[TI] [HK]Waar het hart van vol is loopt de mond van over deel 11.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:50

Kan de filmpjes niet bekijken :\

Zei ik twee weken terug nog dat onze staleigenaresse nooit foto's maakt. Dat doet ze dus wel :D Kijk maar

Stoere Tom!
Afbeelding

Vriendjes in de sneeuw
Afbeelding

Stoere Steef!
Afbeelding

snowdon

Re: [HK]Waar het hart van vol is loopt de mond van over deel 11.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:52

Wat leuk!!!

Chanel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:26

Goede avond :D

Arme Bravour :(:) vervelend dat het niet samen ging met Bonny en Grainey

Nathalie, Balou kuil gegraven en lekker daarin aan het slapen :z gek paard :P

Anita,heel veel sterkte met je rug :(:) hopen dat het snel over is

Petra, heel veel sterkte meis :(:)
Hopen dat ze maandag meer kunnen vinden,waardoor het is gekomen

Gelukkig is Spoek weer helemaal de oude, zo sneu als ze bang zijn :(:)

Lekkermet Tobias wezen wandelen :z en Tobias weer een bal rijker :D
Super dat je bent geslaagd voor zweetdekens :D

Puck, nog even terug naar bed gegaan, 5 uurtjes slapen is idd te weinig :P

Dagmar, leuk oud en nieuw gehad, nu eerst alles schoonmaken :P

Maartje, weer vroeg aan het werk geweest, allemaal nog dronken mensen op straat gezien :=
Oeeee lekker pannenkoeken :9

De dekens zijn leuk Leon :D
Himesh vind er geen bal aan zie je helemaal aan z'n uitdrukking :=
Ga zo de filmpjes bekijken :D

Leuke foto's Grit :z
Heerlijk stel paarden heb je :+:

Over ADHD/ADD enz vind ik erg lastig om over te praten.
Ik ben wel van mening dat ze niet dom genoemd mogen worden OID.
Niemand is dom.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:28

Janet das lekker zeg 75 euro winnen , en schoonzus gewoon maar laten kletsen meid

Maartje jammer dat zijn ouders zo zijn van Pim, maar heeft gelukkig jou en je familie

Hoi Sasje hihi

Lies toch blijf en is het vaak niet makelijk hoor zulke kids.(vind ik)
En heb je de champange samen op gekregen??

Leon hihihi wat een gave dekens man, en waar haal je die ineens op nieuwjaarsdag vandaan?
Ook heerlijke foto's van je beesjes

Grit heerlijk sneeuw foto's meid
En ook jij een hele dikke knuffel voor deze zware tijden xx

Hoi ladylover

En toen wist ik het even niet meer hihi

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:28

goedenavond,

ik heb 55 euro gewonnen:D
dus 10 euro winst :D
waar ik morgen meteen een straatje van ge kopen(met 5 euro extra)

ik wil ook nog even inhaken op jullie AD(H)D gesprek.
Ik ben vanmezelf ook altijd erg druk, last van concentratie verlies enz.
ook heb ik moeite met spelling, en hoofdrekenen.
Toen ik in groep 7 zat, kwam er voor het eerst een leraar die nodig vond dat ik getest moest worden op ADHD, toen mijn ouders dit niet nodig vonden(thuis was ik wel redelijk rustig) werd hij kwaad en krijg bij wijze van spreke een hekel aan me... ik kon niets meer in zijn ogen goed doen.

Als ik heel eerlijk ben, is mijn basisschooltijd heel erg klotuh geweest.
ik had een hekel aan de plotselingen taal en reken toetsen, die elke morgen na het voorlezen werden gegeven. niet zozeer vanwege de toetsen, maar vooral omdat je aan het eind al je fouten voor de klas moest opzeggen |( ik ben ook erg gepest daarmee.
niemand heeft ooit op die school aan dyslexie of dyscalculie gedacht.

toen ik naar de middelbareschool ging,
kregen we een taal en rekentoets en aan de hand hiervan werd ik op geroepen voor een test met dyslexie en dyscalculie.
niemand heeft me echter ooit verteld waarvoor dit was(een fout van mijn leraren en mijn ouders, daar ben ik heel eerlijk in) ik had een hekel aan taal en rekenen gekregen door de basisschool, en verzette me ook hevig tijdens de testen.
ik was in de tijd erg onhandelbaar.
uit eindelijk is besloten dat omdat ik n iet mee wilde werken de testen werden gestaakt...
alweer niemand die er aan dacht mij te melde dat deze testen me uiteindelijk zouden helpen!!!!

door de vele problemen die deze beide vakken met zich mee brachten,
werd ik al heel snel het pispaaltje van de groep(gedeeltelijk had dat ook met mijn karakter te maken)
ik kreeg problemen met de klas, met mijn ouders en broertje en uiteindelijk ook met mijzelf!

door deze problemen kwam ik bij spatie terecht...
hier wilde ze me dus ook metteen weer in een hokje plaatsen.
ik werd op adhd gestest en toen dat het niet bleek, ook op vele andere dingen(bij gebrek aan een betere naam) waar ik de namen niet eens meer van weet.
uiteindelijk ben ik weg gestuurd met de mededeling dat het allemaal aan mijn eigen karakter lag, en dat als ik miijzelf neit snel zou veranderen, ik uiteindelijk alleen in mijn eigen wereldje zou blijven...
niet bepaald leuke woorden om te horen als kind van 14!!!!

ik was blij toen ik uiteindelijk ook van deze school weg kon, en ik naar een school kon die echt bij me paste.
nu ik echt met iets bezig ben wat ik leuk vind en waar ik goed in ben en wat ik graag doe,
kom ik pas tot rust.

mischien komt het over als geklaag en gezeur,
maar ik wil hier alleen maar mee zeggen, dat als leraren op de basischool al iets van dyslexie en dyscalculie hadden geweten, er meteen goed met mij was gecomuniceerd en er niet meteen in hokjes werd geplaatst, er mij waarschijnlijk wel heel wat problemen bespaart waren geweest!

nou ik ga eten...
spreek jullie later!!!!

Chanel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:30

Hihi Gekke Chayenne met dat flemen :P

Owja hier ook 5 euro :=

Zag ook in een topic in LZP hadden ze een topic over de ouderjaarsloterij gemaakt.
Had iemand 10.000 gewonnen :oo

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:31

Wat jij schrijft heb ik ook last van MDH, dus ik heb ook altijd gezegt dat ze het van mij hebben geerft dat ADHD

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:38

MDH, klinkt weer erg typisch, precies zoals ik het bedoelde..... men weet gewoon echt niet hoe of wat. Laat staan wat voor impact dingen hebben uiteindelijk.

Whis_Serada schreef:
Leon hihihi wat een gave dekens man, en waar haal je die ineens op nieuwjaarsdag vandaan?
Ook heerlijke foto's van je beesjes

Gisteren al gekocht, maar gisteren was ik hier niet echt, drukdrukdruk ;)

's ochtends eerst naar de stad voor de kapper en moest broeken en schoenen en een kadootje hebben.... en al naar de paarden geweest om wat schade in te halen qua mesten vanwege de sneeuw/vorst, toen op zoek geweest naar fouragehandel voor brok en hooi nabij Molenschot.... niet gevonden.... thuis wat gegeten en op naar Breda. Naar Superhorse, een fijne winkel alleen geen handige bereikbare locatie. Maargoed, weer voorzien van brok iig. En daar meteen dekens gekocht ;) Toen verder naar Etten-Leur om de hond en kat van m'n ma op te halen, die waren nl bij familie en zouden van daarui naar ons thuis rijden om bij ons oud en nieuw te vieren. Dus heb ik die twee opgehaald om in de gaten te houden.

Was wel gezellig gisteren, maar wel erg vermoeiend. Eind vd middag waren Arjans ouders er al, na het eten kwamen mijn ma en aanhang en mn broer met zn vrouw. Liepen 3 honden en 3 katten in huis :P De honden hadden afleiding aan elkaar, die waren om 12u pas in trauma.... De hond van mn ma overigens niet, die hoort niets meer :+

Bij m'n ouders thuis bleek overigens in de voordeur het raam te zijn gesprongen, dus maargoed ook dat hond en kat bij mij waren.... wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als die naar buiten waren gegaan daar afgelopen nacht.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:42

Maar wel fijn dat je lekker een huisje vol mensen om je heen had Leon.
Bah wat eng zeg met kapot raampje.

En zeker weten gave dekens hihi

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:44

Daar moet je niet aan denken dat ze met dat vuurwerk op straat terecht zouden komen, Leon.

Ik denk dat ik het gaas maar weer los haal, ik krijg het niet mooi strak met alle risico's van dien.
Iemand nog gaas nodig?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:45

:wave: Welkom in het nieuwe jaar allemaal :D Dat het voor Iedereen een Mooi jaar mag worden 8-)

:oo Petra schrikken Ruud naar ziekenhuis :(:) en nu dag onderzoeken...

en Tja wat is nu Normaal :+
Ik ben blij dat niemand hetzelfde is en ieder een eigen mening heeft :) anders was het ook zo saai :=

idd mooi verwoord Leon :)

Vind het verder ontzettend jammer dat je blijkbaar een rugzakje/ stempel moet hebben om begrepen te worden :\ :(:) idd wat Lies zegt...
Maar aan de andere kant wel fijn dat er voor veel dingen hulp geboden kan worden :) al denk ik dan ook vaak weer moet dat ZO :roll:

en soms zou je idd willen dat dingen anders waren gelopen, maar je bent nu zoals je bent juist ook door je verleden! :j

Vroeger in de klas weet ik nog wel dat we "gewoon" allemaal anders waren: de ene was gewoon druk, de andere kon moeilijk concentreren enz enz maar daar hoefde geen stempel op :n iemand was gewoon zo :D en iedereen "begreep" dat! Op 1 of andere manier was het toen geen probleem en nu zouden velen waarschijnlijk ook 1 of andere stempel hebben gekregen :? waaronder ook Ik waarschijnlijk ;)

en volgens mij hadden mijn ouders het "geluk" dat we goed mee konden komen op school en mijn moeder slechthorend en duits was en consultatiebureau wat is dat := want wij waren ook zo lomp en mijn zus en ik zaten dus ook constant onder de blauwe plekken e.d. en bovendien waren Pa en Ma vaak niet even aardig tegen elkaar :\ :(:) (dat hoorden buren ook vast wel) dus in deze tijd zouden ze vast "aangeklaagd/ onder toezicht gesteld " zijn :o

Verschillenden een kleine prijs gewonnen kun je weer nieuw lot kopen :+

Snowville onder dekens :D en leuke filmpjes =:)

Hier vandaag lekker naar bos geweest :z sommige stukjes wel alweer hard :\ maar het grootste deel nog heerlijk kunnen rijden ff weer wat energie kwijt :):) =:)
Ook nog olie- en appelbollen gehad op stal :9 :Y) die had ik gemist gister :=

en verder... pff ben lam :O :o

Chanel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:47

Oh bah Leon gelukkig waren ze bij jou.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:47

Petra, pffft, wat een zorgen om je Ruud! Sterkte hoor!

Mooie dekens voor je knollies Leon, Fries hier heeft dezelfde :D en wat is Himesh ineens een schattig puppie met die vlechtjes... hihi!

Denise, brrrr.... aan het gaas begonnen met dit weer, dapper hoor! :D

Leuke Grit, die foto's! Tom is stoer!

En oei, leerkrachten komen er niet echt best vanaf in dit topic... :o

En ik... ben lekker bij Banbay geweest. En die doet het GOED!!! Wauw, had van m'n slappe lummeltje nooit verwacht dat hij nu al zo lekker zou lopen. Nog bitloos ook. Heb hele vage foto's maar zal ze straks plaatsen, hebben jullie een idee.

Kascha is nog een rondje voor de wagen geweest, men, wat was ze druk!!! Vooral in het begin, best pittig hoor. We hebben nog een poging gedaan rasp weg te halen, ze was weer woest. Mees ook, dus kregen wij ook bijna ruzie. Maar goed, later nog sokken met sebacil gedaan, toen was ze weer braaf...
En nu... patat... Mees komt net binnen, heeft het gehaald. :9

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:54

Hihi die Banbay een slappe lummeltje hihi
Kascha lekker hot en nu lekker eten meid

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:55

Idd grid, tijden zijn wat dat betreft echt veranderd.... men pakt alles vast met handschoentjes tegenwoordig.

Leuk Marleen, bij Banbay geweest!
Jullie slap lummeltje is nog lang niet uitgegroeid :P

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:00

MDH :(:)

Leon raam gesprongen gelukkig geen dieren alleen thuis :oo en druk maar gezellig geweest :)
wei ook weer strontvrij *D (kan ik hier niet zeggen :o polen nog niet geweest en is eigenlijk écht té erg maarja is voor ons nu ook geen beginnen (meer) aan :n en ze hoeven er niet persé in te staan wei is groot genoeg O:) maarja staan er dus wel steeds in met eten... hopelijk binnenkort gewoon snel de polen!)

Marleen :(:) onze leerkrachten dus wel :) als ik zo lees mag ik echt niet klagen :o kan niet anders zeggen dat ze op basisschool met iedereen rekening hielden en het een zeer fijne school was voor iedereen volgens mij :j
Oké ook op onze school werd er soms wel "gepest" ik ook met mijn duitse ma, dikke kop en oude pa maar niet echt dramatisch naar ik weet en er werd ook op gehamerd dat ieder zichzelf mocht zijn en daar niks "vreemds" aan was en pestkoppen werden op matje geroepen enz enz...

Banbay goed zijn best en al erg goed aan het lopen 8-)
Kasha druk voor wagen en boos ivm mokbehandelen :(:) maar uiteindelijk weer braaf :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:04

Wei nog niet mestvrij hoor :o Maar willen hm uiterlijk zondag wel op orde hebben :j

Leerkrachten, tsja de één is de ander niet he!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:04

Haha leon ja da's een goede omschrijving nu alles met handschoentjes :=

Ik ben echt niet iemand van "vroeger was alles beter" en zie veranderingen ook vaak als vooruitgang :)maar soms kunnen ze tegenwoordig idd wel beetje "doorslaan"...

Ah vast al VEEL schoner dan bij ons nu :+ maar ik ga er echt niet aan beginnen :o (heb "gezworen" dat nooit meer te doen... ivm eerdere staltrubbels e.d....)
Dus je bent vast gewaarschuwd voor morgen ;) :o

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:07

Gelukkig nieuwjaar en iedereen de beste wensen voor 2010!!! :D

Hier was het gister rustig, waren bij vrienden van Marcel, beetje op de bank tv kijken, tegen half 11 ben ik daar op de bank in slaap gevallen.. Mars heeft me tegen 5 voor 12 wakker gemaakt, even naar buiten geweest, gelukkig nieuwjaar gewenst en vuurwerk bekeken en toen heeft hij me naar huis gewandeld. Lag om kwart over 1 in bed. Hij kwam tegen half 3 zijn ijsvoeten warmen aan mij.. Brr! Paardjes waren ook allemaal relaxt, was bij stal wel een hoop vuurwerk te zien van het vakantiepark wat erachter ligt.. :+

Heel verhaal gelezen over ADHD en aanverwanten, heb er zelf weinig mee in de familie ofzo, Marcel zijn broertje heeft wel ADHD maar is mede erger geworden doordat hij 3 maanden in coma heeft gelegen na een aanrijding. Hij heeft nu geen remmen meer en heeft dus 24 u per dag 1 op 1 begeleiding nodig, woont ook in een begeleid-wonen boerderij. Met verjaardagen enzo weet iedereen wel een beetje hoe met hem om te gaan, of hij komt alleen als er niet zo veel visite is, want zijn anders te veel prikkels voor hem. :(:)

Lekkere sneeuwfoto's gezien! (van Grit)

En Himesh met zijn eerste jurk aan! ERG charmant dat zweetbandje voor zijn oren langs.. :=

Grid weer lekker in het bos geweest..

Hier heb ik vanmorgen gevoerd in Ees, en daarna alles uitgemest met elkaar. Eerst nog even flink sneeuw gespit, padje van stal naar de molen en de molen zelf sneeuwvrij gemaakt. Flink met zout gestrooit dus was wel veilig. Ligt hier toch nog wel zo'n 5 cm sneeuw, gisteravond vielen er ook nog dikke vlokken en waren de wegen zelfs weer wit! (en glad, slippperdieslip)

Na het mesten verveelden we ons, mijn ouders kwamen ook nog even op stal langs, kregen ineens een idee om naar de bios te gaan dus zijn naar de film van Anubis geweest. Wel echt een kinderfilm, maar wel spannend en lekker gedachten op nul.. :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:08

Ah als je me kwijt bent ben ik dus mesten :+ heb de smoor er in hahahahahahahaha

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:11

Whaha Leon van mij mag je :D maaruh ik ben ook iemand die iets liefst meteen opruimt en alles netjes achterlaat e.d. :j maar dit is echt té :=
maaruh jij gaat gewoon lekker op Say ;) :z

Nog steeds 5cm sneeuw daar :oo pad en stapmolen weer vrijgemaakt *D konden ze in ieder geval weer veilig buiten! Je bent volgens mij een erg fijne hulp +:)+ en ook gezellig naar bios 8-)

Hier nu een wit laagje wat je nieteens sneeuw kunt noemen echt van die miezersneeuw is er gevallen :=

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:14

sneeuw? hier nog niet eens regen! Heel de dag lekker winterzonnetje :z
Wel ijskoud!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:18

shimpje das ook niet niks zeg van zijn broertje,
Lekker op tijd op bed.

Grid ze geven nu ook in het noordoosten sneeuw door vannacht van 10cm

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:22

O hier al sinds gistermiddag miezersneeuw maar mag de naam sneeuw eigenlijk niet dragen := wel glad op niet gestrooide straten maar verder alleen inimini laagje wit...

*jaloers op leons winters zonnetje O:) hier grijs grijs grijs...

O krijgen ze in Noordoosten nog meer sneeuw... zielige Britta moet ze nog meer sneeuwschuiven en strooien en nog langer niet echt rijden :(:)
Laatst bijgewerkt door grid op 01-01-10 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Chanel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:22

Grid lekker met Say wezen rijden :z

Marleen super zeg dat het zo goed gaat met Banbay
Kascha weer voor de kar gehad alleen hyper

Britta alles sneeuw vrij gemaakt naar de stapmolen.
Hier geen vlokje sneeuw gelukkig :D vandaag heerlijk winterzonnetje :z