[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baileys

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:49

Jean schreef:
Een vriendinnetje uit de klas waar ie andere meisjes zaten belde en daar vind iedereen dat Kristel te histerisch reageerde, zo zie je hoe snal men een mening klaar heeft

Jean, dat vindt echt niet iedereen, hoor!! Dat vinden misschien 2 popi onruststokers en de rest van de meute hobbelt daar achteraan, bang als ze zijn zelf het mikpunt te worden. Zelden zulke meelopers gezien als de jeugd van tegenwoordig *sprak de ouwe doos* .

TM, op de begrafenis van mijn broer hagelde het zo hard dat we aan het graf de dominee bijna niet konden verstaan. Eenmaal thuis brak de zon door. Was heel raar, dat gaf mij een soort........rust, is denk ik het goeie woord.
Deze tijd van het jaar, de alom bejubelde 'feest'dagen, zal voor je vrienden (en voor jou) nooit meer 'leuk' zijn. Ze zeggen dat het slijt maar het is meer dat je went aan de pijn. Wennen aan het verlies van je kind lijkt me onmogelijk. Ik wens je veel sterkte, voor nu maar ook in het komende jaar en alle jaren die nog volgen. Ook dan zullen je vrienden hun verhaal nog kwijt willen en hopen bij jou een luisterend oor te vinden.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:32

Spetter schreef:
O lekker Tarmine!!! Lekker al die vrije dagen zeg! Ik heb ook niet zo veel diensten gelukkig. Vanmiddag werken, 2e kerstdag en dan nog ergens tussen kerst en oud en nieuw!
Mijn buurvrouw mag vandaag weer naar huis!!!! Ze heeft net zo lag lopen vragen tot het mocht

En na deze vrije dagen heb ik nog 10 dagen over
Dus die neem ik maar mee naar 2006

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:42

Ben ik ook weer ff... Drukdruk die laatste 2 daagjes Na morgen hoef ik pas op 4 januari weer 'aan te treden'

Welcome back, Graaskorf en Tarmine Fijn dat alles nog steeds redelijk oke gaat!

Sorry, verder even weinig tijd...

Tricky1

nog maar een uurtje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:14

Nog maar een uurtje en dan ben ik lekker vrij tot 2 januari! Ik weet niet of ik kans heb en tijd vind om veel te Bokten, maar ik wens iedereen een lekkere ontspannen tijd de komende week.

Ik ga vanavond in de nieuwe bios van ons dorp naar Harry Potter, de nieuwste film. Joepie! Hier heb ik lang op gewacht: een dorp met een bioscoop. Het enige dat nu nog mist is een NS station, maar of dat ooit gaat gebeuren.... Ach, een mens kan niet alles hebben!

De agenda voor de vrije week loopt trouwens al aardig vol. Maar ja, uitslapen kan ik in ieder geval wel elke dag! Heeeeeeerlijk, vanavond de wekker gewoon af zetten....

Verder niet zoveel te melden behalve dat ik vandaag (sorry baas) weinig heb uitgevoerd op het vlak van werken. Veel ge-miet zoals wij vergaderen noemen en daar word je niet wakker van. Althans ikke niet. Dus ben nu alles voor backup op de laptop aan het zetten, die gaat mooi mee naar huis, you never can tell!

Nou niks meer beppen dus nogmaals: de beste wensen voor iedereen en vooral veel geluk en gezondheid. Als je af en toe ons Tinkerpraatpodium ziet zou je bijna zeggen dat het noodlot velen van ons wel regelmatig treft. Ik hou TOCH de moed erin en blijf positief denken. En blijf de dag plukken, zelfs als denk je soms dattie nergens meer groeit... Guttegut, blondje doet spitsvondig...

Enfin, toedeloeh!
Nicky

flettie

Re: nog maar een uurtje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:57

Tricky1 schreef:
De agenda voor de vrije week loopt trouwens al aardig vol.

Ik weet van niks.....

Daag, dames! Ik spring zo in mijn Totootje en ga naar Enschede sjezen. Vanavond daar naar de schouwburg. Lachen, gieren en brullen met Brigitte Kaandorp
Tot morgen (riep de arme ziel die morgen nog wel moet werken...)

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:24

Hallo allemaal!!!

Ik heb wel bijgelezen, maar ben het meeste weer vergeten volgens mij...

Jellie, ik ga in het nieuwe jaar pas weer mennen met Lisje. Ik durf nog niet alleen en degene die mij helpt is erg druk en kan alleen op zondagen, tja dan zit je nu niet in de goede tijd met al die feestdagen die op zondag vallen...

Peetorlan, ook ik ben van mening dat er tijd voor nodig is om te verwerken, maar uit ervaring weet ik dat verwerken niet altijd makkelijk is en dat de tijd daarvoor vanzelf aanbreekt. Je moet er klaar voor zijn om het aan te pakken...

Jean, wat naar van die kids. Ze zullen zeker niet allemaal hetzelfde denken hoor, er word idd heel erg veel meegelopen tegenwoordig. Moet je maar eens zien hoe ze zich gedragen in een groep en alleen... Maar Baileys, of dat nu erger is dan vroeger? Ik ben natuurlijk ook nog geen "oudere" maar mijn middelbare schooltijd is al wel enige jaren geleden. Ik weet nog wel dat ik me ook zekerder voelde in een groep. Voor mijn gevoel was het veiliger om net als de rest niet op te letten bij een bepaalde leraar, of net als de rest te spijbelen dan braaf mijn werkje te doen, ook al had ik dat op sommige momenten echt wel liever willen doen... Pas later veranderde ik en kreeg ik zelf een grotere bek, waarbij ik in ieder geval wel ZELF achter mijn mening kon staan. Maar dat moet je ook leren...

Vandaag weer gewerkt, gistermiddag al, ging best. Daarna naar Silas, daar werd ik weer minder lekker, maar na een goede nachtrust was ik weer ok en heb ik weer lekker gewerkt vandaag. Strakkies nog even een lesje geven.... Gelukkig kon Silas vandaag weer eens gewoon voeren. Hoef ik me daar lekker een dagje (middagje) niet druk om te maken...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:29

Jean, geef Kristel een dikke knuffel van me!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:41

Zo rustig hier.

Allereerst wil ik iedereen alvast fijne feestdagen toe wensen en een mooi 2006.

Tm sterkte. Het zit even niet mee. Ik hoop dat die vrienden het snel een plaats kunnen geven en dat het met je vader allemaal maar goed mag komen

Jean wat erg voor je dochter. Ik was vroeger geen pester en ook werd ik niet gepest. Wel soms geplaagd maar dat deed ik ook best eens en dat vind ik ook wel kunnen want je moet toch voor bereid rijd op het harde leven als volwassene.

Hier gaat alles zijn gangetje. Alleen is Myrthe ziek. Ze heeft soms meer dan 41 graden en is heel sloom. Vanmorgen is de HA geweest want ze dachten aan hersenvliesonsteking maar gelukkig "valt het maar mee" en heeft ze alleen "maar" een virus en bacterie.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:55

haaai,

moet nog 3 pagina's bijlezen. Doe ik zo.
Vandaag dagje stal gehad. Cindy en Mirna kwamen ook nog, allemaal piesvlekken uit de stal gehaald....alles weer lekker schoon! Wel lang bezig geweest bij de stal, daarna naar de huisarts (ivm hart op loop na nieuw bloeddruk pilletje)....moest nog half pilletje bij dacht íe...we zullen weer zien!
Daarna nieuwe schoenen gekocht en eten gehaald. Nu koken en snel eten. Omkleden en vanavond een feest van de menvereniging in Schildwolde.

Heb vanmiddag wel vreselijk gelachen om Henriette en Shathu. We liepen met de kruiwagen door de bak, mest eruithalen. Stonden Shathu en Reill er steeds met neus en bek bovenop. Op een gegeven moment draait Henriette zich om naar Shathu en "BOEEE"... Waarop 'ie met grote bokkesprongen weghupte. Henriette slap van de lag en nog een keer naar 'm toe en weer "Boe Shathu"...hop hop hop...en toen ik filmen. LET NIET op mijn gehijg, het lijkt wel of ik net wilde sex heb gehad, hahahahaahah. Liep alleen maar met de kruiwagen rond door de blubsie en probeerde m'n lachen in te houden om dat maar niet op het filmpje te hebben....resultaat, filmpje met hijgend hert op de achtergrond
Let vooral op de laastste actie van Shathu, hij viel van schrik gewoon zowat om, zie z'n benen! hahahaha Oooow zieliiiig hahahahaha. We zijn daarna maar gestopt.

2005_1223diversendec20050060.wmv

Durfde Toetje niet meer bij Henriette te komen, maar na 5 minuten kwam 'ie toch maar achter d'r aan...en zieeeelig dat 'ie was, ging stijf tegen Henriette aan staan
Afbeelding

en zie 'm daarna verwaand kijken "zooo wij zijn weer vriendjes hoor"
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WHBWAAHL

Daarna uiteraard Reilly ook nog even een dikke knuff geven, want dat is natuurlijk wel Henrie d'r "grote" vriend...treft dat even...Reilly wil aaaltijd wel even knuffelen
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6D3WL3UV
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LDL4LJCD

Wat een laifies he...

zo, nu snel nog even kippie eten en dan omkleden. Kwart over 7 ofzo komen ze ons halen voor het feestje!

Veel plezier iedereen vanavond!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:58

Veel plezier Flettie, hopelijk is het een goeie show!

Jean, je zit tenminste niet alleen met kerst want hebt je dochters om je heer, en je zoon woont toch ook bij jou of je erf?
Jammer dat Terry niet kon overkomen.

Ik wil dat recept wel Jellie van die champ-soep. Ik heb nu verse groentesoep op staan, lekker baguetje met kruidenboter bakken en verse champjes erin.

Ik vind koken wel leuk, toen ik nog samenwoonde maakte ik veel meer nieuwe gerechten, vriend sneed altijd de groentes en verleende hand en spandiensten.
Voor 1e kerstdag heb ik net een kalkoendij gekocht, ga ik eten met spruitjes en stoofpeertjes en van die lekkere voorgekookte aardappeltjes van de AH (denk ik).

Ben beetje sjaggie want mijn ene bijrijdster stopt ermee. Ze heeft nu een Z-dressuurpaard als bijrijdpaard en daar betaalt ze ook lessen voor. Daarbij gaat ze in januari naast haar 40-urige baan in de avonduren een hbo cursus doen.

Toen ze met Sox begon vroeg ik nog of het wel voor langere tijd zou zijn want ik wil niet te vaak switchen; nee hoor, het was voor langer bla bla. Nou, ze heeft het amper 2 maanden gered. Ik heb ook gevraagd of ze op tijd wilde opzeggen, nou da's dus 1 week voordat ze stopt.

Sox zag ik nu ook stampen op stal, dus 't gaat lekker.

Ik lees straks wel bij, ga me nu eerst om de soep bekommeren en de hondjes moeten ook nog eten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:19

Zoooooo... Was hier om 07.45 uur... Weliswaar tussendoor nog gependeld tussen 2 kantoren wat dan anderhalf uur reistijd kost, maar stiekum is dat toch ook werk. Dus reken maar uit.

Gelukkig ben ik nu heel aardig bij en kan ik morgen relaxed 2005 afsluiten hier op het werk. Om 13.30 uur kerstlunch en daarna borrelen.

Heerlijk zo'n opgeruimd bureau en ook m'n inbox is niet erg vol meer.

Ga nu lekker naar huis, macaroni eten en even met mijn bolletje knuffelen en lekker spelen in de bak. Hopen dat er niemand na 21.00 nog wilt rijden, want dan moet ik weer wachten (rijden gaat voor losgooien).

Anyway: IJ, leuke pics! Lekkere beebies zijn het nog, maar tegelijk wel een beetje stoer doen Sox, balen van die bijrijdster, je had het natuurlijk al een beetje zien aankomen, maar toch. WenK, brrrr... Lesgeven vanavond. Lekker op tijd je bedje in, dan ben je met kerst en oud & nieuw wat meer opgeknapt. Mamauba, wens je kleine meid maar beterschap van mij, zo sneu als ze zo klein zijn en zo ziek

Dat was mijn bijdrage voor vandaag *zwaaizwaai*

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:29

TM

Pellie veel plezier met je trailer.

Jean ondanks dat terry er niet is fijne dagen met je meiden.

Nou ik heb ook het idee dat sox wel lekker kookt

Net lekker met whis gereden in de bak.
Ik vind zelf dat ze met sprongen vooruit gaat.
Lekker haar sokken gedaan.
Ze heeft achter twee plekjes mok erbij gekregen.
Maar ja we doen ons best om het weg te krijgen.

Morgen gaan de meeste koeien op stal weg
De stalhouder z'n pa gaat na 50jaar stoppen.
Dus ik het al een paar dagen een andere sfeer op stal.
omdat iedereen meeleeft met die man.
Maar hij word 68 en het is genoeg geweest.
Z'n zoon wil verder in de paarden en niet met koeienmelken.
Wat hij goed kan begrijpen.
Dus morgen ochtend om 6 uur worden ze voor het laast gemolken.
als ik dan op stal kom dan zal het wel rustig zijn.
Er blijven er een stuk of tien nog.
Maar die blijven omdat ze een kalf krijgen en om in de toekomst nog te gaan kalveren.

Morgen heb ik het druk laaste dag werken.
Boodschappen doen.
Peen halen voor op stal.
Die gaat ik voor kerst aan de paarden geven.
Allemaal krijgen ze een zakpeen voor de deur met een kerstkaart leek me een leuk idee.
Whahahahah net of de kerstman is geweest.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:27

Ook hier even omdat er veel vraag naar is:

Voor alle koudbloedpaardjes in het land of er buiten is er op 9 april een heerlijke "koudbloedrit" voor rassen zoals: Tinkers, Shires, Fjorden, Haflingers, Friezen enz in Hardenberg.
Lekker uit rijden met onze koele kikkers (ook de hete kikkers mogen mee hoor).

Aankomst vanaf 10.00 uur met wat lekkers. Om 11.00 uur gaan we naar het bos om daar ongeveer 2,5 uur te rijden. Daarna natuurlijk ervaringen uit wisselen over onze heerlijke paarden met wat te eten en drinken.

Er zijn maar een paar huur paarden beschikbaar dus tijdig reserveren.

Rijniveau is gevorderd omdat de paarden toch anders kunnen reageren dan normaal in een grote groep en veiligheid gaat boven alles.

Kosten:
Eigen paard: 10 euro.
Huur paard 30 euro.

Inschrijven kan via de mail en tot 1 april. Graag erbij vermelden hoeveel personen en hoeveel eigen paarden en evt. huur paarden. De leeftijd en de namen van alle deelnemers en de paarden en het ras. Ook graag een telefoonnummer van een contact persoon.
Dan krijgt u van ons een bevestiging met daarin onze algemene voorwaarden en de betalings voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Dineke Schuurmans:
Email: larixweg@hetnet.nl
Telefoon: 06-14796789

Graag tot ziens op eens van onze ritten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:45

klinkt leuk! zit er ook een maximum aan het aantal?

moest idd lachen om het hupje van shatsu, zag er gek uit hoor! lieve foto's!!

lutske is weg... sta ik ook nog te janken zeg... emo-muts

Jean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:02

fjordkootje schreef:
@ Jean: is the Boss al bij je gearriveerd? Zou toch afgelopen dinsdag komen?

Hij is idd in Nederland, wordt morgen of overmorgen hierheen gebracht, volgens transporteur een plaatje

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal, ja weet ook wel dat het goed komt, is meer wat pellie zegt kerst is zo anders en het is niet eens dat Terry er niet is, maar alles bij elkaar.

Maar voel me nu al beter dan vanmorgen hoor.

Baileys ja dat idee had Kristel ook dat het overdreven was, het ging wel goed mar ze was blij dat ze thuis was.

Rhino hier aardig in de buurt, jakkes

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:03

Pellie schreef:
klinkt leuk! zit er ook een maximum aan het aantal?

Dat weet ik nog. Erg he? Ik kijk even hoe hard het gaat lopen. De lokatie laat wel veel combi's toe. We zitten heel dichtbij het bos dus maar een heel klein stukje langs een rustige weg.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:09

jean, lief dat je aan me denkt maar dat zei ik niet vast iemand met een Jellie ofzo...

mamauba, dat weet je nog, erg hè? huuuuuuh???

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:42

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:45

Gaat niet zo hard met TP momenteel..... Kan ik in ieder geval lekker rustig bij lezen.... Heb hele leuke foto's gezien van stoere paardjes.... Wat een schatjes....

Jean : spannend zeg dat the Boss als zo snel komt. Ik verheug me erop om hem op de hengstenkeuring in het echte te bewonderen....

Fijne avond allemaal!

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:59

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:03

ach om zoveel, maar dat kan de rest op stal beter uitleggen denk ik.
die zien wat er iedere dag gebeurd, of juist niet, als ik ziek ben.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:07

coydog schreef:
Voor degene die misschien interesse hebben:

Tinkermerrie en veulen

Ai Coydog

Sterkte Pel met het vertrek van Lutske. Houdt ze Lutske wel?

Pellie schreef:
jean, lief dat je aan me denkt maar dat zei ik niet vast iemand met een
J
ellie ofzo...

snif... ik word ook altijd verward

Tarmine, lekker komen buurten hoor! Je hoeft ook niet alles te lezen Alvast veel plezier in Disneyland!

Cindy, fijn dat je buuf naar huus mocht

Mamauba, beterschap voor Myrthe

Sox, ik zal t recept doorgeven. Moet t nog wel typen hoor. Je kerstmenu klinkt lekker! Op de spruiten na dan Balen van die bijrijdster

IJ, ga jou post zo nog eens bestuderen…

Peeto, jammer van de koeien

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:10

Coydog?
Wat is er aan de hand? Ik krijg nu ter plekke een ingeving maar hoop dat die niet waar is want ..

Ben terug van 2 dagen Garderen, ben moe en ga strakkies lekker mijn bedje in.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:14

Haha IJ wat een leuk filmpje. Foto's mogen er ook wezen!

Ik mocht vanmiddag lekker om een uur of 2 naar huis dus voor ons is t kerstvakantie Ik heb gelijk op mijn gemakje boodschappen gedaan. Toen ik thuis kwam zag ik de achterbuuf dus die ook verteld dat we gaan verhuizen. Ze vond het jammer en hoopte dat ik nog eens op de koffie kom (oud vrouwtje)
Daarna lekker met Lem door de rietgorsen langs de rivier gestruind. Geeft altijd een heerlijke rust.
Nog even de vaat gedaan van een paar dagen

Werd ook nog druk gebeld. Vriendin over Jan's verjaarskado. En ook nog de makelaar. Morgen gaan we tekenen voor t huisje Jammer genoeg kunnen de verkopers niet, zij tekenen dinsdag maar ja dan is Jan jarig.....

Ook nog lekker gelest. Jan op Flan en ik op t oudere paard van instructrice. Veel schoudervoor oefeningen gedaan. Was leuk.
Duurde alleen lang voor Flan opgedroogd was. We aten pas rond 21.00

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 22:23

he potverdikkie coydog das balen! Veel sterkte!