cassie_lane schreef:Ja van het merk pool saddle ,ik heb gevraagd bij lonestar western ranch en shop en die adviseren pool voor een tinker .
Ja het beste is om een zadel te laten maken bij Vaguero in venlo maar ja dat kost een paar centjes .
En lange ritten bedoel ik vier vijf uur door de bossen van onze mooie drenthe
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit de grootste onzin vind 
Iedere tinker is weer anders of het past of niet hangt van de boom af en niet van het merk.
Ik heb een ranchman op maat laten maken omdat dat een van de weinige is die zelf ook de bomen maakt omdat bestaande bomen niet zouden passen (erg kort, breed en helling in de rug beetje zandloper idee).
En vaquero zadels heb ik geen ervaring mee dus kan ik niet over oordelen, ik vind ze alleen poep lelijk 
Louis heeft een aparte smaak
, heb helaas nog geen zadel van hem gezien die ik daad werkelijk mooi vond.
Angela die mogelijkheden zijn zo eindeloos als de beperkingen van de rug van je paard.
Ik wilde eigenlijk een redelijk vierkant model maar ik zat vanwege de lengte aan een butterfly model vast.
Maar verder heeft mike nachtmerries van me gehad met de wensen die ik had
, maar het is hem gelukt hoor 
Verder type zadel is ook weer afhankelijk van wat de ruiter lekker vind zitten
De een vind een reiner fijn de ander een pleasure, harde of zachte zitting, glad of stug etc etc.
De een kan uren zitten op dat type zadel en de ander weer op wat anders.
Mijn instructrice kan uren op een gladde bikkelharde plank (cutting) rond hobbelen terwijl ik toch de voorkeur heb aan een stug zacht kussentje