[TI] ICS Hengstenkeuring 24 februari

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: ICS Hengstenkeuring 24 februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:57

vuurtoren schreef:
oke hij heeft punten verloren op zijn uiterlijk maar op de rest is hij gewoon beoordeeld en een tweede premie mag je best trots zijn en wie weet volgende keer krijg je hem wel schoner hij was in ieder geval erg braaf en daar zijn eigenaren van merrie´s ook erg blij mee karakter is heel wat waard

Maar dat is toch gewoon zonde?
Heel eerlijk, ik herinner me vrij weinig van die hengst, behalve dat ik me verwonderd heb dat hij niet schoon is..... is toch ook geen goede reclame, lijkt mij?

Corrinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:11

Je hebt gelijk Leonoor maar ja als je dat net voor de keuring in de gaten krijgt dat hij niet goed genoeg schoon word ben je wel te laat Huilen maar idd zoals andere zeggen niet alleen het uiterlijk is belangrijk hij was inderdaad super braaf en liet zich daar niet gek maken dat is ook heel wat waard. Hij is goedgekeurd en volgend jaar gaat ie weer !!! Helemaal mooi (hoop ik hi hi hi Haha! )

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:28

ach hij is in iedergeval wel bij de meeste opgevallen, alleen dan om een andere reden

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 15:31

stalnijmegen schreef:
ach hij is in iedergeval wel bij de meeste opgevallen, alleen dan om een andere reden

positief denken noemen ze dat, ik vind het in ieder geval geen reclame voor de hengst en ik weet dat heel veel andere mensen er net zo over dachten.
En dat is toch mega jammer want het is zo'n leuk beest!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:32

@ stalnijmegen: Ah toen de jury dat zei haalde ze echt het bloed onder mijn nagels vandaan! Punten verliezen omdat hij niet mooi schoon was.. Ik snap best dat het mooier is als hij schoon is, maar daar gaat het op de keuring toch niet om?? Het gaat toch om goede bouw etc.. Nog erger dat ik er nu achter kom dat je wel je best hebt gedaan om hem schoon te krijgen. Maar ja, tweede premie is inderdaad toch heel mooi!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:37

Waarom Dorientjuh? Je bent er om je hengst op de best mogelijke manier te presenteren. Er waren goede stallen, onbeperkt stro en een goede wasplaats beschikbaar. Je had zelfs 's ochtends nog kunnen wassen want toen wij om 7 uur op het terrein aankwamen was er al vol op bedrijvigheid.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:42

idd caira Ja

en nu alvast wat meer foto's bekijken Cool Cheese! heb wel maar een half uurtje dus rest zal moeten wachten Bloos!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:58

dorientjuh schreef:
Ah toen de jury dat zei haalde ze echt het bloed onder mijn nagels vandaan!

Ik vond het juist zeer terecht dat er een opmerking geplaatst werd.....

Keuring is een serieuze aangelegendheid.
Er zijn mensen net als Leonoor al aangaf die weken tevoor al bezig zijn met enkel en alleen het schoonkrijgen van hun Tink.

Ik lees hier dat er wat pogingen gewaagd zijn om hem schoon te krijgen...ik geloof het dus dan maar......enkel ik zag nog wat klonters bij zijn koker.
Kleine moeite om even met een babydoekje die weg te halen.

Tot 1 sec voor de keuring waren o.a de eigenaren van Romeo en Moes nog druk in de weer met talkpoeder en al(je rook ze aankomen Haha! ).

Als ik een paard zie in deze staat.....vind ik het nog knap dat er uberhaupt een premie gegeven is...
Ik zelf zou strenger zijn en vragen dit paard een andere keer aan te bieden.

Ik heb zelf een varken eerste klas (en geen stal,dekens of wat dan ook) maar die is zwart/oogverblindend wit op een stamboek keuring geweest.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:11

Hoe groot is Guinnes eigenlijk, hij oogt ook redelijk klein?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:10

ik ben zelfs voor "maar" een merriekeuring heelder weken met voorbereiding in de weer, ook mijn veulens wil ik spierwit hebben voor de keuring. Angel heb ik vorig jaar meerdere keren 3 en 4 uur aan een stuk staan wassen en zelfs vlak voor ze de ring in moest had mevrouw zich weer ****** dus toen heb ik ook wéér gewassen. Ik ben vaak nog met een borstel in de weer terwijl we al naar de ring op weg zijn en ja, ik geloof dat je mijn paarden ook al van meters ver ruikt aankomen Clown
Uiteraard gaat het niet om de properheid waarop je beoordeeld wordt, maar het is wel je visitekaartje en uiteindelijk is het wel een SCHOONHEIDSwedstrijd... zegt genoeg denk ik.

Guiness zag er voor mij niet gewassen uit en ik blijf ook bij die mening, ondanks wat er nu verteld wordt. Het zag er gewoon niet uit als "vers" vuil zeg maar.
Kijk O'BRyan bijvoorbeeld, die zn sokken waren dan misschien gelig, maar ze waren wel héél duidelijk gewassen. het ziet er gewoon anders uit, is mijn bescheiden mening

en idd, buiten het feit dat hij vies was, herinnert zich wellicht niet veel volk zich iets van hem Clown
net zoals van bRavehart ivm gedrag trouwens Knipoog
en ik zeg dit ook niet omdat dit een onbekende hengst is, ik heb vorig jaar hetzelfde over Shampoo Boy gezegd Nagelbijten / Gniffelen
als mijn hengst er zo uitzag op het moment van de keuring, dan stopte ik hem ver achter in de trailer weg en zou ik hem terugtrekken, éérlijk waar Bloos

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:45

Toen de mijne naar de jonge hengstenkeuring moest heb ik maar 1 week gehad om hem te wassen, helemaal geirriteerd werd hij van het wassen maar schoon was hij! In 3 keer en ik meen gewoon met zilvershampoo. Jammer van je waswerk maar ik kon er werkelijk geen enkel schoon stukje aan ontdekken en das imo jammer voor het voorkomen.

edit: ik zeg niet dat ik je niet geloof maar bedoel te zeggen dat een ander middel dan voor de jouwe wat meer zal werken. Je hebt nog geluk met zoveel zwart!
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 26-02-07 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:54

even iets tussendoor Haha!
ben net klaar met de a sectie, nu b-sectie en c-sectie nog en maestro en dan omkaderen enzo Clown
maar wou even zeggen aan desillies: heb 39 pics van je vent Haha! had er oorspronkelijk 86, maar de rest was gewoon té wazig en heb ik dus gewist Verdrietig
maar bij die 39 zitten best een paar leuke bij, al zeg ik het zelf,alee,n niet van de keuring zelf Bloos die waren allemaal voor de vuilnisbak zo slecht Boos!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:08

Frenia, hoeveel foto's heb je in totaal? Volgens mij ben je lekker aan het doorklikken geweest! Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:11

ik denk dat KMD er véééél meer heeft/had hoor Nagelbijten / Gniffelen
ik heb 3gb vol geschoten, dus pakweg zo'n 1000 foto's in totaal, en dan diegene (een hoop Clown ) die ik ter plaatse al gewist had Haha!
volgens mij had KMD meerdere 4gb kaartjes vol Clown

edit: ik heb alleen een mégatrage pc en weinig tijd waardoor het langer duurt voor ze online geraken Verdrietig

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:25

Die stinkers van mij heb ik vorig jaar pas op vrijdag uit de klei getrokken en maar 1x grondig gewassen met zilvershampo. Daarna een deken erop en op zaagsel gezet en die waren toch echt wel schoon hoor. 's Ochtends nog een beetje talkpoeder en klaar is kees. Alleen Tuesday had z'n achterbenen vies gemaakt op de trailer (we kregen geen bandages om voordat we weggingen) en we hadden te weinig tijd om 't op locatie nog weer schoon te maken.

http://i86.photobucket.com/albums/k104/ ... 8HK001.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k104/ ... 8HK019.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k104/ ... HKBoya.jpg

http://i86.photobucket.com/albums/k104/ ... 8HK002.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k104/ ... C00057.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k104/ ... uesday.jpg

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:44

Ik heb ook foto's gemaakt met m'n nieuwe camera, maar krijg de foto's niet van m'n camera naar de computer. Snap er niets van????????? Alles is goed geinstalleerd, alleen het knopje foto's van camera naar pc krijg ik niet geactiveerd. Wie weet wat er mis kan zijn? Is een EOS 400D

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:45

geen idee, maar je kan ook het geheugenkaartje eruit halen en in een kaartlezer stoppen Knipoog

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:49

frenia schreef:
geen idee, maar je kan ook het geheugenkaartje eruit halen en in een kaartlezer stoppen Knipoog

Moet je die wel hebben Clown Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:54

Clown was maar een idee Haha!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:30

@boya die 2e is toch tuesday? Dus de meest "witte" (behalve toen die op de wei stond dan hihihi) Je hebt hem goed schoongekregen zeg!! Toppie hoor...

@frenia, je maakt er wel werk van zeg Knipoog Ben wel erg benieuwd hoor.

Over Guiness ik vond hem er verder wel leuk uitzien. Mooie bouw, wel beetje klein. Maar voor is dat groot genoeg. Inderdaad erg jammer dat hij zo vies was.... toch maar eerder beginnen met wassen. Ik had toen met Angel ook maar een kleine week, had me op het laatste moment opgegeven. Maar desondanks heb ik haar ook (als jaarling zijnde) zeker 4 keer gewassen. Dan nog eens de avond ervoor 3 keer, arm beest was helemaal verzopen Tong uitsteken

Dalijk met Noa wordt ook wat, zal bij mij dan ook wel wat talkpoeder doorheen gaan met zoveel wit... ik ga nu maar alvast inslaan Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:47

kwijl!:
Afbeelding
Afbeelding

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:12

Boya schreef:
Ik heb ook foto's gemaakt met m'n nieuwe camera, maar krijg de foto's niet van m'n camera naar de computer. Snap er niets van????????? Alles is goed geinstalleerd, alleen het knopje foto's van camera naar pc krijg ik niet geactiveerd. Wie weet wat er mis kan zijn? Is een EOS 400D

Ik heb ook de 400D maar die van mij doet het automatisch zodra ik de usb kabel in mn computer stop.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:18

wat voor paard had annelot nou bij zich?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:24

Doe je de camera wel aan? En misschien moet hij op play i.p.v. record? Ik doe maar een gooi hoor. Die van mij doet het ook automatisch (ander merk trouwens) maar je moet hem wel aanzetten.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:27

@ caira die 2 heb ik gauw nog even gemaakt toen je ging kijken hoe rohan liep.