Ik heb een facebook groep gemaakt voor tinkers te koop in NL/België, misschien handig Als iemand de groep zoekt hij heet "Tinkers en Irish Cobs te koop" en het is een open groep.
Buiten dat, nog een dag les en dan weekend! Lekker paardrijden
Niene87
Geplaatst: 14-03-14 10:23
Zo wat is Gijs knap zeg!! En wat een heerlijke foto's komen er voorbij van jou koppeltje Draakje
Roos is zo leuk! Ik heb haar ff in dr blootje staan (Straks moet de eczeem er weer op dus nu maar even genieten van haar blote lichaam hihi) Maar goed iedereen op stal kwam kijken en nog is kijken en dan vroegen ze: "oh eh... ze was toch bruin??'" Ik zeg dan dodleuk "Ja zeg maar hallo tegen mijn knappe toverbal" Haar vlekken worden helemaal bruin schimmel echt super vet!
Lori
Geplaatst: 14-03-14 10:30
https://www.facebook.com/groups/1391933 ... 7/?fref=ts ook een groep die ik eens heb gemaakt voor Belgen Tinker eigenaars . Voeg je zelf gerust toe ik accepteer dan . En nodig dan direct nog andere Belgische tinker eigenaars uit.
Foto's aan het verwerken in school van FHE geweest en dan vanmiddag vroeger naar huis. Door doen aan de uitloop en als het effe kan zadel er op en gaan.
Vroeger verzorgpaard van mij van bruin roan, bijna wit in de lente (behalve het hoofd, die bleef altijd wel bruinig en de sokken bleven zwartig), donkerbruin in de winter, je herkende m bijna niet terug!
Roos is inderdaad Roan bruin Haar hoofd en 1 knie blijven donker rest wordt echt gewoon bijna wit
sweetsox
Geplaatst: 14-03-14 14:14
hoe kan je dat zien dan met die kleur. veel witte haren ertussen of zo. Onze tjitske verkleur ook wel hoor. En mijn sox zal wel bruin worden denk ik in de zomer. is namelijk nu zwart.
kan niet wachten dat ze weer heerlijk in de wei staan. wat kan ik daar van genieten.
Moet eerlijk zeggen dat het mij niks zal uitmaken. maar vind dat genen en zo erg interessant. Ze zijn goed zoals ze zijn. Ik vind namen belangrijker dan hoe de kleur heet.
Haha ik kocht haar getest en wel.. had zelf ook niet laten testen denk ik.. Maar Roos is niet echt bruin bruin tis beetje schimmelachtig bruin en dat heet dan Roan bruin En s winters is dat donker van kleur en in de zomer dus bijna wit
oke, vind namelijk misty wat stekelharig zeg maar op sommige plekken of het is grijs door ouderdom. hihihi 14 jaar is ze oud dus niet. Maar het viel mij wel op.
vanavond heerlijk shoppen echt helemaal zin in.
Niene87
Geplaatst: 14-03-14 15:15
Sweetsox, shopze!! Zal even foto's van Roos showen van haar kleurtje
Ja jeetje ze is echt ontzettend veranderd qua kleur, als je de veulenfoto ende foto van nu naast elkaar zou zetten zou je niet zien dat het hetzelfde paard is!
Dublin is bij zijn achterbenen ook stekelharig, hij is ook bruinig. In de zomer best licht en in de winter ook niet echt zwart geworden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de vachtverkleuring bij Friezen veroorzaakt werd door de vosfactor, weet dit alleen niet zeker. Je kunt ook een vos paard hebben waarbij je dit niet ziet, de eigenaresse van mijn verzorgpaard is bij een Arabier wezen kijken die er zwart uitza maar toch echt vos was. Vos kan dus ook niet tonen, lijkt mij dat dit ook kan bij bonte paarden? Weet nog niet veel van kleuren maar vind het altijd reuze interessant!
Roos wil ik volgend jaar laten dekken... tenminste dat hoop ik.. Maar Inderdaad houd veulen foto en die van nu naast elkaar en je herkent haar echt niet terug. Tis dat de bles gelijk is anders zou je echt zeggen dat het een ander paard is