[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:43

maar komt behoorlijk dwingend over. zo van ze zijn allemaal slecht. de gezonde honden zie je niet zo vaak in de kliniek misschien daarom, onze newfoundlander is al jaren niet bij de da geweest (nee we enten ze oook al een paar jaar niet meer)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:44

Afbeelding

Dit is een engelse stafford.. Toch schattig.. Lovers

Whis_Serada

Ik dacht al dat het een cane corso was.
Ik vind dat het aan de opvoeding ligt hoe een hond uitpakt kwa karakter.
Hier word iedere hond normaal opgevoed vandaar dat ze ook normaal gedrag vertonen ook Latisha

snowdon

Is denk ik ook een stuk interpretatie van hoe men schrijft en leest Lachen

Overigens in een ander topic hoorde ik weer veel slechte verhalen over golden retrievers en labradors.... zo hoor je over elk ras dus wel wat.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:46

Wij zien ook veel "goede" in de kliniek hoor.
Maar valt me op dat Labradors, die bekend staan om hun lieve karakter, steeds vaker ook gedragsafwijkingen hebben. Bijv bij ons op cursus zit een loei valse lab.

dobbel

ja is ook zo hoor, en dat bedoelde ik dus ook, over elk ras kan je wel wat vinden, dus misschien de goedbedoelde adviesen anders formuleren, snap sita haar gevoel wel hoor in dit geval.

who schattig peet.

Paintlinger

dobbel schreef:
maar komt behoorlijk dwingend over. zo van ze zijn allemaal slecht. de gezonde honden zie je niet zo vaak in de kliniek misschien daarom, onze newfoundlander is al jaren niet bij de da geweest (nee we enten ze oook al een paar jaar niet meer)

Ik zeg nu al een paar keer: "dat ik niet zeg dat ze allemaal slecht zijn..."
En ik ben meer van het informeren dat van het dwingen Knipoog
Het is bij alle rashonden waarbij dit soort problemen ( zoals ook HD, ED enz.) bekend zijn goed uit te zoeken hoe of wat.
En dat is dus ook precies hoe mijn berichten over zouden moeten komen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:47

Whis_Serada schreef:
Ik dacht al dat het een cane corso was.
Ik vind dat het aan de opvoeding ligt hoe een hond uitpakt kwa karakter.
Hier word iedere hond normaal opgevoed vandaar dat ze ook normaal gedrag vertonen ook Latisha

Natuurlijk kan Latisha gewoon normaal gedrag vertonen.. Dat kan elke hond..
Maar omdat Latisha een Stafford is en mensen zo'n onoemelijk opgeblazen vooroordeel of beeld hebben van een Stafford worden ook de doodsbrave dieren gewoon over 1 kam geschoren..

Als er een kind gebeten is door een stafford of ander vechtras is het gelijk in het nieuws. Maar als er een Labrador of een Golden Retriever zich eens uitleefd op een enthousiaste kleuter mag niemand het weten, want dan schaad je de naam van het ras.. Gestoord

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:49

Of HD erfelijk is wordt ook over getwijfeld he, zijn onderzoeken naar geweest, zal het eens opzoeken... heb er een mail over.

Tuurlijk, opvoeding zegt gewoon het meest! Hoewel ik er nog steeds niet uit kan dat m'n bouvier ooit m'n konijn doodbeet, terwijl ik dacht dat ze dat nooooit zou doen, met m'n goeie opvoeding... Bloos

Labradors ervaar ik meer als WILD!!! (soms dan he?)

_janet_

en de meeste kinderen/mensen worden gebeten door een lab of een golden. Maarja dat wil niemand horen.

maar ik duik onder de wol

Truste!

Sita_

_janet_ schreef:
en de meeste kinderen/mensen worden gebeten door een lab of een golden. Maarja dat wil niemand horen.

Truste!

Juist, dat bedoel ik..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:50

Marleen: Hd en Ed hebben erfelijke factoren maar ook factoren van buiten af kunnen HD en ED voorkomen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:50

_janet_ schreef:

Truste!

Wat wel logisch is, want zijn denk ik een van de meest voorkomende honden in Nederland, vooral in gezinnen, waar het snel fout gaat.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:51

Maar als je het vergelijkt tegen over andere rassen dan worden als nog de meeste mensen gebeten door een lab of golden.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:52

Kopie uit een mail, ik zeg niet dat ik weet dat het waar is, maar interesseert me zeker:

Met honden is het niet anders.
Er wordt ook altijd benoemd dat HD erfelijk is. Niets is minder waar.
Het heeft alles met het voer te maken.
De hond stamt al eeuwen van de wolf af. Het uiterlijk is verandert maar de binnenzijde niet.
Nog steeds heeft de hond het zeer korte darmstelsel en zeer zure PH graad in de maag. Volledig bestemd voor rauwvlees, rauwe botten, rauwe eieren en fijne groentes en grassen. Granen (koolhydraten) kan een hond heel moeilijk verteren.
Er zijn in Denemarken 2 mensen al 35 jaar bezig om mensen ervan te weerhouden de fabrieksbrok te voeren. Mogens Eliasen en een dierenarts hebben veel onderzoek verricht en zelfs div. nesten gefokt waarvan beide ouders zwaar HD hadden.
Alle pups kregen direkt het natuurlijke voer en niet 1 pup kreeg HD. Ook niet op latere leeftijd.
Alle kant en klare hondenbrok bevat 60 tot 70 % granen. En heel veel andere troep.
Veel honden tolereren dit voer maar ook velen krijgen huidklachten, hotspots, ADHD, eczeem, HD, vetzucht enz. enz.....

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:52

Zou graag een hond willen maar we werken allebei 40u dus gaat niet lukken en eigenlijk maar goed ook Clown want zou nooit kunnen kiezen Nagelbijten / Gniffelen in asiel zou ik ze allemaal wel mee willen nemen en als ik puppyfoto's zie *smelt* Nagelbijten / Gniffelen

T is trouwens alweer laat zat dus ga maar weer eens afsluiten Doei!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:53

Klopt Siet
Als ik ergens met haar loopt dan deinzen mensen gelijk weg .
Als ze met kinder lopen word zowat de arm van zo'n kind er afgerukt omdat ze dqat kond weg trekken .
Terwijl laties enkel maar wil spelen.

Sita_

Waar het in gezinnen met jonge kinderen fout gaat is gewoon dat de hond word afgezonderd van de kinderen. Bijv. als ze baby zijn, dan word de hond gewoon in een verdomhoekje gestopt en nergens bij betrokken, ja dan vind ik het niet gek dat ie later eens lekker toehapt..

Paintlinger

Wie heeft dat geschreven Grrr?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:54

Pfoeh, dat moet ik dan weer even na gaan vragen. Is een hele lange mail, met heel veel gequote stukjes.... Wil je het weten, ga ik er achteraan...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:56

Ben wel benieuwd ja...
Wil er zoiezo nog graag een cursus over volgens van eén van onze DA's..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:56

Hoi Doei!

Hmmm Nors opkijken , nieuws en moeten wachten tot december, dat is wel lang. Veel plezier met de voorpret, want het klinkt als heeeel leuk nieuws.

Partners en paarden. Carlo heeft na een jaar verkering zijn gele toyota MR2 (zo'n sportding) ingeruild voor een jeep. Is met een vriend op de manege gaan lessen (tot verdriet van de medelesruiters, want ze waren niet zo serieus).
En terwijl er in Nederland toch echt veel leuke paarden te koop staan, wilde hij perse een Noriker hebben die we in Oostenrijk (met jeep en trailer) zijn gaan halen. Inmiddels heeft hij alweer 8 jaar een ander paard, Tom.
Carlo is zeker niet van de dressuur. Het is crossen door de bossen.
Maar het is zeker leuk Haha! Haha! dat we dit delen, op stal zijn we er bijna nooit tegelijk. Ik ben meer van het tutten en meidenklets. Maar we gaan wel samen weekendjes weg met de paarden.

Grid; Carlo zoekt nog iemand die zin heeft om samen met hem en Tom te trainen voor marathons ed, dus als je man zin heeft....
Janet; ritje door het dorp is ook niet cool, je moet het wel wat aantrekkelijker maken, beetje actie erin...

In mijn paardenzoektocht afgelopen zomer heb ik deze Cob ook zien staan. Heel leuk paard, maar helaas stond er toen helemaal onderaan; oja, hij heeft zomereczeem. Zonde Scheve mond , maar daar begin ik niet aan bij een nieuw paard .

Ik ben wel van de kruisingen, heb je toch net een andere hond als anders en ze kunnen er erg grappig uitzien. Of lelijk, maar dan zijn ze gewoon meer mooi van lelijkheid.
Ik wilde altijd een grote hond. Maar ben heel blij met ons kleiner formaat. Zo gemakkelijk overal mee naar toe te nemen.
En ik vind vooral ruwharige honden erg leuk, wil graag nog een ruwharige jack *LOL* .

En de labs en goldens zijn zeker niet altijd de gemakkelijkste honden. Vriendin is trainster bij hulphond en daar komen steeds meer andere rassen binnen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:58

Wil je het pb-en Grrr?
Ik moet er om 5 uur uit (zuidlaren) dus ik ga echt naar mijn mand nu Haha!

grrr

Paintlinger schreef:
Ben wel benieuwd ja...
Wil er zoiezo nog graag een cursus over volgens van eén van onze DA's..

Zal proberen te achterhalen... Knipoog
Ja he, is interessant, en ik geloof wel in een grote invloed van voeding...
Maar beken meteen eerlijk dat ik het niet helemaal zie zitten elke dag verse rauwe happen voor m'n hond klaar te maken.... Haha!

Sita_

Grit schreef:
In mijn paardenzoektocht afgelopen zomer heb ik deze Cob ook zien staan. Heel leuk paard, maar helaas stond er toen helemaal onderaan; oja, hij heeft zomereczeem. Zonde Scheve mond , maar daar begin ik niet aan bij een nieuw paard .

Blijkbaar is het geen zomereczeem.. Nu staat er alleen dat hij schuurt enzo.. Ze wil het nog niet direct een naam geven las ik in t topic, omdat zomereczeem misschien wel erg zwaar op de hand is voor hetgeen wat ie maar schuurt ofzo.. Nagelbijten / Gniffelen