[TI] Insuline resistentie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:29

roosa, jij voerde toch suikerbalans, want daar kun je nu niet meer aankomen en dit schijnt het vervangende middel te zijn, is mij verteld tenminste

evelli, zijn er toevallig foto's van het paard van toen en nu? met gebruik van de glyco balance

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:30

paard is niet van mij :) heb ook geen fotos van hem, ook niet uit zijn mindere periode

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:31

ik zie ook veel vitamines en mineralen er in zitten,buiten allerlei planten om.
op zich geen slechte zaak maar ik zou dit zeker niet geven in combi met een brok of muslie....wel gemengd met pulp of zo...

teveel kan ook schadelijk zijn....teveel selenium kunnen ze bijvoorbeeld dood aan gaan(24 polo pony's...)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:10

SuperRoos schreef:
Figor is al 8,5 dus als die foto's van 3 jaar geleden zijn is hij daar al aardig volgroeid..
Op de laatste 2 foto's is hij ook al IR waarschijnlijk..

nov 2001 geboren, dan word hij dit jaar pas 8 toch?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:14

karuna schreef:
merkwaardige ingredienten zitten erin. Waarom zou je er standaard foene griek instoppen, dat is tegen hoesten en niet eens erg goed om dat zomaar te gebruiken. Een kudde bacterien waarvan bij mensen is gebleken dat ze problemen kunnen veroorzaken als iemand toch al ongezond is (is vorig jaar een onderzoek door gestaakt omdat er mensen waren doodgegaan door dacht ik leverproblemen) en een plasmiddel zo te zien ook (Uretica).

Is dit spul bedoelt voor permanent gebruik?

Is nieuwe lijn van Laarakker ;) dus ik neem aan dat het wel een doordacht supplement is. Je mag het niet permanent gebruiken.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:17

karuna schreef:
Het is dus wel bedoelt als langdurig middel. De werking ervan lijkt me nogal heftig voor de lange termijn. Als korte kuur zou ik het misschien overwegen als alles verder faalt maar voor de lange termijn zou het niet mijn keuze zijn. Er zitten voor mijn gevoel te veel verschillende middelen in die allemaal iets doen. Dan weet je nooit wat nu HET werkende ingredient is wat het beste werkt.

maar ieder zijn keus.

Ik dacht dat het de bedoeling is om het een seizoen te geven maar dat is me niet helemaal duidelijk. Ik zal het over 2 wk. eens vragen, dan zie ik m'n therapeute weer.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:17

Bij kruiden is vaak zo dat de combinatie veel beter werkt dan een enkelvoudige kruid. Zo is ook het grote deel van de chinese geneeskunde opgesteld. En als ik de samenstelling zo zie, is de basis ook van de TCM afkomstig. Veel zijn bevorderend voor de spijsvertering. Persoonlijk vind ik het een interessante mengsel en ga er wat studie van maken. Al goede resultaten dus mee geboekt hier?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:18

geerke schreef:
ik zie ook veel vitamines en mineralen er in zitten,buiten allerlei planten om.
op zich geen slechte zaak maar ik zou dit zeker niet geven in combi met een brok of muslie....wel gemengd met pulp of zo...

teveel kan ook schadelijk zijn....teveel selenium kunnen ze bijvoorbeeld dood aan gaan(24 polo pony's...)

Ik heb me zelfs laten vertellen dat er 'frequenties' inzitten ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:19

Eleonoor schreef:
Bij kruiden is vaak zo dat de combinatie veel beter werkt dan een enkelvoudige kruid. Zo is ook het grote deel van de chinese geneeskunde opgesteld. En als ik de samenstelling zo zie, is de basis ook van de TCM afkomstig. Veel zijn bevorderend voor de spijsvertering. Persoonlijk vind ik het een interessante mengsel en ga er wat studie van maken. Al goede resultaten dus mee geboekt hier?

Roos en ik zijn er nu 2 wk. mee bezig, toch Roos?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:20

geerke:
zit toch maar 6.11 microgram in per 8 gram poeder?
en een paard heeft vanaf 1 miligram selenium per dag nodig..afhankelijk van verschillende factoren natuurlijk.
denk dat je met dit supplement niet zo gauw op een overdosering zit.

wat ik wel altijd jammer vind van dit soort producten is dat er dan wel in staat hoeveel mg er van elke vitamine of mineraal in zit ,maar nooit hoeveel nou van de kruiden, of in dit geval hoeveel er in zit van die bifidobacteriën.

hoeveel poeder moet je eigenlijk per dag geven hiervan?
lijkt op zich wel goed, ze hebben er net alles in gestopt wat kan helpen bij IR.
en idd als kuur gebruiken lijkt me wel verstandig..

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:26

Ze zetten de hoeveelheid er niet op, omdat het vrij makkelijk na te maken is. En omdat het geen geneesmiddel is (dacht ik) hoeft dat niet ;) . Kruidenpoeder hoef je echt maar heel weinig per dag te geven. Zelf doe ik bij pure kruiden zo'n 6 gram max per dag.

Ben benieuwd Singasong en Roos hoe de effecten zullen zijn na een paar maanden.

Bij kruiden zou ik persoonlijk opletten waarbij je het geeft. Elke voer met kruiden toegevoegd, dan zou ik het niet doen. Bij alle andere voer zonder toegevoegde kruiden zou ik met deze samenstelling niet zo het probleem zien.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:28

KootMiraDrum schreef:
SuperRoos schreef:
Figor is al 8,5 dus als die foto's van 3 jaar geleden zijn is hij daar al aardig volgroeid..
Op de laatste 2 foto's is hij ook al IR waarschijnlijk..

nov 2001 geboren, dan word hij dit jaar pas 8 toch?

Zal zn boekkie straks eens pakken, heb iedereen gezegd dat hij al 8 was hahahaha arm dier
maargoed, als dan is hij daar 4,5 en al redelijk volgroeid..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:28

Ellepel, 1e week - 2x daags, paard 1 maatschep, pony 3/4 maatschep.
Daarna 1x daags 1 maatschep.
Maatschep = 8 gram.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:29

Eleonoor schreef:

Goed dat je dat gaat doen!
Mijn paard is sinds 2 weken weer zo'n 20 kilo kwijt terwijl hij al een paar maanden bleef hangen op 1 bepaald gewicht en veel vocht vast hield..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:29

Eleonoor schreef:
Bij kruiden zou ik persoonlijk opletten waarbij je het geeft. Elke voer met kruiden toegevoegd, dan zou ik het niet doen. Bij alle andere voer zonder toegevoegde kruiden zou ik met deze samenstelling niet zo het probleem zien.

Ik geef het door 'gewelde Wiesencobs'. Niek krijgt helemaal geen muesli of biks.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:30

singasong schreef:
Eleonoor schreef:

Roos en ik zijn er nu 2 wk. mee bezig, toch Roos?

Jup, en paardje hier van die instructrice is er dus flink van opgeknapt..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:32

singasong schreef:
Eleonoor schreef:

Ik geef het door 'gewelde Wiesencobs'. Niek krijgt helemaal geen muesli of biks.

Is het spul Gluco enz. los te koop?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:34

singasong schreef:
Ellepel, 1e week - 2x daags, paard 1 maatschep, pony 3/4 maatschep.
Daarna 1x daags 1 maatschep.
Maatschep = 8 gram.

oke duidelijk,als je het gaat mengen met krachtvoer(welke vorm dan ook)
dus wel even kijken hoeveel je dier dan dus binnenkrijgt een bepaalde zaken.

maar klopt dat bepaalded kruiden beter niet samen gegeven kunnen worden omdat ze elkaar tegen zouden werken.
blijft toch een heel gepuzzel hoor dat paardenvoer :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:35

KootMiraDrum schreef:

Deze is alleen op recept te verkrijgen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:37

Het mengsel, ga ik dus vanuit, is goed opelkaar afgestemde hoeveelheid kruiden. Dus in de juiste verhoudingen. Door het te combineren met de muesli's met kruiden kan je die balans verstoren. Daarom ben ik al helemaal geen voorstander van voer met kruiden, omdat je beter de kruiden per paard individueel kan samenstellen dan een eenheids-hap te geven ;) .
Elkaar tegenwerken zullen ze niet snel doen, de nadruk op andere dingen leggen kan je dus wel krijgen als je onbewust zomaar wat mengt.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:39

KootMiraDrum schreef:

Ik heb begrepen dat deze lijn van Phytonics uitsluitend via therapeuten verkrijgbaar is, dus 'op recept'.

Overigens voer ik Ezra nu de Suikerbalans druppels van Laarakker, ze lijken te werken maar ik moet bekennen dat ik er maar niet achter kan komen wat er nou eigenlijk in zit????? (dus wat ik mijn paard nu eigenlijk geef... :o )

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:41

daar kan je nu volgens mij niet meer aankomen want dat wilde ik ook voor mijn paard bestellen..

ik heb de producten van phytonics via mijn dierenarts na lang zeuren..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:43

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:44

daar lijk je het idd zo te kunnen bestellen, apart..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:46

het is de site van josefien op bokt volgens mij.. ik zal haar eens mailen