[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:56

Seniores Priores is echt heel fijn! Dat is heel ruwvoer-achtig

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:39

Dat was net op bij de welkoop.
Ik ben thuis gekomen met pulp, zemelen, en slobbermash.
Ik gaf af slobbermash en muesli.
Maar ik moet nu wel uit gaan kijken,dat ik niet te veel ga geven.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:45

Ik had ook goede resultaten met zupa van equifyt bij mijn bejaarde kwpn merrie. In combinatie met een deken in de winter, was ze vrij goed op gewicht.
Mijn tinkje staat ook niet naar mijn zin nu.. Ik voel haar ribbetjes, maar ze heeft wel een buikje (niet extreem). Ze is ontwormd en ingeënt.
Ze eet en drinkt goed, mest goed en lijkt zich prima te voelen , ook bij het rijden. Ze krijgt equifyt balance en bace en zupa en voordroog. Ze krijgt ook een scheutje maisolie op haar eten en toegevoegde kruiden : gedroogd kleefkruid en gedroogde goudsbloemen.
Maar haar spieren op haar rug en billen zijn wat verdwenen. Ik hoopte dat het in de lente zou beteren, maar deze morgen stond haar uier heel gezwollen en mag er niet aankomen. ik heb haar pas sinds september en ik hoop dat ze NIET drachtig is.
Straks ga ik met haar naar de DA, dan zal ik meer weten.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:46

sorry base ipv bace natuurlijk...

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:00

Mijn KWPN merrie heb ik dikker gekregen met luzerne (van hartog). Dat hebben wij ook voor de koeien, dus dat was wel makkelijk. Alleen willen sommige paarden het niet zo eten, dus dat zou je dan even moeten proberen. Ik mengde het ook wel met slobber of brokken, voor de lekker.

Kan iemand mij hier uitleggen hoe het zit met de keuringen? Mijn Elsa is nu bijna 2 jaar (maart) en ik wil in de toekomst graag eens met haar nar de keuring om te kijken hoe ze het daar zal doen. Ze is ingeschreven bij het ICS (ierland).

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:27

Ik kreeg mijn tinker ruintje dikker met dagelijks 1 kilo muesli en smorgens kreeg meneer wel eens slobber werkte super! :)

Caroline_max (sorry wat is je echte naam?) ICS LTD dus, moet je even kijken wanneer er weer keuringen zijn en dan kun je, je gewoon inschrijven. Hoe het precies werkt bij LTD weet ik niet, daar moet ik me nog even in verdiepen mijn eigen staat daar namelijk ook ingeschreven.

Wie gaan er in September naar de ICS keuring in Gersloot?? :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:55

ik zit te twijfelen
mijn meisie is dan dik 4 jaar en is wel weer eens leuk om keuring met haar te doen
ik weet aleen nog niet of ik ics nog een keer zal doen of gewoon weer nsvt :o

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:02

Als je naar ICS wil moet je haar eerst overschrijven...en dan gaan de resultaten van de Nsvt keuring verloren... Jij was toch 2 jaar geleden met haar op de nsvt keuring? Toen was ik daar met mijn verzorg tinker Fenore:
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:15

Ik heb Tinky dik gekregen door gewoon op een volle wei te zetten. Gewone recreatiekorrel gemengd met lijnzaad en opti-form van Mijtens :) En het resultaat mag er wezen :D

We hadden ook van die vitamine korreltjes van Pavo voorgeschreven gekregen door de kliniek. Ze moest zo'n 10kg hooi per dag :oo

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:20

Pride krijgt nu gewoon biks + endurix van cavalor om wat actiever te worden en daarmee blijft ie net mooi op gewicht maar dan loopt ie ook wel 5 dagen per week een vol uur :) maar endurix werkt ook om je paard dikker te krijgen :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:24

Help, even een sos berichtje haha. Voor Bb impuls moet je wel lid zijn van de KHNS. Hoelang duurt het voordat je lid ben en je je dus kunt inschrijven? Concoursje is 3 maart al..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:33

Ik ben zo niet blij ;( |(
Afbeelding
%) -O- ;( |(

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:43

Zit dat in dr sokken karlijn :(:)?

Jeetje ik heb ZO'N baaldag vandaag.
Vriend was verslaafd aan wiet voordat ik hem leerde kennen, toen ik hem leerde kennen heb ik hem de keuze gegeven tussen mij en de wiet. Hij heeft toen voor mij gekozen, ik ben echt heel fel tegen drugs.
Ik heb toen gezegd dat als ooit de behoefte zou hebben aan een joint hij dat eerlijk tegen me moest zeggen dat we daar over zouden kunnen praten. ( Er zijn heel wat ruzies en misverstanden aan vooraf gegaan, maar ik zal niet teveel in detail treden. )
Nu was ik dus vandaag het huis aan het opruimen, vind ik bij de computertafel een zakje vol wiet en allemaal halve sigaretten etc. Ik was des duivels. Niet zozeer om de wiet, maar om het verzwijgen. Hij is aan het werk dus had m een berichtje gestuurd, hij zei dat die mij er niet mee lastig wilde vallen.
Afijn, ik ben echt zo teleurgesteld. Hij heeft onze afspraken gebroken en hij heeft dingen verzwegen, iets wat ik eigenlijk net zo erg vind als liegen.
Vriendin zei dat ze nog naar de Ikea moest, dus ik dacht, ik ga mee, even lekker gedachtes verzetten ( ondertussen al 100.000 gemiste oproepen van vriendlief ).
Rijden we weg bij de Ikea, ik denk doe nog even tanken en wil na het tanken wegrijden, start die auto niet.
De chip in de auto en de chip in de sleutel maken geen contact meer met elkaar. Heb de auto in november gekocht en er nu al meer reparatie kosten aan gehad dan de aanschafwaarde was.
Die staat nu dus bij de dealer en ik wacht weer op een rekening. Ze wilde er nog wel flink wat voor geven bij inruilwaarde en ze hebben nu een leuke deal bij renault. Dus misschien koop ik wel lekker een nieuwe auto. Ben er HELEMAAL klaar mee voor vandaag.
Moest ook om half 4 beginnen met werken, dat heb ik gelukkig kunnen regelen, maar moet morgen ook nog werken en heb geen auto. ( woon in rotterdam zuid en werk in Delft )
Dus ik ga dalijk maar wachten tot m'n vriend thuis is, die even vertellen wat ik van z'n subtiele actie vind en m'n nest in.

* Klaagmodus uit.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:50

Oona schreef:
Ik had ook goede resultaten met zupa van equifyt bij mijn bejaarde kwpn merrie. In combinatie met een deken in de winter, was ze vrij goed op gewicht.
Mijn tinkje staat ook niet naar mijn zin nu.. Ik voel haar ribbetjes, maar ze heeft wel een buikje (niet extreem). Ze is ontwormd en ingeënt.
Ze eet en drinkt goed, mest goed en lijkt zich prima te voelen , ook bij het rijden. Ze krijgt equifyt balance en bace en zupa en voordroog. Ze krijgt ook een scheutje maisolie op haar eten en toegevoegde kruiden : gedroogd kleefkruid en gedroogde goudsbloemen.
Maar haar spieren op haar rug en billen zijn wat verdwenen. Ik hoopte dat het in de lente zou beteren, maar deze morgen stond haar uier heel gezwollen en mag er niet aankomen. ik heb haar pas sinds september en ik hoop dat ze NIET drachtig is.
Straks ga ik met haar naar de DA, dan zal ik meer weten.

Ze is dus wel drachtig... maar van wie of wat en voor wanneer....??

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:52

He wat balen Mallow!!

Ja dat zijn Diaz haar sokken :( Mijt waarschijnlijk..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:53

Wat vervelend meis, van je auto zowel als van je vriend, hele dikke knuf.

En oona, wat vervelend! zeker als het zo rauw op je dak komt.
Heeft hij opgevoeld of een echo gemaakt? dan kunnen ze toch wel wat zien? omdat ze een gezwollen uier heeft?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:54

Karlijn wat vervelend! is het verder wel droog?

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:02

Snackie schreef:
Wat vervelend meis, van je auto zowel als van je vriend, hele dikke knuf.

En oona, wat vervelend! zeker als het zo rauw op je dak komt.
Heeft hij opgevoeld of een echo gemaakt? dan kunnen ze toch wel wat zien? omdat ze een gezwollen uier heeft?

Opgevoeld. Hij voelde het goed bewegen. Ze is minstens al 6 maand ver, maar kan ook al verder staan. Ze is nog niet zo heel dik. Als ik sommige foto's hier zie van drachtige merrie's... Dus elke dag goed opletten..
De uier is gezwollen, maar DA zegt dat het gewoon zwelling is, nog geen harde uier en de zakjes zijn gezwollen, tepels nog niet zo .

Ben enerzijds zo blij, spannend, vind het altijd heerlijk die veulens. Maar zo onverwachts ... welke papa is het? Ik ga de handelaar eens bellen en zien of die geen idee heeft. Ik heb ook totaal geen ervaring met drachtige merrie's en veulens..
Ben wel zeeeeeeeeeeeeeer benieuwd nu !

zo zag er vorige week uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:12

joh wat gek zo ineens! Hopelijk gaat alles voorspoedig!!

@Snackie, het is gelukkig droog, haar benen niet dik of warm.
Vandaag behandeld met Sebacil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:26

hee allemaal, mag ik me hier melden?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:31

Schrikken oona! Hoop dat je er achter komt wie de pappa is en alles voorspoedig zal gaan.

Is er een DA geweest Karlijn? Of weet je zeker dat het mijt is?

Lidyyy, stel je eens voor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:34

ik ben Lidy, 14 jaar oud en echte helemaal gek op mijn lease-tinker Darko! hij is een ruin van 7 jaar oud en echt super lief <3
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:12

Welkom hier!
Knappe lease tink!

oona, natuurlijk is het leuk, en blij.
Maar financieel komt er ook wat bij kijken,en je meot er ook maar net klaar voor zijn.
Afin tis een echte verrassing,en als ze meer dan 6 maand ver is,dan word het iig een mooi voorjaars/zomers kindje

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:15

Lidy welkom!

Karlijn wat ontzettend vervelend van Diaz haar sokken hoop voor je dat het geen mijt is.

Mallow wat ontzettend balen zeg, sterkte ermee :(:)

Oona spannend ben benieuwd naar het veulentje, leuk maar vreemd nieuws zo ineens, hoop dat de dracht en bevalling haar verder goed afgaan :)

Zo mijn bokt profiel is weer up to date :D koste even tijd en moeite al die foto's maar hij doet het :P

Heb deze foto's volgens mij nooit geplaatst... Erynn de dag dat ze afgespeend werd en meegenomen naar Friesland we hadden een voor Erynn Vreemde tinker merrie mee, ze was zo braaf de hele reis!

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3216_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1258_n.jpg

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8439_n.jpg

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1203_n.jpg

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8990_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7707_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3113_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5025_n.jpg

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:16

Handelaar zegt dat ze bij hem zeker niet bij hengsten of hengstenveulens gelopen heeft, dus moet het al van in Engeland zijn. Hij weet niet meer sinds wanneer hij ze had... (snap dat niet goed, maarja..)
Kans is dan denk ik toch redelijk dat papa een tinker is, omdat ze de tinkers in engeland toch vaak in grote groepen bij elkaar verkopen?
Achja..ik zal moeten afwachten zeker...