[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:19

Dank je!
Hoop dat het snel beter met hem gaat, zit er wel mee in mijn maag.

Sox, ik stuur de tekst wel even naar je toe als je wilt.

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:32

ik kan ook op chev's weblog hoor!
da's weer minder van Kits koker...
kijken jullie ook weleens op mijn weblog (http://tinkertommie.web-log.nl/) niet dat er veel staat hoor hahahhaa

Jessica hopelijk nestelen de embryootjes zich lekker in,of in ieder geval eentje van de twee....

Jean,lekker geshopt in Arnhem?

Spetter,kop op,ga lekker een eind wandelen met de Kerst en laat de boel de boel,half volgend jaar lach je om deze tijd

IJ echt een gaaf cadeau!! zeker als het zo onverwachts is....
ik kreeg overigens ook een tapas kestpakket

vanmorgen ben ik naar de huisarts geweest,ik heb (zoals hier wel bekend) last van diverse dingen.
het blijkt (weet ik al jaren overigens maar de huisarts praate er altijd overheen) dat ik in beide polsen het carpaal tunnelsyndroom heb,1 februari word ik verwacht op de polikliniek Neurologie.....
hopelijk helpen ze me er nu na al die tijd eindelijk eens vanaf!

ook mijn schouder is nog niet in orde maar dat was mij ook al bekend,de onsteking blijft maar aanwezig,ik zit in de ziektewet om een ernstigere overbelasting te voorkomen,mijn nieuwe zorgteammanager heeft daar niet echt begrip voor,ik moest rekening houden met een versnelde oproep voor de controlerend geneesheer,ik vind het best,wie weet kan hij deze keer iets voor me betekenen,vandaag kreeg ik de oproep al binnen ik dien 30 december te verschijnen,wat mij betreft prima!!
ik had de eerste twee weken van het nieuwe jaar vakantie opgenomen maar dat word nu dus ziektewet.....

ook mijn andere emo prbleem aangekaart,ik heb zelf het idee dat ik al in de overgang zit,de arts kon dit niet geloven en ik moet nu dus mijn schildklier waardes laten testen,dat heb ik 3 jaar geleden ook al latend oen,toen was er niks loos....
we horen het wel,de uitslag bespreek ik begin januari met de huisarts,is het in orde dan zoeken we verder waar mijn vermoeidheid,boosheid,verdriet,duizelingen,hitteaanvallen -en zo kan ik nog wel even door gaan- vandaan komen.....
Laatst bijgewerkt door desillies op 23-12-05 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:34

Lien, kan je misschien in Jip-en-Janneke taal kort uitleggen wat dat Carpaal tunnelsyndroom inhoudt? Iig beterschap en alles ervoor!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:39

ai Lien, das niet fijn dat tunnelsyndroom (zenuwbeknelling in de hand/pols)....gaan ze je beide polsen 'verruimen'?

haha Lien leuke kerstkaart

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:40

Maya schreef:
Lien, kan je misschien in Jip-en-Janneke taal kort uitleggen wat dat Carpaal tunnelsyndroom inhoudt? Iig beterschap en alles ervoor!

ja dat kan ik wel

Het carpale-tunnelsyndroom is een klachtenpatroon veroorzaakt door een beknelling van de nervus medianus (de middelste armzenuw) in het verloop van de carpale tunnel. Dit is een nauw kanaal gevormd door de handwortelbeentjes en een stevig peesblad tussen pink- en duimmuis aan het begin van de handpalm. In deze tunnel lopen de buigpezen van de vingers en de zenuw die de zachtste structuur is en daardoor het meest gevoelig is voor druk.

hier een schematische tekening van de ligging van de carpale tunnel in de pols, Afbeelding
rechts een doorsnede van de pols ter hoogte van de carpale tunnel. De carpale tunnel bestaat uit een goot (U-vormig op de doorsnede) die gevormd wordt door de handwortelbeentjes en die van boven wordt afgesloten door het ligamentum carpi. Bij een carpaletunnelsyndroom is de carpale tunnel te nauw voor de inhoud die bestaat uit de buigpezen (de pezen van de onderarmspieren die de hand buigen) en de nervus medianus die dan verbreed is en afgeplat.

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:41

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:42

Cheveyo schreef:
ai Lien, das niet fijn dat tunnelsyndroom (zenuwbeknelling in de hand/pols)....gaan ze je beide polsen 'verruimen'?

haha Lien leuke kerstkaart

Ja Nicole ze gaan bij beide polsen het peesblad doorsnijden zodat er meer ruimte komt (gelukkig)
leuke kaart hè ,ik heb er daar helemaal niet bijgezet dat jij hem gemaakt hebt,zal ik nog eens even doen

jilleroo schreef:
http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/cts.html voor maya (en andere geintresseerden...

zo kan het ook ja
Laatst bijgewerkt door desillies op 23-12-05 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:43

Nou Des Dat is een hele waslijst Hopen dat ze overal wat aan kunnen doen!

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:45

ow verhip.. je was me net voor lien... haha

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:46

Hoeft niet hoor Lien, vond het alleen wel leuk om hem spontaan te zien staan .
Ze gaan toch niet beide polsen tegelijk doen bij je? Beterschap ook voor de rest van je kwalen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:54

Handig zo'n plaatje, is het gelijk duidelijk!

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:16

heey allemaal,
ik wou toch maar even wat van bobby laten horen.
IK ge nu beginnen met hem met VD en hij is super inteligent hij snapt alles heel snel.
maja lang leve dat kracht van de wortel. grrrr
(hij is nogal smerig maar dat komt meneer houd graag van rollen en de wei was drap )
Afbeelding

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:50

Alles bij gelezen
Maar ik reageer maar even heel kort , ben net uit mn werk en moet nog naar de paarden.

Saskia : voor de afgelopen dagen , en voor de moeilijke tijd die nog komen gaat.

Jean ook een zowel voor jou als voor Cristel

Cora ook een

IJ : Leuke foto's en filmpje

Pellie : Ik heb het gelezen hoor Ik hoor het wel van je.

Indezz : Bedankt voor je reactie op m'n hele verhaal. Juist omdat dingen verkeerd over kunnen komen als je het schrijft wou ik het toch even goed uitleggen.

Shay heeft zich woensdag even lekker uitgeleefd in het weiland. Mocht eigenlijk wel niet door de nattigheid , maar goed....
Na ruim een kwartier wandelen werd ik echt helemaal gek van d'r. Jemig wat was die hyper zeg....springen , bokken en allemaal aan het halstertje....
Dus toen heb ik Ron even heeeeeel lief aangekeken en dat hielp
Shay heeft als een gek lopen rennen en vliegen in het weiland , heerlijk om aan te zien. Ze "piepte" zelf toen ik het touwtje los maakte om het weiland in te gaan. De muts

Nu lekker een weekje vakantie !
Ga nu snel m'n knollies voeren

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:18

Heb Chev al via pb geantwoord. Kan weblog nog steeds niet normaal downloaden maar heb het verhaal van Kit dus gelezen. Balen.

Bijrijdster die afhaakt heeft gebeld. Ze vond het een moeilijke keuze maar op wedstrijden starten met een dressuurknol vindt ze leuker. Enfin, januari rijdt ze Sox nog dus heb ik nog even de tijd om te kiezen voor een ander ja dan nee. Haar vriend krijgt in het voorjaar Amsterdam/Bloemdaal als rayon dus die wil van Groningen verhuizen. Is voor haar ook weer een dilemma. Zij heeft baan, familie en soc. contacten allemaal in Groningen. En d'r wedstrijd-bijrijdpaard in Drenthe... Keuzes maken blijft moeilijk.

Shayla heeft dus blijkbaar geen pijn in d'r benen, haha, die moest echt haar energie kwijt! Misschien kun je Ron iedere dag even heel lief aankijken

Behoorlijke operaties Des lijkt me, in beide polsen. Hopelijk krijg je straks minder pijn.

Ik ben met de hondjes door het bos naar stal gelopen aan het eind van de middag. Man van stalbazin was net bezig de paarden binnen te zetten. Ik heb Sox met een hondenlijntje om haar nek meegenomen, doe dat wel meer. Eigenlijk kan ze ook los mee, maar je weet nooit wat daar het erf op komt. Het beleid is nu weer dat de hooinetten niet gevuld worden maar het kuil op het vlak gemikt wordt. Dus ik vul iedere dag wèl het hooinet en daar eet ze dan ook alleen maar uit. Kuil met vlas eet ze echt niet. Tutje. Heb nog even geborsteld en geknufd. Hopelijk morgen rijden en anders 1e Kerstdag. Er is wel weer sneeuw voorspeld maar liever sneeuw dan regen.

Ik heb altijd een mand met strijkgoed in mijn slaap/werkkamer staan. Jessie vindt die mand met was nog lekkerder dan het bed, dus ze ligt er weer in. Ik ben er niet echt blij mee want schone theedoeken etc. zijn opeens voorzien van hondenharen. Maar ze ligt zó lekker te slapen en te snurken dat ik haar toch maar laat liggen

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:42

wil iedereen even fijne kerstdagen wensen, ook degene die het even minder hebben... en vast een heel gelukkig, gezond nieuwjaar met veel paardenvreugde!!!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:59

Insgelijks Roos!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:26

ook hier wenzen wij iedereen een fijne kerst toe

zo het kado staat voor de stallen wahhaha leuk gezicht hoor al die zakken plus kaart er boven op

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:27

Hetzelfde Roosje!!! En de rest natuurlijk ook

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:42

Goedenavond!!!

Ik heb niet echt onthouden wat er geschreven is, sorry....

Met de paardjes is alles nog goed. 't zijn een lekker stel mutsen...

Morgen eindelijk weer eens rijden... Oh, ik heb echt tijd te kort!!!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:16

Ga zo afsluiten. Ben aan het denken over een Randoll's boomloos zadel, die zijn niet zo duur en ik hoor best veel goede verhalen erover. Sox krijgt nu een witte plek omdat de dekjes, hoe hoog ik ze ook in de kamer trek, toch gaan schuren op Sox d'r schoft. En boomloos is prima voor de buitenritten met een goed dek met inlages eronder. Onder de Barefoot liep ze in ieder geval als een trein, de Randoll zal geen verschil maken, alleen in prijs en misschien wat in kwaliteit.
Zodadelijk Jonathan Ross kijken op BBC1, Richard Ashcroft komt daar zingen, die heeft zijn nummer "Bitter Sweet" samen met Coldplay gezongen op Live4Aid en ik vond het nogal goed. Wel een apart type, maar leuk om te zien!
Truste allemaal.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:24

Sox, bij Cornelie kan je ze nu ook krijgen, Bokkers 10 procent korting, dus zij vraagt er €318 - 10 procent ervoor. Wellicht ook iets om te onthouden En van die korting kan je dan ook weer een bijdrage voor zo'n pad halen

Ik wacht nog een maandje, maar denk ook wel dat ik er een ga bestellen Mits er geen rare dingen gebeuren.

Morgen komt Tinkerluna eens rijden op Amanda

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:48

dessilies, ik hoop dat het gaat werken en dat je polsen weer wat beter gaan aanvoelen,

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:45

dobbel succes met je bryootjes!! dat de sterkte moge winnen!

chev, leuk om kit's belevenissen zo te lezen. heb je ook een site van die stal??

zou leuk zijn sox, als je binnenkort een ander zadel kan kopen!!

shayla heeft d'r voetjes ff lekker kunnen strekken, lekker voor d'r!

anne wat staat dat leuk, bobby in de bocht!

des beterschap met al je kwalen maar gelukkig kun je er zo goed vanaf komen toch?

zoals het nu lijkt kan ik dinsdag de trailer ophalen, en dan meteen de boer op om hooi te halen. mijn 96 baal zijn er bijna doorheen... haha dát had ik ff niet verwacht

Afbeelding
vrolijk kerstfeest iedereen!!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 01:18

Cheveyo, behalve de verdikking heeft Koot hetzelfde als Kit. Vooral in het grasseizoen... Eveline heeft voor hem het homeopatische middel Mercurius C200 voorgeschreven. 3 dagen 2x per dag 10 druppels (1 korrel in flesje -formaat van bv neusdruppels- alcohol, goed schudden). Werkte niet direct, maar ongeveer 3 weken na die 3 dagen hingen er ineens geen klonten meer.

Jean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 05:21

WenK schreef:
Jean, ik ben benieuwd naar The Boss hoor!!

Goedemorgen,

Hij is er hoor, wat een leukerd, hij is ongeveer net zo groot als Raven maar wat een apart kleurtje en het was net of ik naar Irene keek qua hoofd.

Cora, was hier ook zo, Jelle hielp wel maar dus toch niet van harte blijkt dan later, kreeg ik het voor mijn voeten, en als we hem niet mee lieten helpen , waren wij er weer teveel en te lang mee bezig

Chubby en Flettie, hahaha

Dobbel, weet idd nog van toen ik je vvor he eerst zag, dat Luddie helemaal nog niks met paarden had, mooi dat het zo veranderd is, en heb vingers gekruisd hoor.

IJ, erg leuk kado, veel plezier ermee

Spetter, voor de rommel

Cheveyo, veel succes met Kit, is niet leuk

Lien, dan ben je er zo af, heb ik ook gehad en met spuiten kon de reumatoloog het weg krijgen hoefde niet geopereerd, is volgens hem ook niet nodig, dus niet te gauw ja zeggen hoor op operatie is best een ingrijpend iets, dat hebben ze bij mijn moeder gedaan, vraag om de optie spuit.

Ja heb lekker gewinkeld en met hechtingen uithalen viel het mee. Had twee steunkousjes mee en een Ierse via de tel. [voor en na die tijd] waarvan er een zei [Kelly]: Mam wie mooi wil zijn moet pijn lijden, geweldig, als ik hun haar kam en er zitten knoopjes in, zeg ik dat ook altijd tegen ze.

Maar mag nog 4 weken niet tillen en moet degelijke sport BH ook nog dag en nacht om.

Terry probeerde me ook op te vrolijken [is goed gelukt hoor] hij moet 2e kerstdag werken [he wat jammer }> ] dus kunnen we lekker msn nen, hij was ook helemaal vrolijk, zei ik heb je nog een leuke foto gestuurd, die wil ik jullie niet onthouden, weet niet of jullie het leuk vinden maar oke, ik vind hem wel stoer. hahaha

Afbeelding

Ik moet zeggen dat hij wel heel serieus kijkt hier.

al straks als het licht is eens goed de tijdelijke aanwinst bekijken en mijn vriendin komt vanmorgen en dan Lonneke Ro brengen, dus ben wel leker bezig vandaag.