[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:26

Chev, ik wacht ook nog op sneeuw dus mijn kaartje kan wachten hoor

Sox, mooi dat de kipjandoori lekker was Iig vanaaf weer iets lekkers met rijst Ik heb tomatengroentensoep met stok en kruidenboter! :Y Jan heeft nl. kerstbijeenkomst en daar is koud & warmbuffet bij. Hij hoeft dan toch niet veel meer en ik ben gek op soep!

Gaaf dat je die foto op de am. Tinkerchat gezet hebt! Is t goed gegaan met bloedprikken?

Ik ben toen op advies van de TA electrisch gaan poetsen. Beviel me prima maar nu ik t weer met de hand doe is t ook fijn. Apparaat ging echt op dus deed niet zo goed zijn best meer

Wat erg he van die gehandicapte vrouw en haar hond Ik vind dit zooo vreselijk ziek

Aha Flet, ik had nog niet bij gelezen. Haha weer door elkaar gehaald, ze kunnen t hier ook niet laten Mooie buikfoto's van JOUW paardje Succes met de muizenvallen!

Pel, wat leuk dat gesprek met Gam. Hij komt echt heerlijk over.

Fk, wat mooi dat je je 1e MAGISCHE grens bereikt hebt Bent lekker bezig geweest met je knollies. Longeren is ook best nog moeilijk dus…

Mazzel, succes met de stagedagen. Zal druk zijn nu!

Chub, minder nieuws over je zusje Ik hoop dat ze snel weer 'op t rechte pad' is. Ben benieuwd naar het huis! Alleen wel balen dat je hond niet mee zou mogen….
Deze week ga ik trouwens bij het huis kijken. Het klinkt allemaal best oke. Alleen de huidige bewoonster wilt... Succes ook voor de sterilisatie van Simba!

Cindy, foto van de deken komt nog. We zijn er erg blij mee. Vond t toch leuk dat ze zo'n gebaar maakte. We willen hem nog wel laten borduren door Jan's vriend En is t goed gelukt met de vloer? En ja haartjes ook mooi? Van harte met je ma Misschien nog een beetje moeilijk omdat het voor t eerst is dat je pa er niet bij is

Wenk, toch heerlijk dat het met lisje nu zo veel beter gaat! Ga je binnenkort nog eens mennen met haar?

Grid, leuk je hier weer effe te spotten Jij ook hele fijne dagen he!

Vasthi, veel plezier bij de paardjes. Lekker zo'n bonus!

Vanmorgen kwam die man voor de bouwkundige keuring. Haha had me zo'n grauwe postduif voorgesteld, zo'n echte mierenneuker maar deze was wel errug leuk Iig huisje was goed, paar bekende gebreken maar niets om echt zorgen over te maken. Na een poosje ging de bel. Stond een buur voor de deur. Normaal werken we maar hij wist niet dat ik thuis was en zag een vent door de tuin gaan met schroevendraaier Ik verteld dat we gingen verhuizen enz… hij vroeg wat t moest opbrengen. Hij zei dat hij mogelijk een vriend heeft met interesse spannend!!!!

Jan krijgt kerstpakket vandaag. Ben benieuwd. Hij is dus een x met de Frontera Meestal gaat ie op de scooter want dat scheelt echt een flinke reistijd. Vanavond mag ie lekker springen !

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:36

Wat is t hier stil zeg... Nou ik moet nog een klein uurtje werken en dan lekker naar huus

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:39

WenK: ik zat er dus flink naast. Ergens de bel horen luiden. Wist nog wel dat je behoorlijk in de put zat.
Ga nu weer 3 pagina's terug lezen.
Ha Jellie, ik ben er ook even maar moet alles van vandaag nog lezen. En de afwas van gisteren nog doen. Werk ze nog even en tot laterrr.
Laatst bijgewerkt door flicka op 21-12-05 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:40

Nou was ze sox! Laterzzzzzzzzzzzzz

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:18

Hier ben ik alweer. Snel door de pagina's gescrold want moet nog afwassen, boodschappen doen naar sox etc.
TM, je zal al wel terug zijn, heeft iedereen zich toch wat staande kunnen houden. Het waar zat ook niet mee, wat een grauwe dag.

Chubby, is er thuis ook al met je zus gesproken, ik neem aan dat het over een eetstoornis gaat? Hond niet mee naar eventuele woning? Dat zou ik ook niet willen hoor weekendbaasje...

FK: felies met strijd tegen de kilo's.
Mooie foto van katje. Jammer dat ie er niet meer is.

Bloedprikken ging goed Jellie, er zat vorige keer ergens een ontsteking konden ze zien (verhoging leukocyten??) dus ik wilde nieuwe check.

Was aan het begin van de middag even op stal om hooinet vast te vullen, krijgt ze tenminste genoeg... Heb nog op 5 plekken voordroog in het land gemikt maar Sox bleef als enige helemaal achteraan staan. Vind haar sloom en stijf overkomen, ook vaak aan de diarree. Nu er wordt uitgemest ben ik die controle kwijt.
Ze had wel d'r regendeken om, fijn dat stalbazin het weer 's-morgens aankijkt. Ga hem zo afdoen.

Laten jullie tegen Rhino enten? Ik moet eens kijken hier op het nieuws of er meer gevallen zijn in Drenthe.

Knollehollen

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:23

Hoi Sox, tegen Rhino enten? Dan ben je volgens mij al te laat..... Volgens mij moet je dit ruim van tevoren doen, voordat de ziekte uitbreekt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:58

rhino enten, ik doe er ook niet aan mee. sox je paard staat veel in de buitenlucht en het werkt alleen preventief als je hele stal gaat enten. het is vooral neus - neus contact met andere paarden wat het overbrengt, en mensen die veel paarden in de handen hebben, op vreemde stallen komen etc. kunnen het beste direct hun kleren wassen en douchen voor ze naar andere paarden gaan.

oh dacht ook slapen cindy

het buikje was van flettie toch??

nou ik heb de trailer gekocht. er zaten hier en daar wel wat schoonheidsfoutjes aan maar er kon wat van de centen af dus tadaaa
nu ff kieken wanneer eejee de bus hier heeft en ik vrij, dan kan ik em ophalen.

jell, zou fijn zijn als je al kijkers had!!
Laatst bijgewerkt door Pellie op 21-12-05 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:00

Sorry TM, ik had vanochtend in alle haast vergeten wat voor dag je vandaag was.
Alsnog heel veel sterkte

Chubby; wat erg zeg van je zusje..
Sterkte ermee, kan me voorstellen dat jullie niet zo goed weten hoe ermee om te gaan.
Je weet nooit wat er in haar hoofd omgaat natuurlijk
Succes met je huisje!

Flettie; nu doen ze het wel! Lekker buikje al hoor!!

Sox; ik laat niet tegen Rhino enten…

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:18

Net terug van stal, pensionhoudster en die ene stalgenote vinden tegen rhino enten ook niet nodig. Paarden komen ook niet of nauwelijks in contact met andere paarden.

Zag net dat ik vorig jaar al in oktober heb laten enten tegen influenza/tetanus. Ik had echt in gedachten december. Hoop dat ik nu niet 2x hoef. Shoot

Gefeliciteerd met je nieuwe trailer Pellie!

Sox nog steeds wat aan de dunne. Haflinger ook regelmatig terwijl de kwpn'ers en half-arabier nergens last van hebben. Zou het dan toch combi koudbloed / voordroog zijn? Dus te rijk ruwvoer? Het is natuurlijk ook wel nat buiten en ze staan de hele dag van dat natte gras te eten. Ik krijg het echt niet voor elkaar dat ze voor Sox hooi gaan kopen. Nou dit weer.

Pellie, ik wil ook wel eens zo'n "gesprek" met Sox. Wie kan ik daarvoor benaderen?

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:47

heeft iemand van jullie de itnkerkalender toevallig ook??
prachtige foto's....
maar het paard bij de maand februari heeft wel een behoorlijke wond zeg.......

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:14

desillies schreef:
jacky2 schreef:
Goedenavond allemaal,

Gepest ben ik nooit,kon het eigenlijk altijd wel met iedereen vinden op school.

Toen ik thuis kwam van werk vond ik een leuke verrassing in de brievenbus, een keuringscertificaat van de keuring in houten.
Echt heel leuk,ik wist helemaal niet dat we zoiets nog zouden krijgen !
Mooi met het tinkerstamboekembleem erdoorheen,en dan macho zijn gegevens,echt gaaf.

heb jij ooit het keuringsrapport al gekregen??
een kennis van mij is naar de keuring in Vlissingen geweest en heeft van de week ook een certificaat ontvangen maar nooit (of nog geen??) een rapport...
ze heeft dus geen idee van de sterke en zwakke ppunten vanhaar merrie,ook de punten weet ze niet.

Het keuringsrapport had ik al veel eerder ontvangen. Ik denk een aantal weken na de keuring zelf. Zowel van Lucy als van Phyllis, alhoewel Lucy? Dat ga ik effe uitzoeken, ben ik helemaal vergeten...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:29

sorry sox en andere belangstellenden, gam was d'r eerst proefobject en ze wil het rustig aan opbouwen, er komt best veel bij kijken namelijk en het neemt ook veel energie.
ik zou hier de url van het forum van animal communicators plaatsen maar die is ff uit de lucht zie ik.
maar op bokt worden er regelmatig resultaten geplaats van gesprekken, vooral op VvdD, dus daar moet ongetwijfeld goede mensen tussen zitten.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:36

Tinkermuts : je zal wel terug zijn ondertussen, maar toch nog heel veel sterkte, ook voor in de toekomst. Jullie vrienden zullen inderdaad nooit meer hetzelfde zijn als voor vrijdag Maar zelf vergeet je dit ook nooit meer!

desillies schreef:
heeft iemand van jullie de itnkerkalender toevallig ook??
prachtige foto's....
maar het paard bij de maand februari heeft wel een behoorlijke wond zeg.......

Als het goed is krijg ik hem nog omdat ik de fotowedstrijd van november heb gewonnen.... Ben benieuwd!

Heb wel het fotoboek van Appleby ontvangen en ik moet zeggen dat ik de foto's echt schitterend vind..... Super mooi om te bekijken....

Pel : ik vind dat gesprek wel heel erg leuk. Hoe heb je dat gedaan? Dat heb ik gemist geloof ik.... Wat ik me alleen wel afvraag is hoe het mogelijk is dat een paard weet hoe het voelt als je nagels te kort zijn afgeknipt of te krappe schoenen aan heb......

Flet : mooie foto's! Je ziet het toch al goed hoor vind ik!!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:45

als nog TM veel sterkte.

voor de rest niet veel te melden.

en mijn zoon kan er wel veel mee maar zit geestelijk zijn eigen erg in de weg.
vandaar onze problemen al jaren met hem.
en nee de dader(s) zijn nooit gevonden.
aan de ene kant zou ik het wel willen omdat hij dan schade vergoeding kan eisen.
omdat zijn leven er toch door verwoest is.
maar aan de andere kant niet heb een man die al heeft gezegt ik maak hem af.(en laat hij dat nou echt doen).
plus waldo is nu op een leeftijd dat hij het zelfde zegt.
dus dan denk ik laat hem maar zo.
maar hier laat ik het nu bij dank jullie voor jullie aandacht hier voor richting ons.
voor mij helpt het om er over te praten.
hier in huis is het moeilijk om het er over te hebben

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:45

Ik meld me maar weer eens om iedereen een fijne kerst en een goed 2006 te wensen.

Volgende week ga ik Jeanie verhuizen .Ik heb er veel zin in er heerst daar ook een gemoedelijke sfeer.(Ik ben nogal sfeergevoelig).

Sox tijd voor een opstand in Nederland,ik snap het ook niet hoor dat de pleuris om het nieuwe zorgstelsel nog niet is uitgebroken.Echt iets om over te rellen

Shayla voor jou een ik snap je worsteling .

Voor ieder die ik vergeten ben

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:48

Peetorlan : Heftig hoor....

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:53

Iemand anders had een tijdje geleden toch ook al zo'n soort "gesprek", weet niet meer wie. Ik dacht dat Pellie al eerder zo'n soort reading had gehad? Toen Gammon nog op het oude adres stond.

Ik denk wel dat je zo'n gesprek niet al te serieus moet nemen, soms is het meer een bevestiging van wat je wil horen.

Ik ben héél benieuwd naar de posterbijlage van de Battie. Heb begrepen dat er wat vertraging is ontstaan.

Hopelijk Janneman lekker springen vanavond en jij aan de soep Jellie. Ik ben ook een soepmens. Vooral verse soep, maak zelf alleen maar groentesoep en kippensoep maar die is dan ook op zijn oma's

Ik ga nu rijst van gisteren opbakken met champignons, prei, gehakt. Frutseltje. De rijst uit het Knorr pakket is al gekruid dus moet er niet teveel doorheen doen. Paprika en peper denk ik. Kan er altijd nog ketjap en sambal aan toevoegen.

Wat is er met Superroos aan de hand, inmiddels geopereerd?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:59

Jeanie, ik heb er bij een opstand wel een retourtje Groningen/Den Haag voor over om te rellen hoor. Kan ik meteen die Jeanie van jou komen bekijken

Peetorlan, ik kom nog terug op jouw post. Het maakt het wel heel moeilijk dat het bij jullie zo'n hot item is, of eigenlijk geen item. Het zou het voor iedereen veel makkelijker maken als dat ongeluk bespreekbaar was. Mensen kunnen het elkaar zó moeilijk maken door te zwijgen. Niet dat je het nu iedere dag over die vingers moet hebben maar als jouw zoon het moeilijk heeft zou hij dat zeker moeten kunnen uiten en steun krijgen. Enfin, ik ben geen zorgverlener dus roep maar weer wat. Spreek je later nog. Nu naar het aanrecht want maagje knort enorm.

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:12

peetorlan schreef:
als nog TM veel sterkte.

voor de rest niet veel te melden.

en mijn zoon kan er wel veel mee maar zit geestelijk zijn eigen erg in de weg.
vandaar onze problemen al jaren met hem.
en nee de dader(s) zijn nooit gevonden.
aan de ene kant zou ik het wel willen omdat hij dan schade vergoeding kan eisen.
omdat zijn leven er toch door verwoest is.
maar aan de andere kant niet heb een man die al heeft gezegt ik maak hem af.(en laat hij dat nou echt doen).
plus waldo is nu op een leeftijd dat hij het zelfde zegt.
dus dan denk ik laat hem maar zo.
maar hier laat ik het nu bij dank jullie voor jullie aandacht hier voor richting ons.
voor mij helpt het om er over te praten.
hier in huis is het moeilijk om het er over te hebben

Dat is nou juist het probleem, door er niet over te spreken wordt het probleem indirect eigenlijk alleen maar groter, steeds meer spanningen en onbegrip krijg je daardoor. Totdat het echt niet meer gaat en dan zijn er gelukig hulpverleners genoeg, maar dan ben je al zo over je grenzen gegaan, dat het heel lang duurt om weer een normale omgang met elkaar te kunnen hebben..... Tijdig aan de (nood)bel trekken is beter dan afwachten in deze, is mijn mening, maar anderen kunnen daar anders over denken natuurlijk.

Veel sterkte ermee in ieder geval!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:35

indezzz, ik niet zelf hoor, iemand anders via een foto. en je kan er cursussen in volgen hier bijvoorbeeld
en idd die teennagels en schoenen, de tolk krijgt beelden door die vertaald worden naar eigen inzicht, dus het antwoord moet je idd altijd breed nemen, omdat bijv de intonatie niet klopt.
wat sox zegt maar dan anders, een bevestiging van wat je vaak al weet, maar neem het wel serieus anders doe ik gam te kort.
en er is idd al eens eerder met hem gesproken, die heb ik nu ook weer benaderd, maar is herstellende dus toen zei mijn vriendin, dan probeer ik het toch eens? (die heeft dus ook zo'n cursus gedaan en gam was d'r eerste oefenobject )

peetorlan, dit gaat toch over die vuurwerkbom die de jongens gevonden hadden? ik denk ook niet dat daar psychische energie in gestopt moet worden, door ruud of waldo... dat is alleen maar in stnad houden en aanwakkeren van emoties waar ze niks mee kunnen, alleen maar verteerd worden van onvrede en boosheid. en dat maakt de mens nou juist weer zo ziek.
het leven zo aangenaam mogelijk inrichten en verbeteren lijkt me positiever.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:15

Pellie schreef:
sorry sox en andere belangstellenden, gam was d'r eerst proefobject en ze wil het rustig aan opbouwen, er komt best veel bij kijken namelijk en het neemt ook veel energie.
ik zou hier de url van het forum van animal communicators plaatsen maar die is ff uit de lucht zie ik.
maar op bokt worden er regelmatig resultaten geplaats van gesprekken, vooral op VvdD, dus daar moet ongetwijfeld goede mensen tussen zitten.

Ik heb een gesprek in de wacht staan bij Vera, maar dat wachten duur nu al meer dan 6 weken. Ze is tussendoor ook ziek geweest.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:45

Pellie, je doet je paard niet snel iets tekort zolang je er aandacht aan besteedt. Kijk zelf naar tekenen van onrust, ongemak. Ook ogen en vacht zeggen veel. Stalbazin vertelde dat alle 4 de paarden op stal vaak liggen te slapen als zij ze 's morgens wakker maakt om te voeren. Ik vind dat een goed teken, allemaal ontspannen en een goede stalbodem denk ik. Sox oogt soms sloom in de wei maar als ik in het bos daar wandel (is een paar minuten van mijn huis) is het ook vaak haar rusttijd, tussen 12 en 2. Vanavond op stal was ze weer vrolijk en lekker aan het eten. Ze glanst ook als een spiegeltje

Peetorlan, ik denk dat Nikitagogo ook gelijk heeft. Op een gegeven moment ben je over de grenzen heen, en is iets niet meer bespreekbaar of het wordt in ieder geval steeds moeilijker. Ik heb een broertje bij wie een hartruis werd vastgesteld toen hij 12 jaar was. Hij was toen behoorlijk op niveau aan het voetballen maar mede dankzij mijn moeder werd hij zowat invalide verklaard, is meteen met voetbal gestopt en eigenlijk met alles. Trok zich in zijn schulp terug en het is nooit meer goedgekomen. Je kan ook tè beschermend optreden bedoel ik. Bij ons thuis werd er zowat gefluisterd over zijn "hartprobleem" en dit terwijl er bij heel veel (jonge) mensen een hartruisje is. Ook voor ons, broer en zussen heeft dit impact gehad.
Ik bedoel dus te zeggen dat ouders meer openheid moeten betrachten in het gezin, alles bespreekbaar maken zonder te pushen. Jouw zoon is wat vingers kwijt maar heeft verder alles nog toch? Zijn benen, gehoor, ogen? Ik had een baas met een softenon-arm, dus bij zijn elleboog eindigde die arm in een puntig stompje. Hij droeg gewoon overhemdem met korte mouwen, draaide shaggies en reed een auto met versnelling en deed er meteen heel open over toen ik er kwam werken. Hij had er kortom gewoon vrede mee. En ik ook al snel als 23 jarige toen. Het is nu bijna 30 jaar geleden maar hij was een van de leukste bazen die ik gehad heb. En die arm zag ik gewoon niet meer.

Jouw man en nu ook Waldo willen eigenlijk genoegdoening in de vorm van smartegeld. Daar krijgt hij zijn vingers niet mee terug hè. Een eigen leven opbouwen en aan de toekomst werken zou het beste zijn. Maar jij zit er eigenlijk ook machteloos bij, zou een soort van gezinstherapie niet helpen? (Als de mannen dat al willen)...

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:46

Hallo allemaal.

Ben ik ook eventjes.

TM: ik hoop dat de dag niet al te zwaar voor je was. Zal heel moeilijk geweest zijn. Sterkte

Voor degene die nog op een bewerkte kerstkaart zitten te wachten, kan je ook het onderstaande topic proberen. Daar zitten hele handige mensen
viewtopic.php?f=68&t=500045&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:55

nee zo bedoelde ik het niet sox, ik zou gam te kort doen als ik dat gesprek tussen hem en paola als niet serieus zou opvatten.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:24

ik krijg niet een email als jullie hier iets zeggen snik snik.
gebeurt wel vaker hoor.

nou kijk het word niet dood gezwegen hier hoor.
dat zeker niet waldo en ik praten heel veel.
maar over de dag zelf zit bij mij nog heel veel emotie ook na tien jaar dus nog.

tuurlijk waldo kan ook een hoop en tuurlijk is het enkel gelukkig maar bij z'n handen gebleven.
maar als je ziet dat je kind in de pubertijd er van achter uit gaat lopen dan is het een hard gevecht kwa ouders om hem te helpen.

en door dat we dat al jaren doen daar door heb ik geen tijd gehad om het allemaal te verwerken en een plaatsje te geven