Update over de rhino..
Citaat:KNHS Regio Zeeland.
Heshuijzenstraat 8 Aan: alle KNHS clubs binnen de regio Zeeland.
4315 AZ Dreischor en verdere belanghebbenden. 0111-401509
e-mail: knhsregio@zeelandnet.nl
http://www.paardeninzeeland.nl/knhsregiozeeland
Rhinopneumonie.
Dreischor, 21 oktober 2008.
Geachte besturen,leden,
Het blijft wat de Rhino aangaat onrustig op Goeree-Overflakkee. Deze middag is mij gemeld door de veterinairs aldaar dat een dier met verdachte verschijnselen in afzondering is geplaatst. Wat meer gecompliceerd is deze situatie omdat het paard dat apart staat nog maar enkele dagen in Sommelsdijk is en gekomen is van de manege in Oude Tonge. De dierenartsen adviseren wederom om de paarden en pony's in dat gebied te laten waar ze zijn, niet te vervoeren geen trainingen of wedstrijden te rijden enz. Om die reden ook is de subtop wedstrijd in Oude Tonge al afgelast op 25/26 oktober begreep ik.
Eind deze week is de uitslag van de bloedtest bekend. Spanning alom dus !
De Zeeuwse clubs adviseren we wederom hun leden te informeren. Goeree-Overflakkee is dus voorlopig helemaal verdacht gebied, de ruiters en amazones uit de rest van Zeeland en daarbuiten (Zuid Holland en West Brabant) worden geadviseerd om het gebied te mijden, de ruiters en amazones uit Goeree-Overflakkee doen er goed aan zich niet naar andere bestemmingen / wedstrijden te begeven. Ook de persoonlijke hygiëne dient streng in acht genomen te worden, ook dat kan besmetting voorkomen.
Dit is even de laatste info die beschikbaar is. Ik zal de betrokkenen zoveel als mogelijk inseinen hierover. Nieuwe feiten zal ik zo snel mogelijk melden na bericht van de dierenartsen of regiobestuurslid Erna v.d.Valk die zelf in Dirksland woont.
Vriendelijke groet,
Kor v.d.Werve, secr. )mede namens het Regiobestuur KNHS Zeeland.