[TI] [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roxtemp

Re: [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:26

Echt wel Haha!

Is niet echt een plek voor een shetje. Bij ons in het park hebben er ook twee shetjes rond gelopen met hun baas. Ze hadden alleen een klein stalletje in de tuin en mochten er twee keer per dag uit. Uiteindelijk heeft de dierenbescherming ze daar weg gehaald.

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:29

Ik ga er weer eens vandoor welterusten allemaal Slapen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:29

Gelukkig! En ik hoop nu dat het paardenwelzijn zo in opspraak komt er nog vele in beslag names meer volgen!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:32

Truste roxtemp! Doei!
Ik ga ook zo.. Lekker slapen Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:42

Weltrusten!

En nu weer wat anders in het nieuws.. Nu vinden ze dieren in circussen weer mishandeling..
En willen ze een verbod op wilde dieren doen.. Dat is nu werkelijk broodroof! Die mensen verdienen er hun geld mee.. Dit kan toch niet..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:45

ik ga niet mee in de circus discussie Lachen Clown denk dat we het weer niet eens zijn dan Lachen

Weltrusten iedereen Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:48

Nou, ik zeg niet dat ik circussen goedkeur.. Dus wie weet zijn we het wel eens, maar dit vind ik te ver gaan..
Maar om te zeggen dat dieren in circussen slecht benhandeld worden vind ik ook nogal over 1 kam scherend.Er zijn best circusmensen die ook goed voor hun dieren zijn.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:49

Knipoog toch eens. Ik denk inderdaad dat 'echte ' circusmensen een diepgaande band hebben met hun dieren.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:50

Nou, en vanuitgaand van die 'echte' circusmensen dan is dit wat ze nu weer verzinnen toch broodroof?
Ze werken snoeihard voor hun boterham..

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:55

hoihoii
ik moest voor ecomie 5 krantenartikelen halen.. zie ik trouwens (nu we het over zulke idngen hebben)
dat ze eraan zitten te denken om mensen 'een paard te laten kopen na het behalen van een diploma'!!
vind ik persoonlijk nergens op slaan...

edit: link
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3139 ... oma__.html
Laatst bijgewerkt door guppekop op 29-01-08 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:55

circus ben ik het met jullie eens, een echte circusmens heeft een goede band Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:56

Dat heb ik ook gelezen ja.. Voor sommige mensen zou het zo slecht niet wezen.. Clown
Ben wat dat betreft best wel mee eens, oke, en diploma gaat wat ver. Maar er mogen best wat strengere regels komen..

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:58

mijn 'verhaaltje'

Artikel 2:
Van welke datum en uit welke krant komt het artikel?
Het artikel komt uit de telegraaf en is van 29 januari 2008.

Waar gaat het artikel over?
Het artikel gaat over paarden-houderij. De Nederlandse Belangenvereniging van Hobbydierhouders wilt dat er een houdersbewijs komt voor paarden moet komen. Een soort diploma.

Waarom heb je dit artikel gekozen?
Omdat ik ook paarden heb en ik het onzin vind om iedere paardenhouder een diploma te laten behalen.

Wat zijn de gevolgen voor de maatschappij?
Heel veel! Er zijn ruim 400.000 paarden in Nederland. Een grote inkomstenbron als je bedenkt wat er allemaal aan besteed wordt (stro, wat sinds kort al duurder is geworden, ruiterkleding, voeding, wedstrijdgeld etc.)
Als iedereen nu eerst een diploma moet gaan halen omdat er 1000 tot 2000 paarden in Nederland dierenleed hadden, wat denk je dan dat er gaat gebeuren? Die grote inkomstenbron gaat ineens omlaag omdat mensen niet slagen voor het diploma of er geen zin in hebben als een hobby verplicht word, dat terwijl, hoe het er nu voor staat, de paardensport – en houderij nu de kmoende 30 jaar sterk gaat groeien!

Wat zijn de gevolgen voor mij?
Er zijn grote gevolgen voor mij. Ik wil hierna paardenhouderij volgen. Om een eigen stal te beginnen (op een camping). Als er na het behalen van zo’n diploma ineens een maximum aan paarden vastzit. Dan verlies ik mijn inkomstenbron.

Wat is mijn mening?
Mijn mening heeft u waarschijnlijk al ontdekt. Ik ben hier tegen.
Ik vind dat je je hobby voor de lol moet doen. Er staat in het artikel dat er maar een klein aantal van de eigenaren weet dat zijn/haar paard eens in de 8 á 10 weken naar de hoefsmid moet. Dat kan kloppen, de eigenaren houden hier geen rekening mee omdat de meeste hoefsmeden en hun eigenaren een afspraak hebben dat de hoefsmid gewoon langskomt.
Ook schijnt paardrijden erg duur te zijn. Dat vind ik ook niet waar. Je kan bijvoorbeeld laarzen kopen voor €400,- (ja ze bestaan echt) maar ook laarzen van €30,-
Ook kan je stalling voor €500,- (duurst van Nederland) per maand hebben. Maar je kan ook stalling voor €90,- per maand hebben. Wat ik daarmee bedoel, is dat je paardrijden zo duur kan maken als je zelf wilt.
Ik begrijp heus wel dat er mensen zijn die er niks van af weten, maar dat daarbij de mensen die er wel veel van af weten (in de meerderheid) daaronder moeten lijden vind ik niks.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:04

Sita_ schreef:
Weltrusten!

En nu weer wat anders in het nieuws.. Nu vinden ze dieren in circussen weer mishandeling..
En willen ze een verbod op wilde dieren doen.. Dat is nu werkelijk broodroof! Die mensen verdienen er hun geld mee.. Dit kan toch niet..

Goeiemorgen!

Hier wil ik wel even wat over zeggen. TUurlijk is het voor die mensen noodzakelijk dat ze die dieren hebben, maar ik vind het echt afschuwelijk als ik het zie. Tijdje geleden was er nog circus in Nijkerk, er waren ook olifanten mee, die dus echt dag en nacht in een grote vrachtwagen stonden en verder hun kunstje mochten doen. Zulke grote dieren, constant opgesloten! Vind ik echt ontzettend slecht en zielig. Dus van mij mogen ze het wel verbieden, er is voor iedereen heus ook wel ander werk hoor! Zeker als dat begeleidt wordt. Hoewel ik niet geloof dat dit zo snel werkelijk zal gebeuren. Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:08

ziggy_janet schreef:
Wilco heeft als vee vervoerder gewerkt en bracht iedere dag honderde varkens naar de slachterij. Ben er heel vaak bij geweest. Maar dat gaat absollut niet zoals meestal wordt gesuggeerd.
De varkens worden normaal ingeladen, hebben genoeg ruimte in de vrachtwagen, worden goed/ rsutig uit geladen en zijn snel de pijp uit.
Niet elke veevervoeder gaat als een beul te werk. Er zijn regels over hoeveel varkens er per hokje mogen zitten in de vrachtwagen, en hoeveel varkens er in totaal in mogen zitten.

Wat een discussies! Haha!

Maarre.... ik zie het ook meer anders dan zo hoor, en ik kom ook van een boerderij, woon nu bij twee kalvermesterijen, dat gaat echt niet zo zachtzinnig, en wat TK zegt, ik kan er maar beter niet bij gaan staan, want ik geef zo'n kerel nog eens een slag voor z'n kop! Zo woest word ik als ik dat zie! Boos!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:07

Goedemorgen.
Wat erg marleen van die olifanten. Dat vind ik ook idd Not Done Lachen

Het is hier miezer weer hopelijk knapt het wat op kan ik Kyana nog rijden, even lekker naar buiten. Lachen

Vanmiddag komt de hoefsmid weer, dus hebben ze straks allemaal weer nette voetjes , is altijd druk middagje als hij komt Clown

Gisteravond met Timo en Balou in de bak wat grondwerk gedaan, lopen over balkjes en door een L , om grote blauwe tonnen die timo wel erg leuk vind. Lachen Ook wijken voor druk, timo kan zelfs al zijwaarts aan de hand. Nu hopen dat hij dat onder het zadel ook zo oppakt.
Zit er toch aan te denken om weer eens een osteo langs te laten komen, hij blijft wat stijf op rechts met inbuigen. Zal eerst proberen of ik hem met oefeningetjes iets losser kan krijgen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:50

Pling Armano is het dus Cool

en paar blz erbij over kruisingen, ken hele leuke haf x tinker kruisingen *LOL* o.a. "Stip" die hier op bokt ook geshowd is maar helaas zijn de foto's er nu af erg mooi rood/bruin bont Cool en veulenvan jaar later is bijna een kopie ervan Sigaar

dan nog stuk over amputeren ... wilde kat met stuk verlamde staart Ach gut idd DA's doen dan ook wel eens met stiekje Ja

Met Say gaat nog steeds goed, gister laatste poedertje op dus met een paar dagen zou ik kunnen merken of het zonder poedertje wel of niet goed gaat ... weer ff spannend dus ... en als ze dus geen "terugslag" krijgt zonder poedertje mag ik langzaam wat meer proberen (alleen wel altijd rekening houden met geen scherpe hoeken e.d.) ...

Doei! nu ff paardjes buitenzetten ... was lang blijven liggen vandaag Bloos en pff wat een pokkeweer Zij zijn groot en ik is klein!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:01

Dat met die Olifanten is inderdaad Not done.. Maar hier aan de kust komen ook elke zomer circussen, Bongo, Renz enzo.. En daar staan áltijd de dieren buiten. Ja Dat vind ik dan wel mooi!
En dan ook weer komt het op neer dat je circusmensen en circusmensen hebt.. Zoals je mijn verdere reactie las Marleen, heb ik ook gezegt dat ik circussen niet alles vind.. Knipoog

Nou.. Dierenarts is net geweest.. Hij belde me uit me bed.. Clown Of eigenlijk vanonder de douche vandaan.
Nou, op naar stal..
En wat de DA daar aantrof was niet normaal. Hij had dit nog nooit gezien.. Hij mocht niet aan haar achterkant komen en temperaturen ging ook niet door. Na veel geschop en gegil liet ze het dan mokkend toe, maar ik schrok er toch wel van. Ze heeft er overduidelijk last van..
Hij heeft dus wat gevoeld enzo.. En hij denkt dat het ook mede tussen haar oren zit. Ze hoort of ziet wat en ze laat haar bijnieren dan urine aanmaken en dr eierstokken op volle touren draaien. Maar dat ze met zichzelf in de knoop zit is een feit. We gaan eerst beginnen met lichte medicijnen, ze zit nog volop in dr ontwikkeling en dan moet je nog niet direct met de zwaarste medicijnen beginnen.
Ze heeft een vitaminespuit gehad en ik moet zometeen naar IJzendijke om magnesium, zou helpen tegen de adrenaline + urine die ze aanmaakt tijdens het stressmoment, en verder nog iets. Zal ik dalijk wel zien.
Hij zei ook dat dekken een goede inwerking kon hebben maar hij gaf geen 100% garantie.. Dus ik ga nog even denken wat ik ga doen..

Pff.. Ben benieuwd hoe lang dit weer gaat duren..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:10

Jeetje siet, heftig zeg hoe ze reageerde. Hopelijk slaan die lichte medicatie aan, is weer spannend dus. Binnen hoeveel tijd moet je reactie gaan zien?
Moeilijke beslissing wel of niet laten dekken. Konden ze maar 100% garantie geven Lachen

Super dat het met Say zo goed gaat grid, hopelijk krijgt ze geen terugval Ach gut

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:14

Nou, ik hoor opzich wel her en der verschillende succes verhalen. Dus het is het proberen waard denk ik zo.. Lachen
Ik weet niet binnen hoeveel tijd ik verschil moet zien, maar ik ga zo naar de kliniek, alles ophalen en dan zal ik het wel horen!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:48

Sita, heftig zeg. Dat de DA zelf hiervan schrok. Heel veel sterkte ermee.

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:40

Goedenmiddag

Jeetje sita dat ze zo heftig is. Hopelijk slaan de medicijnen aan en komt ze beter in haar vel te zitten.

De kleine wilde kat zit in de keuken te blazen en te grommen Tong uitsteken . Morgen mee naar da en kijken wat hij er van zegt Haha! .

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:47

Pff sita Ach gut en shania natuurlijk ook Ach gut zo in de knoop ...

idd hopelijk slaan de lichte medicijnen aan Ja heb idd ook goede verhalen gehoord met dekken, maar bij ons op stal dus ook 1 die jaar na dekken toch weer overdreven hengstig werd Ach gut (die met die regumate dus Knipoog )

We hebben vakantie uitgezocht Go jij! Go jij! 14 dagen SCHOTLAND Cool
dit "vakantiepark": http://www.riveredgelodges.com/index.asp
in de omgeving: http://www.perthshire.co.uk/index.asp?c ... Perthshire

Met de auto op de boot ernaartoe (ijmuiden-Newcastle) --> John mag linksrijden Clown

Natuurlijk gaan we Edinburgh + Glasgow bezoeken en diverse kastelen en echt de Highlands in enz enz enz Dromen
http://www.pharosreizen.nl/image.aspx?w ... &ImId=5366
http://www.pharosreizen.nl/image.aspx?w ... &ImID=5359
Laatst bijgewerkt door grid op 30-01-08 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:49

Heerlijk Grid schotland is een mooi land Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:52

Ooeeh.. Gaaf Grid! Lekker naar Schotland! Heerlijk! Ja
Dat dekken, ik ga het proberen.. Werkt het niet dan kan er altijd nog over gegaan worden op spuiten en andere middeltjes ed..