[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:33

Claudia nog gefeliciteerd, fijn zeg. En een goed nieuw huisje voor Indipablo :)

Iedereen hard aan het werk dus, met rijden, wandelen, huis en hooien. Feike heeft wel een zeer uitdrukkingsvol gezicht! En Deborah fijn dat het weer zo lekker gaat met allebei je paardjes.

Wij maken intussen ook vorderingen, vandaag voor het eerst grondwerkles (of vrijwerken, hoe noem je dat) gehad met Tess! Heel leerzaam en we hebben een hoop om mee door te gaan. Niet altijd snapte ze alles maar deed echt haar best om te doen wat ze dacht dat de bedoeling was, ik was ook niet altijd even duidelijk haha. Ze is intussen gewend om naar mij toe te komen en mij op te zoeken, door al het rondscharrelen wat we samen doen. Nu moest ik haar dus ook wegsturen dus dat was even zoeken voor ons allebei. Aan het eind was ze aan het likken en gapen. En mocht ik haar uitnodigen naar me toe te komen, stond ze even vriendelijk af te wachten of het nu wél de bedoeling was, ik probeerde uit te stralen 'ja hoor! Kom maar' ( :D) En ze kwam helemaal tevreden naar me toe, ik ook blij! <3

En van de week zijn we ook voor het eerst buiten wezen wandelen, met een braaf ouder paard. Nou dat was een real tinker experience, we kunnen trots zijn op ons ras :o
Ze vond het wel spannend, maar zó braaf! we zijn van alles tegengekomen (auto's, fietsers, wielrenners, motor van voren, zes plofmotoren van achteren, over stenen en houten bruggetjes, langs koeien, schapen en rennende paarden in de wei, door parkje met passerende paarden van stal, over ventweg langs de snelweg, door industrieterrein met vrachtwagens, over fietspaden door een nette nieuwbouwwijk, door een verlichte tunnel)

Het leukste was, toen de paarden van stal passeerden veranderde het oude brave leidpaard in een hete jonge bom en ging de stalgenootjes achterna (hij is een soort kuddemanager in de wei en dit waren twee maatjes van hem). Wij wilden daarom ergens rechtsaf slaan waar de stalgenootjes rechtdoor gingen, en toen moest mn tinkertje voorop om het leidpaard mee te krijgen _O-

Afbeelding

Mira283

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:47

Hier ook al een bolletje wol zodra ik de dekens heb gaat zijn vachtje er mooi af. Ben er klaar mee steeds droog stappen na het werk. Vandaag zijn staart gewassen.

@Nimby knap paardje heb je! Hoe groot is ze nu want ze lijkt erg overbouwd op de foto haha. Hogere kont dan de rest

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 00:12

Ja hé ze is (was een maandje terug) ongeveer 1.45. En in juni 2 jaar geworden.

Deze zijn van vanmiddag. Van deze kant valt het mee
Afbeelding

En aan deze kant heel erg!
Afbeelding

Misschien blijft het ook wel zo?
(sorry foto's beetje groot, voor het eerst met de tinypicsite, ff wennen)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 10:43

even snelle post...
de voorlopige tijden van de tinkerdagen staan online...
wij moeten om 9 uur 1e proef... arch hahaha
dat wordt half 7 uiterlijk vertrekken...

Misschien dat we toch maar slapen of zo... want dat is wel erg vroeg.
Zit dan alleen met paard wassen want vrijdag gewoon werken...

arch lastig lastig wat we nu zullen doen....

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:07

Haha ja dat is echt heel vroeg, balen zeg. Als het deze week redelijk weer blijft kan je misschien vast eerder in de week wassen en dan alleen de vieze vlekken bijwerken? Of is ze meteen weer vies?

Jonore, is denk ik omdat de ene foto van recht-ervoor/boven is genomen en de andere vanaf wat lager. Ik vind de mijne de ene keer ook meer overbouwd lijken dan de andere keer. Maar kan het bij een tweejarige nog bijtrekken, overbouwd in een groeispurt oid?

Hier ook scheren, denk half okt. Hangt er ook vanaf wanneer ze weer op stal gaan snachts

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:24

Trekt wel bij hoor en tinkers zijn laatbloeiers.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:28

Nog bedankt en in totaal moet ik als alles goed verloopt nog 2 jaar :j

leuk alle paarden goed aan het werk! Heeft dit toevallig iets te maken met de tinkerdagen of gewoon toeval :D

Hihi en Nimby Indipablo lijkt me wel wat ingewikkeld _O-

Super van je paardje voor het eerst op buitenrit, geeft vast een geweldig gevoel :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:51

Die van mij moet afvallen dus hij moet aan het werk }>

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:03

Knap paardje heb je Jonore! Braverd :D
Dat overbouwde, kan best zo blijven maar dat hoeft niet.
Feike was ook enorm overbouwd, maar valt nu wel weer mee, zal vast nog wel ietsje overbouwd zijn, maar ja hij groeit ook nog.

Vanmorgen ben ik al vroeg naar stal gegaan om Feike klaar te maken voor de les :j
Staleigenaresse/instructrice was nog op wedstrijd dus we moesten even wachten, maar ze was er al snel :D
Afbeelding
Voor de verandering heb ik hem niet van tevoren gelongeerd en ik kon gewoon alleen opstappen :D
Het begin van de les liep hij echt super, geen gedoe en zaten echt hele mooie en nagefelijke stukken tussen, waardoor ik echt met een glimlach op mijn paard zat :D
Mijn houding wordt ook steeds beter. "Vroeger" was ik altijd veel te streng met mijn handen, maar nu kreeg ik de opmerking dat ik heerlijk zacht ben met mijn handen en daar ben ik ook echt super blij mee :D
Mijn zit wordt ook steeds beter dus dat is ook top!
Veel gedraafd en figuren gereden en met ontspanning bezig en dat ging allemaal super.
Maar toen... De staleigenaar (dus de man van staleigenaresse) kwam er aan met de heftruck, langs de bak met water slepen en in het land naast de bak etc. de paarden water geven.
Nou sinds toen begon het hoor.. Dikke draak.
Bokken en stilstaan en doen... Poging tot galoperen, nee hoor bok bok, waarna meneer een x bijna op zijn snufferd ging.
Toen moest ik hem gaan aanpakken, want hij zat echt te klieren.
Uiteindelijk heb ik hem wel gekregen waar ik hem hebben wou en hebben we toch nog een goed rondje gegaloppeerd. Daarna nog bezig geweest met tempo in de draf, omdat Feike steeds op de ankers wou.
Niet veel later fijn gedraafd met een ontspannen paardje dus de les toch goed afgesloten.
Pff dat was me de rit wel, dikke draak.
Maar al met al heb ik toch wel meerendeels heel fijn gereden :j

Daarna hem even gedoucht en toen was de tandarts er al!
Feike stond al klaar, dus hij ging als eerste.
Hij was echt super braaf!
Er was nog 1 kies niet helemaal gewisseld, maar die dop zat wel los dus die heeft de tandarts er even uit getrokken, was zo gepiept.
Verder had maar een paar wat scherpere punten, maar die zijn mooi gevijld.
Hij moet alleen nog een paar voorste tandjes wisselen en wolfstanden heeft hij (gelukkig) niet :)
De tandarts zei dat hij een heel fijn en goed gebit heeft en dat hij er geen problemen mee zal hoeven krijgen.
Dus Feike kan weer een jaar vooruit :D Volgend jaar gewoon weer controle, maar alles is dik in orde +:)+

De dop die eruit gehaald is, heb ik meegenomen naar huis en die ligt nu in een bakje sop.
Ik ben van plan om daar een ketting van te laten maken :D
Afbeelding

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:59

Iedereen weer lekker geredn zie ik! Knappe Tess, tja met 2 jaar is dat overbouwde niet raar.
Wat ga je er dan precies mee (laten) doen Nientsje? Gewoon zo laten en een hangertje eraan?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:04

Ja ik denk inderdaad gewoon een hangertje eraan :j
Maar ik kan dat zelf niet, dus hoop dat iemand dat voor me kan doen :D
Wel wil ik de achterkant dan wat bij geschuurd hebben, zitten nu nog scherpe randen en punten aan :=

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:43

Lekker dat het rijden zo goed gaat :)

Leuk hoor, dat je een kies hebt! Ik heb een hele verzameling, zo leuk :)

Vanochtend nog gewerkt, en nu lekker vakantie :)
Net geprobeerd om alvast de belasting in te vullen ivm ons nieuwe huis, maar we snappen er echt geen snars van. We gaan maar opzoek naar een adviseur, want dit wordt niks. (inprinciepe zou het simpel moeten zijn, omdat het ons eerste koophuis is.... Mijn man heeft ook ander werk al voorgaande jaren en een kleine uitkering ontvangen toen het vorige bedrijf failliet ging, ingewikkeld...)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:48

Geen flauw idee hoe die verzekering allemaal werkt... Lijkt me veel werk iig.

Leuk zeg die tand, van Mexx hebben we een kleintje, had ik met mesten gevonden. Eigenlijk zou een ketting wel leuk zijn.

Wat een leuke foto's nimby en nientsje :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:11

Moet eens aandachtig terug bijlezen, wel grof gedaan maar echt niks onthouden :D.

-Effe vanaf hier met het konijngaat het steeds beter, eet super, komt goed bij ook. Haar straks eens wegen en zien hoeveel ze van het juiste gewicht afzit te zien van dat gaat ze terug bij de anderen of blijft ze nog even apart :).

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:14

Wat fijn dat het weer beter met haar gaat :)

Hier nog mensen die naar Horse Event gaan :)?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:49

Vrijdag als reporter en zaterdag op het gemak naar Horse Event :D

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:21

Wat leuk die tanden en kiezen verzameling. En Lor gelukkig dat het beter gaat met je konijnendame!

Maartje belastinggedoe herken ik. Wij hebben een koophuis en ieder een gewone baan maar mn man heeft er altijd ook een bedrijf bij gehad. (de laatste 16 jaar een duikschool in de weekenden) We hebben altijd hulp gehad van een expert en dat was zeer de moeite waard. We vragen ieder jaar ook uitstel tot juli/augustus om meer tijd te hebben. Je krijgt dan weliswaar later terug, maar volgens mij krijg je daar rente over.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:17

Wij gaan ook een afspraak bij een adviseur maken, ik wil het gewoon niet verkeerd doen. We twijfelen alleen of we dat nu al doen zodat we meteen al de rente korting per maand krijgen, of in april/maart zodat we dan niet weer hoeven. Maar dan worden de aankomende maanden wel weer een stukje duurder..
Eerst maar eens bellen wat het gaat kosten en wat hun er van zeggen.

Net het hele huis nog een keer extra opgeruimd en gepoetst, morgen komen ze van de huurvereniging controleren (of er niets kapot is en of er niets veranderd is in het huis enzo :) )

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:40

Dat er een paard in de keuken woont ofzo? :)

Wij krijgen maandelijks een deel terug maar niet alles. Na de aangifte is de teruggave dan een extraatje. En hebben we niet per ongeluk maandelijks teveel terug gekregen. Vroeger hebben we wel eens moeten bijbetalen (belasting ging alvast uit van winst uit bedrijf voor komend jaar ofzoiets), dat was heel vervelend en een hoop geregel.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:23

Ik ga normaal niet naar horse gevent.

Na het bewegen mijn konijnendame terug bij de anderen gedaan. Met gewicht moet ze nog iets aankomen maar was absoluut op de goede weg dus :).

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:25

het lijkt wel of de woningbouw steeds strenger wordt. Hier laatst al een verhaal dat ze een voorbeschouwing deden, dan gingen ze vertellen wat er allemaal nog gedaan moet worden voor de eindcontrole. en meteen dreigen met boetes.

Hier ook een koopwoning,2 inkomsten en een onderneming. wij krijgen belasting 1x per jaar terug maar je kan kiezen idd voor een deel per maand. gaan wij waarschijnlijk ook doen. ik vind het allemaal best ingewikkeld, vul nu het formulier wel in maar misschien kunnen we er wel meer belasting voordeel uit halen.

Ik heb vorig jaar van Sterre ook wat doppen gekregen van de tandarts en vond in de voerbak ook stukjes kies en tanden. heb ze bewaard.

Maartje, ben je nog actief in je bachpratijk en zou ik je wat vragen hierover mogen stellen? ( pb)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:30

Ja, ik blijf het lastig vinden, die belastingen... Ook omdat er zoveel verschillende namen zijn voor 1 en hetzelfde ding, als iedereen nu dezelfde term zou gebruiken zou het al een stuk duidelijker zijn. (nu staat er op mijn jaaropgaven bijv. een heel andere benaming dan in het belasting-programmatje)

De bachbloesempraktijk is van mijn moeder, haar email adres staat op de website. Stuur je vragen gerust :)

Dat ze ons huis even komen checken vind ik wel goed. Maar ik hoop niet dat ze te streng zijn, dat bijv. al het behang eraf moet enzo. Wij waren de eerste bewoners, kregen de muren kaal, alle bouwzooi nog op de vloeren en trappen, er was nog niet eens een gaskraantje aanwezig en de douche-muurtjes enz. hebben we ook zelf moeten maken. (tuin was ook 1 modderpoel)
Maar we hebben hier met veel plezier gewoond, het is dat de huurprijzen zo gestegen zijn, en we hebben heel erg veel zin om een huis voor onszelf te hebben. Alles wat je daarin investeert is voor je zelf :)

Nog maar 4 weekjes, en dan gaan we verhuizen :D
Ik heb nu 3 weken vakantie, dan 1 week werken, en dan 1 week vakantie om te verhuizen (had erg veel uren staan)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:24

dat schiet dan al hard op maartje!

vandaag hebben we de verjaardag van stalhouder vast gevierd.alles in t geheim geregeld(leve de whatsapp!)
iedereen die meehielp moest om 5 voor half 11 aanwezig zijn.haar dochter had geregeld dat opa zou bellen en haar aan de lijn zou houden.dus toen ze naar binnen ging,ging iedereen de stal binnen.de mensen die aan t rijden waren,ware al naar binnen gegaan.in 2-3 minuten tijd alles vlug versierd,cadeautjes klaar gezet en de cake en drinken.
daarop is dochter naar binnen gegaan en heeft moeders gezegd dat ze mee moest komen.blindoek omgedaan en meegenomen naar de stal.daar werdt de blindoek afgedaan en zongen we allemaal voor haar.ze was zo verrast dat ze begon te huilen van blijdschap.nadat ze haar cadeautje had uitgepakt hebben we samen gegeten en gedronken.verassing geslaagd dus!

naderhand heeft een bijrijder nog gereden.eros vondt t maar wat spannend in het begin.die vlaggetjes en balonnen.na t rijden vondt ie t niet erg meer en liep als een mak schaap mee.hij durfde zelfs een balonnetje aan te raken.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:45

Fijn dat het beter gaat met de konijntjes :)

Belastinggedoe, geen verstand van :o

Geweldige verrassing Ellie!
Fijn dat Eros zo braaf was :)

Ik heb vandaag met Feike gewandeld, we zijn een uur het bos in geweest en om daar te komen moesten we eerst een flink stuk over de weg en over een brug. Feike had de sokken er aardig in, hij vind wandelen echt heerlijk! Oortjes erop en gaan, zo geweldig om hem zo te zien genieten :+:
De terugweg liep hij natuurlijk nog sneller := En toen was hij wat dribbelig maar verder heeft hij zich echt keurig gedragen!
We hebben echt genoten :D
Hier een foto van ons tweetjes op de terugweg! (We staan hier op een zijweggetje waar amper auto's komen)
Afbeelding
Mijn knappe "Lytse" poownie :+:

Net ook een nieuwe regendeken besteld voor komend najaar :)
De Eskadron Next Generation Graffiti, ik ben benieuwd :D
Laatst bijgewerkt door Nientsje op 07-09-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 20:46

morgen ga ik bij lezen hooor :)
ik heb toch besloten te blijven slapen in Leusden van Vrijdag op zaterdag. Eerste keer dus vind alles nog wel spannend.... en deze hele week werken dus ik hooooop dat ik roos nog schoon krijg en gevlochten en zo...