Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anouk1605 schreef:Na al 2 jaar vechten tegen mok... al 7 maanden honing smeren, sebacil behandellingen preventief (met ruime tijd er tussen enz. ) zag ik vandaag *tromgeroffel*....
Grijze gladde huid!!!![]()
Heb alle honing enz uit de haren gewassen. Alles goed droog gemaakt en heb vervolgens nu de zals van de DA met antibiotica kuur er op gesmeerd om de bacterie nu te lijf te gaan (eerst kon dat niet doordat korsten in de weg zaten) ik zag zelfs al enkele mini haartjes. Dus nu de final behandeling hopelijk. Als ze naar buiten gaat smeer ik er wel nog een dikke laag honing op maar dat is om rotzooi tegen te gaan. Daarna schoonwrijven met een warm vochtig doekje, meteen erna drogen en weer antibiotica er op. En ofc vervolgens in een droge schone stal!ben benieuwd of we het nu echt weg krijgen
Ginootje schreef:Goedemorgen...
Ik ben ook een beetje ten einde raad..
Mijn tinkermerrie van 9 jaar heeft 4 maanden op stal gestaan en staat nu weer in een HIT-actief stalling
Die 4 maanden op stal heeft echt voor ellende gezorgd... Mijt & Mok in overvloed!
Mijt heb ik nu helemaal weg behandeld en blijft ook weg.
Maar de mok blijft maar terug komen of zitten en als ik het behandel slaat ze het licht uit me ogen.
Ik heb al gesmeerd met hydrocortiderm, uiercreme, sudocreme..
Gewassen met betadine shampoo, kootholtes uitgeschoren..
heb er een ook een tijdje niets aangedaan maar dat hielp ook niet..
heeft iemand van jullie een wondermiddel?
zanakuzies schreef:Ginootje schreef:Goedemorgen...
Ik ben ook een beetje ten einde raad..
Mijn tinkermerrie van 9 jaar heeft 4 maanden op stal gestaan en staat nu weer in een HIT-actief stalling
Die 4 maanden op stal heeft echt voor ellende gezorgd... Mijt & Mok in overvloed!
Mijt heb ik nu helemaal weg behandeld en blijft ook weg.
Maar de mok blijft maar terug komen of zitten en als ik het behandel slaat ze het licht uit me ogen.
Ik heb al gesmeerd met hydrocortiderm, uiercreme, sudocreme..
Gewassen met betadine shampoo, kootholtes uitgeschoren..
heb er een ook een tijdje niets aangedaan maar dat hielp ook niet..
heeft iemand van jullie een wondermiddel?
Vraag een keer clindacutin en pretnocutin aan de dierenarts dit werkt heel goed!