Zo, ben ik weer even!!
Alles even bijgelezen.
Hallo Lotte!!
Prachtige paardjes en geweldige 'ik steek mijn tong lekker naar je uit' foto
.
Marja, je menbewijs......heb ik ook willen halen maar zie er nu vanaf.
Naast een lastige buik heb ik ook een hele lastige schouder en zit mennen er niet meer in voor mij. Arm gaat dat niet fijn vinden. Heel misschien, mocht de aankomende operatie slagen, gaat het ooit nog lukken maar heb het eerlijk gezegd uit mijn hoofd gezet.
Mijn vorige paard stond wel voor de kar, die vond het prachtig. Hele ritten gemaakt, ook al had ik het nog nooit gedaan. Stuurde net alsof ik erop zat, geen ingewikkelde handelingen met je handen, en het ging prima. Wel opletten dat je de bochten ruim genoeg neemt
.
Ruby vindt het niet leuk om voor de kar te staan, van de zomer uitgetest. Maar al helemaal in het begin van het leerproces werd duidelijk dat het niets is voor Ruub.
Misschien wel voor Diva, die is wat nuchterder in de kop.
We zien wel.
Peet, hoe krijg je het toch iedere keer weer voor elkaar???
Mijn ogen doen gewoon zeer! Wat krijgen jullie dat paard iedere keer toch weer wit, petje af!!!(heb hier nog een bonte die van de zomer naar de keuring moet, kan ik je niet inhuren
)
hdv schreef:wat ben jij nog actief na een nachtdienst james_bont, ik ben altijd blij als ik weet hoe ik thuisben gekomen (ik parkeer de auto wel eens en dan denk ik goh ik ben er al) ga altijd in 1 streep door naar bed.
Dat deed ik ook altijd, binnen komen en hopla, zo mijn bed in.
Soms wel even met de krant, drie woorden lezen en slapen maar....heerlijk!!
Afgelopen zomer kwam ik, na een lange bevallingsnacht thuis, zat het hele spul(schoonzus en 3 kids, mijn kids en mams) aan het ontbijt. Heb toen twee roseetjes gedronken, kids vielen bijna van hun stoel
en ben toen ook gaan slapen.
Ook al voelde ik mezelf niet altijd topfit tijdens die nachten, toch heeft het ook wel zijn charmes hoor.
Eigenlijk had ik jullie nu foto's willen laten zien maar heb nog geen fut gehad om ze te maken.
Dan maar zo.
Donderdagavond is Hj de beesten gaan voeren, in het donker.
Hij kwam al heel snel tot de ontdekking dat hij een geit kwijt was(gááán we weer, ws het eerste wat hij dacht). Catoo was nergens te zien. Eerst even wat slootkanten langs gelopen en toen naar het karretje.
En wat zag hij daar????
Catoo, druk bezig haar lam schoon te likken!!!!
Maar er lag niet 1 lam, nee, er lagen er drie!! Helemaal blij belde hij mij op maar ondanks mijn buikpijn moest ik toch ook maar even komen. ECHT NIET!!
Het niet komen helpen werd mij niet helemaal in dank afgenomen dus ik heb Oop gevraagd om er maar even langs te rijden, spul moest toch naar huis komen.
Binnen 10 minuten waren ze weer thuis, Catoo en 3 lammetjes.
Zo schattig!!!
Twee van de lammen waren al droog, de ander nog niet.
Wat ons wel opviel is dat die twee droge elkaar steeds opzochten en dat Sammie lekker tegen Catoo aankroop maar verder niet over nagedacht(hoe dom!!!!)
In eerste instantie kon ik niet geloven dat Catoo had gelamt, woensdag heb ik er nog extra naar gekeken, gevoeld of er iets van een uier was maar niets van dat alles. Heb er zelfs nog met een man over staan praten, die wel maar die(Catoo) niet. De mama van Catoo zat overduidelijk wel met jong en moest dus wel in de gaten gehouden worden. Mijn reactie was dan ook dat die lammetjes niet van Catoo konden zijn maar van mama Catoo. Maar nee hoor, ze moesten van Catoo zijn.
Toen kwamen we gisterochtend in het land. Ik zag de mama van Catoo en zag direkt dat er lammetjes moesten zijn, geen buik meer!!
Wij zoeken en zoeken maar nergens een lam. oliebol!!
Totdat manlief zich opeens bedacht dat die twee droge lammetjes wel eens de gezochte konden zijn. Dat ie daar niet eerder aan had gedacht!!
Snel geit uit het land gevist, in de auto(op passagiersplek
) en op naar de lammetjes. Geit zag de lammetjes, zei een keer, heel zacht, bêhhh en ze sprongen op. Dat was zo mooi om te zien!!! Die arme dingen hebben gewoon een hele nacht zonder moeder gezeten, niets gedronken en er niets van gesnapt.
Inmiddels huppelt en speelt het hele spul.
Kan je echt uren naar kijken, zo leuk.
Als de fut er weer is zal ik foto's plaatsen.
Alweer zo'n lange post
.....