[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:10

maar ik heb de laptop op schoot voor de tv, ik heb gewoon beide
ik blijf nog wel even.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:10

Gelukkig.. Clown Anders was ik helemaal alleen.. Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:12

zie net een hele leuke raven nakomeling op op marktplaats staan. maar geen geld en ruimte

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:14

Ooh.. Er zijn zoveel leuke dingen te koop he.. Vanmiddag ook nog even op MP gespeurd en dan denk ik ook echt alleen maar 'die wil ik', 'en die', 'oh die ook!'.. *LOL*

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:15

haha dat ken ik

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:16

Alleen.. We hebben wel geld.. Maar geen ruimte en bovendien geen tijd..
Heb het met die 2 meiden al druk zat!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:24

ja vooral als 1 er al 5 weken hengstig is.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:34

Ja.. Nagelbijten / Gniffelen Nee.. Dat is echt zó niet leuk.. Ik hoop dat het gauw over is..
Ze kost me op het moment meer tijd aan verzorging en opvoeding dan Amy..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:38

Maar dat scheelt ook al omdat amy al goed ogveod is. Maar is dat ook niet slecht voor shania, dat haar hormonen al zo lang door haar lijf gieren.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:40

Dat is waar..
Al moet ik Amy wel rijden en door Shania is dat korter omdat ie op het moment erg veel opvoeding vraagt omdat ze in haar zwaardere dagen gewoon over je heen denderd.
Ik denk dat ze er wel onder lijdt ja, ik ga ook echt als het binnen nu en 2 weken niet over is de DA weer laten komen. Dan moet hij maar zeggen wat ie er mee gaat doen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:50

het is gewoon een beetje sneu voor haar. komt het door de nieuwe omgeving veel nieuwe paarden enzo?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:52

Ja dat word wel gedacht..
Eerste keer tussen een (gemengde; merries/ruinen) kudde paarden, eerste keer hengstig, warm benauwd weer..
Allemaal factoren wat meespeelt. Maar 5 weken vind ik wel heel erg drastisch..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:57

je hebt altijd extremen er tussen zitten. Arm meisje. Hopen dat het snel stopt en dat ze snel zal wennen aan haar nieuwe omgeving. en dat ze er niets aan over houdt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:01

Ik hoop ook maar dat ze nou niet een pismerrie word, want dan spijt het me zeer dan gaat ze echt weg.. Ik heb zowiezo al niks met merries, Amy is uitzonderlijk, en dan nog zo'n brulaap (gillen en pissen) erbij.. Nee bedankt..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:06

ikben zo blij dat ik een ruin en een hengst heb. een shet hengst heeft ook zo zijn nadelen. Die kunnen ook gigantisch druk en uitsloverig doen, en alleen maar hun "pik" achterna lopen, en de rest vergeten.
Maar hengstige merrie's vind ik het ergste wat er is. Een pis merrie is een ramp.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:13

Inderdaad.. Ik zou het ook heel sneu vinden als ze dat word.
Maar ze is nog maar 2, wie weet kunnen ze er wel wat aan doen op deze jonge leeftijd.. En anders moet ze maar aan de pil.. Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:15

Weetje waar ik laatst ook aan dacht: teven en poesjes kun je laten steriliseren, maar een merrie niet. tenminste nooit van gehoord. Want dan krijg je ook geen pis merrie.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:16

Ach Sita, misschien komt het allemaal wel goed!

Mirthe is nu gelukkig drachtig, zij was ook twee weken hengstig en wilde niet meer lopen. Stonden we met de wagen telkens tien minuten midden op straat stil, niets hielp, ze ging gewoon niet verder.

Dusse... als dat altijd zo is, dan zal ze best regelmatig drachtig zijn als dat goed gaat.

Maar ik hoop voor je dat het voor Shania echt komt door dat het de eerste keer is!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:31

Ben zo benieuwd naar een mirthe beeb volgend jaar!

Nou ik ga naar bed toe. Even bij slapen. Morgen ga ik een dagje met een andere dierenarts mee lopen, omdat de dierenarts waar ik nu stage bij loop even een dagje weg is. Nu mag ik met zijn waarnemer mee.

_janet_

owja: truste iedereen!

Sita_

ziggy_janet schreef:
Weetje waar ik laatst ook aan dacht: teven en poesjes kun je laten steriliseren, maar een merrie niet. tenminste nooit van gehoord. Want dan krijg je ook geen pis merrie.

Je kan wel de hele boel, eierstokken ed, laten weghalen.
Maar dat is wel heel drastisch en aangezien er fokplannen zijn over een aantal jaar zie ik dat ook niet zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:39

Wat Sita idd zegt, eierstokken etc. verwijderen kan wel, vriendin van me haar paard heeft dat gehad. En het heeft zo onwijs voor dat dier geholpen, maarja, die is ook 17, en daar bestaan geen fokplannen mee voor. Die heeft trouwens ook een paar jaar aan de prikpil gezeten. Shania is nog maar 2, zo'n prikpil is toch een bom hormonen, en het is duur. En zo'n operatie is ook weer zo radicaal... Hoop dat het snel bijtrekt, is voor haar ook fijner.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:56

Ach gut Beterschap Sita
en Hé weer iemand die O'Bryan leuk vindt Tong uitsteken ik ken hem nog als 2 jarige en was toen al een leuke lieve grappige gezellige goedzak *LOL* is van _marlijn (en _evelyn) hier op bokt Ja _marlijn heeft ook hele mooie foto's van hem Cool en kan je ook vertellen hoe hij met inrijden was maar volgens mij was het gewoon eropzitten en wegrijden Knipoog
Ennuh ze staan daar volgens mij gewoon gezellig met O'Bryan op de wei Dromen of anders staan de merrie(s) ook gewoon op een wei geloof ik Verward Knipoog maar dat kan _marlijn je vast vertellen Ja

Uit haar profiel Knipoog ik had ergens nog meer mooie gezien maar kan ze niet meer vinden Bloos
Drafje
http://img165.imageshack.us/img165/6417/dsc0098jy4.jpg

Galopje
http://img156.imageshack.us/img156/726/dsc0079vl4.jpg

Vingers aflikken Koppie
http://img69.imageshack.us/img69/2148/d ... pg2tc7.jpg

Bro is ook leuk Ja maar Mr Yenkins is ook erg gaaf geworden *LOL*

en Ik vind daarnaast bv Rocky mountain ook geweldig Haha!

en heb nog steeds een zwak voor Maestro Cool (daar reist de man trouwens ook mee Knipoog en paar verzorgsters/ stalgenootjes zitten op bokt) sinds ik hem als 3 of 4 jarige op de rastoelating/ keuring te Someren zag Kwijl Lovers wat een schetig jong broekie was t toen en is leuk uitgegroeid Ja
Soms wel jammer dat er alleen recreatief mee gereden wordt want er zit zoveel meer in Ja maar hij heeft het wel ontzettend goed daar OK dan! beetje rijden, dekken, hannessen enzo Dromen
Pff was ook van hem gave foto's aan het zoeken die eens op bokt hebben gestaan maar kan ze niet vinden Verdrietig
Dit zijn alweer oude foto's: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VRV3USQ7.jpg
en dat koppie http://www.mijnalbum.nl/Foto-IBKHF6VM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PFEU7ESO.jpg

conclusie er is er veel leuks Tong uitsteken

Maya nu ook Amanda dekken, gezellig hopelijk dan 2 veulentjes volgend jaar Cool

Dromen Mooie foto prada Ja en hier nu idd ook steeds meer dazen Scheve mond gelukkig bestaat er veerust en vliegendekens Ja Whoosh! o ja en autan (of veerust) voor jezelf Knipoog Nagelbijten / Gniffelen
Alleen als het echt té erg wordt heeft dat ook geen zin dan zie je echt van die zwarte zwermen om je heen Ziek
En dan gaan ze mij ook steeds meer prikken op rug en benen enzo Scheve mond daar krijg je ENORME bulten van Bloos die zeer jeuken Zij zijn groot en ik is klein! --> heb er nu een dikke warme jeukende enkel van omdat ik zo dom was om buiten alleen met gympen en sokken over rijbroek te rijden Bloos

TK + Berdien
nog geen veulentjes Rolleyes wacht ongeduldig Nagelbijten / Gniffelen

Leon Ach gut Slapen ...en ook nog ruzie met foto's Nors opkijken hopelijk lukt het nog Knipoog

Vandaag weer op Say gereden Dromen ze liep goed maar wel nog rustig aan gedaan denk totaal 20 minuutjes erop gezeten Knipoog

en nu eindelijk eens lijst gemaakt om foto's van Sayla door Bonte bij te bestellen Bloos was ik eigenlijk meteen naar tinkertoernooi al van plan maar kwam er niet van ...

Deze week ook erg druk ... als ik er aan denk wordt ik al moe Bloos maarja went wel Knipoog

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 06:57

goedemorgen,

lastig Sita, hopen dat de hengstigheid stabiliseerd, beterschap

martinique: verslaafd Clown Kayah is trouwens een merrie Tong uitsteken

uhm, hengstenkeuze.....moeilijk Bloos Zal over 3 jaar ook rond gaan kijken voor een kandidaat voor Kayah (Silas kan immers zijn eigen dochter niet dekken natuurlijk)

Prada wat een ontzettend lieve foto!!

ik ga werken toedels.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:08

Mogguh...

Gaaaap

Ik schrok me daarnet helemaal lijp wakker... Zon schijnt hartstikke fel, dus ik dacht me onwijs verslapen te hebben. Wauw, dan krijg je eens een adrenalinekick binnen zeg. Ik sprong m'n bed uit, mobiel aan (wekker kon ik het niet goed op zien... Bloos ) en toen zag ik dat het 06.30 was..... Hmm... Clown Naja... Wakker ben ik nu toch wel. Maar man, man man.. wat heb ik beroerd geslapen. Maar iets van 4 uur, en zo vreemd gedroomd.... Heb alleen maar aan wedstrijden gedaan. En dan ook nog hele rare met partners. Ik heb moeten ploegen, mijn parter moest een springwedstrijd afleggen, verder nog zaklopen en een taart bakken met z'n twee... En pff.... Dromen Naja... ben iig wel op tijd voor het examen straks.