[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:04

1 paard is al meer dan genoeg kosten, als ik het geld en de tijd had voor nog een paard had ik hem best wel gewild vind Jack namelijk echt een super mooi dier :)

Net even wat heen en weer berichten gestuurd, en ga binnenkort hier in de buurt weer een bokker met tinkertje uit dit topic meeten, en gelijk even bij een mogelijk toekomstige stalling voor Erynn kijken *D

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:20

Dank jullie wel met de felicitaties voor mijn sollicitatiegesprek. Het gaat om de functie als pedagogisch medewerker op een kinderopvang. Hoop echt dat dit iets gaat worden.

@Julie: Wil je niet van die lekkere recepten op bokt zetten als hier thuis van die slappe hap staat te wachten :P

@Oona: Jeeh Oona, wat een verhaal. Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Hoop dat je er achter gaat komen wie de vader is. Gelukkig is het pas 6 maanden en kan je tenminste nog een hoop informeren en dergelijke.

@Karlijn: Zo niet fijn om dat in je sokken te vinden, hoe weet je dat het mijt is. Veel succes met de behandeling in ieder geval.

@Eva: Wat een ***dag heb jij zeg. Hou vol :(:) !!!

@Lidy: Welkom!!!

@Ellie: Ik heb zelf een erg smal model border, vandaar de sledebrok ;) Afbeelding

@Heidy: Ik vind Jack goed bij je staan en zeker met deze westernlook. Ik kan het me ook wel voorstellen dat het zadel jou een extra steuntje geeft.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:22

Ik heb trouwens mijn boktprofiel maar eens opgepimpt :+ het is nog niet helemaal klaar maar in ieder geval beter dan helemaal niks.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:27

Becs schreef:
@Oona: Jeeh Oona, wat een verhaal. Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Hoop dat je er achter gaat komen wie de vader is. Gelukkig is het pas 6 maanden en kan je tenminste nog een hoop informeren en dergelijke.
.

Waarschijnlijk is ze al verder dan 6 maanden zeggen vrienden me die al veulens gehad hebben. Aangezien ze al uier vormt zou ze al in de laatste 3 maanden zitten..
De handelaar weet niet meer wanneer ze bij hem gekomen is, of hij geeft niet graag info, want als je tinkers importeert moet je daar toch iets van hebben..papieren? Betalingsdocumenten... Achja.. Hij beweert dat ze bij hem niet in de buurt van een hengst is geweest, dus moet ze in engeland gedekt zijn. Ik vrees dat ik het nooit zal weten.

Becs

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:30

Ik neem aan dat een beetje handelaar er toch een kloppende administratie op na houdt. Ik neem aan dat de belastingdienst daar ook langskomt tenzij het hobby is.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:31

HijadelaLuna schreef:
Je hebt geen idee wie haar ge-importeerd heeft? Staat ook niet ergens in haar papieren? (afgegeven aan..)

Nee... heb de handelaar gebeld, hij weet dat niet meer.. jaja... Maar als hij niets wil zeggen kan ik niets doen.
Da's natuurlijk het risico van kopen bij een handelaar. Enig papier dat erbij was, was een paspoort van het ICS, aangemaakt kort voor ik haar gekocht heb... Geen engelse papieren. Wie weet komt ze wel uit Engeland??

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:32

Becs schreef:
Ik neem aan dat een beetje handelaar er toch een kloppende administratie op na houdt. Ik neem aan dat de belastingdienst daar ook langskomt tenzij het hobby is.

Lijkt me ook, maar hij beweert van niet.. Hij heeft eigenlijk een pluimveebedrijf, de tinkers is maar wat bijgehandel denk ik. ;(

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:34

Wel echt pannenkoek voor jou dat die handelaar er op zo'n manier mee omgaat. Echt niet netjes

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:34

ik denk dat ze uit Engeland komt dan mijn oude tink heeft ook geen vader en moeder die bekent zijn

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:39

Maar in het ICS papier staat neem ik aan, net als bij Luna, een naam van aan wie dat paspoort is uitgegeven, is dat de naam van die handelaar? Zoniet, misschien kan je dan via die naam (of zelfs via de administratie van het ICS) wel achterhalen waar ze daarvoor is geweest.

Of gewoon nog een paar maanden geduld, al lijkt me dat wel erg lastig, jemig, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Drachtig is een ding, maar vader onbekend, dat zijn dingen waar ik snel oud van wordt :=

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:53

Wat mij nou zo leuk lijkt: Deze dame met mijn dame over 3 jaar in twee span!
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2389_n.jpg

Zie het allerliefste Erynn & Elmo samen in het tweespan maar Elmo is ondertussen al bij zijn kont 1.66 denk niet dat Erynn ooit boven de 1.60 uitkomt dus dat word geen succes helaas :n

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:40

ik vindt het ook jammer dat ik de vader van kyona nooit heb kunnen traceren.ook al heb ik foto's en een naam,nooit geen reactie gehad.misschien plaats ik binnekort maar weer eens een oproepje.Aangezien het nieuwe baasje druk bezig is met een stamboom van de hele familie.
Ik weet immers wel veel over de ouders van mijn paard.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:42

wel alles gelezen, maar nogal druk gehad de afgelopen dagen.. dus niet echt tijd gehad om te reageren.

ff trots nog iets mededelen(morgen ga ik weer netjes meereageren, op een kattenshow is het veel luieren, dus kan ik op mn foon wel terugreageren) Vandaag zonder zadel op king gereden! Eerst ff wat gelongeerd, meneer was zo braaf, dus toen wilde ik erop. Maar manlief wilde eerst, dus die er eerst op. Die is niet zo handig in rijden nog, zeker niet zonder zadel, dus moest vaak steunen op king zn hals en in het begin ook in de teugels.. maar king was zo verschrikkelijk braaf!
Dus toen ik erop, helemaal niet onzeker, heerlijk gestapt! Was zo trots op ons!
Als laatste frank ook nog een paar rondjes, daarna nog ff lekker getut. Dus mijn dag kan niet meer stuk!! Ik moet van mijzelf minstens 2 keer per week rijden, dan gaat het gewoon goed en ga ik ook niet meer zo twijfelen en doemdenken.

en nu gauw mn bed in, morgen om half 7-7 uur eruit....

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:45

Hey wat goed van je Sandra! En veel succes op de kattenshow morgen

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:47

HijadelaLuna schreef:
Maar in het ICS papier staat neem ik aan, net als bij Luna, een naam van aan wie dat paspoort is uitgegeven, is dat de naam van die handelaar? Zoniet, misschien kan je dan via die naam (of zelfs via de administratie van het ICS) wel achterhalen waar ze daarvoor is geweest.

Of gewoon nog een paar maanden geduld, al lijkt me dat wel erg lastig, jemig, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Drachtig is een ding, maar vader onbekend, dat zijn dingen waar ik snel oud van wordt :=

Dat kan ik inderdaad eens proberen, bedankt voor de tip! het is denk ik niet de naam van de handelaar, moet haar boekje nog eens checken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 03:45

:wave:

Oooh, maar 10 pagina's (in 3 dagen), valt best mee :D

Wat fijn dat het toch opgelost is op de je oude stal Karlijn. Weet je al wanneer je gaat verhuizen? Vanaf morgen schijnt het weer te gaan dooien en regenen, dus dan zal het wel weer zwemmen worden voor een groot gedeelte vd paarden. Balen, t is nu net zo mooi ingedroogd allemaal :\

King toch maar weer blootvoets :)

Welkom Linda :)
Veel mensen kletsen hier nog niet zo lang mee hoor. Het is ook pas sinds kort dat er meer dan een pagina per dag gevuld wordt :') Bonny is leuk! En wat een luxe, zo dicht bij zoveel natuur, pas op dat je niet verdwaald :P

Rebecca, hihih, die hoogte, het heeft mij ook bezig gehouden, mijn vorige twee Tinkers waren 1.50 en 1.53, en Luna blijft wat hangen onder de 1.45. Maar ik vind het eigenlijk niet misstaan, en ze zal voorlopig nog wel blijven groeien (is het niet in de hoogte, dan wel in de breedte). Ik ben 1.77m trouwens, hoe lang ben jij? Luna heb ik pas uit de losse hand gemeten op 1.44m.
Afbeelding
Dit ben ik op Lady, zij was 1.50 (goh, ik ben ook niks veranderd de afgelopen 2 jaar :+ )
Afbeelding
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, dus gewoon komen bij die sokkenwasrit hoor! :D

Andrea, ik zou dat niet doen, iemand anders op je paard, zonder jou erbij en zonder dat jij diegene kent, nu ben ik jou natuurlijk niet, maar bij mij zou het een dikke vergeet het maar zijn. Gevoelsmatig staat dat me echt niet aan, niet alleen vanwege het afgestompt raken, ik vind dat rijden moet komen vanuit vertrouwen, en dat zie ik hier echt niet in, dan is het meer misbruik maken van de goedheid van het beestje. Mooi als dat kan, maar ik ben blij dat ik er hier een heb staan waarbij dat niet kan :o . Laat staan als er wat gebeurd, dan zit jij met een geblesseerd paard en nog meer kosten, er hoeft maar een gek te zijn. Daarbij, wettelijk gezien is degene die de onkosten van het paard betaald naar een half jaar eigenaar, dus of het juridisch gezien slim is vraag ik me ook af.

Heb je inmiddels al meer reactie's op Jack, Heidy? Mag ik je wel als tip geven hem niet voor iemand vast te houden, tenzij er een aanbetaling wordt gedaan? Heb onwijs veel verhalen gehoord van paarden die daardoor langer dan nodig te kop hebben gestaan, een merrie die ik op het oog had voordat ik Luna tegen kwam was ook gereserveerd (stond toen al ruim een jaar te koop), toen ik Luna had kwam ze weer vrij en heeft ze nog 8 maanden te koop gestaan. Ik weet niet of je verder zit te wachten op feedback? Zal niet ongevraagd hier vanalles neer gaan zetten :o

Wat fijn dat je steeds brutaler tegen Dana durft te zijn Jolanda, soms wel nodig, als ze ook brutaal tegen jou is :D

Andrea bij Hilde en Pride geweest :)

Simone een bijrijdpaardje, gefeliciteerd!!

Ik vind Dusha leuk <3

Jemig Hilde, das heftig, weet je inmiddels al meer?

Succes met je gesprek Rebecca, wanneer is het? Dan kunnen we duimen :)

Gewoon blijven kletsen hoor Marjolijn!

Was je nog bij die andere stal geweest Andrea? En wat voor deken heb je nu?

Inney lekker gereden :)

Eva, vind je deze niet mooi?
http://link.marktplaats.nl/526992878

Mais :x Sinds ik in de slachterij ben geweest weet ik zeker dat ik dat nooit in grote hoeveelheden aan mn paard ga voeren :n

:wave: Marian, hoe is het met Zoë? Nog hard aan het groeien?

Ik meen dat ICS ltd maar een keuring per jaar heeft/had. Maar dit stamboek heeft geen erkenning gekregen toch? Hoe zit dat dan met het keuren? Caroline, het ICS NL heeft 16 sep een keuring in Gersloot, het NSvT heeft op 21 juli een keuring in Pesse.

Jayney, you know :P Welke keuring ben je met Fenore geweest, een paardje dat ik ook nog verzorgd heb is in 2009 NL kampioen geweest bij het NSvT (cobmerrie's). Toen was ze nog te jong om model te worden, dus in 2010 zijn we weer geweest met haar.

Jemig, dat ziet er heftig uit Karlijn, sterkte met het behandelen :(:)

:(:) Eef

Oona, das wel ff een knop om, een drachtig paardje. Op de laatste foto vind ik toch wel een drachtig buikje hoor. Niet alle paardjes worden skippyballen, dus wie weet valt het uitrekken mee :+

Welkom Lidy, wat een grappige bles heeft jouw Darko!

Hihih, die Erynn, zo hebben we Luna ook op de wagen gekregen, alleen moest die allen :(:) Ze was 2,5 uur later dan ook drijfnat toen ze er weer af mocht, maar t moest maar he. Overigens is zij de dag voordat ze naar de opfok ging afgespeend, ofwel voor een hele nacht gedumpt in een trailer met een boel hooi, 's ochtends overgejaagd naar een andere trailer, en karren maar. Ook nog in de trailer op de boot, arm ding :(:) Maar ze loopt nog steeds erg makkelijk de trailer op, tenminste, de laatste keer viel dat me reuze mee, binnen 5 min :D

Wauw! Jack ziet er supergoed uit! En het zadel staat hem erg goed! Ik vind je trouwens niet te groot hoor :n

Fijn dat het rijden goed ging Simone :)

Bij wie ga je binnenkort langs Jayney?

Er zijn ook wel Tinkers in Europa geboren zonder vastgelegde afstamming hoor :o

Hihih Jayney, dan moet Erynn nog wel een beetje groeien :')

Wat goed Sandra! Fijn om te lezen :)

Hier vandaag lekker op stal geweest, de paarden die eerst niet bij huis stonden waren deze kant opgehaald, waaronder een ruin waar Luna al maanden verliefd op is, dus gelijk mega-hengstig. Dacht onder het tutten nog van jemig, ze is wel makkelijker geworden, van de zomer liet ik haar de paar dagen dat echt hengstig was maar gewoon staan, meer dan drammen en steigeren kwam er dan toch niet uit. Nu dus gewoon gaan wandelen, en oeps, toch nog wel drammen en steigeren hoor :+ Terug omdraaien heb ik nog aan gedacht, maar niet gedaan, zou alleen maar een beloning zijn, dus leek me niet zo handig. Maar dan krijg je wel effecten dat mensen ineens hun hond gaan aanlijnen, dat ze van de fiets stappen als je nadert en zo meer. Ze heeft wel weer goed de achterhand getraind, ik was niet van plan te gaan rennen omdat zij zonodig moest draven, en ze mocht me zeker niet voorbij dus ze heeft een behoorlijk stuk in verzamelde draf afgelegd :') Daarna nog even Diablo uit de wei gehaald voor een borstelbeurt en wat grondwerk, hij was superlief, oei, Mel geeft haar X-factor door aan haar kids, das wel duidelijk, wel lastig, gezien er dus drie kids van haar rondlopen (alleen die middelste heb ik niet zoveel mee, die is me te lief :o )

Nu maar slapen, t is alweer veel te laat :O weltrusten :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:23

wat een leuke foto's! ze is dan 6 cm gegroeid, best veel :j

Becs, ik hoop dat je die baan krijgt, klinkt leuk!

veel succes op de kattenshow Sandra

ik snap niet zoveel van het verhaal over de handelaar, maar t klinkt niet fijn..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:50

Sandra wat goed!! echt fijn , jullie gaan zo vooruit.

ik ga dinsdag bij een stal kijken.
mocht dat bevallen wil ik deze week nog verhuizen.

Want ik heb dus via via gehoord, dat er dus gewoon niet gevoerd word, behalve wat ik voer! en dat is dus 1x per dag en ik sla ook wel eens een dag over..
Vandaar dat het arme dier niet aankomt!!

Ik wil nu zo snel mogelijk weg

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:04

Jeetje Andrea !! Dat is schrikken. Dan zou ik ook zo snel mogelijk weg gaan. Wat zegt de boer zelf ?

Lotte: in haar nachtelijke uurtjes weer bijgelezen. Staat qua lengte harstikke netjes.

Sandra: veel succes op de show.

Jayney: die is leuk !! wauw <3 kan ook wel met Kayleigh in het tweespan.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:06

Rebecca: leuk profiel :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:21

he bah snackie!! hopelijk vind je snel iets!!

Woow.. ik heb net even gerekend.. ik heb €375,- uitgegeven aan Diaz haar jeuk het afgelopen jaar!!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:32

Ik ben er ook weer! Vanavond even bijlezen en reageren. Heb weer wat leuke.foto's van Grace!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:42

Ik heb net voor het eerst sinds lange tijd lekker relaxt met Jack gereden. Ondanks dat we met zessen aan het rijden waren. Het zadel zit erg lekker. Ik heb twee redenen om Jack te verkopen.
Ten eerste dat ik vind dat hij eigenlijk te klein voor me is (vind mijn man ook) en de laatste tijd met rijden ging het niet zo goed tussen ons. Als Jack ergens van schrikt, dan krijg ik ook schrik en wordt ik onzeker en dan vind Jack het nog enger. We konden echt niet fatsoenlijk rijden. Vandaag ging dat dus stukken beter.

@Karlijn; dat ziet er niet goed uit. Nog meer onkosten!! Dat is mooi balen.
@ OOnah; een drachtige tinker. Dat hadden we hier op stal ook. Tinker gekocht bij die bekende stal in Friesland. En een maand later een veulen in de stal. Nu is het voor de eigenaar van deze tinker geen probleem, want het is de eigenaar van de pensionstal. Die heeft nog wel een stalletje en een weitje. Als het mij zou gebeuren zou ik ook niet blij zijn. Alleen al vanwege de extra kosten.

Tinker Darco is stoer. Helemaal mijn type!

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:16

Ooohjee hier komt altijd zoveel bij om te lezen he :P
Pfff ik zit hier met een warmbloed met mok :(
3weken terug was de DA hier en zag ik dat ze precies mok had maar was niet zeker want het was net beginnen vriezen dus dat misschien gewoon een wondje van op de wei te lopen ofzo.
Nee mok dus... had nog beetje mokzalf staan. Heb dan gesmeerd, dag niet en dan terug een dag wel.
Dan was ik dat beetje uit het oog verloren en mijn zalf was eigenlijk ook op.
Vorige week was de smid hier om haar en enkele anderen te bekappen, ik vroeg hem of hij in passant even kon kijken en verdorie haar mok was zelfs iets erger geworden :(
Ben eergisteren beginnen smeren met callendulla zalf (goudsbloem), gisteren niet want moest werken, vandaag terug wel. Ze laat het netjes doen terwijl ze aan het eten is (normaal heeft ze niet zo graag omstaanders bij het eten, ze is niet stout dan maar legt wel haar oren zo wat naar achter van 'verdorie dat is hier mijn eten laat me nu toch even met rust') en heb de indruk dat dat toch wel helpt!
nu is die zalf ook op dus morgen neem ik mijn zelfgemaakte olie of zalf mee en ga ik daar wat mee insmeren/inwrijven!

En ooh wat heb ik een leuke ouders!
Moest dus gisteren werken enja van 8-18 dus zelf geen tijd om naar de paarden te gaan (nuja, mss wel tijd als ik vroeger zou opstaan maar dan zou ik me nog eens moeten gaan omkleden want moest werken als hostesse, moest koffie uitdelen bij een koffiedegustatie dusja... met die kleren kan ik écht niet langs de paardjes :P ) Ze zijn dus mijn paarden gaan voederen, water geven én hebben de tinkerpaddock helemaal uitgemest :D
Had vrijdag nog 3kruiwagens weg gedaan en de zaterdag ervoor ook nog eens 4 of 5 maarja met dat rotweer (vriezen, sneeuw...) was dat er verder niet van gekomen (in combi met school, stage)
Die staat dus weer lekker proper :D

@Becs ik duim nog steeds mee dat je die job hebt!

@ Sandra, leuk he zo zonder zadel even rondrijden :D Wat voor katten heb je waarmee je meedoet aan de kattenshow? Goede resultaten behaald vandaag?

@Snackie oojee wat stom dat ze daar niet voederen op stal, hopelijk vind je snel iets anders waar je naartoe kan verhuizen waar ze wel fatsoendelijk voederen enzo!

@Kailonne, leuk dat het rijden met Jack goed ging seg! Misschien dat er toch nog verbetering op komst is wat het rijden zelf betreft? En anders veel succes toch met de verkoop en hopelijk vind je dan een paardje die beter bij jezelf aansluit!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:39

Ik ben al een heel eind niet meer op bokt geweest (meer dan 3weken). Ik ga trachten zoveel mogelijk bij te lezen nu even.