Gefeliciteerd met het veulen !! Ik wil foto's zien !
chimello
Geplaatst: 21-03-14 09:49
Ga proberen straks buiten foto's te maken maar moet eerst nog de stallen mesten zodat de hengstengroep naar binnen kan, de weides zijn aan het bijkomen dus is alles om de dag nu en dat betekent iedere dag stallen mesten :'(
chimello
Geplaatst: 21-03-14 09:50
Ga proberen straks buiten foto's te maken maar moet eerst nog de stallen mesten zodat de hengstengroep naar binnen kan, de weides zijn aan het bijkomen dus is alles om de dag nu en dat betekent iedere dag stallen mesten :'(
Djee sommige mensen wanen hun paard als suiker. Mijne kan ik wassen bij 10graden heeft geen kik en bij 18 graden staat die te genieten. Was het gisteren 18/20 graden vraagt iemand zou ik 'm wassen ? Ik zeg je waarom niet tis goed warm zeker in de zon. Achteraf "Mijn paard stond te bibberen" . Die zijn ook niet veel gewend dan zeg
Een paard met een beetje gezondheid zou daar toch echt wel tegen moeten kunnen, paarden die in de dekens stonden oke die zou ik ook niet wassen zo maar paarden die gewend zijn zonder deken te staan en buiten te kunnen waarom niet. Zal mijn boerse gedachte wel zijn
Zooo wat een watje dat paard zeg! Hier wordt als moet ook gewoon gewassen met wedstrijden of in geval van bijv. schimmel of mijt of iets dergelijks ook in de winter hoor...
Ik hou er echt wel rekening mee hoor . lauw water in de winter, en niet buiten, maar in zn stal met de spons. Dat hij niet op de tocht staat. Maar benen en hals gewoon buiten met de koude straal
nou ik heb sox gisteren gewassen was heerlijk weer maar die is nog niks gewend. qua wassen ze vond het niet echt geweldig moet ik zeggen. maar het shampooën vond ze heerlijk hahaha. afspoelen vond ze niet leuk. daarna met dekentje gewassen kreng nam geen vocht op daarna nog met een handdoek en stro bezig geweest en zo haar stal in. Ze heeft een buitenstal en was niet aan het bibberen. ze vond het gewoon erg spannend.
misty ga ik zondag halen... nog 2 nachtjes slapen.... echt zin in en spannend vind ik het ook. Als het redelijk weer is neem ik haar ook gelijk onder handen want jee die heeft nog een vacht. echt heel dik, mijn veulen heeft dan echt veel minder haar al. je ziet het zwarte haar onder het bruinige lange haar tevoorschijn komen.
bij mij was het ijskoud water vond dat ze er maar aan moet wennen. dacht temperatuur is goed en ja er stond wind maar verder stond ik in mijn t-shirt en was gewoon erg lekker ook met de wind erbij. ze staat ook in de regen buiten altijd dus dit moet ook kunnen.
moet eerlijk zeggen dat ik in de winter normaal niet was. maar doe dan ook geen wedstrijden. maar deze winter was zo zacht en zat dagen geschikt om wel te wassen.
Ik was normaal ook niet in de winter maar moet toch zoals dit jaar voor ik alles van zijn buik wegknipte toch af en toe zijn flanken en buik wassen. Winter hier voor de staart vaak moeten doen, gelukkig dat dit jaar niet meer door de vitaminen dat die bijkrijgt waardoor het daar ook niet zo vies word.
Hier ook gewoon koud water behalve als de slang in de zon lag maar anders is het gewoon koud, tis een paard. In het wild vroeger gingen ze ook niet enkel een rivier doorsteek doen in de zomer maar net zo goed in de herfst
zo denk ik ook wel, veel mensen niet. Maar dit was gewoon echt voor haar te helpen om van de jeuk af te helpen. nu maar hopen dat ze niet meer gaat schuren. want dan zou ik erg balen als dit niet geholpen heeft.
als het helpt zal ik het dus vaker doen. Maar gisteren is ze heel even schoon geweest heb daar nog niet van kunnen genieten omdat ze nog niet droog was. Maar nu staat ze weer heerlijk in de paddock en zal ze waarschijnlijk heel smerig eruit komen.... zucht. duim met me mee dat de jeuk in elk geval weg is. anders weet ik niet wat ik moet doen.
ooohh wat lief dat veulie! Jeetje Leonoor, dat is knap vervelend hoor!
Hap is bij mij altijd gewoon klap hoor, liever 1 keer iets te hard aan pakken dan 10x net niet hard genoeg. (gelukkig haalt Gijs het niet in zijn hoofd).
Vlinder is ook al zo knap! en ongeveer net zou als Gijs (die is van 25-5).
ik hoop ook dat ik duidelijk genoeg was. was echt wel een tik, die moet ze gevoeld hebben. maar ik heb het ook gevoeld denk ik dan maar. leuk zo'n nieuwe streek en uitprobeer trucje of ze zo haar zin krijg bij mij. bij mij is ze wel echt heel lief vergeleken in de kudde.
Sorry voor de dubbelpost, ik heb echt vreselijk internet hier en hij zei dat er geen bereik was dus dacht dat hij niet geplaatst was en nu ineens dubbel.
Wesson was echt zielig aan het doen met wassen vorige keer. Water was hem te koud. Maar hij was wel lief hoor alleen een enorm watje
En ik dacht dat Misty er al was!
Ik duim mee dat Belgie niet verder overstroomt vandaag
nee chimello helaas niet. heb er zo'n zin in. hopelijk kan ik mij inhouden dat ik niet mee gaat janken met de vorige eigenares. want ik weet hoe het voelt en dat doet zo'n pijn.
hahahaha hier in lelystad blijf het ook maar regenen niet normaal meer. maar goed voor de mest op de wei. hopelijk gaan ze dan over twee weken lekker de wei op.