Klopt, appenzellers moet je goed de baas zijn. onze doeks die op de vorige pagina te zien is (de zwarte) is een kruising appenzeller x golden retriever. Zo ben ik met de appenzeller in aanraking gekomen 4 jaar geleden. Wat een geweldig ras en karakter. Doeks is precies een appie qua karakter. súper slim wat niet altijd even positief is... waaks maar niet tegen mensen die hij kent of als de baas erbij is. Maar 'snachts moet je niet proberen om zonder ons in de tuin te komen dan maakt het even niet meer uit of Doeks je kent, dan heb je tandjes in je kuit Maar wij wonen nu op een boerderij dus dan heb je dat nodig. Daarbij zitten wij vlakbij een vakantiepark dat vol zit met polen... niets tegen hun hoor maar dat zijn 'struiners' en dat willen we niet aangezien er nogal aardig wat apparatuur staat hier.
We hebben nu een mechelse herder, die was hier al en hebben we overgenomen. beestje is nu 9 jaar maar is nooit opgevoed, niet goed met een mechelaar... :s hij heeft al een paar keer gegrepen, en ook behoorlijk vaak pogingen tot gedaan (vanmiddag nog) beest is niet te vertrouwen en ik heb geen zin om te wachten tot het moment dat er écht wat gebeurd.... hij is gewoon link en helemaal als de nichtjes hier zijn vind ik het levensgevaarlijk. Ik durf soms niet eens hier achter te lopen als dat beest er is. Dat is ook niet gezond. Weet nog niet wat er met hem gaat gebeuren overigens
timokyana
los moet wel anders heb je niet zoveel aan een waakhond op het erf daar is hij voor.
Martinique__
Geplaatst: 02-02-09 18:04
Hallo, hier weer een berichtje van mij, ben een tijdje niet geweest omdat ik van dinsdag tot vrijdag op excursie was met school. Naar Volendam, Amsterdam en Den Haag en we logeerden op Duinrell, dus ook elke avond lekker gezwommen Was erg leuk en vooral gezellig.
Verder heb ik toch maar besloten dan Collin blijft, m'n vader is nu veel met hem bezig. Grondwerk etc. en het gaat weer steeds beter Dus als ik hem nu verkoop heb ik er echt geen goed gevoel bij. Ik denk dat het van zijn kant een hoop energie geweest is wat hij niet kwijt kon, en daardoor erg gespannen werd. Hij is natuurlijk niet veel buiten geweest en met de vorst had ik niet veel gereden. M'n vader gooit hem nu elke dag even los, zodat hij even lekker kan rennen en gaat dan grond werk doen. Hij loopt dan als een lammetje achter hem aan. Gister ben ik mee geweest met m'n vader en heb er zelfs mee gelopen en hem lekker gepoetst, dus nu het vertrouwen er beetje terug krijgen enzo (even voor de duidelijkheid, ben ook degene waar sita laatst over vertelde met het ongeluk op stal bij haar). Dus vandaar dat het ook niet echt meer klikte enzo. Maar heb er nu weer alle vertrouwen in.
M'n vader gaat nu lekker met Collin aan de slag en ik ga Amy weer rijden, om weer vertrouwen terug te krijgen. En als ik er dan klaar voor ben ga ik Collin weer oppaken.
Verder ben ik niet bijgelezen want het waren nog al veel pagina's
Bianca, gecondoleert en heel veel sterkte
Zie dat jullie ook alweer op weg zijn naar een nieuw topic, misschien dat ik het dan beter kan bijhouden
timokyana
brrr los, zou er niet aan moeten denk om er zo een tegen te komen. kon zijn dat hij overdags als er volk is in een kennel zat toch
Martinique een wijze beslissing denk ik, gewoon rustig aan weer vertrouwen winnen.
Grit
Geplaatst: 02-02-09 18:13
Biancaa, wat erg, heel veel sterkte
Ik vind eigenlijk alle pups lief. Maar verder heb ik niet zo veel met grote hele harige hondenrassen. Ik ben van de middelmaatjes met gek ruig haar.
En als koerier en ex-pakkettenbezorger heb ik zo'n hekel aan onbetrouwbare honden. Ze verwachten wel dat ik het erf op kom om het persoonlijk af te geven, maar dat de hond nog los loopt "vergeten" ze even . Ze weten zelf toch dat ze iets besteld hebben!! Ik heb wel eens vanuit de auto zitten toeteren omdat er een hond wel erg dreigend voor de deur stond. Zei de eigenaar "maar goed dat je gewacht hebt, want ze bijt". Oh, en bedankt, wat als ik nu wel was uitgestapt?? En zo kan ik nog wel meer verhalen vertellen. En ik ben echt niet bang voor honden.
Grid; dus je tante heeft je van haar hyves af gegooid vanwege je mail??? Ach, je bent nooit te oud om paardenplaatjes te verzamelen en te leren omgaan met feed-back
voor de zieken
CP; afwachten dus wat Guus heeft...
Martinique; klinkt goed en wat leuk dat je vader met Collin bezig gaat!
Bedacht me vandaag dat ik eigenlijk nog niet op Vince "blote rug" had gereden. Dus met opstapje superelegant (not) op zijn rug geklommen en beetje dressuur gereden. Was lekker warm! Morgen wel spierpijn denk ik
Grit
Geplaatst: 02-02-09 18:13
dubbele post, dus maar een weggehaald
Laatst bijgewerkt door Grit op 02-02-09 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Martinique__
Geplaatst: 02-02-09 18:29
TK: Dankjewel, hoop dat het goed komt, want verkopen voelt ook niet echt goed dusja
Grit: Lekker warm gereden, kon je vast wel gebruiken met dit weer. Brr wat is het koud Hopen dat de spierpijn mee gaat vallen.
Resi_lover
Geplaatst: 02-02-09 18:31
jaah, gered, jullie zouden een beetje rustig aan doen nou goed, ik heb wel bijgelezen dus hier komt het hoor, volgensmij ben ik de helft vergeten
START : Wat jammer Grrr, hopelijk neemt de gemeente een beslissing in jullie voordeel Echt Janet, nu al een tinkerveulie, ga zo kijken Leuk Gri, gister buitengereden Leuke foto's Berdie Grid, ik ken wel een Shetlander Angel op bokt en een tinker of bonte pony die Baley heet op bokt Gefeliciteerd berdien Super Sharianne Beterschap Prada Klink pijnlijk Jante, gaat ie nu morgen echt naar z'n werk Wat leuk dat het zo goed gaat met Lotje Evelli Vervelend hè, die wind Bubblegum Vreemd Grid Ieuw, nou, alvast succes maandag, Eva Hihi, arme jij, Cp, ik vind Binqy wel gaaf trouwens mooie hondefoto's, die eerste *kwijl* en ik ga duimen voor de andere hond Gecondoleerd Biancaa Martinique, gelukkig, leuk dat je vader zo veel met 'm doet
resi_lover: zoals het nu lijkt gaat hij morgen gewoon naar het werk
cp112 dat is inderdaad niet fijn zon hond. Ik ben al meerdere malen bijna gegrepen door een appenzeller. Bijna alle appenzellers die ik op het werk tegen kom zijn on opgevoede beesten, die absoluut niet de juiste baas hebben. De eigenaren doen meestal al een muilkorf om voordat ze binnen zijn.
Martinique wat een goede oplossing zo. zoals je kon lezen gisteren zijn er veel meer mensen hier in het topic die erg onzeker zijn op het paard.
Oei, die appenzellers zijn dan geen lieverdjes nee... Zo ken ik ze eigenlijk niet, maar appenzellers zijn gevoelig, het zijn echte boerderijhonden, erf dus waaks maar ook veedrijvers dus al snel hoger in rang, je moet ze goed onder de duimhouden, dat is zeker. Maar dat is hetzelfde met de mechelaar... Hij had me net in de broekspijp..
Ach ik het een stafford en ik denk altijd maar zo het ligt aan de opvoeding. Die van mij en dat kan Leon wel beamen doet geen vlieg kwaad en zit ook geen kwaad in
Himesh heeft helaas een fikse (spoel)wormenontsmetting.... word 9 weken in de loopstal blijven, dus nog geen nieuwe vriendjes Gelukkig staat ie samen met William, die al onder behandeling voor spoelwormen staat/stond.
staffords zijn van karakter heel anders dan appenzellers. De reden waarom een stafford zonder papieren nooit mocht was dat hij veel schade aanricht tijdens het bijten. Dat komt door het kaakslot wat ze hebben.
Resi_lover
Geplaatst: 02-02-09 19:25
arme Himesh Trouwens, Shania staat weerk op de 2e plek het scheelt allen maar 3 stemmen