Leuk veulentjes. Al ideeën welke hengst? Ik kijk heel erg uit naar de veulens van 2015, ik hoop dat op z'n minst een merrie een dun veulentje krijgt bij ons. Liefst ook merrie en bont en van mijn eigen merrie
Mijn bonte fries,tinker is geen vos door het zweet word zij lichter. Bijvoorbeeld zie je goed dat haar sjabrak op haar liggen daar is het opgebleekt.
mijn andere tinker heeft gewoon stekelharig erdoor op sommige plekken soxje is dat betreft heel saai zwart met wit. Verder kan ik nog niks zeggen dit word haar eerste normale vacht in de zomer.
Ik ben nog niet lid van NSvT.. Ben er nog niet overuit.. Ga dit jaar nog niet naar de keuring (volgend jaar wil ik wel) Verder rijd ik waarschijnlijk 2 van de wedstrijden van de WC of ZC Tinkerdagen wil ik ook maar zit dan aan september te denken.. Twijfels twijfels wel of niet lid worden
chimello
Geplaatst: 14-03-14 16:27
Cheyenne is sinds 2005/2006 al bij nsvt geloof ik. Misschien zelfs al eerder, durf het niet zeker te zeggen. Zal mijn voorkeur blijven. Onze hengsten gaan sowieso naar alle stamboeken als het even gaat! Hopelijk worden ze ook goedgekeurd natuurlijk want anders
Chimello, waarom ben je lid met Cheyenne (pure interesse gezien mijn "twijfel") Niet zo zeer twijfel over het stamboek maar waarom lid worden van een stamboek is het meer zeg maar
ik twijfel ook hoor. omdat mijn paardjes bij alle twee ingeschreven staat dus de ene bij ics en de andere bij de nsvt. volgens mij heeft het alleen zin als je naar keuringen wil.
Dublin is bij het ICS 1e premie gekeurd, ik ben erg benieuwd hoe hij het in mei doet bij de tinkerdagen op de keuring. Voor hoever ik weet beoordelen ze wel anders dus geen idee of hij weer eerste premie krijgt. Mijn droom is om ooit een tinker merrie en evt hengst te bezitten en te fokken, ik wil dan leuke kleurtjes en ook natuurlijk de bouw in de gaten houden. Ik ben erg gek op de bouw die Dublin heeft, Roosje heeft dat ook, lekker rond en niet al te breed gebouwd, al houd ik wel van veel behang en had Dublin wel wat dikkeren en lagere manen mogen hebben. Ben zeker niet ontevreden maar die bossen haar die sommige hengsten hebben vind ik wel heel erg gaaf!
Ik wil sox ook nog een keer laten keuren maar denk dat het alleen zin heeft als ze ouder is, en ik denk niet dat een zwarte veel punten zal krijgen vanwege kleur. Zag laatst een vos tinker is ook gaaf. Vind voornamelijk karakter en bouw belangrijk en de grootte. Maar dat is voor iedereen hopelijk.
Kleur maakt echt geen verschil hoor, bij een keuring Daar wordt totaal niet naar gekeken Heb hier een zwart effen hengstje lopen die met hele hoge punten is goedgekeurd
Mocht er iemand vragen hebben over NSvT, stuur me gerust een pb, ik beantwoord ze met alle liefde
Oke, meeste mensen willen geen zwart. Minste dat is mij verteld.
mijn sweet sox werd namelijk toen de mensen die haar hebben ingeschreven in het paspoort bestempeld met veel belovend. Dus daaro. Lijk mij het wel leuk om een keer met haar op keuring te gaan kijken en meedoen.
mijn andere merrie die volgende week komt is bij de nsvt eerste premie geworden en sox staat in het andere stamboek.
niet dat ik nu wil fokken maar later ooit vind ik het wel leuk om een veulen te fokken. Uit welke merrie weet ik nog niet. Aankomende jaren niet of ik moet een goede reden hebben om het wel te doen.
J_E
Geplaatst: 15-03-14 13:37
Wat een leuke foto's van Roos zeg! Dacht idd ook even dat de eerste foto van een ander veulen was, haha!
Lijkt me moeilijk hoor zelf een hengst kiezen. Ze zijn allemaal zo gaaf! Maar ik was natuurlijk wel superblij met Nuahdu toen we de dekking wonnen. Volgens mij passen ze wel goed bij elkaar.
Nou Aranka is met zwangerschapsverlof. Er zat niet veel fut meer in. Vorige week ook maar matig, dus nu mag ze lekker een poosje niks doen. Ze wordt ook zo ongelooflijk dik, elke dag een beetje meer. Je kunt haar echt zien groeien. Leuk om te zien dat ze er nu zoveel anders uitziet dan vorig jaar. Ze heeft nu een gewone rug, achterhand en nek. Fijn!
Foto van aranka? Op welke leeftijd laten jullie dan dekken?
melanie_h
Geplaatst: 16-03-14 18:55
Hoi hoi sorry dat ik zomaar binnen kom vallen hier in jullie gezellige topic. Maar zou ik ook mee mogen kletsen Heb zelf een 3 jarige tink waar ik dit jaar langzaam aan mee gaan beginnen, na een jaar of 7/8 niet meer gereden te hebben heb ik er weer helemaal zin in
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 16-03-14 19:23
Hoi Melanie
- gelijk ff in profiel gepiekt- wat heb je een geweldige tink!!