[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:26

Recept voor Sox:

250 gram Kipfilet in stukjes knippen en marineren in ketjap manis . Bakje Champignons in stukjes snijden. Boter in de pan laten smelten en de champignons daar in laten 'slinken'. Onderwijl de kip lekker bakken. Als de champs geslonken zijn haal je even de pan van het vuur en meng je er een of meer eetlepels bloem doorheen om het te binden. Je maakt een zakje van Honig Franse Champigonsoep aan met een kommetje water Dat doe je bij de champignons en op een laag vuur even roeren. Vervolgens gaat er een liter pak melk bij. Dat breng je aan de kook. In de tussentijd kan je de gebakken kipfilet er in mikken. Uiteindelijk doe ik er altijd een borrelglaasje sherry door heen maar ook zonder sherry is het al erg lekker

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Het is iig snel klaar en erg smakelijk. Vooral met een stokje kruidenboter erbij!

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:41

cora neeeej toch.... valt er niet iets te regelen ofzo??

lutske is van maaike's vader dus die gaat niet 1 2 3 weg nee ze staat nu op ons oude plekje.
wat een rust nu bij die 2 jonge oude mannetjes... denk dat iedereen weer rustig kan ademhalen.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:46

Moeilijke beslissing denk ik Coydog. Maar je zal er je redenen wel voor hebben.

Ik ga je foto's nog bekijken IJ, wat ik al heb gezien zag er leuk uit.

Lange dag gehad Chubby, pfff, dat je energie over hebt om zo laat nog naar stal te gaan en te gaan spelen met je paard. Jonge meid hè

Wat een leuk idee Peetorlan van die peen. Het zal wel anders worden zonder die koeien, maar het scheelt de stalhouder zijn pa een hoop werk en hij hoeft dan ook niet meer zo vroeg zijn bed uit.

Dank voor het recept Jellie, wat apart, een soep van melk Zal hem tussen kerst en oudjaar maken. Hihi, kipfilet knippen. Ik snij alles behalve kruiden, die knip ik wel.

Pellie, fijn dat er wat meer rust is nu. En minder mest....

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:56

pel , gelukkig hoeft Lutske niet helemaal weg, om t zo maar effe te noemen. En de 2 kereltjes hebben weer de 'stamkroeg' voor zichzelf

Sox, soep is heerlijk romig en zacht van smaak. Niet weeeig ofzo. Net of het uit een restaurant komt. Ik hoop dat je het lekker vindt. Ik heb een schaar die ik speciaal alleen voor vlees gebruik, ideaal. Gaat veel sneller dan snijden

De hoeveelheden van water enz. moet je zelf een beetje op gevoel mikken maar je ziet t gauw genoeg als de soep te dik wordt ofzo dan een beetje water extra erbij...

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:59

Cora jee ben even sprakeloos.....

Anne, gaaf filmpje van Toetje!
Veel mensen al lekker vrij. Fijne dagen allemaal.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:09

Cora wat vervelend voor jullie . Ik hoop dat ze een goed tehuis kunnen vinden.

En voor de liefhebbers Pippa gaat mee op de rit dus dit is jullie kans om een ritje op haar te maken.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:29

Gaaf dat the Boss al bijna bij je komt, Jean, en goed dat de middag voor Kristel meeviel.

Coydog, wat gebeurt er op stal? Worden je paarden niet goed behandeld?

Morgen werken tot 14.00 uur, dan 2 volle weken vrij, verplicht, want het gebouw (Haagse Hogeschool) is dicht. Vervelend he
Na 14.00 uur naar een verjaardag in Veenendaal toe, als het goed is verzorgt T Mira en Koot, als het goed is, want ze heeft gisteren en vandaag af moeten zeggen
Moet ik ze toch zelf doen dan ga ik voor dat ik naar Veenendaal toe ga, en geef ze dan maar dubbel hooi, zodat ze steeds genoeg te doen hebben.

Mamauba, hopen dat de kleine meid haar koorts gauw zakt!

Lutske weg....

Leuk filmpje en heerlijke foto's van Shathu en Reilly, ik begrijp waarom je zo op Shathu viel......... Ben zo blij dat 2 paarden mijn max is!

Vandaag afscheid gehad van mijn mannelijke collega. Zo schattig om een Hindoestaans/Surinaamse grote vent van begin 40 te zien janken. Ik zal em missen, en velen met mij. Gelukkig blijft hij wel in 't zelfde gebouw werken, dan kan ik nog eens gaan klagen over "die vrouwelijke collega"
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 22-12-05 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:33

Ik ga lekker naar mijn bedje toe. Morgen moeten we eerst vroeg naar Gorinchem want Jan moet voor zijn lenzencontrole....

Trusten

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:34

Cora, wat erg, veel sterkte hoor

Jellie en Pellie, sorry voor de mixup

Indezz, ja erg spannend, ben ook zo benieuwd.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:44

Volgens mij heeft het in de verkoop zetten van de paarden door cora niet te maken met de kwaliteit van de verzorging bij ons op stal maar zijn het persoonlijke redenen.

*edit* typo

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:48

O, staan jullie op dezelfde stal? Cora zal absoluut een goede reden hebben.
Sterkte Cora!!

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:50

fjordkootje schreef:
O, staan jullie op dezelfde stal? Cora zal absoluut een goede reden hebben.
Sterkte Cora!!

ja en Annick, Pollo en nog meer ook

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:59

Pfffffff, ik wil ook Tinkermensen op stal......

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 05:38

Goedemorgen,

Ga vandaag de hechtingen eruit halen en daarna lekker met mijn dames winkelen in Arnhem

Is al wel een jaar of 6 geleden volgens mij dat ik daar geweest ben en Kristel en Kelly al helemaal niet.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 05:41

goedemorgen,

#Coydog: moeilijke beslissing zeg! sterkte

#Jean: succes

verder weer mooie fotos/filmpje voorbij zien komen....

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:01

Coydog, sterkte!!!

Jean, ik ben benieuwd naar The Boss hoor!!

Mamauba, leuk idee hoor!!! Ik zal zeker niet met Lisje kunnen komen (arm ding, die maand is ze uitgerekend.. ). Jammer...

Nog 1 dagje werken. Ik hoop dat we eerder weg mogen...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:10

Jeetje Cora.... Ik schrik er een beetje van.... Sterkte met deze beslissing, die zal je veel slapeloze nachten hebben bezorgd!

Pellie, soms zijn verstand en gevoel niet gelijk... Jij ook sterkte!

Jean, lekker dagje shoppen in Arnhem. Gezellig hoor! Succes met de hechtingen...

Jellie al lekker vakantie. Ik hoef alleen maar tot half 2 ongeveer vandaag. *zucht*

Sox, jeps. Ik ben nog een broekie . Lag er ook pas veel te laat in weer. Ik kan er 's avonds niet in en 's morgens niet uit...

Chub had gisteren wel een speelbui. Och jee, als ze zo toch eens zou lopen op een keuring *kwijl* Na het rennen in de bak nog lekker even gemasseerd op stal.

Nu ga ik even wat wijzigingen doorgeven aan De Telefoongids. En daarna, is m'n werk al bijna af

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:22

MOGGUH

meld me ff

Fijne dag allen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:32

Goeiemorgen! Ben weer bijgelezen!

Sorry, heb geen tijd om te reageren
Wil alleen Cora heel veel sterkte wensen met haar beslissing..

Iedereen een fijne dag toegewenst..
Ik moet helaas van 9 tot 9 werken vandaag

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:14

Morguh laat in bed gekomen

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:19

Tot nu toe maar 1 slapeloze nacht, gisteren kreeg ik van Marco te horen waarom we er in godsnaam 3 moesten hebben.
Hij had geen zin gehad om uit te mesten dus de paarden staan nu flink in de stront.
Zelf was ik weer eens verkouden en ging 's avonds niet naar stal in de veronderstelling dat de paarden goed verzorgd werden door hem.
Was het ineens helemaal beu, die beesten verdienen beter, maar aan de andere kant verdien ik ook beter.
Zoals het nu gaat moet ik er voortaan maar weer van uit gaan dat ik er toch alleen voor sta en het alleen zal moeten doen.
Vanmiddag ben ik gelukkig vrij en ga ik zelf maar naar stal om de boel te verzorgen, als hij niet ineens het toch wel gedaan heeft.
En dat bedoelde ik dus met wat er op stal gebeurd, niet dat de verzorging van stal uit niet goed is.
Zit nu nog op m'n werk en doe maar net alsof er niks aan de hand is maar ben toch meer bezig met "waar kies ik voor" voor m'n paarden of voor m'n relatie, ik heb niet meer het gevoel dat dat prima samen kan gaan.

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:29

Vind 'ie het alleen leuk als het hem uitkomt? En moet je voor hem klappen als 'ie een keer een hoop stront opruimt?
Misschien kun je de knop omzetten naar: het zijn mijn paarden, mijn pakkie-an en ik heb ze naast m'n relatie?

Mijn paarden zijn ook mijn paarden, hij vind ze (geloof ik) vooral tijdrovend en geldverslindend maar het wordt me zeker wel gegund, dat scheelt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:33

jezus nee idd.... ik had her en der al eens iets van je gelezen dat je relatie al niet super was... nu dit nog een keer. hij staat er duidelijk niet achter nee. rot als je gedwongen wordt tot keuzes waar je niet achter staat maar hij is hier niet altijd afgeschilderd tot de meest geliefde persoon in je leven.... ik ben blij dat ik niet in je schoenen staat want wat je ook kiest, het doet pijn. maar bij je partner blijven blijft pijn doen volgens mij.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:40

Esther, hij heeft altijd geroepen dat hij het leuk vind, zeker met Mo voor de kar.
Dan nemen we er een veulen bij om met de tijd samen te kunnen gaan rijden en ineens is het weer over.
Daar kan ik dus niet bij.
Overigens hoef ik financieel nooit afscheid te nemen van m'n paarden zolang ik m'n werk heb.
Wat jij nu zegt zit ik dus idd aan te denken, mijn paarden, mijn zorg, en hij hoeft er zich niet meer mee bezig te houden.
Wat ik dan verder met de relatie doe zie ik wel.
Overigens leest hij hier ook wel eens mee................

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:41

Cora, sterkte met alles te overdenken en welke keuzes en/of beslissingen je gaat maken. Doe dat waar zowel je hart als hoofd zich goed bij voelen…

Voor de rest, ik lees wel een beetje bij, maar heb weinig te melden eigenlijk Indien relevant / nodig sterkte of succes of gefeliciteerd

Mijn lange weekend komt er bijna aan Vanmiddag vrij en de maandag ook, heerlijk! Ga straks tanken, nog even naar de GB om wat boodschappen voor Kerst enzo, dan naar huis, eten, stal mesten en ik hoop nog wat te kunnen rijden, maar is weersafhankelijk, en wil eigenlijk ook nog bij een ruitershop gaan kijken die ik net ontdekt heb in Knokke Maar moet nog zien wanneer ik dat ga inpassen.