Iedereen hard aan het werk dus, met rijden, wandelen, huis en hooien. Feike heeft wel een zeer uitdrukkingsvol gezicht! En Deborah fijn dat het weer zo lekker gaat met allebei je paardjes.
Wij maken intussen ook vorderingen, vandaag voor het eerst grondwerkles (of vrijwerken, hoe noem je dat) gehad met Tess! Heel leerzaam en we hebben een hoop om mee door te gaan. Niet altijd snapte ze alles maar deed echt haar best om te doen wat ze dacht dat de bedoeling was, ik was ook niet altijd even duidelijk haha. Ze is intussen gewend om naar mij toe te komen en mij op te zoeken, door al het rondscharrelen wat we samen doen. Nu moest ik haar dus ook wegsturen dus dat was even zoeken voor ons allebei. Aan het eind was ze aan het likken en gapen. En mocht ik haar uitnodigen naar me toe te komen, stond ze even vriendelijk af te wachten of het nu wél de bedoeling was, ik probeerde uit te stralen 'ja hoor! Kom maar' (

En van de week zijn we ook voor het eerst buiten wezen wandelen, met een braaf ouder paard. Nou dat was een real tinker experience, we kunnen trots zijn op ons ras

Ze vond het wel spannend, maar zó braaf! we zijn van alles tegengekomen (auto's, fietsers, wielrenners, motor van voren, zes plofmotoren van achteren, over stenen en houten bruggetjes, langs koeien, schapen en rennende paarden in de wei, door parkje met passerende paarden van stal, over ventweg langs de snelweg, door industrieterrein met vrachtwagens, over fietspaden door een nette nieuwbouwwijk, door een verlichte tunnel)
Het leukste was, toen de paarden van stal passeerden veranderde het oude brave leidpaard in een hete jonge bom en ging de stalgenootjes achterna (hij is een soort kuddemanager in de wei en dit waren twee maatjes van hem). Wij wilden daarom ergens rechtsaf slaan waar de stalgenootjes rechtdoor gingen, en toen moest mn tinkertje voorop om het leidpaard mee te krijgen