[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:24

IndianLady schreef:
Juist als je denkt dat het niet gekker kan worden begint het :+

Nou idd.
Ik snap er onderhand ook niets van, geeft ook niet maar krijg een beetje het idee dat terpentijn enkel een hele grote mond heeft gehad.

anneliesdj

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:05

Nou anders ik wel, ik snap er geen hout meer van.
Misschien moet ts de prijs gewoon vasthouden en niet ingaan op de berichten in het topic. Serieuze mensen nemen wel contact op en over de prijs wordt pas gepraat als het paard bekeken is, of werkt dat tegenwoordig niet meer zo?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:40

Fijn dat iedereen blijkbaar weet "hoe het zit".

TS en ik hebben telefonisch uitgebreid gesproken. Er stond echter nog niets naders vast, geen datum of wat dan ook, de weides zijn nu ook te slecht om er NU een extra paard van formaat J. (lees: even eerst langszij apart) op te zetten. Hiervoor was begrip. Er is vervolgens gesproken over brengen door TS in bijvoorbeeld april. Op zich was dit een voor beiden goede optie: ik moest daar het een en ander voor regelen en voorbereiden, mede omdat die weide(s) niet in mijn eigen bezit zijn. Hierop zou nog nader contact volgen, over hoe en wat en details. Lijkt me normaal. Alles leek ook normaal, ik heb het telefoongesprek met een goed gevoel afgesloten. Ts zou me op de hoogte houden van het wel en wee van J. in de tussentijd.

Ik was nogal verbaasd om via een derde medegedeeld te krijgen dat J. dus aan mij verkocht was. En dat dit blijkbaar op Facebook stond (ik heb geen Facebook).

Had dit liever verder tot J. hier zou zijn, onder ons gehouden, dus stel ik hierover (het nu blijkbaar op op straat liggen van de onderhandelingen/het gesprek) vragen in dit topic. Dat wordt mij blijkbaar nu weer kwalijk genomen. Waarop TS mij een boze PB stuurt, waarom IK hier op een openbaar topic over begin. Ik werd bedankt!

Mag ik me dan even rustig een paar dagen beraden wat er nu eigenlijk aan de hand is of mis ging? Alvorens Ts een Pb terug te sturen? Ik dacht dat die tijd er toch wel was?

Wat mij betreft heb ik met niemand behalve met TS zelf iets te maken inzake J. , en is er ook helemaal niks, behalve een mogelijke communicatie stoornis aan de hand.

Nu lees ik in dit topic dat Ts er helemaal klaar mee is (met J. naar mij): omdat ik niet binnen enkele dagen een antwoord op de Pb heb geformuleerd.

Mocht Ts er toch niet klaar mee zijn: laten we alles dan vervolgens in hemelsnaam via PB/telefoon of email doen, en duidelijke taal spreken, zodat dit soort misverstanden gewoon niet meer voor kunnen komen.

Voor alle nieuwsgierige aagjes kan ik wel bevestigen dat "we er inderdaad al uit waren", op enkele concrete zaken na, die NIET over de prijs gingen, maar slechts over technische en praktische details.

Wat mij betreft gaat alles nog gewoon door, dat wil ik hier met nadruk mee gezegd hebben.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:43

Hoe dan ook hoop ik dat Jessica een fijn baasje krijgt, en als jij dat bent terpetijn, dan hoop ik niet dat de strubbelingen met de TS of bokt.nl dat in de weg zullen staan. Jij en TS hebben allebei het beste met die merrie voort :)

En inderdaad, wij bokkers hebben helemaal niks met de situatie tussen jullie te maken. Ik kan me de in blijdschap van TS wel voorstellen dat ze het nieuws over de verkoop wou delen, maar wellicht in dit geval niet zo slim dat nu al te doen...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:03

HijadelaLuna schreef:
Hoe dan ook hoop ik dat Jessica een fijn baasje krijgt, en als jij dat bent terpetijn, dan hoop ik niet dat de strubbelingen met de TS of bokt.nl dat in de weg zullen staan. Jij en TS hebben allebei het beste met die merrie voort :)

En inderdaad, wij bokkers hebben helemaal niks met de situatie tussen jullie te maken. Ik kan me de in blijdschap van TS wel voorstellen dat ze het nieuws over de verkoop wou delen, maar wellicht in dit geval niet zo slim dat nu al te doen...

Mooi gezegd :j

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:39

Ts: ik vind het een moedig besluit om een ander goed tehuis te zoeken.
Toegeven dat je kwaliteiten en kennis niet verder rijken is niets mis mee, voor het paard alleen maar eerlijker.

Ik heb dezelfde keus gemaakt voor mijn welsh, ivm verleden zeer angstig, ik kwam een end maar niet verder.
Waar hij nu staat is hij zo opgebloeid, zoveel angst kwijt geraakt en staat echt op zn plek. Inmiddels een fijne rijpony.
Ik was nooit zover geraakt..... Wat is er mis met toegeven dat je niet verder komt

Ik hoop dat je tinker een fijn plekje zal vinden of heeft gevonden.
Ieder dier verdient zoiets, en dan vind ik zo een beslissing dapper, eerlijk en zelfbewust ipv egoistisch

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:16

@terpentijn: op facebook stond alleen dat J. naar een fijne plek ging. Ik wist persoonlijk dat TS een overeenkomst had met jou, dus misschien te snel conclusies getrokken?

Ik zit heel erg in met J. Ik kan haar nu wat volgen via facebook, samen met het wel en wee van TS haar andere paardjes. Ik zou het fijn vinden als ik haar zou kunnen blijven volgen. Vandaar mijn pb aan jou... Blijkbaar heb ik heel wat stof doen opwaaien.

Als ik nu je voorgaande uitleg lees, ging je er dus toch ook zelf van uit dat ze in april naar je toe kwam? Dus wist je toch wel dat ze aan jou verkocht was? Enfin, mij maakt het allemaal niet uit, ik wil alleen dat J.een super thuis krijgt!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:38

Terpentijn: op FB stond idd alleen dat jessica weg ging.
Verder heeft de TS hier geen woord gerept over een verkoop.
Ze heeft enkel haar site aangepast (jessica bij verkocht) maar dat is in België vrij normaal dat je een paard uit de verkoop haalt zodra het is besproken/gereserveerd.

Het bericht dat jij hier poste was erg uit de hoogte en als je toch al telefonisch contact had gehad, had je beter even naar haar gebeld ipv het hier zo denigrerend te komen verkondigen.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat die mooie merrie de thuis krijgt die ze verdiend alhoewel ze bij de TS ook een paradijsje heeft. :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:00

Ik denk dat eigenaresse van J. het beste hier over kan oordelen.
Daar laat ik het verder bij.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:03

Soms denk ik wel eens:

Waarom zetten bepaalde mensen al hun goede en slechte ervaringen zomaar op een openbaar internet gebeuren.
Facebook, hyves, twitter, enz, en natuurlijk Bokt ook nog.

Is dat een vorm van onzekerheid ?

Ik vind het dom, iedereen leest mee en trekt zijn conclusie.

Nu ook weer, via facebook worden er al weer conclusies getrokken over J.

Ben benieuwd wat we straks gaan lezen over Geronimo. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:10

Allersinds niet dat het slecht met hem gaat, want hij voelt zich hier super! Fijn dat je zo aast op "een probleem" ariebren. Verder zou ik graag hebben dat het speculeren stopt. Terpentijn en ik zijn eruit geraakt. Wat er met Jessica gebeurt is iets tussen ons.

Toch nog even op jou ariebren: ik weet dat je me niet mag, ik denk dat je me nooit gaat mogen. Spijtig want ik heb het beste met de paarden voor. Je zit zelf op facebook. Niets houd je tegen om me te volgen. Dan kan je zien wat voor prachtleven Geronimo bij mij heeft, net zoals al mijn andere paarden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:09

Ik ben blij te lezen dat jullie eruit zijn en het blijkbaar per PB geregeld hebben en zo hoort het natuurlijk ook. Het is niet de bedoeling om te refereren naar quotes uit PB's aangezien PB verkeer strikt prive is. Het gaat goed met de paarden van zowel DeMolenhoek als Ariebren, fijn om te horen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:35

Mijn opmerking heb ik geplaatst omdat heel veel mensen heel veel zaken neerzetten op een openbaar internet media.

Eenmaal neergezet, het verdwijnt nooit meer. :7

En dat vind ik zeer onverstandig.

Ik heb ook een facebook account, maar ik zal daar never en nooit neerzetten wat ik afgelopen uurtjes gedaan heb of meegemaakt heb.

Hooguit reageer ik op een mededeling van iemand anders.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:47

Niet dat dit topic daarover gaat maar arabieren als niemand plaatst wat hij of zij heeft meegemaakt, of waar hij of zij advies over wilt of iets kwijt wilt, kan heel bokt en facebook wel sluiten, want uiteindelijk doen we dat allemaal, info delen met elkaar, persoonlijke en minder persoonlijke. Als je er moeite mee hebt lees je het toch gewoon niet, maak je niet zo druk over wat andere doen en houd je druk met je eigen dingen

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:55

MiniLoe schreef:
Niet dat dit topic daarover gaat maar arabieren als niemand plaatst wat hij of zij heeft meegemaakt, of waar hij of zij advies over wilt of iets kwijt wilt, kan heel bokt en facebook wel sluiten, want uiteindelijk doen we dat allemaal, info delen met elkaar, persoonlijke en minder persoonlijke. Als je er moeite mee hebt lees je het toch gewoon niet, maak je niet zo druk over wat andere doen en houd je druk met je eigen dingen

Ik wordt daar over aangevallen.
Maar ik waarschuw iedereen om niet teveel persoonlijke zaken zo openbaar neer te zetten.

Maar als iemand gaat solliciteren naar een nieuwe baan, zit de HRM afdeling al op facebook te zoeken wat hij of zij allemaal gedaan heeft.
En juist facebook gebruikers hebben geen schuilnaam.
Op Bokt de meeste wel.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:58

@Arieben, ik snap uw wel hoor..
Maar op : facebook,hyves etc.. heb je immers alleen mensen die je goed kent.
en je profiel beveiligen kan :)

@DeMolenhoek
Wat jammer dat ze 'te koop' staat,
Maar uw hebt het immers geprobeert.
Hoop dat deze mooie merrie goed terecht komt.
:)

+Het gaat hier immers om een 'Tinker Merrie'
en niet om wat je wel of niet op internet zet :)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:01

En door de facebook meldingen van Molenhoek zijn de misverstanden ontstaan. :7

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:01

Ariebren schreef:
En door de facebook meldingen van Molenhoek zijn de misverstanden ontstaan. :7

Dan is dat erg vervelend,
:)

*Maar bemoei me daar niet mee'

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:02

Ariebren schreef:
MiniLoe schreef:

Ik wordt daar over aangevallen.
Maar ik waarschuw iedereen om niet teveel persoonlijke zaken zo openbaar neer te zetten.

Maar als iemand gaat solliciteren naar een nieuwe baan, zit de HRM afdeling al op facebook te zoeken wat hij of zij allemaal gedaan heeft.
En juist facebook gebruikers hebben geen schuilnaam.
Op Bokt de meeste wel.

Dat is waar, maar daar is iedereen zelf verantwoordelijk voor toch?
Je kan niet overal iedereen voor blijven beschermen

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:31

Snap de ophef niet hoor ontgaat me even, volgens mij mag iedereen zelf bepalen wat hij of zij schrijft op FB. En daar hoeft vooral Ariebren geen mening over te hebben. Jij komt enkel in topics waar je mensen met tinkers lekker kan af zeiken omdat jij denkt dat je het allemaal hebt uitgevonden.

Ik lees zo vaak jouw opmerkingen, en die zijn over het algemeen niet vaak positief maar met een of wijzende vinger of met misplaatste opmerkingen.

Net als de opmerking over Geronimo, zo uit het niets...en die slaat werkelijk nergens op.
Het lijkt wel of jij andere mensen echt niks gunt.
En de rest slik ik maar in.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 00:55

Het is niet de bedoeling dat er meer dan zijdelings van het topic wordt afgeweken. Je mag gerust over het verplaatsen van de merrie praten of wat er verder met haar gaat gebeuren. Facebook perikelen mogen aldaar besproken worden, dat heeft weinig met het topic hier op bokt te maken.
Het is ook niet de bedoeling om hier persoonlijke aanvallen te plaatsen. Het zou jammer zijn als het topic dusdanig uit de hand loopt dat er een slotje op moet.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 08:07

Ts en terpentijn,

Ik hoop dat jullie eruit komen! En dat terpentijn het ons gunt om af en toe nog eens een berichtje over Jessica te plaatsen.
Ik gun het haar zo, ze verdient het om te genieten zonder spanning. Ze heeft veel geleerd van de mens bij TS en nu een stap in haar nieuwe leven bij terpentijn.

Hopelijk mag en kan ze daar blijven.

Voor beide heb ik veel respect, het is altijd weer de vraag of het lukt een paard haar paardwaardig bestaan terug te geven zonder er zelf aan onderdoor te gaan!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:29

Gemmeke schreef:
Ts en terpentijn,

Ik hoop dat jullie eruit komen! En dat terpentijn het ons gunt om af en toe nog eens een berichtje over Jessica te plaatsen.
Ik gun het haar zo, ze verdient het om te genieten zonder spanning. Ze heeft veel geleerd van de mens bij TS en nu een stap in haar nieuwe leven bij terpentijn.

Hopelijk mag en kan ze daar blijven.

Voor beide heb ik veel respect, het is altijd weer de vraag of het lukt een paard haar paardwaardig bestaan terug te geven zonder er zelf aan onderdoor te gaan!

mooi gezegd, sluit me daar helemaal bij aan!

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:38

Het gaat zeker om de merrie in dit topic, maar hetgeen Ariebren aangaf, kwam op mij absoluut niet vervelend of aanvallend over. De reacties op zijn opmerkingen vind ik eerlijk gezegd een beetje van de lange tenen...
Maar goed. Ik hoop ook zoals iedereen hier van harte dat de merrie op haar plek terecht komt!!!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:23

Jeetje Ariebren waar maak je een probleem over. We hoeven geen bruggetjes te maken om telkens over een ander onderwerp te beginnen.

Hoop dat de merrie een leuk baasje heeft/krijgt en het goed met haar gaat!