[TI] Insuline resistentie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:24

Marit, zie dat je schrijft dat Niek zo'n 620 kilo weegt. Hoe groot is hij ook alweer? Wel flink groter dan Fiek dacht ik toch?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:32

SuperRoos schreef:
Marit, zie dat je schrijft dat Niek zo'n 620 kilo weegt. Hoe groot is hij ook alweer? Wel flink groter dan Fiek dacht ik toch?

Haha... denk het niet?! 1.44 mtr.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:33

Ow dat is Fiek ook... Toch lijkt het of Fiek veel zwaarder was in mijn ogen maar dat valt dus wel mee..
Fiek heeft 630 gewogen en zit nu op 540 ongeveer..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:35

SuperRoos schreef:
Ow dat is Fiek ook... Toch lijkt het of Fiek veel zwaarder was in mijn ogen maar dat valt dus wel mee..
Fiek heeft 630 gewogen en zit nu op 540 ongeveer..

Het nadeel van zo'n meetlint is dat je dat op 1 plek meet.
Niek is gewoon 'massief breed', heel anders als dat je bijv. een paard meet met een mega dikke buik ;)

Niet schrikken zondag dan hè?! :D

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:46

Dat is waar, Niek is qua botten veel breder gebouwd dan Fiek, Fiek is eigenlijk maar een heel ielig fjordje stiekem..
Ben benieuwd zondag, hopelijk hebben we allebei baat bij de glyco balance!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:51

SuperRoos schreef:
Dat is waar, Niek is qua botten veel breder gebouwd dan Fiek, Fiek is eigenlijk maar een heel ielig fjordje stiekem..
Ben benieuwd zondag, hopelijk hebben we allebei baat bij de glyco balance!

Ik hoop het ook. Maar ik vind Fiek toch echt niet ielig :D
Hoe breed is bijv. het zadel wat je op Fiek hebt? Weet nog toen ze voor een zadel voor Niek kwam dat er een maat 46-47 op moest en dat is toch wel extreem breed :D

Het is er ook voor mensen hoorde ik gisteren. Je kunt de poeder van de 'paardenvorm' om laten zetten in capsules en dan voor jezelf gebruiken. Je moet het dan wel 7 mnd. gebruiken anders helpt het niet. Mensen schijnen er echt heel veel door af te vallen.

Het valt mij op dat Niek's zijn koker minder opgezwollen is sinds dat ik het gebruik.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:54

Ehm foto's zijn een beter voorbeeld denk ik..

Afbeelding
Dit is een Fiek van rond de 430 kilo (koppie staat hier niet ok maar om het lijf..) Zo smal is hij eigenlijk

Afbeelding
Hier was hij iets zwaarder, rond de 450 denk ik en zo was hij goed gezond..

Qua zadel, hij had met westernzadel altijd wel een xxfull quarter boom maar zijn boegje is altijd erg smal geweest..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:23

Dat is idd een hele andere Fiek :j

Zo heb ik ook nog wel een paar foto's uit de oude doos :D

Niekje ruim 4 jr. geleden, ben er niet trots op hoor want hij was hier veel te mager, je zag gewoon zijn ribben. hij was hiervoor ook ziek geweest (Droes).
Afbeelding
Wat later onder het zadel met mijn zoon. Lag een gewone Wintec op met witte boom (maat 34). Zo hoort hij eigenlijk ;)
Afbeelding

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:37

Ben er ook weer even met een vraagje :)
We hebben een discussie met een ruitersportzaak die bij onze IR merrie een zadel heeft aangemeten. Volgens haar veranderd de rug bij paarden met IR en ligt daarom ons zadel niet meer goed. Wat is jullie mening hierover?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:38

Dus Niek is stiekem ook wat minder breed gebouwd.. :-)
Lijkt dat Fiek en Niek toch aardig gelijk opgaan helaas..

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:39

Leuke foto's voorbij zien komen en wat zien jullie paardjes er allemaal goed uit :) Zal zo ook eens foto's opzoeken van onze IR merrie...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:40

De foto's op deze pagina zijn helaas foto's van hoe ze ooit waren.. En hoe ze OOIT weer moeten worden..

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:57

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 12:48

Rodi schreef:
We hebben een discussie met een ruitersportzaak die bij onze IR merrie een zadel heeft aangemeten. Volgens haar veranderd de rug bij paarden met IR en ligt daarom ons zadel niet meer goed. Wat is jullie mening hierover?

Ben het met de ruitersportzaak eens.
Bij afvallen verlies je immers massa en spekkies,dus kan het zadel te veel ruimte krijgen.
Bij aan komen van vet en op hoppingen kan het zadel weer minder ruimte hebben,en daardoor gaan knellen.
het is in mijn ogen dus de weegschaal die de pasvorm van je zadel om zeep kan helpen.

Teminste dat is mijn mening hoor. ;)

Knappe fiek in zijn jonge jaren.
Lekker ventje hoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:59

jolin schreef:
karuna schreef:
Connor was te dun maar nu zijn lever weer helemaal optimaal werkt heb ik vor het eerst in 8 jaar een (te) dikke tinker. We konden er ook induwen wat we wilden maar aankomen was er niet bij.

Wat heb jij eraan gedaan?

Connor is vanwege een zware allergie onder behandeling gezet bij een homeopaat. Nadat zijn allergie onder controle was is ook zijn lever meegenomen. Die is nu sinds een maand of 3 volledig op orde en knol is echt in een rap tempo aangekomen naar nu te dik :o . het zal een combinatie zijn van geen hoest meer door de allergie die onder controle is en een goed werkende lever waardoor zijn voedingsmiddelen veel beter worden opgenomen. Zijn poep is ook veel mooier van structuur geworden en niet meer zo belachelijk veel als dat het eerst was, terwijl hij nu dus veel minder hooi krijgt dan eerst. Hij zat op 18 tot 20 kilo hooi per dag en zelfs dat was niet afdoende hem op gewicht te houden.

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:06

roosa schreef:
Rodi schreef:

Ben het met de ruitersportzaak eens.
Bij afvallen verlies je immers massa en spekkies,dus kan het zadel te veel ruimte krijgen.
Bij aan komen van vet en op hoppingen kan het zadel weer minder ruimte hebben,en daardoor gaan knellen.
het is in mijn ogen dus de weegschaal die de pasvorm van je zadel om zeep kan helpen.

Teminste dat is mijn mening hoor. ;)

Knappe fiek in zijn jonge jaren.
Lekker ventje hoor.

Dan is dat voor alle paarden zo als ze afvallen of aankomen, niet speciaal voor IR paarden.
Onze merrie is niet echt afgevallen of aangekomen. Je kan al sinds we haar hebben haar ribben voelen. Ze heeft wel wat vetophopingen op haar kont, maar dat heeft niks met haar zadel te maken natuurlijk...

Wat de ruitersportzaak bedoelde is dat IR paarden een andere rug krijgen, is dat zo?
Dus niet dat ze aankomen of afvallen. Maar bv. van een diepe rug een rechtere rug?

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 13:26

H,m nee in die zin niet nee.
Kan alleen maar bedenken dat het in het opgeslagen of verdwenen vet zit waardoor de pas vorm niet meer aansluit,en niet in veranderingen in de ruggewervels.
Die blijven als het goed is het zelfde.
Kunnen wat spieren in de rug veranderen dat wel.
Maar dat is bij elk paard.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:28

Weet niet of jullie het interessant vinden maar ik heb een foto gemaakt van de ingrediënten van de Gluco-balans.
Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:42

Figor is al 8,5 dus als die foto's van 3 jaar geleden zijn is hij daar al aardig volgroeid..
Op de laatste 2 foto's is hij ook al IR waarschijnlijk..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:42

merkwaardige ingredienten zitten erin. Waarom zou je er standaard foene griek instoppen, dat is tegen hoesten en niet eens erg goed om dat zomaar te gebruiken. Een kudde bacterien waarvan bij mensen is gebleken dat ze problemen kunnen veroorzaken als iemand toch al ongezond is (is vorig jaar een onderzoek door gestaakt omdat er mensen waren doodgegaan door dacht ik leverproblemen) en een plasmiddel zo te zien ook (Uretica).

Is dit spul bedoelt voor permanent gebruik?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:45

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:52

Het is dus wel bedoelt als langdurig middel. De werking ervan lijkt me nogal heftig voor de lange termijn. Als korte kuur zou ik het misschien overwegen als alles verder faalt maar voor de lange termijn zou het niet mijn keuze zijn. Er zitten voor mijn gevoel te veel verschillende middelen in die allemaal iets doen. Dan weet je nooit wat nu HET werkende ingredient is wat het beste werkt.

maar ieder zijn keus.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 14:10

Er zitten zeer veel natuurlijke producten in zo te lezen.
Vaak is het een samenspel tussen ingredienten,en niet maar 1tje die al het werk op kan lossen.
Maar maakt de combinatie het dat HET werkt.
En bij sommige werpt het al zijn vruchten af meen ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:29

zit inderdaad een hoop in, maar als ik dan het paard van mijn juffie zo op zie knappen door dit middel :)) die stond met wtee benen in het graf, maar is inmiddels zelfs al weer berijdbaar