack :)
@Lepel, leuk filmpje!
@Nathalie, sterkte met je hond..

Dat in het shetlander foto topic zag ik ook al.. Wat een flauwe kul, jeetje. Die hoefsmid had ik ook naar huis gestuurd :=

Hihi stoute Grace! Lekker bokkeuuh! :D Tinky kan er soms ook wel wat van :')

Mijn eerste buitenritje helemaal alleen met Tinky is een feit. In het begin was ze heel onzeker, maar meer naar het einde toe ging het super!

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:25

Ik zeg niks Patje :D Gaat het woensdag nog wel door?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:39

Je eerste buitenrit met Tinky, wat goed!

Ja Grace doet het steeds vaker bij het aanspringen in galop. Ze vindt het gewoon zooooo leuk. En ik zit ze wel uit. No problem. Ik heb vroeger veel rodeo gedaan, onbedoeld, op mijn eerste paard na mijn pony ha ha. Dus deze vreugde huppels overleef ik wel. Al komt ze best hoog ha ha

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:41

Jess_vH schreef:
Je eerste buitenrit met Tinky, wat goed!

Ja Grace doet het steeds vaker bij het aanspringen in galop. Ze vindt het gewoon zooooo leuk. En ik zit ze wel uit. No problem. Ik heb vroeger veel rodeo gedaan, onbedoeld, op mijn eerste paard na mijn pony ha ha. Dus deze vreugde huppels overleef ik wel. Al komt ze best hoog ha ha

Correctie, alleen :) Ik rijd al een jaar buiten met haar, maar steeds komt men moeder mee of rijd ik mee met andere mensen. Dit was onze eerste rit helemaal alleen en tinky vond het wel errug spannend :P

Haha, als tinky huppels maakt lig ik er meestal wel naast :+

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:48

Hinke_1985 moet je mam even contacten okay? anders moet je der even bellen. Ik weet niet of ik zelf in staat ben om te komen...

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:05

ojaa dat komt ook zeker goed.. we vinden onze weg wel..
dat heb je nou eenmaal als je alles alleen moet doen... niemand in de buurt met enige kennis en tijd dus we doen het op onze eigen manier ;) haha
helaas is gister ook nog mn oom overleden (plots) aan een longembolie.. dus het gaat erg lekker hier.. maarjaa

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:07

Gecondoleerd Fayem89.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:22

gecondoleerd faye

zo te lezen is iedereen behoorlijk actief vandaag.Maar wat wil je,wat een superweer!wij hebben vandaag voor het eerst sinds een lange tijd een wat langere afstand gefietst.t waren maar ongeveer 12 km maar we genoten enorm van de lekkere frisse lucht en de zon.voor mam was t af en toe zoeken hoe t beste te fietsen op bepaalde fietspaden,maar swe reden goed dooor.hopenlijk vanaf volgend jaar weer 30 km routes doen.
Daarna naar stal gegaa.stalgenootje wilde net gaan wandelen,dus ik wilde ook wel mee.snel paard uit weiland gehaald en hoofdstel in.komt de stalhouder;ga jij ook al met iwan weg,hij heeft al een uurtje gelopen.maar dat kan ie wel hebben.ik ben dus gaan wandelen,maar op een gegeven moment ben ik maar terug gegaan,hij was echt te moe.Terug op stal,de volgende uit de wei geplukt.ook even geborsteld.daarna geholpen de paarden weer in de stal te zetten.

ook een productieve dag gehad dus,maar wel genoten van het lekkere weer.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:40

Jackytje schreef:
Mijn eerste buitenritje helemaal alleen met Tinky is een feit. In het begin was ze heel onzeker, maar meer naar het einde toe ging het super!

wat super goed zeg *\o/*
zo vandaag fotoshootje gehad met steffanie en bo argievai@bokt wat een mooi model waren hun :D
en dan ging ook nog es de volvo stuk op een drempel |o dus die kon ook ff gemaakt worden en daarna nog weg geweest en koniks gezien en geknuffeld wat nou wild <3

fayem gecondoleert :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:44

Gecondoleerd Faye!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:25

Dacht ook wel dat je alleen bedoelde. dacht wel vaker te lezen dat je buitenritten maakte desalniettemin heel.goed van Tinky

gecondoleerd Faye. Dikke boktknuffel

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:08

:(:) Gecondoleerd Faye....

Val ook weer eens binnen sinds lange tijd,zat een tijdje niet lekker in mijn vel,dus alleen maar meegelezen :D

Iedereen vandaag weer druk in de weer lees ik,wij hier ook!
<3 Heerlijke lome buitenrit gemaakt met mijn Mel,Aline op onze Maddox en Berdien met haar stoere Flynn.Volgens mij zijn we 80 x op de foto/film gekomen,was druk in het bos......
Een tijdje geleden had er een klein meisje ook een hele leuke opmerking tegen haar vader;Kijk papa,die paarden hebben wintersokjes!
Schattig hè?Altijd leuk,op pad met onze tinkervriendjes :j :j :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:12

agossie :+: wintersokkies!

Hoe gaat het met kleine maddox, doet hij het nog steeds zo goed?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:19

Jazeker!Hi,hi,hij 'groeit'steeds meer,begint nu een echte kerel te worden,ook lichamelijk.
Maar stiekum wil ie toch nog steeds het liefste dat mama erbij is.......

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:29

ahh droppie :+:

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:00

Andrea, ik zat net je filmpje te bekijken op youtube.. heb je geen menzweep bij de hand? :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:06

nee, onhandige dingen zijn dat. en zwaar. en jaron is op zn hoede voor de zweep(panikeert meteen) dus als hij lastig is tik ik m met de teugel op zijn kont, en dat is al zo'n heftige reactie dat hij zo wegspringt met dat achterbeen dat hij bijna op zn gezicht gaat. maar die heb ik alleen in geval van nood nodig. dus gelukkig niet te vaak.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:23

Ik had dit eerst ook met mijn shet, dat hevig doen door de zweep, dit is door tijd opgelost. Ik wil eigenlijk nooit zonder mijn zweep op straat, zo'n handig ding dat het is.. Aanwijzen aan het verkeer, blokkeren en tempo'tje opdrijven, ik hoef beetje te zwaaien en meneer gaat al vooruit. Grotendeels gebeurt dat ook op stemcommando.

Qua zwaarte, vind ik die van mij meevallen. Het is ook beetje trainen hé :) Je voelt het igg aan je duim, maar daar sterf ik persoonlijk niet van :+ Op de stukken dat ik de zweep niet nodig heb (vooral op het laatste stuk) zet ik hem ook gewoon in de sulky. Ook hangt het echt van zweep tot zweep af hoe zwaar het al dan niet is.. Die van Fleck zijn naar het schijnt echt super licht, maar wel beetje duurder. (Ik heb een klein zweepje van Fleck, super licht!) Het is dus wikken en wegen om de ideale menzweep te vinden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:26

Ik heb het over de 10 jaar dat ik men nog altijd een kl*te ding gevonden, dus ik verkies mn teugeltje boven de zweep, en als ik wil afslaan , dan zit mn bijrijder naast me die links aan geeft, en ik rechts.
Ik heb momenteel een dobert, die is al niet zwaar, maar toch te zwaar.

Iemand intresse in armband van (je eigen)paardenhaar voor 10 euro?
https://www.facebook.com/jouwarmbandonl ... fan_invite

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:43

Fayem gecondoleerd