[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A_Pallieter

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:30

Lekker dat je er morgen weer heen kan!
Wel balen van je hechtingen!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:31

Prada heeft het niet meer op kleine kindjes, Laatst reed ik de duinen in, Was een zondag in de zomer, Heel druk dus, Hebben van die kinderen hutjes gemaakt in bomen, dus die kinderen vinden het ook geweldig om een paard te zien,
Dus die staken ineens al die hoofden uit die hut en riepen paarddddddd! Sommige sprongen naar beneden, Prada schrok zich het leplazeres Tong uitsteken
Dus sinsdien heeft ze het niet meer op kinderen
Maar het gaat seeds beter!
Vrijheidsdresuur, Ga ik denk ook maar is aan beginnen, een goed boek kopen Lachen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:33

Rot van je hechtingen!
Prada is niet eens zwanger, en chagerijnig!
En wil alles eten! Vooral manderijnen!
Oja Marije Tong uitsteken Jij bent de jongste! haha

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:33

Ik was daarook mee 'bezig' maar safari had al snel door waar de snoepjes waren en saf vind het volgens mij echt niet leuk!

Mja hechtingen is idd niet zo leuk Tong uitsteken

@ Ikbenmarije ik ben pas 15 hoor xD

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:34

ik wil als pallieter wat ouder is ook vd gaan doen, ik weet niet hoe oud ze daarvoor moeten zijn?
Maar je bouwt er volgens mij wel een goede band mee op!

Balen dat ze het niet meer zo op kinderen heeft, die kom je toch wel regelmatig tegen!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:34

Nou meiden ik ben der weg van

Weltrusten ^^ ik zal hier ook maar eens vaker komen Haha!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:35

Winden jullie tinkers zich soms ook zo op als ze tijdens buitenrit/wandelen een ander paard in de wei tegenkomen.

Pfeew, hendrik is bij sommige paarden echt niet meer te stuiten. Moet dan meteen een rechtsomkeert maken als ik niet in het prikkeldraad wil belanden Bloos En soms moet ik zo boos worden totdat hij merkt dat ik ook nog ergens achter dat touwtje bungen :p Maarja, gelukkig werkt het dan wel Bloos

1 keer was hij zo ongelofelijk bang, helemaal in zijn eigen wereld met voorbenen slaan neusgaten wagenwijd open, niet normaal meer. Dat een tinker zich zo op kan winden denk ik dan Gaaaap
En waarom? Juist, omdat 2 mensen in het gras zaten te picknicken. Ze zaten weliswaar in zijn eten, maar hij ging echt helemaal uit zijn plaat. Gelukkig waren we 20m van huis af anders was Hendrik al in China geweest!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:36

l0rdJ schreef:
ik wil als pallieter wat ouder is ook vd gaan doen, ik weet niet hoe oud ze daarvoor moeten zijn?
Maar je bouwt er volgens mij wel een goede band mee op!

Balen dat ze het niet meer zo op kinderen heeft, die kom je toch wel regelmatig tegen!

Meestal vanaf een jaar of 2 á 3.. Maar kusjes geven, aport, voetje geven en draaien ed kan je nu wel al leren. Dat is niet zwaar en dat zijn dingen, vooral voetje geven, wat hij op deze leeftijd ook al moet kunnen.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:37

Dat heb ik nou zovaak met Prada
Ze is met een andere tinker ingereden, Alles samengedaan, Dus ze 'leeft' bij andere paarden, Ze moet er altijd heen, Paniekt in dr 1tje.. Kannog niet alleen naar buiten omdat ze gewoon er van door gaat op zoek naar andere paarden, Laatst was ik ook wezen wandelen, kwam ik net een grote groep paarden tegen, en steigeren springen ik heel tijd draaien, ze om me heen galopperen! Maarja blijf gewoon oefenen, Misschien kunnen we dan nog weleens alleen naar buiten Lachen
Ik denk dat het gewoon de onzekerheid is van het paard.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:38

IkbenMarije schreef:
Winden jullie tinkers zich soms ook zo op als ze tijdens buitenrit/wandelen een ander paard in de wei tegenkomen.

Amy gaat altijd heel hoog met dr hoofd lopen als ze in de verte voetgangers, fietsers of paarden ziet.
Ze zal niet rennen, maar echt wel heel hoog gaan lopen..
Dat zit echt niet, dus in dat soort situaties vraag ik haar altijd weer een beetje bij me.. En dan ontspant ze ook gewoon weer..

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:39

Hij kan al voetjes geven,
en volgt ook al in de bak.

Kusje geven etc kan inderdaad ook wel!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:39

Hendrik doet het alleen bij bepaalde paarden, bij een belgisch trekpaard waar ik altijd langs loop hinnikt hij alleen maar, maar als ik richting een weiland met 2 tuigers loop gaat het mis. Misschien wil hij laten zien hoe stoer hij wel niet is Clown

@ Sita; Idd.. voegangers en fietsers.. Dat vind Hendrik ookal zo vreemd in de verte Knipoog
Wat ook zo raar is, is wanneer ik op hem rijd en er komt bijvoorbeeld een traktor aan met alle poespas eromheen (lees: rammelende dingen etc) is daar níks mis mee. Maar o wee als er een auto met aanhanger langs komt met daarin rammelende dingen, dan is hij weg. Dromen
Laatst bijgewerkt door IkbenMarije op 13-02-07 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:41

Ik ga zo denk maar is richting me bedje, Morgen dan wel half 1 beginnen, Maar voor die tijd wilik nog even leren, douchen en uitslapen Lachen Moet rond kwart voor 12 weg!

Weltrusteeeeeeee Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:42

Weltrusten.. Doei!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:43

Ik ga ook even naar me bedje,
ben helemaal af!

Morgen weer de trein van 10 over 8 hebben haha

Weltrusten iedereen! Slapen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:44

wat kletsen jullie hard zeg.
@Snowdon: je hebt pm.
Voor iedereen die gaat slapen: weltrusten!

Sita_

IkbenMarije schreef:
@ Sita; Idd.. voegangers en fietsers.. Dat vind Hendrik ookal zo vreemd in de verte Knipoog
Wat ook zo raar is, is wanneer ik op hem rijd en er komt bijvoorbeeld een traktor aan met alle poespas eromheen (lees: rammelende dingen etc) is daar níks mis mee. Maar o wee als er een auto met aanhanger langs komt met daarin rammelende dingen, dan is hij weg. Dromen

Amy is zó verkeersmak.. Bloos!
Van de zomer naast een Combine gereden op het land.. Geeft ze allemaal niks om..
Ik mocht op dat land rijden, ze hadden al een stuk gedorst en mocht er gewoon bij.. Dorser, trekker er naast een daarachter een pakjes pers en een trekker met kar die alles oplaadde.. En ik reed daar tussen.. Lekker relaxed.. Dromen

IkbenMarije

En ik denk dat ik ook maar eens richting bed ga, morgen 1e uur beginnen dus kwart voor 8 op de fiets zitten Bloos
Welterusten! Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:45

Weltrusten iedereen! Ik ga ook zo..
Heb morgen koopavond.. Dat houd in van 13 uur tot 20 uur werken..
Kan ik mooi morgenochtend nog even naar Amy.. Lachen

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:46

Sita_ schreef:
IkbenMarije schreef:

Amy is zó verkeersmak.. Bloos!
Van de zomer naast een Combine gereden op het land.. Geeft ze allemaal niks om..
Ik mocht op dat land rijden, ze hadden al een stuk gedorst en mocht er gewoon bij.. Dorser, trekker er naast een daarachter een pakjes pers en een trekker met kar die alles oplaadde.. En ik reed daar tussen.. Lekker relaxed.. Dromen

Met dat soort dingen is Hendrik ook erg vertrouwd, traktor kan zo dicht als hij wil langs hendrik rijden, hij geeft er niks om. Het enige wat hij dus wel eng vind is een auto + aanhanger met daarin rammelende dingen, voor de rest eigenlijk hélemaal niks. Daarom vind ik het ook zo vreemd Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:47

Inderdaad vreemd.. Maar ach wees blij dat het zo is en niet dat ie bij iedere klapscheet wegspurt..
Mijn vriendin haar paard is overal bang voor.. Dat is echt niet prettig rijden.. Bij iedere trekker oid moeten we ver in de berm gaan stilstaan.. Amy vind daar geen hol aan en dan word ze juist opgefokt. Ze snapt niet waarom we niet gewoon doorlopen..

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:49

Ja ben ik ook erg blij om, hij schrikt natuurlijk wel eens van dingen, maar dat zijn meestal de ondenkbaarste Clown

Ja dat is wel vervelend ja ! Maarja, veel kan je er niet aan doen..

Ik ga nu echt Knipoog Anders wordt het morgen niks op school..
Doeg! Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:52

Nee.. We doen er niet veel aan.. Maar vriendin is ook beetje een schijterd..
Niet dat ik haar dat verwijt hoor.. Ik ben ook zo geweest.. Lachen Maar meestal is gewoon doorlopen de betere remedie dan stoppen. Bij doorlopen doe je alsof er niks aan de hand is.. Als je stopt trek je juist de aandacht van je paard naar het obstakel toe waardoor ie na gaat denken.. Zo ben ik iig altijd verwittigd.. Lachen

Afijn.. Weltrusten.. Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 01:05

Sita_ schreef:
Inderdaad vreemd.. Maar ach wees blij dat het zo is en niet dat ie bij iedere klapscheet wegspurt..
Mijn vriendin haar paard is overal bang voor.. Dat is echt niet prettig rijden.. Bij iedere trekker oid moeten we ver in de berm gaan stilstaan.. Amy vind daar geen hol aan en dan word ze juist opgefokt. Ze snapt niet waarom we niet gewoon doorlopen..

Doe ik bij Dewi ook altijd, die is absoluut niet te vertrouwen voor landbouwverkeer. En ik wacht dan op een dam waar zij in het rond kan springen en stuiteren op een veilige wijze zonder tegen het verkeer aan te botsen. Gewoon doorlopen is langs landbouwverkeer bij haar levensgevaarlijk, want dan gaat ze aan de kletter. Als ik alleen rijd dan, is er een ander paard bij, dan gaat het een stuk beter. Gewoon verkeer geeft ze weer helemaal niks om. Wellicht dat ze ooit wel geheel verkeersmak wordt, het is nu een stuk beter dan 2 jaar terug Clown

Achja.. elk paard zijn gebrek.

@ IkbenMarije, mocht je weer eens naar Cadzand op vakantie gaan, dan moet je seintje geven, ik sta op 7 km oid van Sita's stal vandaan met de ponies Lachen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:46

goedemorgen Haha!

@sita ik vergeet het steeds maat heb je hotse wel een jus voor geschoteld ????
dat kennen die denen niet verkopen het ook niet Haha!

en dat hengstigheid ??? sil heeft er geen last van maar zijn lover wel
madam gaat helemaal over de rooie als ik hem mee neem 20 meter verder achter wat dunne bosjes Rolleyes psyco shet
het vervelenden is dat als ik die aap weer in het land zat die truthola er met dr dikke neus pal bij moet staan Clown dus dat wil soms nog wel eens moeilijk zijn maar hij begind het toch wel te leren hoor Haha!
hij rend er niet meer achteraan dan verdwijnt ze toch onder het draad door dus neemt hij de moeite niet meer gelukkig Haha!

tja en dan heb je mijn schrikkerige aap die alles ziet hij is super braaf maar ziet wel veel enge dingen die toch wel eerst grondig bekeken moetten worden om dan te concluderen dat het nog eng is Clown (tot vrouwtje boos word en die eens een keer een brul geeft Haha! )