[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:20

Niet persoonlijk, maar heb wel verhalen gehoord en die waren zeker positief. En zo komt ze in het geheel ook absoluut over. Voelt goed zeg maar ;)

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:21

@Lotte: Ik ben maar een opdondertje van 1.63 dus heb eigenlijk niks te zeuren over die schofthoogte :P
En hoe bedoelde jij dit: Mais Sinds ik in de slachterij ben geweest weet ik zeker dat ik dat nooit in grote hoeveelheden aan mn paard ga voeren. Ik voer geen mais maar wil het toch graag weten, hehehe.
Ohja mijn sollicitatiegesprek is aankomende woensdag om 10:30
Wel goed van je dat je hebt doorgezet met Luna, is toch best spannend als ze zo gaan etteren, tenminste dat vind ik.

@Andrea: Dat is inderdaad even schrikken :(:) , jeetje, ben blij dat je zo snel over kan. Wanneer ga je?

@Simone: Dank je wel (over mijn profiel, hahah)

@Heidy: Betekent het goede rijden van vandaag, dat je weer aan het twijfelen bent of je hem verkoopt?

@Julie: Wat voor zalf heb jij zelf gemaakt?? Zulke ouders wil ik ook, die van mij zadelt mij alleen maar op met het voeren van haar geiten, hehehe.

Ik heb vandaag Cait voor het eerst aan de dubbele longe laten stappen, gewoon een paar rondjes door het binnenplaatsje bij de stallen. Ze vond het maar maf dat er druk op haar neus kwam te staan en ging dan stilstaan. Uiteindelijk kreeg ze het door en toen ging het heel erg goed, ben zo trots op mijn kleine meid <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:26

Leo, dat gevoel krijg ik ook bij de emails met de staleigenaresse.

Becs, ik ga dinsdag eerst kijken, en wss bevalt dat,en dan .a.s.a.p.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:33

Andrea, ik ga vanavond even een kaarsje voor je aansteken bij Maria. (Nee ik ben niet gelovig, maar wij hadden nooit buren maar hebben sinds een paar jaar een mariakapel in de straat. Wij zeggen altijd dat Maria onze buurvrouw is dus elke avond lopen wij met onze hondjes en een kaarsje naar de buurvrouw. Anders staat ze ook maar zo in het donker :o ) Vanavond dus een extra voor Andrea en Jaron, je weet nooit of het helpt. :)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:35

Zo jullie gaan hard zeg! Nou pride zijn mok eindelijk een beetje onder controle en nu maar hope dat het beter gaat :/

zo en nu ga ik alles is even op mijn gemakje bijlezen :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:38

:+: Wat lief, bedankt Becs!

Ik ga mijn bedje maar in, wel vroeg, maar des te eerder is het morgen en dinsdag..

bedankt ladies! slaap lekker

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:48

een vraag naar juli toe.. zijn er hier met een furminator ? En hoe zit dat precies in elkaar ? Zit daar iets in dat werk op baterij of is dat gewoon een borstel met lange tandjes ?

Want Jack heeft vrij veel Jeuk door z'n wintervacht en ik heb gezien op filpjes dat je daar de onder vacht ook echt mee los krijgt..

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:49

tis gewoon een borstel met korte tandjes, echt een super ding!! heb hem nu al bijna 2 jaar en echt heel fijn!!

als je er 1 wil, goed ff op ebay kijken. Via engeland zijn ze heel goedkoop en zijn het de echte!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:51

oke ga eens kijken :).

Klopt het dat de tandjes ook allemaal heel dicht bij elkaar staan ?
Of het de echte zijn of niet maakt me niet echt wat uit zo lang het werkt.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:52

fayem89 schreef:
Jeetje andrea, wat een verhaal.. snap dat je aardig om te spetteren bent... iemand die zo met je dieren omgaat... Maarja hopelijk bevalt dinsdag de nieuwe stal.

Jayney, wat is Erynn toch gaaf aan het worden.. het kleine ukkie wordt langzamerhand al een flinke dame! :p ben benieuwd over jaar of twee, zal een tank worden ;)
en wie is die andere uk die je hebt geplaats, *of heb ik er over heen gelezen haha*

aja, vandaag was de sneeuw en gladheid aardig weggetrokken, dus eindelijk weer eens aan de wandel met de woeste hengst ;) haha Denzel vond het al te fijn dat hij eindelijk weer zijn beentjes kon strekken... al was hij om te stuiteren haha, maar wel leuk! binnenkort zal ik weer eens foto's van meneer plaatsen.. :D

Ben zelf ook erg benieuwd hoe ze dan is! De andere kabouter die ik geplaatst had is Izaira Rua een half zuster van Erynn, Izaira is ongeveer een maandje jonger ze hebben dezelfde vader :D

Plaats je weer eens wat mooie foto's van Denzel? Vind hem namelijk zo gaaf! :j

hetlevenwint schreef:
Jayney was jij voor paardenvoer aan het spelen bij dat filmpje in de opfok ?

Haha ja :') Beetje aan het einde was ik ook paardenbrok aan het eten, leek net of ik de paarden mensenvoer gaf maar integendeel gaf mezelf biks :+

Karlijn dat zijn toch aardig wat kosten aan alleen jeuk, vervelend zeg.

Heidy, nu het vandaag zo goed ging met Jack twijfel je dan weer over verkoop? (voor alleen te klein zijn zou ik het niet doen...)

Andrea, woon je in soest? haha daar wonen mijn ouders heel dichtbij en een dorpje ernaast (Baarn) staan mijn verzorg paarden Fenore en Cesair

Heb vandaag de hele dag gewerkt op stal ben nu echt gesloopt ik ga lekker slapen, morgen heb ik namelijk weer hele dag college -O-

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:55

Furnunator is echt top!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:58

Oke Jayney njamie.. oke goed ik geef toe heb ook wel eens van paardenvoer geproeft :D nog niet slecht hoor...

Ben aan het kijken ga het eens vragen aan m'n mam of het wat zou zijn. Want hij zit met erg veel los zittend haar maar met m'n ijzeren ros kam krijg ik alleen het bovenste mee.. maar die gaat jeuk hebben van het gene die los zit in z'n ondervacht

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:05

jayney. ik woon in amersfoort. maar dan kunnen wij ook wel eens meeten misschien.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:08

Ik heb de furminator een paar keer gebruikt, maar hij trekt haren er met haarzakje en al uit. Geen idee of dat hoort, maar het leek mij niet zo ideaal, omdat mi dat dus nog goed vastzittende haren zijn.
Gebruik nu gewoon een simpele rosborstel,werkt ook prima.
Vind ze belachelijk duur trouwens :P

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:08

@Sandra, lijken me goede punten toch voor de katten :P doe je vaak shows met ze?

Ja hoor heb heel leuke ouders blijkbaar :P Het is zelfs zo dat Sissy zelfs ontsnapt was, (mijn ouders hadden de 2e onderste rekveren open gedaan enja dat mag je bij Siss dus niet doen :D) en mijn papa is die blijkbaar gaan halen (had dat nooit verwacht van hem :p)

Ik maak zelf zalf obv zonnebloemolie en kruiden, heb dan de olie en maak van een deel vd olie kruiden. Werkt wondhelend, gebruik die ook voor wintertenen, werkt ook pijnverzachtend (bij wonden en mijn papa heeft dat ook gebruikt bij een brandwonde), gebruik het ook bij koortsblaasjes enzo :P
En nu uittesten bij mok ^^

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:11

Mallow schreef:
Ik heb de furminator een paar keer gebruikt, maar hij trekt haren er met haarzakje en al uit. Geen idee of dat hoort, maar het leek mij niet zo ideaal, omdat mi dat dus nog goed vastzittende haren zijn.
Gebruik nu gewoon een simpele rosborstel,werkt ook prima.
Vind ze belachelijk duur trouwens :P

Heerlijk. Poetsen met rondvliegende haren <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:21

Oke het lijkt me de moeite om eens te bespreken... feit is Jack heeft geen lange vacht maar een erg dikke vacht. Die 'm erg veel jeuk bezorgt door de losse haren.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:48

Iemand had het daarstraks over sneeuw die aan het wegtrekken was:hier ligt er niet weer een laagie gvd!ik ben het zo beu,weg met de sneeuw.
@andrea,ik hoop dat je snel naar de nieuwe stal kan,want dit is ook niks nu.

net even een uurtje gelachen met bananasplit.geweldig de oude grap met maarten spanjer.maar ook de grap met johan flemminx.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 04:32

Jemig Andrea, dat is echt niet fijn :( Nu ga je het tot Jaron ergens anders heen kan dus zelf doen? Goed dat je de boer voor de kosten laat opdraaien, je betaalt immers gewoon stalgeld. Heeft hij ook toegegeven dat hij niet voert? Grr, zulke dingen, ze zouden geen cent meer van me krijgen _-:( 8 km aan de hand is wel te doen hoor, als Jaron braaf is, eventueel kan je ook te fiets gaan, dan kan je stukjes draven (als hij braaf is en jij een terugtraprem hebt). Als het niet gaat kan je je fiets altijd nog op slot achter laten en later weer oppikken (je moet immers ook weer terug). Ik reed met Lady ritten van 30 km, dan was ik zo'n 3 uur onderweg (maar dat was dus ook wel met kilometers galop en draf, we trainden endurance). Met Kyra heb ik ook wel wandelingen van een km of 5 gemaakt, deed daar ongeveer een uur over. Nieuwe stal ziet er keurig uit.

Dat is best veel Karlijn, maar wie weet blijft ze verder tien jaar gezond en kan een van ons tig keer met paardlief naar de kliniek, dat kost nog meer, dus of het daadwerkelijk zo duur is is de vraag. Tot nu toe heb ik geluk, buiten stalgeld en hoefsmid om kost Luna me praktisch niks (ja, een boel versleten fietsbanden :D )

:wave: Jess, hoe is het met jou? En met je prachtige dame?

Fijn dat het rijden goed ging Heidy! +:)+

Balen van de mok Julie, maar erg fijn dat je ouders zo helpen! :)
Mijn ouders moesten eens weten, wel een paard en geen studie, oei := Das nou juist wat ze jarenlang hebben proberen te voorkomen (misschien juist daardoor wel niet gelukt :') )

Ellie lekker met Ruana en bijrijdster gewandeld :) Hihih, brokkenpiloot Ruana :+
Omkeren zou ik ook eerder doen omdat ik geen zin heb in dat gedonder dan dat ik het niet kan hebben, zoals gister is ze gewoon hengstig, daar had ze afgelopen zomer ook duidelijk wel last van, dan is het niet moedwillig dwars zitten of uitproberen. Echter kan het dat wel worden als ik het dan ineens wel toelaat, dus vandaar toch maar door gelopen. Maar volgende keer gewoon niet meer aan beginnen... Ze trekt trouwens zelden, of eigenlijk nooit, door als ik druk op het touw zet. Als ze heel hyper is blijft ze wel die druk vasthouden, maar ik heb met haar nog nooit t probleem gehad dat ik er skie-end achteraan ging of het touw te kort was, gelukkig.

Brave Clover :D

Rebecca, haha, dan mag je idd niet zeuren :+ Alhoewel, als jij graag groot wilt :P
In de slachterij hingen paardenkarkassen in de koelcel, de een veel geler dan de ander, kon er geen logica in ontdekken, maar het bleek dus dat dat kwam door de mais die de dieren in hun leven gevoerd gehad hebben. Bij koeien was dat verschil nog veel duidelijker, graskoeien en stalkoeien waren makkelijk te onderscheiden. Misschien wel niks ernstigs hoor, maar t heeft me toch wel aan het denken gezet en ik probeer nu erg te matigen met onnatuurlijke "rommel", een paard hoort gras te eten, bij gebrek daaraan ruwvoer, voor de rest heeft het in mijn ogen niet zoveel nodig :o Ze krijgt nu op stal wel wat, maar das meer voor het geestelijke aspect, vind het ook zo sneu als zij de enige is die niks krijgt. Ik werk wel met voerbeloning, maar geen snoepjes oid (commerciele rommel, t is geen mens :+ ), gewoon simpel ponybrok van Subli.
Brave Cait! :) Ik vind het trouwens niet erg als Luna zo druk is hoor, inmiddels heb ik wel het vertrouwen dat het goed komt.

Furminator, heb ik niet, en tot nu toe ook nog niet gemist, ik heb een ouderwets zweetmes (mag trouwens wel eens gaan kijken of ie hier ligt of al op stal), dat gaat prima, en lekker veel rossen. http://www.mjruitersport.nl/shop/images ... 0_bl_l.jpg .Ik trek bij Luna ook bijna alles met haarzakje eruit, heb daar vorig jaar heel vreemd van staan kijken, ze werd gewoon eerst roze voordat er zomervacht op kwam, met de wintervacht net zo. Ben benieuwd of het nu weer gaat gebeuren of dat het toch wel wat met haar mindere conditie te maken had.

Wees gerust Ellie, t gaat alweer dooien morgen (hier dooit het nu ook, t is nu 3 graden warmen dan toen ik naar mn werk toe ging om 17u, hoe raar is dat? :Y) )

Hier vandaag weer lekker bij de paarden geweest, voel het nu wel, maarja, moet er wat voor over hebben he :D En ik ben morgen de hele dag vrij, hoef ook helemaal niks, huis gisteren al schoon gemaakt, boodschappen hoef ik ook pas woensdag weer te doen, dus als ik zin heb ff langs Luna, maar die kan ik ook een dagje overslaan. Gisteren, vandaag en morgen al op stal, dus t is geen moeten.

Vandaag was het andersom met de paarden, Luna was doodbraaf (tja, haar grote liefde was ook mee wandelen :+ ), maar Diablo was wat drukker. Maar jemig, wat kan die showtjes weg geven, en moeders (Mel) deed lekker mee, haha. Hij is zo leuk :o

Diablo links, Maddox rechts (volle broers, Maddox is een jaar ouder)
Afbeelding

Luna, turend naar haar (letterlijk) grote liefde
Afbeelding

Kwam deze foto ook nog tegen, Lady en ik (dat halster draagt Luna nu, zit maar een gaatje strakker)
Afbeelding

En Luna en ik
Afbeelding

Ze hebben wel wat van elkaar, of zie ik dat als enige? :+

Daarna nog lekker gewerkt, keuken. Heerlijk mn eigen ding doen, t liep ook gewoon allemaal, voor de verandering was iedereen eens op tijd klaar. Tijdens de drukke uurtjes (etenstijd) hielp een wat ervarenere collega mij, altijd lachen met die jongen, werkdruk? Nee hoor, daar hadden we echt geen last van _O-

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:22

Ik vind luna haar borst tuig zo gaaf! (aftekening he)

Misschien lijken ze iets op elkaar, en jij wilt ze gewoon in 1 zien :P
En lekker gewerkt dus ook.

En bah, ik ben met zenuwen uit bed gekomen. erg is dat he.
En idd, ik ga het zelf nu doen, heb pulp, zemelen en slobber al klaar staan voor hem.
Vanmiddag hooi charteren.
En toegeven dat hij niet voert? nooit? Ik blijf erg rustig,en heb hem gister ook verteld dat ik zo snel mogelijk iets anders zoek, dan scheelt dat voor hun weer.
Alleen de shetjes en de geitjes die staan er dan nog. En ik kan het me niet gaan aantrekken.
Want financieel kan ik het niet missen. Ik weet wel dat alles gratis weg mag, dus mocht iemand nog intresse hebben? ze zijn verder gezond en mankeren niks. Ze zijn alleen niet moddervet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:28

Oh en over afstand rijden, ik weet ongeveer wel wat km's en tijden zijn, maar ik ben gewend te rijden.
Ik heb nu al 2 weken niet op hem gezeten denk ik? Al verwacht ik geen problemen daarmee.
Ik ga een stuk rijden,en een groot deel ernaast lopen. Dan blijf ik zelf ook warm.
De buurvrouw helpt me, dus dat komt wel goed, Die gaat me afzetten op stal met mijn spulletjes.

De stukken over viaducten etc ga ik lopen, en het stukkie door de wijken ook.
En de lange stukken gras ga ik rijden. Dat is een km of 3 lange berm.Zoals we op deze plek nu ook hebben.
Dan kan hij vast een drafje en galopje wel aan.
Want zo beroerd mager is hij nu ook weer niet. En eerder kon het rijden ook.
Echter rij ik wel met een paard tegen die tijd, die de hele week zijn buikie al rond kon eten,
want die baal van 200kg, gaat een heel eind op zijn tegen die tijd. (die ga ik dan vanmiddag halen)
De pulp staat lekker te weken. ruikt hier lekker in huis.
Dus ik ga.
T word een lange dag ben ik bang.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:04

@ Lot: Goed dat je hebt doorgezet met het wandelen. He het met ons gaat, plaats ik onderin wel na het reageren. Maar ik spot dus nu heerlijk zonder-zadel-foto's van jou en Luna. Jullie zijn een heerlijk stel! En idd dat borsttuigje van dr, leuk getekend!

@ Snackie: Balen dat je het zo moet aantreffen qua voeren. Soms denk je wel eens dat je het zelf alleen maar goed kan doen. Als ie braaf is aan de hand is het een lekkere wandeling natuurlijk. Mits het niet te glad is.

@Mallow: Heerlijk hoor, 2 weken en er dan zo op wegrijden. Denk ook wel dat ik dat kan, niet zonder slag of stoot, maar het lukt wel hihi

@ Karlijn: Jammer van je verzorgster. Goede zijn af en toe best schaars…

Ik ben momenteel aan het opkrabbelen. Heb mijzelf even de ruime gegeven doo mij te richten op mijn werk, opleiding, Grace en partner en hondjes. Is al best veel. Internetten was er net even te veel bij.
Ik wil het steeds bijhouden, maar momenteel zo druk met de opleiding die zijn laatste periode in gegaan is.

Gracey is een heerlijke puber. Ik doe haar nu samen. Het is alleen erg druk. Grace zit nu in ht stadium kijken of ik je bang kan maken, maar helaas voor haar slaagt ze er niet zo goed in.
Afgelopen vrijdag heeft ze een fotoshoot gehad en de resultaten moeten nog binnen komen, maar de proeffoto's zijn al helemaal geweldig!
Ik zal wat foto's laten zien plus wat foto's die ik met mijn huis, tuin en keuken camera heb gemaakt hihi.

ven een kusje vooraf <3
Afbeelding

Brrr best koud zo stilstaan
Afbeelding

Maar toch best lol
Afbeelding

Grace is toch niet zo geel in de sneeuw als ik dacht
Afbeelding

Kiekeboe
Afbeelding

Afbeelding

en van de shoot van nikki, overigens echt een aanrader!
Afbeelding

en een kiekje met margot afgelopen vrijdag
Afbeelding

Kan niet wachten tot het minder glad is. Eff weer een beetje aan het werk hihi
Dit was het dan, hoop dat jullie net zo van de foto's genoten hebben als ik gedaan heb *D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:19

Die laatste is gaaf zeg! (de rest ook!)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:22

Dank je karlijn! Heb echt een positieve ervaring aan de shoot overgehoude. Ben bennieuwd hoe de rest is geworden! Aanrader dus *reclame*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:45

Heerlijke foto's! knappe peertjes!