[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:44

Diaz schreef:
Zo, nou, er is weer wat rust hier, vanmiddag lekker naar Diaz, als het zulk mooi weer blijft ga ik weer eens een ritje maken! (al weer weken geleden inmiddels)

Ik ga straks eens een beginnetje maken met de kaartjes voor het nieuwe topic!

Trouwens.. ik weet niet zo goed wat ik met Diaz manen aan moet, ze heeft in 2 weken van de zomer er veel van geschuurd, en het is nu zo dun en fluffie! Lengte is er nog wel.. het is echt dun, niet mooi meer.
Zal ik het knippen ofzo?

Zo zit het in vlechten, met veel pieken en plukken
[ Afbeelding ]

Los en gekamt:
[ Afbeelding ]

Het is zoooo dun geworden!

Los vind ik het wel mee vallen :)

Tamadine schreef:
Ik doe ook helemaal niets aan Mona dr manen hoor. Ik heb ze in de winter zelfs niet in vlechten, omdat ik vind dat het ook een natuurlijke functie heeft tegen bijv het weer. In de zomer vlecht ik ze wel voor de warmte. Maar Mona dr manen zijn ook ontzettend land. Ik haal dr heel af en toe eens een klit uit, maar dat is t eigenlijk wel.

Ik vlecht ze wel. Ik kam ze 2x per week uit en vlecht ze op nieuw. Dana heeft ook hele lange manen, anders staat ze er ook op. bovendien is het met losse manen gruwelijk irritant rijden en dan kan ze d'r warmte ook niet kwijt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:44

maar even een korte bijlees. Heb via m'n gsm de afgelopen dagen wel mee gelezen, maar nog niet gereageerd..

Wat leuk dat Annabel er is!!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:53

NathalietjeB schreef:
bij deze paar nieuwe fotootjes van mijn knappe man
[ Afbeelding ]
in zijn western outfit
[ Afbeelding ]
mooie man
[ Afbeelding ]
los
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
zijn staart nu en zo was t de eerste dag
[ Afbeelding ]
eerste dag zijn staart bij mij

Zo, staat hem leuk een western zadel :)
Staart word al beter!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:55

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:56

Ik vind verder losse manen echt afschuwelijk lelijk :r Dan word ze een slome knol. Met vlechtjes oogt ze veel vlotter :+:

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:46

Wauw , wat een mooie lange manen ....

Als ze bij eenmaal zo lang zijn , dan zullen ze ook vast wel in de vlecht gaan ....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:52

En helaas blijven ze groeien :') Ik heb gezegd dat ze moeten stoppen, maar rapunzel blijft groeien.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:57

Wauw wat een manen! Jammer dat het bij Amigo zo langzaam gaat

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:04

Ben bang dat die Karlijn ook maar door gaan blijven groeien ... die zit al op 60 cm ( gok ik ) aan beide zijden.... Die zal er straks ook aan moeten geloven , aan de vlechten ....

Ik vind het wel wat hebben hoor die lange manen , handig is het niet , maar wel erg mooi !

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:41

ik vind het geweldig lange manen..
tinker zonder manen of sokken is geen tinker naar mijn smaak.. ;)

Karlijn, is het geen idee om een hengstenvlecht bovenop de manenkam te maken..
Zo kan ze wel haar hals schuren maar neemt ze haar manen minder mee.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:50

Jolandaa_ schreef:
Gisteren Dana d'r manen eens gewassen. Die waren vort heel vet en begonnen dreads te worden binnen in. Nu zijn ze weer heerlijk schoon. Helaas wilde dana niet meer stil staan toen ik een foto wilde maken van de vlechten. Ze wilde namelijk eten :+

http://img194.imageshack.us/img194/7442/imag1544.jpg

http://img202.imageshack.us/img202/5198/imag1547.jpg

http://img39.imageshack.us/img39/5695/imag1550.jpg

ow wauw wat een prachtige manen je mag wel stukje aan gizmo doneren hoor :j
karlijn heb je trouwens gemaild hoor voor t volgende topic :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:15

ik zat inderdaad ook aan een hengstenvlecht te denken. Zonde, maar ja nu is het weer een kwestie van aangroeien.

Ik heb vandaag heerlijk zonder zadel gereden en haar erna nog even laten buiten spelen met haar beste vriendje :D

Echte maatjes
Afbeelding

En ik heb echt een stuitertinker haha
Afbeelding

Afbeelding

Lekker fris weertje, lekker fris paardje :+
Afbeelding

Weer kroeltijd
Afbeelding

Met Odie erbij
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sfeerplaatje haha Ienie miene mutte :Y)
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:47

leuke foto's jess,je kan echt zien dat het 2 vriendjes zijn.zo snoezig!

net even een paar uur rondgehangen op stal.meer was het ook niet echt.Heel even gepoetst maar toen kwam de eigenaar binnen en haar dochter ging rijden.de rest van de pony's stonden weer in de stallen die niet goed open te krijgen zijn.Ik hoop echt dat er einde van de week een paar goed te openen deuren/hekken zijn want t hangt me de keel uit.
morgen ben ik gelukkig een dagje vrij,dus kan lekker thuis een beetje rommelen.uiteraard savond ff langs de paarden.ook al kan ik nieks doen,dan ben ik even van dat nare gevoel af.

morgen nog meer spanning:morgen heeft mijn broer praktijkexamen brand bestrijden.als hij dit haalt is hij een brandweerman(goed voor z'n macho ego).ben benieuwd,maar eigenlijk ben ik er wel zeker van dat hij het haalt,want hij krijgt alles in 1 x.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:07

wel lastig als staldeuren zo'n belemmering vormen.

Ja het zijn twee maatje. Gelukkig maar want de haflinger kan bi geen ander paard staan dan Gracey. Gracey is vrij onderdanig dus matcht wel met hem dan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:42

Jack z'n manen waren bij de laatste meeting 70cm ongeveer :).
Die hangen zowel los als in vlechten, maar al naar wat ik zin heb.. nu is het los en zitten er nog enkele vlechten in die nog niet losgekomen zijn van in de weide waar die zondag afmoest voor de winter (haal ik er morgen wel nog uit).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:49

Ik ga in meeleesmodus. Mijn shetje heeft spoelwormen en dat aantal dat ie heeft zou ie allang er niet meer moeten zijn volgende de dierenarts. Volgende week tweede mestonderzoek en hopen dat daar niets inzit zowel dan zijn de wormen resistent. Dus ik ga meelezen want dit is niet niks... Amigo is gelukkig helemaal schoon dus wat postiefs aan de situatie.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:05

Oh bah, sterkte Mira en hopen op positief nieuws. nou ja in dit geval met een negatieve uitslag.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:48

sterkte mira,hopen dat volgende week het mestonderzoek geen bloedwormen meer bevat.

en ja hoor,mijn broer is geslaagd voor onderdeel brandbestrijding.Hij is nu dus een brandweerman.Mag nu mee en ook echt blussen.de rest van opleiding gaat over een week of 5 verder.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:59

jess wat een super lieve foto's...
mira dat is wel mega poedersuiker zeg..hopelijk heeft je shetter geen wormen meer verder want anders is dat toch wel ff goed poedersuiker...

ellie wat super gefeliciteerd *\o/*

van de week ga ik ff lekker weer heerlijk naar buiten
vrijdag heb ik lesje in ijslander gangen

iemand die nog iets zoekt qua paarden spullen?? :') heb best veel dingen te koop staan
o.a shabrakken, zweetdekens, zadel bontjes en nog wel meer

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:06

Wat een leuke fotos zeg. Mooi :D

Spoelwormen, hoe komen die en hoe gaan ze weg?

Ik heb wel wat nodig, maar ik heb helaas geen geld :(

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:06

Ponyclub ging gisteren goed Ze vond t moeilijk als ze tegenliggers ziet, maar ze liep nu goed door. 2x héél hard aangepakt. Ze wacht gewoon af tot ik namelijk met de zweep sla, ze moet al weg zijn voor ik Mn zweep pak . Toen begreep ze t wel. Ik geef been en er komt geen reactie. Pas als ik bij tik. Maar dat moet juist niet. Bij been moet al reactie en dat ging aan t eind goed. Toen we aan t uitstappen waren was er van de andere groep een paard op de trailer hysterisch aan het doen.alleponys

rennen weg behalve dana natuurlijk ideale pony voor mij.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:12

jolanda gizmo is net zo die wacht ook af heel irritant soms...en idd tik is pas reactie al begint dat nu wel steeds beter te gaan onder t zadel.

gizmo gaat momenteel ook steeds beter...we doen momenteel veel grondwerk en longeer werk omdat hij heel dominant deed tegen mij op de grond.
en qua rijden is er eigenlijk momenteel niks aan de hand hij doet t super op de western way en dat gaat beter dan dat ik hem dressuur matig kort rij...daar lijkt hij te blokkeren en luistert dan nergens meer naar...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:46

@ nathalie:ik heb geen examen gedaan,maar ik ben wel trots en ook wel een beetje jaloers op hem.op de een of andere manier haalt hij alles de eerste keer.

vandaag heb ik op stal geholpen met voeren e.d.brokken hoefde ik niet mee te helpen,maar wel met het hooi de kruiwagen verrijden.das toch een zwaar karweitje.daarna nog water aangevuld en de paarden een beetje gekroeld.vandaag voel ik me iets minder zwaar als voorgaande dagen,maar heb nog steeds een stroomgevoel door mijn lijf.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:46

Ja t is zoo irritant en ook heel sneu. Want dan word ik echt héél kwaad, en dat vind ik afentoe ook sneu. Maar t gaat al beter beetje bij beetje .

Wat doen jullie qua grondwerk?

Dana is totaal niet dominant, ook nooit geweest. Vanaf veulen af aan in de hand. Zelfs met de gehandicapten is ze zooo braaf.ze mogen afentoe ook wel eens uitstappen. Vinden ze echt fantastisch. Dana is tenslotte straks ook voor hun.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:49

Grondwerk hangt af van het moment. doe altijd eerst de basis dus mijn zone respecteren en dan aftasten op welk niveau we die dag zitten haha. De ene dag is de andere niet. Als de basis maar goed lukt. Sommige dagen komen we ook niet verder, maar dat geeft niet. moet voor beiden aanspreken