[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:50

Even snel bijgelezen.

Lies je bent een heelijke knappe dame hoor en je mannetje mag er ook zijn.

Mooie buitenrit voorbij zien komen.

Hier alles op dit moment rustig.
Whis haar koorts blijft weg maar dat komt ook door al de antibiotica.
Wel doet haar uier nog zeer en blijft dik.

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:54

Heey marleen en Berdien! lekker een bosrit gemaakt door het mooie Putten? Waar hebben jullie gereden Marleen? Klopt het dat ik het weggetje bij oud Groevenbeek herken?
(ps: wij moeten ook maar eens een ritje maken....)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:55

Janet... Dat heeft tijd nodig hoor... Peter is en blijft ook wel een echte boer... Mist het akkerbouwen enorm... Maar geniet gelukkig ook van de andere weg die we met ons bedrijf genomen hebben... Wat niet wegneemt dat het gemis akkerbouw bij hem blijft..... Dus wie weet komt jouw Wilco ook nog wel eens te paard.... Knipoog

Balen Peet... Dat die verdikking maar niet minder wilt worden Ach gut

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:56

Gelukkig gaat het wat beter Peet!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:09

Maak me best wel wat zorgen momenteel...... Heb 85 paarden staan.... Hebben 2 maanden geleden droes hier op het eiland gehad. Ook wij kregen een ziek paard, maar daar kon geen droes bij vastgesteld worden. Voor de zekerheid hadden we hem wel geisoleerd en 4 weken apart gezet van de andere pensionpaarden.... Verder gelukkig geen paarden ziek geworden, behalve een koliekgevalletje...

Nu heerst er weer rhino op het eiland. Op een manege zijn hier 2 pony's aan dood gegaan. Daar hebben ze het gelukkig wel onder controle... Nu is er waarschijnlijk ook rhino bij een paard hier vlakbij ons dorp...
Wordt er een beetje gek van, al die rare vage ziektes.... Boos! Maak me best zorgen om mijn peerdjes hier....

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:10

Mensen ik ga weer stoppen!
Nog even bankhangen en dan op tijd naar bed.....
Morgen is mijn vakantie weer voorbij en "moet" ik weer werken! Ook wel leuk om de kids weer te zien hoor!!
Fijne avond nog!!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:10

Vervelend is dat zeg!
Snap dat je je zorgen maakt!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:11

Ik snap dat je je zorgen maakt..
Ik kreeg vanmiddag een mail ivm de rhino in mijn mailbox..
Zal hem dalijk hier eens plaatsen..

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:11

Nou Lucy, kan me voorstellen dat je je hier zorgen om maakt!! Hopen dat het een ver van mn bed show blijft voor jullei!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:12

Citaat:
KNHS Regio Zeeland.
Heshuijzenstraat 8
4315 AZ Dreischor
0111-401509
e-mail: knhsregio@zeelandnet.nl
http://www.paardeninzeeland.nl/knhsregiozeeland

Aan: alle KNHS clubs binnen de regio Zeeland en verdere belanghebbenden.

Dreischor, 16 oktober 2008.

Geachte besturen,

Ongetwijfeld heeft u gehoord van de problematiek op de manege in Ouddorp waar de zeer besmettelijke ziekte Rhinopneumonie is vastgesteld. Helaas zijn daar 2 dieren inmiddels overleden.
Ook op manege Grol in Renesse is een paard met verschijnselen die lijken op deze ziekte in afzondering geplaatst en zal nader (bloed)onderzoek uit moeten wijzen wat er aan de hand is. We hopen uiteraard allemaal dat deze test positief uit zal vallen.
Toch is de Regio Zeeland in contact getreden met een paar veterinairs t.w. de D.A.P. Schouwen Duiveland en de heer H.v.Dijk in de regio Midden Zeeland. Dit in vervolg op een eerder ontvangen bericht van het Diergeneeskundig Centrum Zeeland. De 2 eerstgenoemde veterinairs is om advies gevraagd inzake hoe om te gaan met deze uitbraak van Rhinopneumonie. Hun advies is om de volgende gedragsregels in acht te nemen;
1)Het is van het grootste belang om contact tussen mens en dier en dieren onderling te vermijden. Het besmettingsgevaar is groot,
2) Het uitkomen op wedstrijden is op Goeree-Overflakkee en Schouwen- Duiveland uit den boze. Om die redenen heeft ook de rv Renesse hun wedstrijd van zondag 19 oktober afgelast,
3) Het bijeenbrengen van dieren voor b.v. trainingen wordt sterk afgeraden,
4) De persoonlijke hygiëne en ontsmetten van kleding is erg belangrijk, neusvocht is ook besmettelijk,
5) Het vervoer van paarden naar b.v. maneges en pensionstallen moet worden afgeraden,
6) Als zich verdachte symptomen voordoen (koorts 40/41graden Celsius de dierenarts direct waarschuwen.
7) De incubatietijd voor Rhino (de tijd van besmetting en het openbaar worden daarvan) is zeker 14 dagen.

Het bestuur van de Regio Zeeland heeft, deze adviezen in aanmerking genomen, besloten om hun aangesloten clubs dringend te adviseren zeer voorzichtig te zijn. Voor een periode van 14 dagen, dus tot 1 november 2008, adviseert men geen paarden te vervoeren naar de eerder genoemde gebieden Goeree en Schouwen . De wedstrijdcombinaties uit die 2 gebieden wordt ook dringend geadviseerd om niet deel te nemen aan wedstrijden. Ook ander vormen van vervoer (naar de smid b.v.) dient beperkt te worden of anders met de grootst mogelijke aandacht te worden omgeven. Ook hier geldt; laat de dieren staan we ze zijn. Ook vervoer op de eilanden zelf zoveel mogelijk trachten te beperken.
Vragen uit de provincie m.b.t. het deelnemen van die combinaties aan wedstrijden buiten hun gebied kunnen worden beantwoord met de opmerking dat de dierenartsen daar geen voorstander van zijn. De Regio ook niet ! Gedane inschrijvingen kunnen door een club (welke autonoom is) dus worden geannuleerd, waarbij de regio vraagt aan die clubs om het eventueel reeds betaalde inschrijfgeld te retourneren.
Verder heeft de Regio de selectiewedstrijd van 22 november te Ouddorp geschrapt. Dit m.b.t. de M1 en M2 klasse paarden. Deze selectiewedstrijd zal nu verreden worden op manege de Eendracht in Vrouwenpolder onder de auspiciën van de rv Se-Ros en wel op 17 januari 2009. Voor Flakkeese en Schouwse combinaties kan dit ook betekenen dat ze de 1e selectie op 15 november in Nieuwvliet mislopen indien de toestand onstabiel blijft. In dat geval zal met hun de nodige coulance worden betracht.

We geven u dringend de boodschap mee de hier opgesomde regels goed in acht te nemen, Voorkomen is beter dan genezen. En of het allemaal ook zo nodig was weten we pas achteraf !
Graag rekenen we op de medewerking van de clubs om hun leden van dit schrijven op de hoogte te stellen.

Vriendelijke groet,
Kor v.d.Werve, secr. )mede namens het Regiobestuur KNHS Zeeland

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:20

Boncho schreef:
Heey marleen en Berdien! lekker een bosrit gemaakt door het mooie Putten? Waar hebben jullie gereden Marleen? Klopt het dat ik het weggetje bij oud Groevenbeek herken?
(ps: wij moeten ook maar eens een ritje maken....)

Oud Groevenbeek zijn we geweest ja! Ritje? .... gezellig, zeg maar wanneer! Knipoog

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:20

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:22

Snel bijgelezen, Lies wat een prachtige foto van jou en je man! Ga helemaal mee met de rest! Haha!
Wat een zorgen idd, hopelijk gaat alle ellende wat ziektes betreft aan jullie allemaal in Zeeland voorbij.
Vage ziektes zijn zo rot... Verdrietig

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:37

Liesbeth, haha dan ruilen we een keer.
Jou vent weer aan het akkerbouwen, en mijn vent bij jou op het paard

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:41

Nou Janet, het kan echt komen hoor! Mijn vent is dan wel geen topruiter, meer een soort cowboy, maar heeft er echt heel veel lol in! Haha! ... sinds een jaar of 5! Dus.....

Morgen weer werken, dus ik ga op tijd naar bed!

Truste!

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:42

Mees gaat inderdaad lekker!

Ik ga zo ook slapen, het was weer vroeg vanochtend Gaaaap en morgen werken en stevig aan de gang met de studie, herfstvakantie of niet Verdrietig

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:45

Ik ga zo ook slapen, ben moe Gaaaap

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:46

Ik ben bang dat ik mijn aardappel boer nooit van zijn hele leven op een paard krijg.
Ze zijn er helemaal niet mee opgevoed. Zijn broer is doodsbenauwd voor paarden, terwijl Anne Marie zelf ook paarden heeft. Hij durft ze nu net voor een paar seconden vast te houden.
Wilco helpt mij al enzo. Wil wel met Ziggy wandelen enzo.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:47

joh dat dacht ik jaren geleden ook van luut, nu vind ie een buitenritje wel leuk hoor.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:48

haha er is dus nog hoop

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:48

Hmmmzzz... Mees ook niet hoor! Kende echt geen paard van dichtbij. En mennen? Dat vinden mannen vaak wat stoerder he? Neem hem eens mee naar een marathonwedstrijd ofzo, dan ziet hij dat het echt wel stoere kanten heeft?!

En nu echt: Truste!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:50

Mennen vinden ze inderdaad wat stoerder.. Hotze wilde graag mennen, maar omdat ik niet mee op de wagen ga heeft ie die droom ook maar laten varen..
Hij houd het nu op borstelen, dekens wisselen, voeren en binnen en buiten zetten.. *LOL* Misschien leer ik hem nog wel longeren (rondslingeren *LOL* ) en dan ben ik makkelijk later als ik eens ziek ben of verhinderd ben..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:51

haha nee vind hij ook niets, haha. Hij wil ook bijna nooit op een men ritje, vooral als we door het dorp gaan. Dan schaamt hij zich ofzo.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:52

Haha Lachen
Truste Marleen!
Ik duik ook mn mandje in ladies, ik ben moe, maar waarvan Verward
Doei!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:53

ROFL Zich schamen op de wagen? Hahahaha.. Tis wel een aparte he.. *LOL*