[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:46

Cora, dit zijn niet de fijnste overpeinzingen zo vlak voor de kerst... Maar ik neem aan dat je toch ook veel van hem houdt, en je hebt een paar mooie kientjes samen. Misschien is het een optie om eens een goed gesprek hierover te voeren en inderdaad een instelling aan te nemen als "dit zijn mijn paarden, mijn verantwoordelijkheid en van hem mag ik niets verwachten"?

Ze zeggen het vaak over vrouwen, maar mannen kunnen ook heel wispelturig zijn. Dat blijkt wel weer. Heb je het men hem besproken, dat verkopen?

Ik ga even e.e.a. archiveren...

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:50

Iedereen bedankt voor opbeurende/steunende woorden.
Baal er gewoon een beetje van en zal er wel weer uitkomen, heb ik tot nu toe altijd al gedaan.(veerkrachtig tiep )

Maya, lekker een lang weekend.

Jean zag dat je hechtingen er uit mogen, daar knapt het altijd meteen een beetje van op.

Heb het een tijdje niet gevolgd hier maar heb de komende weken weer tijd om mee te kleppen.
Heerlijk 2 weken vakantie.

Chub, we zijn nog maar een paar jaar samen, kinders heb ik al wat langer.

*Wordt net gebeld en hij is nu dus wel de stal aan het doen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:55

Zie je Coydog....

Mannen

Oewwww... VUTter ziet er lekker uit vandaag, lekker stoer in jeans

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:56

Cora, sterkte! Wat een toestanden zo rond de Kerst! Misschien is een bijrijder voor een paar dagen per week een idee? Als vriendlief iets doet is het meegenomen en anders is de verzorging gewoon geregeld met een bijrijder. Verkopen kan altijd nog!!!

Chub, fotooooooo!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:05

kee cora,

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:06

Yeah, ik ga de 30ste lekker met m'n vriendin naar Apassionata in de Rai!!! Lijkt me erg mooi.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:07

Wie weet worden er foto's gemaakt tijdens de kerstlunch? Ik heb niet standaard een digi in m'n handtas zitten als ik naar m'n werk ga helaas

Pffff... Archiveren wordt weer niks. De baas belde met een hele leuke stoere klus

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:43

Weinig te melden, een extra voor die het nodig hebben.

Coydog, wat een dilemma zo voor de feestdagen. Wim (mijn man) vindt de paarden ook leuk en wil ook wel helpen met van alles en nog wat, maar 't is toch echt mijn hobby hoor! Net zoals zijn hobby auto's is. Dat vind ik ook best leuk, maar dat is echt zijn ding.
Belangrijkste is dat ie erachter staat!

Sterkte met je beslissing, wat het ook mag worden

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:51

Had hier nog niet vermeld dat het toch ook zijn keuze is geweest om wat met de paarden te doen, hij had echt plannen om met Mo aan de slag te gaan.
Daarom kwam ik op stal misschien soms wat veeleisend over naar hem toe maar als je zegt dat je zeker met een paard aan de slag wil moet je er ook wat voor doen.
En dan niet alleen maar meekomen om toe te kijken.
Wel doet hij de uitmestbeurten voor de hele stal, dat kost hem dan weer geen moeite.
Ach, misschien heeft Chubby gelijk en heeft hij teveel vrouwelijke hormonen.

Bijrijder is niet nodig als ik maar weet dat ik het zelf moet doen, dan ga ik ook.
Nu dacht ik dat het niet nodig was.
Kan er nog dagen over doorgaan maar dat doen we maar niet.
Ik ga de komende weken eens goed nadenken hoe ik het wil aanpakken, één ding is zeker, Dewie blijft altijd, die is niet eens van mij maar van Myrthe.

Chub, ik hoop toch eerdaags wel een foto te zien van je vutter!!

Leuk Vasthi!!(gaat kijken of er nog kaarten zijn)

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:14

Coydog - ik heb dus ook honden en paarden. Nu is het zo dat mijn partner tegenwoordig alleen maar knuffelt met de dieren en daarbij blijft het bij. Ik kan me niet herinneren dat hij ooit mijn honden eten gegeven heeft, ja wel lekkere tussendoortjes dat wel. Van mij hoeft hij ook helemaal niks, want het is mijn keuze om deze dieren te hebben en dat is mijn zorg. In het verleden heeft hij weleend goed meegeholpen om stallen te mesten. Maar ik vraag helemaal niks meer tegenwoordig, want het is tenslotte mijn hobby.

Cora nu reageer je vanuit een emotionele bui volgens mij. Daarom moet je voor jezelf de keuze stellen, wat zou je doen als je zonder Marco zou zijn. Zou je dan de tinkers toch verkopen of zou je toch 3 paardjes willen blijven houden? Alleen dan kun je een objectieve keuze maken voor jezelf. Je moet er in de toekomst gewoon van uitgaan, dat alles wat Marco doet meegenomen is, dat je in principe in de toekomst er alleen voor staat en het is mijn hobby, zo zou ik denken en handelen.

Sterkte ermee !!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:18

Ben het eens met Nikitagogo Cora! Voor de 30ste zijn er nog heel veel kaarten begreep ik! Je moet wel Ticketservice bellen (0900-300 1250) of langs VVV/postkantoor of Free Record Shop om ze te bestellen/halen. Via internet kan al niet meer.

Ga weer verder met zuigen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:27

Vashti... Dat soort dingen mag je best voor jezelf houden hoor! We hoeven hier niet alle details te kennen!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:35

Bleeegh, heb geen zin meer vandaag.. wil naar huis toe en lekker Kerst vieren.

@ Cora: sterkte de komende tijd met deze beslissing. Denk er alsjeblieft meerdere keren heel goed over na wat je doet. Helemaal omdat je vanaf zijn geboorte al zei dat je zo'n speciale band had met Wanagi. Wanagi is jouw kereltje, maatje.

Ik zit ook wel eens met hetzelfde dilemma maar dan ga ik er net zo om als NikitaGoGo. Ik heb gekozen voor de paarden, onze katten en mijn 2 caviakerels. Roy niet. Daarom verwacht ik ook niet dat hij de paarden voert, mest of op de wei zet. Of dat hij de katten/cavia's te eten geeft. Het zijn mijn dieren dus moet ik daar in eerste instantie zelf voor zorgen. Van de andere kant: Roy wilde kippen hebben en dat is dan ook zijn taak om die te voeren en het hok daarvan schoon te maken. Water geef ik ze meestal omdat ik toch elke dag bezig ben voor de paarden maar de rest moet hij zelf doen. Hij wilde die kippen van mij had het niet zo gehoeven.
Maar het is wel zo dat ik als ik een dagje/weekendje weg ben dat hij dan wel voor 'mijn' beesten zorgt en omgekeerd ik voor de 'zijne'.
Of zoals gisteren dat ik pas tegen een uur of 12 's avonds thuis kom. Dan heeft hij Fayette en Hercules op stal gezet, uitgemest, hun brok, hooi en water gevoerd en Flet d'r deken afgedaan. En daar bedank ik hem dan ook wel voor

Vasthi: zuigen? Hoe moet ik dat gaan opvatten?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:39

Vunsbakken! Het is nog niet eens middag! Maar ochtend! Iehlw

Nog een half uurtje

Cora, dus zo zit het in elkaar.. denk er idd goed over, zou het zonde vinden als je ze verkoopt maar denk aan alle mogelijke situaties hoe je het zou doen

Ik ga eens kijken of de Colombiaanse veulens op de trailer willen, beestjes vertrekken na 2,5 maand eindelijk! (was gedoe met 1 dier dat positief op piroplasmose was, en de eigenaar wilde dat dier toch perse overschepen, maar dat mag niet, en toen staking gunter enzo. Zal blij zijn als ze weg zijn, zijn jaarlingen eigenlijk, en gewoon secreten van merries

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:40

flettie schreef:
Vasthi: zuigen? Hoe moet ik dat gaan opvatten?

Lekkere lolly? Hi hi

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:44

Ha iedereen weer een beetje terug zie ik.... Gezellig....

Moeilijk Coydog! Dat je de goede keuze mag maken!

Mijn man heeft absoluut niks met beesten. Heb 2 katten, een hond en momenteel staan er 5 paarden..... Komt hij 's morgen de keuken in (die niet zo groot is) struikelt hij altijd over de hond (die wel heel groot is) Dat geeft meestal een snauw en grauw naar mij toe en een grote mond naar de hond, want al die beesten is mijn "schuld" 's Avonds knuffelt hij wel even met de hond, want die komt dan toch even aandacht vragen die hij dan ook krijgt....
De katten vind hij vreselijk, die stinken, ik krijg geen kattenluiken in de deur zodat ze zelf naar de kattenbak kunnen, dus de deur van keuken naar hal staat meestal op een kier..... Dan is hij ook weer boos dat "al die deuren altijd maar open staan!!!". Gaat die kleine kat even bij hem zitten, wordt ze toch wel aangehaald en geaaid.
Af en toe gaat hij mee naar de paarden en soms (als ik te hard steun en kreun met mesten ) dan mest hij ze voor me uit. Doet hij ook als ik ziek ben overigens.... Dan voert hij ze ook....

Ben nu 12 jaar met hem getrouwd, nog steeds gelukkig met hem, het is een schat, maar het blijft een vent

Chub : kan je die Vutter niet eens keertje op de foto zetten??? Ben nu toch wel heeeeeel benieuwd waar je mee scharreld..... Als hij er inderdaad zo lekker uit ziet Ik verlang zelf niet naar een andere man hoor, maar kijk nooit de andere kant op als ik een lekkere vent voorbij zie komen Gaat dat huisje nu nog door? Ik heb je antwoord volgens mij misgelopen, maar las dat je wel dingen moest veranderen voor de KPN of PTT?

Jean : Fijn, hechtingen eruit en lekker shoppen met de lady's. Gezellig en geniet ervan!

Vasthi : leuk naar dat paardengebeuren in de Rai. Mijn vriendin gaat ook met haar dochter, ben heel benieuwd.....

Fjordkootje : weet je al wie je nieuwe collega wordt? Of is dat nog een verrassing voor je?

Heb wel alles gelezen, maar niet alles onthouden om te reageren.... Kreeg gisteren nog een mail van SuperRoos, ze had nog een paar foto's nodig van 1 van de veulens en van Miss Millie...... Jullie willen niet weten hoeveel foto's ik zachtjes aan gemaakt heb voor haar
Volgens mij heb ik een fotograaf nodig om mooie en duidelijk foto's van die beesten van mij te maken

Ik heb lekker vakantie. Ben vanmorgen eerst wezen sporten. Kids mochten even bij schoonpapa blijven. Daarna lekker de paardjes gevoerd. Vanmiddag ga ik ze uitmesten..... Dat wordt een hele hap, want gisteren zijn er 2 logeetjes bij gekomen.... Dus momenteel staan er 7!!! Krijg al een beetje het gevoel van een tinkerboerderij, maar dan met te weinig wei Moet nog wel heel veel doen, rekeningen overmaken en verslagen maken, dus ik ga denk ik maar eens aan de slag.....

Nog een extra voor Tinkermuts. Gewoon omdat je zoveel voor je kiezen heb gehad de laatste dagen wat niet in je koude kleren gaat zitten.

Lees straks wel weer wat bij....Eerst een

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:53

errug leuke eindejaarsbonus gestort gekregen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:59

flettie schreef:
:wow: errug leuke eindejaarsbonus gestort gekregen

Dat is altijd mooi meegenomen!!

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:08

flettie schreef:
:wow: errug leuke eindejaarsbonus gestort gekregen

Eerlijk zullen we alles delen.......... Geniet er maar lekker van hoor !!

Indezz - dat heb ik ook dat mijn partner vaak loopt te mopperen, waarom zoveel honden en paarden, waarom moet dat toch.... Maar ondanks dat worden de 4 honden toch allemaal wel erg lief aangehaald, de 4 paardjes ook trouwens, af en toe loopt hij de stallen binnen om ze allemaal even een knuffel te geven, hij staat trouwens wel erg vaak bij Maxolo is me opgevallen, Maxolo is er een met een erg hoog knuffelontvangstgehalte .

Ook vertelt hij graag aan zijn collega's dat wij wel 4 honden en 4 paarden hebben met een grijns van, daar ben ik toch wel trots op. Maar een echte vent houdt nu eenmaal niet van al dat getut met paarden, die sleutelen liever aan auto's, of kijken liever sport of een goeie film met een lekker flesje bier erbij enzo.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:17

NikitaGoGo schreef:
Maar een echte vent houdt nu eenmaal niet van al dat getut met paarden, die sleutelen liever aan auto's, of kijken liever sport of een goeie film met een lekker flesje bier erbij enzo.

En ondertussen als ze denken dat er niemand kijkt met de paarden/katten/honden knuffelen en kroelen

Roy roept altijd dat hij de katten maar niks vindt maar ondertussen is hij degenen die ze meestal naar binnen laat en vind hij het prachtig als Stasia bij hem op schoot komt liggen. Mannen

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:22

Hallo

Hier ben ik ook weer even, ben op het werk, moet tot 6 uur

Cora: sterkte met je beslissing, ik ga hier niet reageren.
je weet ook wel hoe ik er over denk toch?

voor de rest lekker werken dus, wil alvast iedereen fijne dagen wensen.

Annick

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:28

NikitaGoGo schreef:
Coydog - ik heb dus ook honden en paarden. Nu is het zo dat mijn partner tegenwoordig alleen maar knuffelt met de dieren en daarbij blijft het bij. Ik kan me niet herinneren dat hij ooit mijn honden eten gegeven heeft, ja wel lekkere tussendoortjes dat wel. Van mij hoeft hij ook helemaal niks, want het is mijn keuze om deze dieren te hebben en dat is mijn zorg. In het verleden heeft hij weleend goed meegeholpen om stallen te mesten. Maar ik vraag helemaal niks meer tegenwoordig, want het is tenslotte mijn hobby.

Cora nu reageer je vanuit een emotionele bui volgens mij. Daarom moet je voor jezelf de keuze stellen, wat zou je doen als je zonder Marco zou zijn. Zou je dan de tinkers toch verkopen of zou je toch 3 paardjes willen blijven houden? Alleen dan kun je een objectieve keuze maken voor jezelf. Je moet er in de toekomst gewoon van uitgaan, dat alles wat Marco doet meegenomen is, dat je in principe in de toekomst er alleen voor staat en het is mijn hobby, zo zou ik denken en handelen.

Sterkte ermee !!

Mooi gesproken, helemaal mee eens

En inderdaad ook heel herkenbaar, ben ik bijv. de stal aan 't uitmesten, helpt Wim ook wel mee hoor! En hoor ik em op de achtergrond lekker tegen de paardjes praten. Dan smelt ik . Als ik er een keer niet ben, doet ie ook wel van alles, maar ik moet het 's ochtends wel even zeggen, anders heeft ie er gewoon geen erg in. Echt mannen dus! Stiekum vindt ie het wel heeeel gezellig, die beesten
Laatst bijgewerkt door Schafstall op 23-12-05 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:31

nog even over dieren verzorgen, Jan vind Damian geweldig , zelfs zo leuk dat hij wil leren rijden alleen om op hem te kunnen zitten.
de verzorging van deems doe ik, ik mest uit geef zn voer enz enz.
maar als ik aan jan vraag of hij met iets kan helpen is ie er gelijk, trouwens ook voor andere mensen op stal, en zo ben ik ook, verzorg vaak paarden van andere , gewoon om dat ik van dieren hou.

thuis hebben we 3 honden 4 katten en vissen.
jan en ik doen alles samen, moet zeggen dat jan de honden uit laat.
we hebben smaen voor de dieren gekozen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:51

STOFzuigen dames

Lekker zo'n bonus Flettie

Maya, wat is piroplasmose? Geniet van je lange vrije weekend.

Pel, waar is Lutske naar toe?

Paarden verzorgen doe ik. Fred heeft wel geholpen toen ik hoogzwanger was. Hij heeft weinig met (huis) dieren, van thuis alleen afkeer van beesten meegekregen. Ik doe het ook liever zelf. Het was wel leuk dat hij helemaal boos werd toen Cesair steeds verjaagd werd in het groepje. Volgens hem omdat het geld zou kosten als ze verwond werd, maar stiekem denk ik dat hij Vasthi en Cesair toch wel lief vindt.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:01

Zo heb even een paar dagen niet gereageerd naja neem het me aub niet kwalijk.

Cora ik wil je nog even sterkte wensen neem een goed en wijs besluit en doe geen dingen overhaast.

Zonder ludie had ik de paarden niet gehad, ik heb er lang over gedaan om hem zover te krijgen, toen was het nog een gok maar nu doet hij het met liefde, het meeste komt op mij neer maar zoals nu dan doet hij het echt zonder zeuren en mopperen, en hij is degene die percee wou dat ze naar huis komen en dat extra werkt vind hij niet erg, Ik heb het dus erg veel mazzel dat hij me zoveel helpt en steunt er in, anders hadden we Biggels ook niet gekocht hoor.
Verder geeft hij ook altijd de honden en katten eten, alleen als hij overwerkt ziek is of iets dergelijks doe ik het, is gewoon een ritme geworden, na het lopen eten en dan loopt ludie meestal en geeft dan ook gelijk maar eten,

acja zo heeft iedereen zijn ding he.

Verder zijn er woensdag 2 mooie embyooitjes terug geplaat en is het nu maar gewoon afwachten en hopen.

Verder niet echt puf om te reageren ga een broodje smeren.