[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:53

Meld zich ook even kort Wil iedereen fijne feestdagen wensen namens mij en mijn dochter die altijd lol heeft in het leven:

Afbeelding

Afbeelding

En namens een kennis van me; gezocht leuke tinkermerrie. vanaf 145 hoog. Goed karakter en bij voorkeur lekker doorgereden en verkeersmak. Kleur geen voorkeur.
Dus als jullie iets weten of horen.....

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:58

Zo die wordt al groot zeg Leonoor!

Leon, ik weet geen paardje te koop. Toch is t ook wel lekker denk ik dat je die paardjes voor jezelf hebt. Alleen met ziek zijn o.i.d. lijkt het me knap moeilijk! We wonen hier nu 7,5 jaar... Jan had ook al een hoop spullen want die woonde al op zich zelf. T is ook echt ongekend wat er hier afgevoerd is

We gaan straks lekker samen film kijken.... Eerst even met lem wandelen. Gaan er nog mensen iets speciaals doen met deze kerstaaf?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:02

hoihoi,

ben druk met mijn kerstdiner voorbereiden voor maandag. Wij gaan weer op zijn Mexicaans eten dus veel te doen. Ben nu bezig met de bonensoep en mijn huis ruikt lekker!!

Morgen even naar Kit, bedankt voor jullie lieve reacties.

Hele fijne dagen allemaal enne may your days be merry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:18

Vanmiddag was wel geslaagd, vanochtend eerst de waterbakken en voeremmers schoongeschuurd + dus schuur aangevogen. Wezen eten, en toen naar de boot om Inge op te halen, hebben we de paarden goeiendag gezegd. Amanda geborsteld en ik heb Dewi weer eens gevlochten, daarna gezadeld en wezen rijden. Geloof dat Inge het best wel leuk vond, al was Amanda wel een beetje aan de jolige kant met haar hoofdschudden, maar ging allemaal best goed.

Tussendoor ben ik nog even opgestegen om een kort stukje galop en haar even te laten strekken, maar had de beugels niet op maat gemaakt, dus zat ongeveer in een jockeyhouding erop Zit trouwens voor geen meter, Amanda paar keer lekker bokken, en toen weer teruggegeven.

Daarna nog naar Knokke geweest, een ruitershop gezocht, gekeken naar wat ze daar hadden. Een vriendin van me wil nl een dameszadel maar die hadden ze daar ook niet op voorraad. Maar daar ging ze nog wel voor informeren, dus hoor ik nog van.

Foto's:

I'm a poor lonesome cowboy...
Afbeelding

Amanda says Hi!
Afbeelding

Afbeelding

Cheveyo, succes met het kokkerellen! Wat zijn de overige gerechten nast bomensoep?

Leonoor, leuke foto's van Josephine! Mijn moeder zei net wat een prachtige kijkers ze had En moet die Tinker voor die kennis een merrie zijn, of mag een ruin ook?

Jellie, mokthee? Moet je dan thee trekken, en dan het over de brokken gieten ofzo?

Wen heeft zo te lezen lekker genoten, fijn joh!

Grinnik Boya, wij hebben eens zo'n koe gehad. Was een dier voor de slacht aangekocht en die stond toen op stal. Wij hebben een stal met kettingen en soort halsband, als ze hele rare dingen doen, kunnen ze die zelf loskrijgen en zijn ze dus los. Die ene koe deed dat dus altijd, en ging dan bij voorkeur op de balen stro (ter opslag) aan de andere kant van de stal staan, en dan schijten en ging ze daarop liggen En dat terwijl koeien eigenlijk helemaal niet zo lenig zijn. Moet er ineens aan denken, grappig, dan kwam je in de stal en dan lag ze daar, of ze stond wel op haar plaats maar niet vast dus, en dan zag je een hoop daar liggen.

TanteMiesje, fijn dat alles zo voorspoedig gaat

Heb je nog lekke gereden Vasthi?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:24

Citaat:
Leonoor, leuke foto's van Josephine! Mijn moeder zei net wat een prachtige kijkers ze had En moet die Tinker voor die kennis een merrie zijn, of mag een ruin ook?

Voorkeur gaat zeer sterk uit naar een merrie, ivm af en toe een veulentje

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:26

maya, wat leuk dat Inge geweest is! En nog leuk naar een ruitersportzaak geweest. Leuke foto's

Ja het is mokthee. Kennissen hebben ook een tinker gehad die veel last van mok had. Ze had nog wat over (www.chevalcare.nl) en dat kreeg ik. Duur spul dus mooi om zo eerst te proberen
Je kan het door het drinkwater doen maar ook door eten mengen.

Nou, ik ga nu maar aan de wandel met de Lemmyteck

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:43

Goedevond allemaal,

Leuke foto's en verhalen van ondeugende paardjes gelezen en gezien....

Leonoor : Josephine is inderdaad een schatje.... Wat een mooie ogen heeft ze.... Als de verkoop van mijn voskleurige merrie niet door gaat, heb ik er weer 1 in de verkoop. Ze is van 2000 geloof ik, verkeersmak en superlief. Zit alleen wel in de hogere prijsklasse....
Ik geloof dat er een foto van haar in mij profile staat....

Ga lekker hangen. Heb vanmiddag heerlijk gereden. Het lijkt alleen alsof Lucy wat kortademig is. Hijgt enorm na een stukje galop....
Heb nog bezoek gehad van mijn baas. Hij wil er nog een tinker bij kopen. Zijn eerste heeft hij ook bij mij gekocht en nu wil hij er nog 1...... En zijn voorkeur gaat naar Miss Milie......Moeilijk, moeilijk.....

Nou ja, we zien wel.... Eerst kerst vieren.... Iedereen heel fijn weekend en fijne dagen al zal ik tussen door nog wel eens bokken...

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 19:47

Ik ga zo even teruglezen en reageren, maar nu eerst even het verslagje van Rohans verhuizing!

Vanochtend om 10.30 weggegaan met trailer ( ik was te laat want mijn autootje begaf het) en meneer wandelde er zo in! Echt als een volmaakt braaf knolletje. Daarna heeft hij braaf de ruim 2 uur in de trailer gestaan, bij Jean even in de binnenbak kennis maken en daarna meteen in de box. We hebben even heerlijk gegeten bij Jean (witte bolletjes en suikerbrood!) en daarna ging Jean naar de Makro en mochten we doen waar we zin in hadden op haar erf! Dus Ro nog even uit zijn box getrokken en voetjes netjes gewassen en meneer even aan een heuze fotoshoot onderworpen! En braaf dat hij was! Ik heb inmiddels een verkoopverbod, hij mag niet meer weg!

Foto's staan in dit topic:
viewtopic.php?f=53&t=511761

Maar alvast even een voorproefje!

Afbeelding

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:07

Tantemiesje wat een leuk kamertje!!!
Leonoor, wat groeit ze snel en prachtige blauwe kijkers!
Maya lekker ritje gemaakt dus op Amanda!
Jellie, erg he hoeveel mensen verzamelen. Toen wij verhuisden van ons ruime rijtjeswoning met enorme zolder naar on kleine witte huuske hebben we ook heel wat af moeten voeren. Ook na de verbouwing zal er wel weer wat weg moeten.

Zit op msn met stagiar van het werk. Hij heeft afgelopen zomer een vriend verloren aan zelfdoding en nu vertelt hij dat nu ook zijn overbuurjongen er een eind aan heeft gemaakt. Poeh, heftig. Zo jong, 23 jaar en dan zoveel om je heen al verliezen.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:34

Josephine -> mooi meiske!

Rohan -> goed gedaan, 2 uur in de trailer en lekker bij speelmaatjes bij Jean!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:02

Hier is de rust bijna weer wedergekeerd,
de helft is naar huis dolgelukkig met hun kerstkadootjes.

De andere helft zit nog te spelen met zijn auto,op afstandbediening,
nou ja opa zit nu te spelen !

De leukste reactie was van mijn neefje waar mijn moeder een fopkadootje had gemaakt,san adreas playstationspelletje in een doos van een bonbonsschaaltje,hij boos ,er staat een verkeerde naam op,toen hij het openmaakte sprong het echt een gat in de lucht !

Ik hoop dat iedereen een fijne avond heeft !
De groetjes van de kerstman (helaas met rode ogen )
Afbeelding

Ps: prachtige foto's van Ro

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:18

leuke foto's gezien

moest wat mensen op de hoogte houden

operatiedatum... zucht...

vrijdag DE 13DE grrr en dat voor een bijgeloving iemand
in januari dus
kan verdomme niet naar de keuring, dan lig ik daar maar een beetje
mensen die langs nijmegen komen zijn van hart welkom

ga nu uit, lees wel weer even alles bij
sorry als ik erge dingen over het hoofd zie

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:20

Balen Roos, maar ik heb eigenlijk nog nooit iets geks meegemaakt op een vrijdag de 13e......

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:22

nou ikke wel en ik haat januari...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:24

Roos, wat een rotdag! Maar goed nu weet je wel waar je aan toe bent.

Jacky, leuk kerstmannetje, z'n riem is een meter te lang haha. Wel jammer dat er geen sneeuw ligt.

Leonoor idd die ogen! Mooie grote, ronde kijkers. Is Ramoontje van IJ niet iets voor je kennis ?????
Deze merrie is volgens mij ook nog te koop trouwens:
[img] http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=SF8ACYCR [/img]

IL, heb gereageerd in je topic.

Hopenlijk wordt Lucy niet ziek indezz!

Maya, leuke foto's en lekker gereden dus.

Chev, veel plezier morgen bij Kitje!!!

Leon, je hebt maar geluk met zulke propere mannen op stal!

Miesje, gaaf kamertje! Fijn dat alles lekker gaat met de zwangerschap.

Boya, lachen die 2 monstertjes van jou.

Spetter, fijn dat jullie goed geslaagd zijn.

WenK, ik had ze graag willen zien rennen! Dinsdag kom ik weer bij Cesair kijken, ze krijgt dan haar 2e basisenting.

Jellie, lekker opgeruimd dus en Flannetje goed aan het werk gezet.

Zelf heb ik ook een flink stuk gereden vandaag. Vasthi even heerlijk laten gaan in galop, die had weer energie voor 10. De paarden werden gelukkig niet bang van de knallen van het karbiet in bussen. Leuk ideetje van de zonen van de boer om dat in de wei te gaan afsteken............

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:28

meld me ook even snel...voordat ik lekker op de bank duik met een koppie thee en All you need is love kerstspecial

Jean...leuke foto van Terry!!! Leuk om nu ook een beeld bij je verhalen over hem te hebben

Paarden en partners...hmmm volgens mij gaat dat heeeel vaak bij heel veel mensen niet super. Wel fijn is het als je partner het paard wel accepteerd vind ik... Een paard kost toch behoorlijk wat tijd, hoort er nu eenmaal bij. En als dat altijd trammelant geeft lijkt me niet echt gezellig. Gelukkig is Arjan helemaal gek met de knollies en verzorgt hij ze samen met me. Vaak gaat hij ook alleen naar de stal om ze te verzorgen, vindt 'ie gelukkig geen probleem. Hij gaat in januari met Indy dressuur en vaardigheid mennen. Vindt het zo leuk, ben erg benieuwd hoe die 2 het gaan doen!

Cindy!!!! is gelukt met je bad lees ik!! Lekker!!!!! Ben blij voor je en hoop dat die gallige (hihihi) verbouwing van je een beetje opschiet, zodat je snel lekker met Ries in je badje kan zitten/liggen...met of zonder bubbels

Prettig die paarden die alles in 1 hoek in de stal poepen. Jacootje doet dat ook....Indy moet daar eerst nog voor op cursus, die geniet de voorkeur om het in alle hoeken en langs alle randen te doen en er vervolgens met z'n slofvoeten door heen te gaan, zodat het OVERAL ligt en bijna niet meer te vinden is.

Leonoor, lekker wichie is het!!
Wij hebben Ramoontje nog steeds te koop.

Maya, leuke foto's!

Irish....ik vind die Rohan van jou zooooo'n lekker ding!!!

Jelly...gefeliciteerd met het tekenen! Nu is het echt jullie huisie!! Heerlijk!
Ow praat me niet over de troep die je tegenkomt als je in gaat pakken in je "oude" huis....ooow vreselijk! hahahahaha niet te geloven, je snapt niet waar het allemaal weg komt!

Vanmiddag zijn Arjan en ik even met Indy gaan mennen. Hij is nog wat stijf aan 1 kant tijdens het lopen, kan moeilijk (tot bijna niet op moment, terwijl hij dit normaal zo makkelijk doet) inbuigen en tijdens stap en draf gaat het naar rechts kijken en op rechtervolte etc ook niet echt denderend. Moet voor volgende week of de week erna weer een afspraak maken voor de fysio, moet ze daar nog maar eens naar kijken. Had wel het idee dat hij z'n achterbenen weer stukken beter onder z'n lichaam zet!
Fotootje van vanmiddag :
Afbeelding

en hier de rest van de foto's (zijn niet echt duidelijk geworden) ...
http://www.mijnalbum.nl/Album=6DHYLUBQ

Zo, nu duik ik lekker op de bank. Morgenvroeg naar Arjan z'n ouders, even visiten. Einde van de middag komen mijn ouders en Henriette en Bernie bij ons, lekker eten, cadeautjes en gezellige avond. 2e Kerstdag hebben Arjan en ik lekker voor onszelf. Zien we nog wel wat we gaan doen. In ieder geval een lekkere bourgondische rollade voor ons 2 gekocht, wat kan er nog mis gaan! hahahaha

Iedereen heeeele fijne feestdagen!!!

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:28

och..heb tijdens het typen alweer 4 berichten gemist hierboven geloof ik...overmorgen weer hoor!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:33

Haai!

Des, wat een vervelende klachten allemaal! Ik hoop dat er snel een oplossing komt!

Dobbel, ook hier fingers crossed. Ik hoop dat er voor jullie in 2006 een beebie (of misschien wel 2) mag komen!

TanteMiesje, leuk je hier weer eens te zien! Mooie beebiekamer! Fijn dat de zwangerschap voorspoedig verloopt!

Jean, fijn dat de hechtingen eruit zijn. Leuke foto van Terry! Ben benieuwd naar foto's van The Boss...

I-L, Rohan ziet er mooi uit zeg! Lekkere stoere vent al.

Oeh Spetter... Een bubbelbad... *droom*

WenK, het wordt wat kouder geloof ik, kon het ook merken aan Chubje, die normaal heel braaf en voorzichtig is met zusje, maar vandaag wel even lekker wilde vervelen...

Leonoor, wat heb je toch een heerlijke dochter!

Maya, heerlijk hoor, zo'n paard waarmee je lonesome cowboy kunt spelen... Lekkere baggervoetjes heeft Amanda..

Chev, ga zo je weblog ff lezen. Sterkte met/ voor Kitje! Mexicaans is best lekker!

Boya, lekkere boefjes dus die je hebt staan! Ik vind het ook altijd wel schattig, als Chubje ondeugend is. Die kan er ook zo'n ondeugend hoofd bij trekken

Jellie, van harte met het ondertekenen van het koopcontract!

TM en IJ zijn dus (on)behoorlijk verwend! Jullie hebben het verdiend ook hoor!

Chubby poept en piest waar ze staat. Komt regelmatig voor dat we haar voer- of drinkbak kunnen leegscheppen...

Roos, komt wel goed hoor! Veel plezier vanavond...

Ik had donderdag tot laat doorgewerkt, zodat ik gisteren relaxed kon doen en op tijd naar huis zou kunnen. Helaas. Ben onwijs druk geweest met wat spoedzaken. Bijna viel mijn kerstlunch nog in het water door de drukte, maar had slechts een koude kroket. De rest was gewoon lekker

Was wel bekaf toen ik thuiskwam, dus Chub even lekker losgelaten in de bak in plaats van gereden. Toen ff een uurtje m'n bed ingedoken, want anders zou ik niets aan mijn LocoLoco Discoshow hebben. Daar ben ik gisteren geweest met wat collega's. Collega A was er ook en blijkbaar lig ik nog goed in de markt Niiks gebeurt, maar als ik dat had gewild... Oelala... Is wel leuke partij: hij woont antikraak op een boerderij midden in het bos met wat land erbij enzo. Hahaha... Geintje hoor! Alhoewel, het is wel echt een leuke en gezellige gozer. Die kerel met die zwarte krulletjes: oa Vashti en Flettie weten denk ik wel wie ik bedoel...

Zometeen gaan we met z'n allen naar de nachtmis. Daarna, traditie, biefstuk met brood eten.
Morgen lekker paardrijden en met de hond naar het strand. 's Avonds uitgebreid kerstdiner. Ik geloof 5 gangen. Eerst een zalmcocktail, dan soep, dan hoofdgerecht (met allerlei soorten aardappeltjes, verschillende groentes, rollade, rosbief en konijn), daarna pudding (keuze uit Marascin- en/ of bitterkoekjespudding) en aansluitend diverse soorten ijs...
De oma's komen ook. Dus om een uurtje of 4 gaan we al beginnen. Dan houden de oma's het ook vol 's Avonds breng ik de ene oma naar Tilburg en rijd ik door naar VUTter en gaan we naar de film. Blijf dan daar slapen...

Vind het wel een beetje te serieus eigenlijk om met kerst bij hem te zijn. Maar doe maar gewoon alsof het een normale avond is... Weet namelijk niet of ik wel echt al een relatie wil enzo... Vooral met dit soort dagen word ik toch een beetje met mijn neus op de feiten van het afgelopen jaar gedrukt. Komen de herinneringen aan kerst vorig jaar weer naar boven enzo. Vind ik toch nog steeds wel moeilijk. *houd tranen tegen*

Anyway... Ik wil jullie heel fijne en gezellige kerstdagen wensen. Maak er wat van met je naasten en geliefden.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:58

lekkere rit gehad dus vasthi, super dat ze niet schrok

ga zo ff lekker naar de stad, ben al bietje van de kaart, halve fles op maar kan nog typen haha, zo lekker op de scooter

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:45

O Roos wat een rotdatum. Nu maar even lekker nog uit je dak gaan!
Annemarie, ja joh, goed geslaagd. Errug handig ons veewagentje. Bad paste er zo in! Leuke foto's!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:02

morgen lees ik ff alles goed

des:: sterkte
Jean :; leuke vent joh

Leonoor :: want een poeppie zeg die kleine

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:17

Ze blijven!!!
Hij kan Mo toch niet missen, het is toch zijn paard.
We zullen maar denken dat het de donkere dagen voor kerst zijn waar hij last van had.

Inge op Amanda, mooi, gelukkig durft ze weer.
Ziet er leuk uit, en met korte beugels zit zeker niet lekker tijdens een bok.

13 is een geluksgetal voor zigeuners Roos, misschien ook voor jou.

Lien, mijn moeder is er een paar jaar geleden ook aan geopereerd en heeft er nu geen last meer van, het kan dus vlekkeloos verlopen.
Alleen balen dat je even wat minder kunt.

IL, wat een leuk ventje is het toch.

Chub, als je er nog niet aan toe bent moet je het gewoon in jouw tempo doen.
En dat het kerst is, ach ik zat toen ik nog alleenstaand was bij vriendinnen die ook alleen met hun kinderen zaten.
Misschien moet je proberen het zo te zien, gewoon leuk gezelschap

Leo weer mooie foto's van je prachtige meid.

Jellie gefeliciteerd, nu is het dus echt-echt.
Hier hebben we nog een halve garage vol staan met dozen van de vorige verhuis, komen er nooit aan toe om het uit te zoeken.
Het ergste is dat er nog een hoop van m'n boeken tussen zitten(en ik heb er heel wat) maar geen kast in huis om ze in te zetten.

Cindy, heerlijk zo'n bad, kun je die bubbels niet uitzetten als je daar geen zin in hebt?

Lekker stel daar bij die hooibalen, hoe slim ze toch kunnen zijn.

Jean, leuke foto van Terry, ziet er zeker stoer uit.
Dat niet mogen tillen is nou net wat mij tegenhoud om me te laten opereren, weken niks kunnen doen wordt hier echt een probleem denk ik.

Leuke kamer heb je er van gemaakt Miesje

Lisje had er zin in zo te lezen, heb jij dan ook het gevoel dat ze veel meer kunnen dan wat ze laten zien als je het van ze vraagt?
Heel erg verzameld kunnen lopen terwijl normaal ze het niet "snappen" bv.
Zal vast een mooi plaatje geweest zijn zo in volle galop over het land.

Morgen gaan we naar een tante van Marco, overmorgen blijven we thuis.
Vandaag nog even Breda onveilig gemakt en vanochtend heb ik een zebrakapsel opgelopen zegt Myrthe.
Voor het eerst mijn haar laten verven bij een kapper en nu zitten er lichte streepjes in, moet er nog erg aan wennen.
zo, nu ga ik aan mijn fles Irish Mist beginnen.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:31

gelukkig coydog fijn nieuws voor de kerstdagen

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:52

Inderdaad goed nieuws, Cora!

Leuke foto's van lekker ding Indy!!

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:11

Leonoor schreef:
Citaat:

Voorkeur gaat zeer sterk uit naar een merrie, ivm af en toe een veulentje

Volgens mij is het gewoon stiekem voor jezelf

Merry Kerst iedereen Zal blij zijn als 't weer voorbij is, wat heb ik de schurft aan die feestdagen!!!