ik wacht op mijn vriendin die komt mijn auto zo ophalen, want toen we net naar huis reden van de paarden (in haar auto) toen maakte hij een vet raar geluid enzo, en aangezien wij totaal geen verstand van auto's hebben zijn we dus met 30 km per uur naar huis gekacheld, maar nu mag ze dr van de vriend niet meer in rijden want volgens mij was het best heel erg kapot. Dus nu komt ze mijn auto halen zometeen anders kan ze morgen neit werken.. tis wat.
ik hou ook super van katten ze zijn zo grappig Maar ik vind honden ook helemaal leuk, alleen die kan ik helaas nog niet hebben want dan zou die erg vaak alleen zijn..
Ow balen zeg van je vriendin, wat lief zeg dat ze jou auto mag lenen . Hoe ga jij naar je werk dan? Van honden hou ik ook, hier precies het zelfde niet veel thuis en met een pup gaat het zowiezo niet. En wil geen oudere hond
avond allemaal, heb even niet bijgelezen. Kom net bij Noa vandaan (ik ga wel vaker zo laat hoor, dat mag daar gewoon)
Nu had Noa rare bulten op haar rug, eerst dacht ik dat het gewoon vuil was tot ik ging krabben. Ik heb het losgekrabt en toen kwam haar huid los. Het stukje huid was een beetje pussig, de plek wat dus op haar rug achter bleef was wel schoon en rood/roze. Het lijkt een beetje op wat ze ooit op haar nek/schoft heeft gehad.
De DA dacht toen dat het regenrot (rainrot) was, ik heb toen een cremetje gekregen. Misschien dat het nu ook weer zo is?
Ze staat nu niet bij koeien, ze staat wel veel buiten en nu pas samen met een andere tinker (en Móhr uiteraard). Morgen maar weer even de DA bellen denk ik...
Foto's ervan, niet echt duidelijk want het was aardig donker en met mijn mobiel gemaakt:
De bultjes (net aan het einde van haar rug die dus overloopt in kont)
Stukje huid, kreeg hem niet scherp
Nog een keer
Stukje waar de huid nu weg is en de andere bultjes
Nog een keer, ze heeft het verder nergens anders, alleen op haar kont.
Noa eet ondertussen erder, ze zal ook niet happen of schoppen als ik het eraf trek he. muts van me
ze krijgt nu wel wat biks, maar niet veel. Verder veel voordroog (kuil maar dan goed droog en strengelig, ruikt ook lekker) DE DA zat vorig jaar inderdaad ook aan eiwitoverschot te denken en heeft toen bloed geprikt. Haar lever was toen wel wat actiever maar niet extreem.
Ik zou bij wijze van test eens stoppen met het voordroog en normaal grof hooi gaan voeren. Teveel eiwit zit bijna altijd in voordroog. En dat het lekker ruikt is al helemaal een teken dat er teveel aan eiwit of suikers inzit
Misschien dan daarna een reinigingskuurtje voor de lever? Drainage Compositum is daar vaak heel goed voor. Dan zullen de bulten snel verdwijnen. Let goed op rasp/mok in r sokken. Een overschot moet er ergens uit, vaak is dit in de vorm van jeuk in de manen of staartaanzet of in de sokken, maar bij Noa nu dus in de vorm van eiwitbulten op dr vacht.
Hmm rainrot kan het ook zijn inderdaad! Maar dan nog is ze dus niet helemaal lekker in balans. Afdrogen, regendeken op en reinigen + smeren. Succes ermee
Kun je niet eerst lekker badderen Om weer even op te warmen? Ik ga ook. Net nog even bij Nigel geweest. Hij is nu even goed/slecht als gisteren. Been was weer iets geslonken, maar wel echt lelijke bulten onderaan. Ga morgen groene leem halen om erop te smeren.
ik zal morgen even kijken, anders laat ik gewoon de DA weer komen. Het zalfje van vorige keer had ook goed geholpen, dekens ben ik van aangezien Móhr er nog naast loopt en die is net zo "handig" als zijn moeder die ook altijd met die dingen vast komt te zitten.