[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wisky

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:31

JIPPIE,IK MAG MARCEL ZO OPHALEN UIT HET ZIEKENHUIS!!!!!!!!!

Ook krijg ik vandaag weer een nieuwe Tinker erbij en eentje gaat weer naar huis terug.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:11

Wisky wat fijn!!!

leuk dat je een nieuwe tinker krijgt!
Wel foto's plaatse he?!

Lydia64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:11

Heb vandaag de dvd van Klaus Hempfling besteld...had hem al eens gezien en vond het schitterend hoe hij met paarden om kan gaan. Meer mensen die deze dvd al kennen?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:14

Maya schreef:
Sita_ schreef:
Inderdaad vreemd.. Maar ach wees blij dat het zo is en niet dat ie bij iedere klapscheet wegspurt..
Mijn vriendin haar paard is overal bang voor.. Dat is echt niet prettig rijden.. Bij iedere trekker oid moeten we ver in de berm gaan stilstaan.. Amy vind daar geen hol aan en dan word ze juist opgefokt. Ze snapt niet waarom we niet gewoon doorlopen..

Doe ik bij Dewi ook altijd, die is absoluut niet te vertrouwen voor landbouwverkeer. En ik wacht dan op een dam waar zij in het rond kan springen en stuiteren op een veilige wijze zonder tegen het verkeer aan te botsen. Gewoon doorlopen is langs landbouwverkeer bij haar levensgevaarlijk, want dan gaat ze aan de kletter. Als ik alleen rijd dan, is er een ander paard bij, dan gaat het een stuk beter. Gewoon verkeer geeft ze weer helemaal niks om. Wellicht dat ze ooit wel geheel verkeersmak wordt, het is nu een stuk beter dan 2 jaar terug Clown

Klopt.. Met Dewi is het inderdaad levensgevaarlijk.. Ja
Maar met die andere niet.. Die word juist helemaal gek door het stilstaan en het gepiep van dr baasje.. Oeh een traktor.. Als ze nou maar niet wegspringt.. Siet.. Blijf je voor me.. Siet pas op he..
*Mekker Mekker* Zij brengt juist haar angst over op haar pony.. Lachen

Rommulus.. Hotze kent wel jus.. Knipoog Het is namelijk van afkomst gewoon een hollander.. Vork Een Fries..

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:22

Vanavond komt seabiscuit op tv of hoe je het ook schrijft Clown
maar ik ga nog even leren!
Tot vanavondd Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:23

wisky schreef:
JIPPIE,IK MAG MARCEL ZO OPHALEN UIT HET ZIEKENHUIS!!!!!!!!!

Ook krijg ik vandaag weer een nieuwe Tinker erbij en eentje gaat weer naar huis terug.

Wat fijn! Goed nieuws! Haha! Misschien heb ik het gemist, maar waarom lag hij in het ziekenhuis?
En gefeliciteerd met je nieuwe Tink!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:26

Leuk Whisky, weer een tinker erbij. FOto's?

Mirthe is buiten ook erg bang voor alles. Auto's schrikt ze niet van, maar alles wat groter is wel. En dan springt ze dus ook echt alle kanten op. Dus als er een vrachtwagen aankomt zorg ik ook altijd dat ik in een dam of oprit sta, zodat ze het kan zien, anders galoppeert ze er echt vandoor. Ook als ze andere paarden tegenkomt in een wei, die mee gaan rennen, gaat ze erg hard. Dan heb je soms ook maar weinig over haar te zeggen.

En ik moet eerlijk bekennen: Vind het soms ook best een beetje eng. Al weet ik dat ik dat totaal niet moet laten merken, het gevoel is er wel een beetje. Maargoed, we gaan vooruit, in het begin ging ze al op de loop voor fietsers dus dat doet ze nu echt niet meer.

Mijn man is vrachtwagenchauffeur en de vrachtwagen staat hier thuis, dus daar hebben we al flink mee geoefend. Maar daar trapt ze niet meer in, ook al staat dat ding aan, ze likt em helemaal af, en is zeer nieuwsgierig. Maar elke dag als hij thuiskomt rent ze toch weer hard weg van schrik. 't Is een raar beest! Samen met een ander paard gaat het wel echt beter trouwens.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:08

Sita_ schreef:
Rommulus.. Hotze kent wel jus.. Knipoog Het is namelijk van afkomst gewoon een hollander.. Vork Een Fries..

Haha! jammer was waarschijnlijk wel een leuk gezicht geweest Haha!mischien brutaal he maar waarom komen ze terug uit denemarken ??? ik zou dr blijven (heerlijk land)

en eh wisky geweldig dat je hem weer mag ophalen Haha!
en vergeet geen pic's van het tinkertje he Haha!

ik ga zo even het nieuwe matras ophalen van mijn ouders uit assen Haha!
laat ik gelijk even een roos bezorgen aan mijn vriend op werk en zal ik ook even een kleinigheidje voor hem ophalen Bloos
ondanks dat het niet goed gaat tussen ons hou ik nog wel van hem Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:30

DVD van Hempfling ken ik niet, heb er wel een boek van, natuurlijk paardrijden. Was op zich wel leuk om eens te lezen Lachen

@ Sita, dan begrijp ik idd beter wat je bedoelt Clown Dat heb je natuurlijk ook nog altijd, mensen die hun paard gewoon angstig maken.

Seabiscuit is op zich best een leuke film Ja Beetje heel erg Verdrietig hier en daar (nogal overdreven Amerikaans) maar wel leuk om te zien, mooi gefilmd ook Ja

@ grrr. Dat is ook helemaal niet erg dat je het eng vindt. Op bepaalde wegen waar ik rij is het gewoon heel smal, en als ik dan met m'n andere pony (haflinger) op pad ben, dan ga ik ook op een dam of oprit staan wachten. Zij is 100% bomproof, maar ik vind die smalle berm, en zo'n enorme vrachtwagen of een trekker met volle wagen dood en doodeng. Wat haar betreft kunnen we gewoon doorlopen, maar ik voel me er niet fijn bij, dus ik wijk even uit Clown Dat is imo gewoon verstandig rijden.

Andere paarden in de wei die gaan meerennen probeer ik altijd beetje te vermijden. Soms zie ik niet altijd dat er paarden in die wei staan, en dan gebeurt het wel. Maar ik vind het voor die paarden in de wei altijd zo eng. Straks slaan zij door de draad uit enthousiasme omdat ze niet meer met mij mee kunnen.

En wat je zegt over vrachtwagens klopt idd Clown Hier komen ze altijd paar keer per jaar langs om de aardappels, uien of suikerbieten op te halen. En dan loop ik er ook altijd vlak langs, maar die vrachtwagens zijn niet eng, maar langs de weg op de een of andere manier wel Clown (voor Dewi dan) Amanda boeit het niks.

Haha! Ik moet er ineens aan terugdenken dat toen ik Dewi driekwart jaar had ofzo, en toen kwamen ze in het najaar de suikerbieten laden. Dat doen ze eigenlijk altijd 's nachts, variërend van 's avonds laat tot 's ochtens heel vroeg, en Dewi was me toch een partijtje over de zeik geraakt daarvan. Zo erg dat die mensen m'n pa waren gaan halen of dat nou toch wel goed ging met dat paard... Ach gut (hun paddock kijkt uit op de betonplaat waar de suikerbieten liggen). Ze heeft flink moeten wennen bij ons eigenlijk. Al dat enorme landbouwverkeer wat ze anders alleen uit de verte zag.

Wie heeft er hier trouwens eigenlijk ook nog meer drachtige paarden? Hoe lang moeten die van jullie nog?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:35

rommulus schreef:
Sita_ schreef:

Haha! jammer was waarschijnlijk wel een leuk gezicht geweest Haha!mischien brutaal he maar waarom komen ze terug uit denemarken ??? ik zou dr blijven (heerlijk land)

Hun vinden het niet zo'n heerlijk land. Knipoog
Nee.. Ze hebben een groot melkveebedrijf, maar voor Deense begrippen is het te klein.
Waardoor ze dus niet veel verdienen zeg maar. En het is een wreed duur land.
En zijn broer en hij ook hebben heel erg veel heimwee terug naar Nederland.
Dus zodoende hebben ze een boerderij in Friesland gekocht en komen ze per 1 Maart terug naar hier.. Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:35

@ Sita, ga je met paard op vakantie in Loon op Zand?

verder ff drukdrukdruk Bloos

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:07

Maya: 't Is inderdaad vooral op die supersmalle weggetjes met alleen een diepe sloot naast je (waar ik al twee keer met paard en al in beland ben) een ramp. Dan kan je geen kant op. Vaak probeer ik dan even snel vooruit te komen op een plaats waar ik wel kan blijven staan.

Juist op zo'n weggetje ben ik vorig jaar voor de tweede keer met m'n tinkerruin(die ik nu niet meer heb) in de sloot terecht gekomen, omdat er een grote trekker langsmoest en hij stond te dansen en te springen, maar kon geen kant op. DUs sprong hij maar in de sloot, ik heb toen m'n stuitje gekneust, en een hele tijd vreselijke rugpijn gehad en niet kunnen rijden. Dus voor sloten heb ik helemaal een angst.

Ik ben dan ook erg blij met de kilometers zandpaden die je hier in de Puttense bossen hebt!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:21

Dank voor het welkom allemaal Lachen

De meesten van jullie ken ik al maar een aantal nog niet. Maar dat maakt het des te leuker weer Lachen

@ snowdon: leuke foto's van Daphne d'r verjaardag! Leuke lover van je trouwens ook Vingers aflikken Had hem nog niet eerder gezien

Zondag een regendag... tja, een Dld was het niet veel anders Had toen ook nog willen rijden maar heb dat idee tegen een uur of 3 maar opgegeven.

@ Leonoor: nog gefeliciteerd met de winstpunten van Baggio. Lekker ding blijft het toch Kwijl

@ ziggy-janet: land ophogen is een goed plan. Hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan. Ons weiland was het laagste punt van alle weilanden waardoor Herc de eerste winter soms tot zijn buik in de modder/water weg zakte Bloos! Na flinke regenbuien ligt er nog steeds wel een laag water op maar het trekt sneller weg en het meeste water ligt nu in het weiland van de buurman Duivel

@ Pradaatje: Haha! leuke foto van je vriend en Prada!
Vrees dat Roy nooit een echte ruiter zal worden maar hij wil dus wel graag gaan mennen en ploegen. Nou ja, des te beter... ik zit liever op het paard dan erachter en hij dus er liever achter dan erop Haha!

@ mickey: welkom Doei!

@ lordj: hoe gaat het tegenwoordig met Pallieter? Heb je nog recente foto's?

@ Pradaatje: ik heb laatst ook een reading laten doen van Fayette. Bij Barmat hier op bokt. Zij is wel goed Ja En je kunt haar ook het geld opsturen per post.
De reading van Fayette was wel grappig. Kan hem nog wel een keer hier plaatsen als je wilt?

@ ziggy-janet: misschien een frontriempje in elkaar vlechten met strotouwtjes? Zelfde probleem had ik laatst ook met Hercje. Hij heeft een hoofdstel maatje mini-Shet alles staat op zijn kleinste stand behalve zijn frontriem... diegene van het hoofdstel was te klein en meneer heeft nu maatje pony voor zijn frontriempje Nagelbijten / Gniffelen Kortom, hij heeft gewoon een dikke kop Haha!

@ snowdon: gefeliciteerd met je nieuwe weide! Maaruh... is het nou driekwart ha of 3 tot 4 ha? Blond

l0rdJ schreef:
Pallieter is nu 9 maanden,
hij is van 29 mei

Bloos! dat betekent dat Dunla al 10 maanden is! Ooooh, moet echt weer eens binnenkort bij d'r gaan buurten. Ben er al iets van 3 maand niet meer geweest Bloos

@ IkbenMarije: bevalling meegemaakt Lovers Mooi is dat he?

@ prada: ik ken een halfbroer van Prada goed Ja Allart van de Asheuvel. Schat van een beest en is nu goed gekeurde dekhengst in Duitsland.

Verder over het buitenrijden. Fayette was in het begin ook niet goed buiten te rijden. Lag deels aan mij (spanning) maar ook aan haar onervarenheid en kleefgedrag. Ze is me er 2 keer goed vandoor gegaan tijdens het buitenrijden. Ik denk dat ze toen een jaar of 3.5 was en sindsdien had ik besloten om haar eerst dressuurmatig veel beter door te rijden in de bak voor ik weer naar buiten zou gaan. Eenmaal naar Duitsland verhuisd (en dressuurmatig beter doorgereden) ben ik begonnen om haar na het rijden in de bak langs de weg uit te stappen. Wij wonen langs het kanaal aan een vrij rustige weg met weinig verkeer. Maar toen ze eenmaal drachtig was was ze opeens de makheid-zelve met buiten rijden. Heb toen heel wat ritjes gemaakt en ben dat ook na haar dracht blijven doen. Ze heeft nu nog wel steeds dat ze soms heet kan worden maar ze luistert tegenwoordig erg goed naar stem- en gewichtshulpen dat ik zelf ook ontspannen blijf. Tractoren, auto's met aanhangers, ja-knikkers, (kleine) vrachtwagens, (houten) bruggen, giertanken, het interesseert d'r allemaal maar weinig. Maar owee als de Kliko's aan straat staan of een reclamebord in de berm Rolleyes

Maar sinds gisterenavond ben ik helemaal supertrots op mijn meiske Lovers Rijbak bij ons was weer eens compleet verregend maar ik wilde perse met Fayette rijden dus uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en d'r opgezadeld en haar 'behangen' met d'r reflecterende uitrijdeken, beenbescherming en reflecterende teugelgevallen en mezelf mijn reflecterende hesje + lampjes aangedaan, cap op de kop en hup in het (pikke)donker naar buiten. En ondanks dat ze wel kijkerig was en af en toe wilde omdraaien terug naar huis liep ze toch steeds erg braaf door OK dan!
Uiteindelijk zijn we een uurtje ofzo weg geweest en op het eind ging Fayette ook lekker ontspannen. Dit ga ik zeker vaker doen als de bak weer eens te nat is om in te rijden!
Was ook wel een aparte gewaarwording: in het donker rijden, dom l*llen tegen je paard en onderwijl de klik-klak van d'r hoeven te horen weerkaatsen in de verte Lovers

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:22

Gerda, fijn dat Marcel weer thuiskomt. Het is tenslotte nergens zo goed als thuis.

Blue is in het verkeer gelukkig heel makkelijk. Alleen ik niet. Mijn oude merrie was met landbouwverkeer ook niet echt makkelijk. Als ik dus nu een trekker of zoiets tegenkom, begin ik al te piepen, terwijl Blue zoiets heeft van: Wat nou?!
Als ik onderweg mensen tegenkom, gaat hij gewoon uitgebreidt staan kijken en als alles veilig is verklaard, gaat hij weer verder.
Alhoewel dat heel fijn is, is het in de zomer wel eens lastig. Dan zijn er hier namelijk nog al wat toeristen en staan we dus regelmatig stil. Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:36

Sita_ schreef:
rommulus schreef:

Hun vinden het niet zo'n heerlijk land. Knipoog
Nee.. Ze hebben een groot melkveebedrijf, maar voor Deense begrippen is het te klein.
Waardoor ze dus niet veel verdienen zeg maar. En het is een wreed duur land.
En zijn broer en hij ook hebben heel erg veel heimwee terug naar Nederland.
Dus zodoende hebben ze een boerderij in Friesland gekocht en komen ze per 1 Maart terug naar hier.. Lachen

jammer dat het zo slecht is verlopen ??

kennisen van ons zijn met hun paarden ook daar heen (die leven nu al als god in frankrijk)
maar ik vind denemarken rustiger en mooier Bloos

edit ben geslaagd voor mijn valentijn overdreven gezemel Haha!
ik heb een zachte knal rode plaid gekocht en die ga ik in de vorm van een hart inpakken ik zet er dan bij
mijn hart heb je al dus nu heb je iets van me om je warm te houden als ik niet bij je ben Bloos (kwijl zever zever Haha! )
en ik heb hem een roos laten bezorgen op zijn werk Haha!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:45

Hoi hoi,
Ben ik ook weer even, druk druk hier en weinig tijd om te posten.
Mijn mannie wil films downloaden, en ja daar gaat tijd in zitten.
Dus de pc heeft nu even andere prioriteiten zeg maar Clown
Dus even een verhaaltje dan maar op het werk.
Ik heb even bijgelezen, weer heerlijke verhalen allemaal.
Ik zag voorbijkomen, vakantie, nieuw stekkie voor het paard, bevalling, nieuwe mensen op het kletstopic, man van Gerda gelukkig weer naar huis....en nog veel meer.
Het gaat een succes worden hier.
Hopelijk heb ik snel weer wat meer tijd om hier te posten.
En verhalen van Joey neer te zetten.
Tot gauw allemaal.
Laatst bijgewerkt door Janine_L op 14-02-07 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:46

wisky: leuk dat je man weer naar huis mag! Dat is pas een leuk valentijns kado! Heb je foto's van je nieuwe tinker?
flettie: Wat goed dat het rijden gisteren zo goed ging.
Sita: jammer dat het zo verlopen is in denemarken.

Ziggy is tot nu toe in het verkeer heel makkelijk, kan altijd veranderen natuurlijk. Heb ook een oplossing gevonden voor een frontriem. heb nog een oude longeer lijn, maak daar wel even iets van.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:57

flettie schreef:
@ snowdon: leuke foto's van Daphne d'r verjaardag! Leuke lover van je trouwens ook Vingers aflikken Had hem nog niet eerder gezien
@ snowdon: gefeliciteerd met je nieuwe weide! Maaruh... is het nou driekwart ha of 3 tot 4 ha? Blond

*LOL*

En driekwart bedoelde ik, maar ondertussen ben ik er al geweest (en is alles rond) en is het toch wel bijna 1 ha. Het oogt veel groter als driekwart ha....

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:05

Maya schreef:
Sita_ schreef:

@ IkbenMarije, mocht je weer eens naar Cadzand op vakantie gaan, dan moet je seintje geven, ik sta op 7 km oid van Sita's stal vandaan met de ponies Lachen

Zal ik doen Haha!
Staat een van jullie misschien op die pensionstal tussen Zuiderzande en Oostburg?
Daar komen wij erg vaak langs *LOL*

Heb nu niet veel tijd dus heb alleen even bijgelezen Vork
Laatst bijgewerkt door IkbenMarije op 14-02-07 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:06

Zo, daar ben ik ook weer even om te laten zien dat ik nog leef Haha!

Ga morgen bijlezen, heb het nu te druk!

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:37

haai,

Ben zonet bij Ray geweest. Stalletje uitgemest en hem heerlijk gepoetst. Er komt nog steeds veel haar vanaf.
Hebben jullie dat probleem ook?
Hij ziet er nu in ieder geval weer een stuk beter uit.

doeidoei.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:40

Ja hier ook al zoveel haarplukken die er elke dag afkomen.... Mag er van mij nog wel eventjes aan blijven zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:19

@ IkbenMarije, Sita wel Lachen Ik sta precies aan de andere kant van Oostburg.

Leon, Sita (maar ikke ook... Bloos Clown ) gaan idd het pinksterweekend op vakantie naar LoZ, is dat dichtbij jou dan?

Paarden verharen.. geloof het niet eigenlijk Clown Ze zijn altijd vrij laat.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:45

He Leon, gefeliciteerd met je nieuwe stek en ook met jullie 5-jarig jubileum! (is toch een dezer dagen?)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:51

Hé wat grappig! Zal de volgende keer als ik er ben goed kijken of ik een Tinker in de wei zie staan Haha!