[TI] Tinkerdagen 5 t/m 7 juni 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:03

Fijn dat iedereen het leuk heeft gehad!!! in juni zijn wij er ook weer bij.

iemand een idee of alle foto's van juni al compleet zijn?
die van Michel al ergens gespot?

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:54

Wij hebben ook genoten! *\o/*
Shadow heeft twee winstpunten in het Z1 mee mogen nemen (210 en 212) *\o/*
En ook over het hele weekend vier eerste prijzen mee mogen nemen van de dressuur.
De BonteDame heeft weer laten zien dat ze het kan *\o/*
Hier staat de teller nu op Z1+13, volgend jaar Leusden hoop ik te starten in de Z2 :o

Tinkermuts

Re: Tinkerdagen 5 t/m 7 juni 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 06:17

Zeker een lieverdje Leo, hou ook van mensen die spontaan zijn en gelijk een beetje kletsen tegen je.

Vond het super leuk, Denise heeft met Dax de eerste prijs gekregen voor hun Aproefje, zo trots.
Denise had het niet verwacht en vroeg zich af dat er geen foutje gemaakt was haha, heb haar duidelijk gemaakt dat ze proefje echt heel netjes reed en het verdiend had, lekkere onzekere meid is het.

Dax was weer topbraaf, ben zo blij met dat dier, hdden nog wel een strakke actie, ging ff het bos in, eerst stukje wandelen omdat eerste stuk pad vol water stond en Dax houd niet van water, dat schijnt te kunnen bijten, ging ie op het randje langs het pad lopen, dus ik zeg, Dax doe normal en ga op het pad lopen, neemt ie een sprong over het pad maar ook voor de helft over het hek, met zn voorbenen over het hek, mij mee lancerend de blubber in, gelijk peerd terug getrokken, maar paard zwart, Sas zwart, maar gelukkig niets stuk aan paard en mij alleen balkje vh hek los.
Wat kunnen paarden toch maffe dingen uithalen.

Daarna wel een heerlijke bosrit in het zonnetje gemaakt, wat was dat ff genieten.

Heb wel ff netjes doorgegeven bij Michel dat balk los was, maar het schijnt vrij gewoon te zijn dat ik paard bij me heb die wat sloopt haha, alleen was het nu niet de crossbaan.

Weer een hoop bekende gezichten gezien en lekker geklept, wat is het leuk om weer terug te zijn op de TD, en volg jaar crossen want Dax liet zien dat ie heel goed kan springen haha

Grote dank aan de organisatie, weer top geregeld incl het weer.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:41

Hier even foto's van de nieuwe generatie :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:00

Heb daxje helemaal gemist. ...
Ik was denk loekie aan het fatsoeneren.
Wat heeft ie het goed gedaan!

Ben zo groos op de baby.
Wat heeft ze zich voorbeeldig gedragen.
Ze kan zich steeds sneller ontspannen en weer naar de gene luisteren die op haar rug mee lift.
Nog zat om aan te werken.
zo rij ik thuis in een 20 60 bak.
En dan ben je in een 20 40er toch wel erg snel met zo.n grote bok de kantjes door.
Gaat ik toch ff wat meer oefenen.
Ze mag nog wat rustiger in de aan leuning.
En hier en daar word er nog een beetje geslingerd.
Vaak op de protocol slordig jammer anders meer punten.
Loesje heeft 6 puntjes verdiend.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:05

Superleuk de nieuwe generatie. Goed gedaan hoor met loes, dax moest vrij vroeg

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:12

Mooi he die nieuwe generatie.
Vind roosje zo.n geweldig knolletje.
Wat een leuk dier!
Alles vond ze ook leuk zag telkens die oortjes er zo vrolijk op.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:45

Roosa, ik vond het leuk jullie te mogen lezen! Wat is Loes een gave verschijnen! zo groot en mooi zo zwart met dat beetje bruine van de zomervacht er door <3 super tof
Sowieso gave paarden gezien

Toch wel wat spierpijn van mijn val :x hoort er bij

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:35

roosa schreef:
Wat een leuk dier!

Welke Roosje :') :')

Hier ook weer aan het werk voor de baas, wel enige vorm van spierpijn en vermoeidheid :O

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:47

Oohh hier finaal lam op de bank nu, het weer nodigt niet uit om buiten aan het werk te gaan :+
Heerlijk weekend gehad, veeeeel hulp gekregen van iedereen ( thanks!!) en super relaxed nog extra gisteren kunnen bijschrijven zodat ik toch nog puntje bij paaltje min of meer 3 dagen Leusden heb meegemaakt :D

Stand van Elke staat op vier eerste prijzen met dressuur en 6 winst mee, en een mooie derde plaats met de hindernisbaan.
Ik heb serieus tot nu toe alle gestarte concoursen in het L1 nog gewonnen := :oo
en krijg het ook een volle 100% voor elkaar om structureel drie winst per keer mee te nemen. Geen twee, geen vier, nee.. Structureel 3 :')
Geen idee hoe we dat voor elkaar krijgen, vrijdag BIJNA de structuur verslagen,maar 'helaas' 194 punten en dus geen 4 winst whuahahahaha! Zaten we alsnog op die vaste 3 winst!
Alleen de Nsvt finale nog in het L1, en dan maar eens ove na het L2 met mijn anti-vlekken dame.

Leerlingen Roos en Noah hebben ook super gepresteerd en hebben beide allerlei prijzen en punten mee mogen nemen.

Lekker met iedereen bijgekletst, weer mooie Tinkers zien lopen, paar errrrug leuke nieuwelingen gespot, en qua weer toch ook nog mooi geluk gehad. What do we want more? :D

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:41

Hier ook weer genoten en we zijn weer terug in de M1 *\o/*

Dank aan iedereen voor alles, wanneer mogen we weer :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:22

Het was weer super gezellig en ook Juultje heeft genoten.
Of we er in juni weer bij zijn durf ik nog niet te zeggen maar ik hoop van wel :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:17

Vond juul echt een leuk beest, en wat een tank, was Me op de foto's niet eerder opgevallen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:41

Thnx! Hihi ja ze is best breed. Vooral de laatste 2 jaar nog heel erg uitgezwaard. Bewijst maar weer dat tinkjes laatbloeiers zijn want ze is nu 7.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:09

Zo, hier thuis na een lange dag werken en nu eindelijk tijd om mijn weekend te beschrijven hier :).
Want dat dit weekend een beschrijving waard is, daar ben ik van overtuigd :).

Zaterdag bij het inspringen was Gil zoals gewoonlijk weer zijn eigen opgefokte zelf :+.
Maar toen we de ring in kwamen, wauw... Alles klopte gewoon. Zijn spanning vloeide helemaal af, ik kon hem sturen (echt sturen, ruim van te voren kijken naar de hindernis, hem er recht voor zetten etc etc etc ipv hem steeds om te moeten trekken etc) zijn tempo was goed onder controle, hij gaf gas als ik het vroeg, maar liet zich ook terug rijden als ik dat vroeg (echt een unicum :+). De dubbel ging heel fijn en tjah... Het was eigenlijk echt een super rondje voor ons zelfvertrouwen.

Toen de estafette gereden, daar werd Gil wel erg heet, moeilijk te sturen en vooral erg brutaal naar de andere paarden toe :').
Hij was gewoon iets te fanatiek :').

In de cross was Gil heel fijn te rijden, op het gras redelijk onzeker en aan het glibberen, normaal heeft hij ijzers en dan gaat hij gewoon veel rustiger op het gras dan zonder ijzers :+. Ik geloof dat ik nog bijna tegen een auto aan ben gegleden :').
Maar... we hebben veel rust genomen tijdens de cross (ik wilde echt zijn rust vast houden) vooral door de natte ondergrond en de sprongen die wij er in hadden, dat is natuurlijk geen kattenpis. Hierdoor kwamen we wel ruim over tijd, maar we waren foutloos en hebben (op het gras na) geen glijpartijen gehad.

Zondag eerst Leonoor met Gillie in de dressuur. Was erg leuk om te zien en Gil was erg braaf, maar... Gil was erg aan het binnenvetten en hij was nog ruim een half uur na het afstappen van Leonoor nog aan het pompen en snuiven omdat hij het er nog niet zo mee eens was :+ (tjah, zo vaak komen er nou ook geen anderen op hem, en zo leuk vind hij dat nou ook weer niet). Maar het was wel erg leuk om te zien.
Toen mijn ouders kwamen werd hij ook weer rustig dus dat was wel fijn.

Bij mij was hij eigenlijk heel zen :).
We hebben braaf onze proeven gereden en het ging voor onze doen helemaal niet slecht :').
179 en 178 aan punten. Ik had winst kunnen hebben als ik bij de eerste proef in het eerste onderdeel op het goede been licht had gereden (ik snap werkelijk waar niet waarom ik verkeerd zat, ik zit nooit verkeerd :( ).

Bij het springen was Gil nog steeds erg zen en we hebben dan ook een fijne ronde gereden. Helaas was ik zo blond om met Renske mee in te springen op de 80 cm (want Gil wilde zo graag ) en daardoor werd hij in de 60 wat... Euhm... lui :'). Maar wel een fijn rustig rondje gereden.

Relaisspringen... Tjah, wat moet ik daar van zeggen.
Renske en ik waren wat opgefokt door een aantal opmerkingen van omstanders, waardoor we er erg gefixeerd op waren om te winnen...
En, iedereen weet dat dat nooit goed gaat bij ons :+. Dus Renske nam veel risico waardoor we een balkje hadden en ik vertrok vanuit het relais met de gedachte dat ik zo snel mogelijk mijn parcoursje moest rijden waardoor ik vanaf 1 startte ipv vanaf 3 :o.
En we uitgebeld werden.
Jammer, maar we konden er ook wel om lachen en het bewees wat ik de avond er voor al zei, ook wij kunnen fouten maken net als ieder ander.

Verder wil ik aan het relaisspringen geen woorden meer vuil maken :o.
Het is met de meeste mensen uit gesproken en het is naar mijn mening goed zo. De tinkerdagen moeten leuk blijven voor iedereen en ik ben van mening dat de goede sfeer mede mogelijk gemaakt wordt door het gunfactor wat iedereen heeft voor zichzelf maar ook voor de ander.

Hindernisbaan. Tjah wat moet ik daar nou van zeggen? Vooraf met Michel besproken dat ik graag een meeloper wilde hebben omdat dit soort onderdelen heel goed zijn voor Gil om om te leren gaan met stress en angstige situaties. Zodat ik op den duur er aan kan blijven rijden en hij wat safer wordt. Maar... Omdat Gil natuurlijk redelijk onvoorspelbaar is en erg explosief leek het mij dus wel fijner als er een meeloper was om mij, maar zeker Gik gerust te stellen in het parcours.

Nou, Femke heeft dit meer dan waar gemaakt. Haar gekier en gepraat tegen Gillie maakte hem voor zijn doen erg rustig. En hoewel hij voor bijna elk onderdeel wel stopte... Heeft hij ook uiteindelijk elk onderdeel gedaan... Zo lang hij maar de tijd kreeg om te kijken en zelf mocht bepalen wanneer hij er door heen ging (hoewel hij niet achteruit mocht van mij).
Hij deed dit onderdeel zo super goed, echt bovenverwachting en zonder de eigenlijke verwachte explosies (alleen jammer dat hij bij thuis komst weer moest ontploffen van de kat die om het hoekje van de stal gelopen kwam :') ).

Al met al een weekend met heel veel overwinningen, zowel op mijzelf, as op Gil als samen met elkaar.
Ik ben zo trots op mij kleine grote man en draak <3

We hebben ook hele mooie plaatsen gehaald. Zaterdag eerste in de cross en de estafette en tweede met het springen. Zondag eerste en tweede met dressuur (ik had mijn prijs niet opgehaald want ik Let eigenlijk nooit op met de prijsuitreiking van de dressuur... Ik bedoel maar, wie gelooft er nou dat ik er prijs win met de dressuur :') ) derde met het springen en eerste met de hindernisbaan (ook deze prijs heb ik niet opgehaald, ik had niet verwacht überhaupt met Gil kans te maken op een prijs met dit onderdeel en wij hadden een verjaardag dus zijn meteen na dat ik klaar was weg gegaan :') )

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:15

Whahahaha eerst goed de hindernisbaan door en dan thuis "schrikken" van een kat geweldig :') soms kan je een paard echt niet peilen he :)
Had jullie sept '14 al keer gezien maar dit weekend pas echt beetje gekletst :) was gezellig!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:42

Niene87 schreef:
Whahahaha eerst goed de hindernisbaan door en dan thuis "schrikken" van een kat geweldig :') soms kan je een paard echt niet peilen he :)
Had jullie sept '14 al keer gezien maar dit weekend pas echt beetje gekletst :) was gezellig!!

Typisch Gil hoor :j.
Zo deed hij het inrijden van de dressuur ook heel rustig maar moest Hij toch in eens schrikken van Leonoor en Elke die langs kwamen... terwijl die toch al zo'n stuk of 20 keer langs gereden waren :').

Ik had b.v. echt verwacht dat hij die flessen niet zo doen.
Dat voetje (die hij heel hard op een flesje zette) had ik wel verwacht, net als de reactie die daarna kwam (hard achteruit en het liefste om willen draaien) maar ik had verwacht dat hij daarna niet meer er over zou gaan zonder dat hij vast gehouden werd :+ maar dat deed hij wel :).
(Heb ook eindeloze woordjes tegen hem gekierd :') ).

De pop was de vorige keer zo eng dat Euhm... Ik die heb laten vallen en heel hard rondjes heb gedraaid :') dus dat hebben we nu rustiger gedaan. Femke die hem vast hield, Marianne die eerst de pop tegen hem aan legde (rillingen maar geen hoog stresslevel) en daarna pas bij mij er op terwijl Femke hem vast bleef houden. Dit ging super.
Zo super dat hij daarna bijna blindelings Femke volgde door het sliertjes gordijn heen :') helaas kwam hij er vlak voor het gordijn achter dat dat ook iets aparts was :') _O-.

Maar goed, inderdaad daarna thuis zo schrikken van een kat dat hij bijna boven op mij sprong en een kwartier er na nog gestresst stond te wezen >;)

En dat is precies wat ik bedoel met dat je zijn reactie niet kan voorspellen. Nu ging de hindernisbaan goed en was het de kat, volgende keer is het weer wat anders wat volgens Gil hem toch echt wilt opeten :+
En daarom zijn dit wel leuke dingen om te doen, want dan gaat hij misschien ooit wat minder loeren naar alles wat gevaarlijk kan zijn :').

Het was inderdaad gezellig, en wat hebben jullie geweldige honden <3.
En een heel knap vlekkenmonster :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:43

Leonoor schreef:
roosa schreef:
Wat een leuk dier!

Welke Roosje :') :')

Hier ook weer aan het werk voor de baas, wel enige vorm van spierpijn en vermoeidheid :O

Joos is wel echt verknocht op haar Roosje, wat een leuk en lief stel zeg!
Elke avond steeds even kijken naar haar Roosje, gezellig het bos in met haar Roosje. En dan al die starts. Wat een heerlijk duo. Dat is echt een goede koop geweest Leo!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:46

cp112 schreef:
Haha ja was geen probleem hoor. En dingen aan een touw achter zich aan slepen ook niet :P

Daar was ik ook echt niet bang voor.
Als driejarige heb ik er ongetraind (niet eens in het tuig beleerd) een slee achter geknupt en dat ging ook prima, in volle draf met de oortjes erop over t Zuiderdiep hier.. :D _O-

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:53

Jeetje, wat zat je er dicht bij Dees!! Jullie maken echt een groei mee zo! Wacht maar, binnenkort komen de punten vanzelf! Probeer deze lijn in ieder geval vol te houden :D
En Juultje.. Wat een leuk dier is dat toch ook :) is ze dit jaar weer drachtig Chantal?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:01

Nee ze is leeg :) mijn nichtje heeft vanaf oktober een startkaart met Juul :)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:46

Het zag er super uit Dees de dressuur, heb wel eens anders gezien ;) .. dus dat gaat helemaal goedkomen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:21

carolina1278 schreef:
Het zag er super uit Dees de dressuur, heb wel eens anders gezien ;) .. dus dat gaat helemaal goedkomen!

Wel eens anders gezien? :')
Zeg maar gerust dat het er altijd heel beroerd uit ziet :')

Gillian en ik haten dressuur :Y)
Maar momenteel haten we het wel een stukje minder als vroeger :')

Klopt Cynth, vorige editie zat ik er ook al heel dichtbij. Maar die winstpunten maken niet uit. Daar doen we het niet voor :)
We doen het omdat het goed voor ons is (en daar is dan ook alles mee gezegd :') )

Chantal, blijft Juul volgend jaar ook leeg of wil je dan wel weer een veulen bij haar? Mella is wel dragend toch?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:23

Mel en May zijn nu dragend ja, Juul is leeg.
Ik moet volgend jaar even kijken. Wil sowieso wel 2 veulens maar heb Carrera ook die volgend jaar naar de hengst gaat dus als mn nichtje en Juul lekker gaan met de wedstrijden kan het zo dat ze nog een jaartje leeg blijft :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:28

Carrera is je zelf gefokte toch? Ook wel erg leuk om te zien wat daaruit komt. Net als May.

Een jaartje leeg laten is ook niet erg, volgens mij vond ze de wedstrijden altijd wel leuk, en ze leek zondag ook erg te genieten :)
Blijf het ook echt een erg gafe merrie vinden, zeker met die aftekening op haar neusje <3