[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 06:07

Citaat:
Lien, dan ben je er zo af, heb ik ook gehad en met spuiten kon de reumatoloog het weg krijgen hoefde niet geopereerd, is volgens hem ook niet nodig, dus niet te gauw ja zeggen hoor op operatie is best een ingrijpend iets, dat hebben ze bij mijn moeder gedaan, vraag om de optie spuit.

mogge Jean,vroege vogel! (hoewel ik ook aardig op tijd ben )

1 februari moet ik naar de neuroloog,ik neem aan dat we dan eest gaan bespreken hoe en wat,op zo'n injectie zit ik rechts niet te wachten,daarvoor zijn de klachten te hevig en duren ze al te lang (jaar of 5!)
links heb ik geen last van,tenminste,heel soms maar,dus daar zou zo'n injectie nog weleens kunnen werken.
ik heb ook de ervaring van de injecties al eens meegekregen,ik heb er al een paar gescoord in mijn schouder,met wisselend succes.....
ik ben benieuwd hoe en wat er de 1e beslist word.

mijn moeder is hier overigens zo'n 20 jaar geleden ook al aan geopereerd en die heeft er heel veel baad bij gehad.
mijn vader mankeerd ook iets aan zijn polsen/handen een of ander syndroom waardoor de pezen aan de huid vastgroeien,hij heeft dus ook ervaring met een polsoperatie,gaat lekker zo hahahhahahaa

Tinkermuts

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 08:41

Des, veel sterkte, hoop dat het goed gaat komen,

Dobbel, ik duim ook voor je,

Cora, mijn kereltje is ook geen paardenfan, hij is wel gek op Chuckike hoor en knuffelt hem ook altijd, maar verder is het toch nijn pakkie aan,
we hebben beide onze eigen hobby, ik paard hij schieten en samen motor en hondenclub, werkt perfect.

Zo lekker vakantie, ben er echt aan toe, t.m maandag 2 januarie

fijne kerstavond allemaal

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 08:47

Goedemorgen allemaal...
Valt me op dat bij heel veel de vrouwen er nagenoeg alleen voor staan voor wat betreft de verzorging van de paarden. Hand en spandiensten oke, maar verder.....
Wij (ja jullie lezen het goed) gaan zo de stal even uitmesten. Het voordeel van twee hengsten is dat ze keurig op twee plekken een wc gemaakt hebben en dat ze er ook echt heen gaan als ze moeten
De stal blijft over het algemeen keurig schoon en 1 x per twee weken scheppen we alles met een bobcat eruit. Tussendoor haal ik de vieze plekken eruit, want plassen doen ze wel overal.
En er moet weer een nieuwe baal hooi (zo'n 300/400 kg baal) naar de stal en ook daar gebruiken we de bobcat voor. Dus bij de grote schoonmaak helpt manlief altijd wel (zonder morren).

Daarna gaan we een paar wanden van gasbetonblokken zetten, dus lekker aan 't klussen vandaag.

Allemaal een goede kerst gewenst.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:03

Ga vanavond op jullie reageren, moet zo naar de kapper(voor het eerst sinds jaren uitgebreid).
Maar wil nog even zeggen dat Marco toch echt altijd riep dat Mo zijn paard is en dat ze niet weg mocht.
Nu zegt ie dat het maar het moment was en dat hij haar niet kwijt wil, het werk een week alleen viel hem tegen.
Dit omdat ik de indruk kreeg dat er gedacht werd dat hij niet voor de paarden gekozen had, hij was er bij toen we Mo kochten en hij was degene die er op gereden had(was meteen zijn eerste keer).
Mag ze nu dus weer niet verkopen, als er een weg moet is dat niet Mo zegt ie.
Beetje egoïstisch is dat dan wel want dan moet ik of Myrthe een paard opgeven, en dat doen we dus echt niet.
Dan denk ik ook maar even alleen aan mezelf.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:29

leuk jean, hij ziet er zelfverzekerd uit maar ook relaxt, hij oogt stabiel op de foto.
enneuh kom maar op met foto's van de boss!!

en over partners en paarden, zonder je laatste post te kort te doen cora,
eejee houdt zielsveel van dieren maar gam is idd echt van mij en de werkzaamheden ook. hij is amper thuis, dus zal nooit tijd hebben voor iets. als het grotere werkzaamheden zijn of klussen dan kan ik hem er wel bij roepen maar verder ook niet. en dat is ook niet erg, ik doe het graag als mijn lichaam lekker meewerkt en er niks tegenzit

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:53

Cora, Betekent dit dat je ze uit de verkoop haalt? Soms zijn mannen niet altijd te begrijpen.... In ieder geval veel sterkte met je beslissingen.

Nu moet ik snel naar de markt. Garnalen halen voor 1e kerstdag. Daarna gaan we een bad kopen en andere dingen voor de badkamer. Onze veewagen gaat mee, toch wel handig zo'n minivrachtwagentje.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:57

leuk, dingen kopen! veel plezier spet!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 10:03

Goedemorgen!!!

Ik kon lekker uitslapen vanmorgen, hoef pas om half 11 les te geven... Hoef dus zo pas weg, ff paardjes voeren en dan aan de slag... Daarna lekker met Lisje rijden en dan lekker helemaal niets meer..

Cora, sterkte....

Ik ben nu single, dus de paarden moet ik altijd alleen doen. Ik moet zeggen dat ik dat voorheen ook juist wel prettig vond. Dat was echt mijn plekje, ff naar de paarden was echt even tijd voor mij...

Kerstbonussen.... Wij hebben dit jaar een 13e maand gehad, een "bonus" omdat de directeur afscheid neemt per 1 januari en 150 euri aan Irischeques (ipv kerstpakket). Ik ben dus blij...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 10:15

aangezien ik mijn eigen bedrijfje heb en mezelf dus geen kerstbonus geef...hihi...
ben wel verschrikkelijk verwend door mijn klanten, ff een kleine greep van wat er onder mijn kerstboom ligt, kerstpakketten, wijn, champagne, douglas bonnen, bonbons, kaarsen, krasloten, en ook nog geld, echt toppie hoor,
manlief heeft wel een erg leuke bonus gekocht, daarom hebben we maar ff leuk uitgepakt met kado's voor dierbare vrienden.

ga zo lekker naar de bolle, en tweede kerstdag gaan we een rit met paard en wagen maken, lees eland met wagen , behangen met bellen inclusief kerstman in de vorm van mijn manneke, zal er foto's van maken.

vanaaf gourmetten bij goede vrienden, morgen bij ons gourmetten met andere goede vrienden en 2e kerstdag lekker saampjes eten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 10:50

TM, toch leuk dat je dat van je klanten krijgt

Jean, ik vind het een leuke foto! Ziet er gewoon als een goeie man uit, stomme opmerking, maar ik bedoel het goed

Boya, dat is handig als ze op 1 plaats mesten. Amanda was ook zo, supernetjes, een hoop, en dan echt een hoop, ze mestte gewoon de hoogte in. Maar Dewi daarentegen... Die schijt gewoon waar het haar uitkomt, de eerste maanden deed ze het ook op de plaats waar ik hooi voer, maar daar is ze nu gelukkig vanaf En nu is het al iets meer geconcentreerd naar dezelfde plaats, en ik hoop dat ze ooit het voorbeeld van Aman gaat volgen, want dat is gewoon makkelijk mesten

Zo, kamer is beetje opgeruimd, ga nu lekker naar stal, hooinetten vullen en klaarleggen voor de komende week

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:18

Goedemorgen,

Jean:

Je vriend ziet er heel sympathiek uit ! (en ook nog leuk )

Ik ga zo mijn kerstcadeau kopen,ik krijg een hoofdstel van mijn zus (dan leg ik erzelf iets bij ).

Mijn vader vertelde net dat hij samen met mijn moeder mijn mencursus betaald !
Die is echt gek ! ,gelukkig maar want met de extra kosten van mijn scooter bleef er al weer weinig over voor het menbewijs.

Iedereen een prettige kerstdagen toegewenst.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:28

Leuk Jacky : mencursus als cadeau!! En een nieuw hoofdstel....

Jean : leuke vent zeg! Ennuh laat inderdaad maar zien hoor die foto's van the Boss...... Oei wat ben ik nieuwsgierig naar hem

Super zeg, paarden die netjes op dezelfde plaats poepen.... Daar kunnen die van mij nog heel veel van leren. Die poepen echt overal..... Maar heb net wel lekker de stal uit gemest en de paardjes eten gegeven.... Als het lukt vanmiddag een stukkie rijden en zo eerst hondenbrokken halen en melk voor onszelf.....

SuperRoos : jij ook fijne kerst....

Tinkermuts : wat voor bedrijf heb jij precies als ik vragen mag? Alleen uitlaatservice of ook een pension? Dat lijkt mij nog wel eens leuk om te beginnen : een honden/kattenpension! Nou ja, wie weet

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:55

Goedemorgen allemaal!

Coydog, sterkte met al jullie troubles

Chub heeft zich kunnen verlekkeren aan vutter in jeans

Vasthi, gaaf dat je naar appasionata gaat!

Hoe gaat het trouwens met Koetje en nieuwe lover?

IJones, wat enorm gaaf van die mountainbikes!

Dobbel succes met de embriootjes!

Sox, ook wel lekker toch om je paardje een paar dagen voor jezelf te hebben!

Cindy, ik was gisteren zoooo druk dat ik niet meer op bokt kon om te reageren. Jij gisteren een dipje over de rommel Leuk dat je die wok + spulletjes kreeg

Ai chev beterschap voor Kits piel

Des, ik hoop dat ze in februari wat voor je kunnen doen gaaf een tapas pakket! Stertke met alles hoor!

Shay, heerlijk dat ze zo uit haar dak kon gaan!

Pel, leuk kaartje. Heb de afbeelding in mijn pc opgeslagen. Hoop dat je t niet erg vindt

Jean, stoere vent die Terry!

TMuts, toch lekker verwend!

Hee Roos! We pb-en gezellig door he!

Verder maar oppervlakkig gelezen.

Gisteren getekend voor ons nieuwe huis
Ook nog lekker priveles gehad. S’avonds bij de buren van de premature baby gesteengrilled. Was erg lekker en t gaat goed met ze!

Fijne dag allemaal!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:35

nee hoor jellie, ik heb em ook maar gepikt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:47

Zo, de schuur staat er ook weer netjes bij, wat een klerewerk is dat vegen toch Net gegeten, nu even relaxen en kamer opruimen, en dan Inge ophalen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:25

Indezz, ik heb alleen een uitlaatservice, beschik wel over een eigen terrein maar wil geen pension, dan ben je gewoon echt nooit klaar met werken en de klanten vinden het toch wel heel prettig dat de doggies opgehaald en thuisgebracht worden.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:38

Dobbel, ik wil je ook veel succes wensen! Spannende tijd voor jullie! Wanneer horen jullie meer?

TM, heb je dan de sleutel van het huis van heel veel mensen en hoe veel laat je er tegelijk uit????
Leuk dat je zo lekker verwend bent door de klanten.

WenK ook al heerlijk verwend!

Wat ga je nu doen Cora?

Jellie, fijn dat het huis nu officieel van jullie wordt in 2006.

Jacky2, leuke Kerstkadootjes voor jou.

Des, sterkte met alle gezondheidsproblemen.

Chev, een dikke knuf voor Kit, wat zielig last van z'n piem....

Die van mij poept juist op de plaats waar haar eten altijd ligt, dat snap je toch niet! Ze poept ook altijd zo veel! Een nacht op stal en je vindt minstens 8 hopen door de hele stal heen.
Ik ga die hopen nu maar weer weghalen en misschien nog een ritje maken.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 14:21

Hallo allemaal,

ik hoorde van Marlien dat jullie mij zo VRESELIJK MISSEN dus ik dacht:"Laat ik maar weer eens weer een berichtje schrijven!"

Ondertussen ben ik al 35 weken zwanger, dus theoretisch gezien moet ik er nog 5. Ja...of 7 of voor hetzelfde geld nog maar 3...
Maar ik heb al tegen beebje gezegd dat hij/zij geen haast hoeft te maken want ik ben het nog niet zat hoor! 'Tuurlijk best wel dikke buik, maar vergeleken met sommige andere vrouwen mag ik niet klagen geloof ik. Ik bedoel, hij zit natuurlijk wat in de weg met veters strikken, maar ik hoef niet aan René te vragen of hij me even om wil rollen in bed als ik anders wil liggen! Hahahaha!
Kamertje is helemaal klaar :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik heb sinds afgelopen vrijdag lekker verlof!! Officieel vanaf 30 dec. maar ja daar zit dan nog een weekje kerstvakantie voor: dus dat is mooi meegenomen! En dan hoef ik pas ergens half/eind april weer aan het werk! Ooohh...wat een lange tijd nog....zaaaalig!!!
En nou maar hopen dat Fayette's bevalling ook nog binnen mn verlof valt; dat zou wel heel mooi uitkomen. Maar als ze op d'r moeder lijkt....

Nou, dat was het wel weer even. Ik hoop hier weer een beetje mee te kunnen lezen nu ik toch zeeën van tijd heb straks.

Prettige feestdagen gewenst allemaal!!

Michelle

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 14:30

Nou dat even uitmesten was weer hilariteit. Kom ik de stal in en wat tref ik aan....(sorry voor de belabberde kwaliteit)

Afbeelding

nu denken jullie natuurlijk wat is hier nu bijzonder aan???

Die balken die jullie aan de rechterkant zien, is de scheiding tussen de stal (waar ze horen) en het pad (waar ze nu staan ). Blijkbaar was ik niet snel genoeg met het hooi aanvullen en hadden ze de voorraadbaal (waar ze nu aan staan te knagen) al geroken (de andere balen zijn stro). Ze zijn dus de strobalen opgeklommen er over heen gegaan en zo zijn ze dus op 't pad gekomen. Veel strobalen waren dus in de stal gevallen en Boya keek onverstoord op......lekker hoor vrouwtje mjammie....Tuesday was wel wat meer onder de indruk, want die was een beetje van slag (stond te trillen op z'n beentjes, die ziel).
En dan te bedenken dat er tussen de stal en de hoop met strobalen ook nog 2 balken zitten.

Pellie heeft een houdini tinker, maar ik heb Hans Kazan hier!

Gelukkig zit die grote deur aan 't eind van 't gangpad altijd dicht. Pfff...

Moest dit even melden aan jullie.

Jean, leuke vent die Terry. Ziet er stoer uit die foto.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 14:47

Tjee, zijn Boya en Tuesday nou slim of stout?

Schafstall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 14:59

fjordkootje schreef:
Tjee, zijn Boya en Tuesday nou slim of stout?

Boya is de aanstichter en Tuesday moest wel mee, want die wil echt niet alleen achterblijven. Daar is geen twijffel over mogelijk. Slim, doorzettingsvermogen, stout....tsja allemaal van toepassing, maar boos worden als 't al gebeurd is heeft ook weinig zin. Toen ik 't zag, moest ik inwendig wel grinniken, dit is zo typisch Boya en dan zo onverschrikt opkijken, mjamm lekker hoor

Wim snapte niet dat ik het wel een beetje om te lachen vond, want het betekende natuurlijk wel veel extra werk , maar stiekum vond ie het ook wel grappig.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:26

Haha stelletje ondeugden....

Ik had vandaag een stel drukke paarden, niet normaal. Ik reed met Lisje en die was constant aan het dribbelen, druk in mijn hand etc. Op een gegeven moment maakte ze zelfs een wedstrijdje met het paard wat ook mee was en was ik de controle ff kwijt. Ze huppelt dan van achter heen en weer over het pad in galop en geeft kleine bokjes tussendoor. Ik kan best veel hebben zonder zadel, maar al die sprongetjes opzij zijn dan wat minder. En helaas ken ik haar maar al te goed, na kleine bokjes komt vaak 1 grote (die vandaag gelukkig uitbleef), dus ik moest me vast houden aan haar manen. Gelukkig kreeg vriendinnetje haar paardje wel snel terug en was de wedstrijd toen voor Lisje ook afgelopen. Raar ding... De hele weg heeft ze lopen drammen en dribbelen.

Terug bij het land zag ik al dat ze hadden lopen racen. Ze lieten me daar nog maar even een staaltje van zien. Ik was af en toe echt blij als ze me niet omver liepen (Hindu en Maddox vooral)... Allemaal gingen ze, koppie drop, staartje in de lucht en maar gaan, in volle galop van de ene kant van het land naar de andere. Lisje deed ook nog even vrolijk mee....

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:33

Nou heel stuk getypt en weg was alles
Jellie, gefeliciteerd met het tekenen voor het huuske! Nu dus officieel!
Boya wat een deugnieten die paardjes. Ramoontje was laatst ook ontsnapt uit de stal. Liep ook los. Overal gescheten en een zooi van gemaakt
We hebben een mooi groot bad gekocht. Eentje met bubbels. Wilde mijn hubbie graag. Ik vind bubbels te veel lawaai om mijn hoofd, hahah wil relaxen in bad. Over een dikke week zal hoop ik de badkamer klaar zijn. Eindelijk mijn bad die ik altijd al wil!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:36

Hoihoi!

Oh gelukkig Pellie

Vasthi, t is nu echt officeel. Al hebben we nog 3 dagen bedenktijd. Grappig is trouwens dat ons huidige en ons nieuwe huis onder elkaar staan op de funda site
Heb je nog een lekker ritje kunnen maken? Wel een vieze poepdoos dus Flan heeft ook altijd wel een aardige productie

Miesje, Ziet er gaaf uit zeg! Lekker veel kleur. De kastjes zijn ook ge-wel-dig Succes met de laatste loodjes.

Haha Hans Kazan op stal Leuk Boya!

Thanx Cindy! Wat heerlijk zo'n groot bad... lekker ontspannen daar. Bubbels hoeven mss niet perse aan? Heerlijk als het straks eenmaal klaar is!

Vanmiddag hadden we nog mooi tijd om Flan even los te gooien. Ze was nu niet zo overdreven actief. Daarna lekker wat bitterballen op En Flan gaan poetsen en opzadelen. Jan is gaan rijden. Ze liep lekker maar als je ze wat meer wil 'oprichten' (fout woord maar weet niet beter te typen) dan wordt ze dwars. Lang en laag vind ze wel fijn... toch spiertjes ook anders gebruiken....

Ze was nog drijfnat dus we zijn eerst bij Kortleve slobber gaan kopen. Ik heb mokthee gekregen van iemand en gezien we ze zelf niet voeren probeer ik het daar maar mee als lekker happie.

Ze bleek nog nat dus Jan en ik zijn met Lem naar het Kraayenbos gereden. Lekker een eind gewandeld.. en ik moest PISSEN Bah, had t bijna bij een boom willen doen maar er kwamen toen mensen aan dus durfde ik t niet, haha. Maar opgehouden tot thuis.

Flan haar deken gewisseld. En nog even wat snoepjes gegeven maar daar moest ze wel leuke buigingen voor maken.

Verder heb ik een kast aan gort gemept en heeeeeel veel spullen afgevoerd naar een rommelmarktverkoper.

Morgen gaat er weer veel zooi naar schoonzus/moeder. T ergste is nog dat t om me heen niet eens opvalt dat er spullen weg zijn

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:50

Hai people, kom me ook maar weer eens 'melden'.

Boya, heb erg moeten lachen om je avontuurlijke Tinkerventjes!

Wat poept Vasthi veel zeg...! Snow en Uk hebben na 1 nacht meestal zo'n 6 hopen samen... en altijd op dezelfde plaatsen! Ook lekker makkelijk dus.

Jean, stoere foto van Terry hoor Maak je snel foto's van The Boss? Staat hij naast Smithwicks op stal?

En hoe is het Rohan vandaag vergaan?

Cora, verkoop gaat niet door?

Weet iemand trouwens nog een brave Tinker (of ander braaf paard) te koop voor een kinderboerderij?

Soxje, zie je hondje al helemaal liggen in de wasmand... is onze oudste kat ook zo goed in! Zeker ook lekker liggen knorren?

Maya, zie je al helemaal gaan met Maffe Manda en Dolle Dewi

TanteMiesje, wordt dus al spannend met de komst van de beeb! Mooi kinderkamertje hoor, lekker vrolijk in elk geval.

Wat een hoop reacties op of men de paarden alleen doet of met partner.... Om mij heen zie ik ook vaak dat mensen het vaak samen doen, met partner, met familie of met bijrijder. Ik doe het altijd alleen, ben niet anders gewend. Is soms wel wat lastig.

Pellie, is het nu niet onhandig voor de eigenaren van Ewald en Lutske dat ze op 2 adressen staan? De kans is nu niet groter dat Ewald daar ook weggaat om die reden dan?

Spetter, de verbouwing schiet dus al goed op! Lekker hoor zo'n luxe bad.

Jellie, hoe lang wonen jullie nu in jullie huidige woning? Sta je soms idd echt versteld van wat mensen allemaal wel niet voor 'troep' verzamelen in zoveel jaar.