[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:00

@hijadelaluna:goed van je dat je toch doorgezet hebt met wandelen.idd is het meer belonen als je omdraait en terug naar stal gaat als luna begint te drammen.doorlopen is veel beter +:)+.Ik heb het geluk dat ruana absoluut geen lastige is,enkel dat ze af en toe naar beneden wil duiken om de grasjes aan de rand van de weg op te eten.af en toe mag ze dat van mij,we lopen toch met het halster maar meestal moet ze gewoon doorlopen .
@andrea:dat verandert het verhaal van jaron.Als de boer indd heel slecht of niet te eten geeft kan jaron simpelweg niet aankomen.Zeker met deze kou verbruiken ze al veel energie om warm te blijven.Hopen dat de stal die je gaat bekijken bevalt.
@juliekuh:balen dat je paard mok heeft.,aar je bent al bezig het te behandelen en dat is goed.
fijne ouders heb je zeg.Ik zie dat mijn ouders niet doen.Die blijven wel uit de buurt van paarden.gelukkig sta ik vol pension,dus t wordt allemaal gedaan voor mij.ik ben niet bang dat het voeren vergeten wordt(zie ze ook regelmatig de bakkies vullen)en daar ben ik blij mee.

Vandaag ben ik eerst lekker vroeg gaan wandelen met ruana.moest toch vroeg op(7.45)om te gaan zingen.De bijrijder van ruana is gezellig meegeweest(wat heb je toch veel te kletsen als je elkaar 2 weken niet gezien hebt).ruana liep vlot door en had er overduidelijk zin in.ze wilde me af en toe voorbij,maar een rukje aan het halstertouw was genoeg om haar weer te stoppen.daarna weer lekker in de wei gezet.daar ligt nog een heerlijke ijsbaan.vervolgens ben ik nog even de wei in gelopen om haar worteltje te brengen en wat snoepbrokjes.Ik kreeg haar nog zover een stukje te draven achter mij aan(natuurlijk weet ze dat ik koekjes heb),de wei is vlak en dt vindt ze niet zo erg.
vervolgens gaat ze aan de wandel het ijs op(meerdere paarden doen dat),en pardoes gaat ze op haar snuffer.ze wilde iets te vlug aanlopen en daar gleed ze uit.meteen stond ze weer op en wandelde rustig verder.niks aan het handje.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:28

Ik zit halverwege het bijlezen... Ik bedenk me net door 1 van de posts dat ik Jack nu 6 maanden en een week of 2 heb... wat gaat de tijd snel zeg. Ga zo dadelijk m'n profiel aanpassen om een trukje toe te voegen. Nu door bijlezen

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:06

Lotte Goed van je dat je doorgezet hebt! Leuk zo'n Luna haha

Andrea, succes bij de nieuwe stal! Hopelijk bevalt ie goed!

Karlijn, dat is behoorlijk wat geld! Wel balen voor jou en Diaz!

Heidy, ik vind je niet te groot voor Jack hoor! Maar ga je nu niet heel hard twijfelen nu het rijden zo goed ging? Vind het zadel wel heel stoer staan!

Juliekeuh Lieve ouders heb jij!!
Ik heb siberische katten. Dusha heeft haar 3e internationaal punt gehaald, dus die is nu internationaal kampioen. Luca is nog een kitten dus die heeft een uitmuntend 1 gehad. De kat van mn ma die erbij was, heeft haar 2e europese punt gehaald, dus die is bijna europees kampioen. Verder niets gewonnen helaas.

Lor, succes met lezen

arme Ruana, niet zo slim van dr hihi.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:38

Sorry dames, ik zit er met mijn kop niet bij.
Ik loop te trillen van kwaadheid.
Ik kom aan, zie dat er wel gevoerd is, maar als ik om 18u aankom,en er missen maar 3 plakken, en daar hebben 3 shets en een tink van gegeten, dan is dat niet genoeg.
Ik blij dat ik een lading warm eten voor hem mee genomen heb.

Wat ik me afvraag is of jaron het warm heeft, want hij stond heel koel onder de deken, geen extreme warmte iig, wat mijn warmbloeden wel hadden iig. Ik hou het scherp in de gaten.

Was het maar al dinsdag ik vreet me zo op.
Ik heb iig wel geld gekregen om hooi te halen/ afgetroggeld.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:43

grr ik kan me voorstellen dat je nu echt boos bemt andrea.maar ga je nu van je eigen geld hooi halen of is dat geld van de stal??ik zou t echt zo zat zijn,als mijn dier niet genoeg te eten krijgt.liever ik geen eten dan een weerloos dier wat er zelf nie voor kan zorgen.

Ik zit in mijn gedachten nu te lachen.Ik zie t nog voor me dat ruana op het ijs uitgleed.Wat een gek ding,maar ja ze is nog zo jong dat r puppy gedachten af en toe naar boven komen.Jiehaahh ik kan schaatsen.o nee toch niet! :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:50

ik heb de boer geld afhandig gemaakt, heb gezegd dat ik totaal blut ben momenteel

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:53

Wat voor deken heb je er nu opgelegd dan andrea? ik ben daar zelf geen voorstander van. Paard kan z‘n haren niet meer omhoog zetten en daardoor z‘n warmte niet meer regelen. Opzich geen ramp als je er op tijd mee begint. Maar hij zit nu in z‘n winter vacht. Dan zou ik er toch minstens 350/400 gram op leggen om de warmte te vervangen die die nu zelf niet meer kan regelen.
ben blij voor je als je daar weg kan :(:)

haha die luna! hoe herkenbaar :D

Het is een lastige keuze voor je met jack, als je er niet voor de volle 100% achter staat zou ik t nog niet doorzetten..

wat een knol heb ik toch he? 2 weken stil staan, opzadelen en wegrijden ! <3

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:53

Pfff.. dat is echt heel erg balen zeg! Hopelijk vind je snel een oplossing voor het voer-probleem!!

Mijn verzorgster is nu officieel gestopt.. ze was al een keer of 5 niet op komen dagen, en als ze daarvoor kwam heel kort..
Nouja, ik weet nu iniedergeval waar ik aan toe ben.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:54

Goed helemaal bijgelezen dus ben nu terug up to date... Hopelijk vindt je een goed baasje voor jouw Jack (naam kwijt van wie). Dat western zadel "staat" nog goed bij 'm.

Erynn blijft mooi :)

Luna der ogen prachtig

.... jammer genoeg nog geen sneeuw foto's van Jack nu hopelijk komen die nog want het was net aan het sneeuwen. Ie had vorige zondag zo 2 ijspegeltjes aan z'n snor hangen en z'n baard was bevroren :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:57

Terecht karlijn dta het dan ophoudt.

Mallow, ik denk dat ik hem beter af kan houden, het is nu ook niet meer min 20.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:58

Volgens mij kom ik altijd een beetje bot over als ik via m‘n telefoon zit te bokken, bedoel ik niet zo hor :P

Bedoel t goed hor andrea, wil graag met je jaron-moet-aankomen probleem helpen :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:01

Jayney was jij voor paardenvoer aan het spelen bij dat filmpje in de opfok ?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:11

Mallow schreef:
Volgens mij kom ik altijd een beetje bot over als ik via m‘n telefoon zit te bokken, bedoel ik niet zo hor :P

Bedoel t goed hor andrea, wil graag met je jaron-moet-aankomen probleem helpen :)

Dat weet ik hoor :D
Kwam ook niet bot over.
Ik ben heel erg blij dat ik jullie ken, want het zit me tot hier *doet gebaar met hand boven hoofd, van emmer die gaat overlopen*

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:27

:(:) :+:

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:40

jee andrea, snap dat je hier alles behalve vrolijk van wordt!!
Sterkte meid!! :(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:40

Thanks lieverds (K)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:44

liever vandaag daar weg dan morgen begrijp ik..in ieder geval een goede actie om het geld bij de boer af te troggelen.kom nou,3 plakjes hooi voor 1 tinker en 3 pony's?veel te weinig.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:51

jep.. en ik kan helaas niet eerder dan na werk de kar gaan halen en hooi ophalen..
Dus hij zal het met het hooi van morgen ochtned moeten doen.
Want hij had dan wel een plakkie gegeven,
Maar ik zie hem er voor aan, dat hij zijn paarden (de keren dat hij voert) ook meer geeft dan de mijne.
Want vorige week stond er een hele baal bij de shetters in het land, en die lagen er gewoon in te slapen. Dat vind ik zo zonde.
Geef dan een baal stro

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:57

Jeetje andrea, wat een verhaal.. snap dat je aardig om te spetteren bent... iemand die zo met je dieren omgaat... Maarja hopelijk bevalt dinsdag de nieuwe stal.

Jayney, wat is Erynn toch gaaf aan het worden.. het kleine ukkie wordt langzamerhand al een flinke dame! :p ben benieuwd over jaar of twee, zal een tank worden ;)
en wie is die andere uk die je hebt geplaats, *of heb ik er over heen gelezen haha*

aja, vandaag was de sneeuw en gladheid aardig weggetrokken, dus eindelijk weer eens aan de wandel met de woeste hengst ;) haha Denzel vond het al te fijn dat hij eindelijk weer zijn beentjes kon strekken... al was hij om te stuiteren haha, maar wel leuk! binnenkort zal ik weer eens foto's van meneer plaatsen.. :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:59

Ik hoorde net van de staleigenaar waar ik mee mail dat de plek beschikbaar is,en ik evt per direct kan komen,.
Ik begin al minder te stressen.
Hoe lang zou ik over 8km doen met jaron aan de hand? kan hem niet aandoen het hele stuk te rijden.
Want dan kan ik net zo goed de sokkenwasrit doen _O-

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:00

8 kilometer stappen is een anderhalf uur.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:02

lijkt mij dat hij makkelijk wel 8 km. kan stappen hoor.. ;) fijn dat je in ieder geval een plekje voor hem hebt.. hopelijk bevalt dat beter!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:02

oke, ik rekende wel op het dubbele.

[EA-CO] Aangeboden - Stalling Soest voor ruin
Dit is de stal geloof ik, ik had reactie op mijn adv. op marktplaats, en deze lijkt precies op de tekst van die ik op mijn mail heb staan.
Ben enorm benieuwd. en zenuwachtig... en gestressed.. en ik moet plassen _O-

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:03

Dat is een heel leuke dame, van wie die stal is!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:05

Je kent haar? klinkt iig positief!