[TI] [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:51

Maya schreef:
Wacht maar Arjan, over 2-3 jaar word jij helemaal gek van Leon Tong uitsteken Dan praten we verder Clown Ik zie hem ook wel voor een enorme twijfelkont mbt hengstenkeuze aan Haha!

Duivel
Zo erg is het al lang hahaha

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:52

En je hoeft nog niet eens te kiezen, ze is nog geen 2 toch? Duivel

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:52

Ja, ik weet niet.. Ik wil er eigenlijk geen Haflinger op.. Als ik een Tinker neem dan heb ik toch gewoon kans dat ze opgenomen kan worden in het stamboek als ze de Tinkerkenmerken heeft. En Shania heeft geen papieren, dus wil ik eigenlijk niet in de Hafjes blijven en eigenlijk vind ik geeneen (die ik tot nu toe gezien heb) Haflingerhengst leuk.. Allemaal van die barbiepoppen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:53

Dat moet je helemaal zelf weten Siet Lachen Is het veulen om te houden of om te verkopen?

Kijk, ik heb het persoonlijk niet op kruisingen, ik vind dat een ras een ras is. Dus moet je binnen dat ras kijken naar de beste combinatie. Ook hou ik er rekening mee dat het paard of voor de verkoop is (Dewi's veulens) of voor te houden, maar je weet nooit hoe het loopt (Aman's veulen). Dus daarom vind ik het fijner om met stamboekhengsten te fokken. Dit zodat je vol papier hebt.

'Probleem' mbt Shania is, (als ik het goed onthouden heb) is dat zij niet ingeschreven staat in het KVTH-stamboek. Dus dan is het afwachten of je, bij een Haflingerhengst wel vol papier krijgt. En dan is het ook aan jou, om te bepalen of je dat wel wilt. En ik betwijfel of, als je een ggk dekhengst zou nemen, of ze dan wel in het veulenboek kan komen. Zou je moeten uitzoeken eigenlijk hoe dat zit.

Daarom ook dat ik persoonlijk zo twijfel voor Dewi's date. Ik vind Armano een hele leuke hengst, maar Hugo net een tikkie leuker / beter voor Dewi. Maar, Hugo is niet goedgekeurd bij NSvT. Dus, en dat kan weer alleen bij NSvT, wordt dat veulen een registerveulen. Terwijl mijn voorkeur bij stamboekveulen ligt. Ik ben ervan overtuigd dat beide hengsten een mooi veulen zullen opleveren. Maar welke wordt het leukst? En hoeveel waarde moet je tegenwoordig aan papieren hechten bij dit ras? (gezien de vele soorten stamboeken / verenigingen etc.)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:53

Barbiepoppen Nagelbijten / Gniffelen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:55

Maya, dat heb ik nagevraagd wat betreft veulen fokken en in een veulenboek oid komen, maar die vlieger gaat niet op.
Veulen zou dan wrs voor de heb worden.. Maar ik zal het misschien ook proberen te verkopen. Het is dus of of.. Maakt niet uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:55

Sita_ schreef:
Als ik een Tinker neem dan heb ik toch gewoon kans dat ze opgenomen kan worden in het stamboek als ze de Tinkerkenmerken heeft.

Dit vind ik dus, heel eerlijk, toch wel neigen naar oplichting. Omdat er heel ander bloed achter zit. Het zal dus een kruising blijven, geen Tinker.

Zeg Leon. Bij de SRR in Ee, toen had Braveheart toch ook die haflinger gedekt. Weet jij heel toevallig of die toen in het Tinkerstamboek is opgenomen of niet? Verward

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:57

Oplichting is wel een heel groot woord hoor, voelt nog beschuldigend ook.. Net of ik criminele plannen heb..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:58

Als je het veulen zeker weten wil verkopen zou ik voor een haflinger hengst gaan.
Kruising tinkers zijn soms wel heel leuk. Maar wat is de meerwaarde daarvan. Een kruising tinker shire, vind ik persoonlijk anders dan en kruising tinker haflinger. Shire en tinker passen in het zelfde straatje. En in tinker zit ook veel shire bloed.
Als je het zelf wil houden kan je voor een kruising tinker gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:58

Criminele plannen niet, maar het is wel zoals het niet hoort...

Want ja... je weet dat het geen Tinker is, en dan toch proberen om in het Tinkerstamboek te krijgen. Hoe wil je het dan noemen?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:59

Laat ook maar.. Heb weeral spijt dat ik mijn vraag gesteld heb.. Omdat ik over een stamboek begin.
Als we direct over oplichting gaan beginnen.. Hoe noem je dan al die Fries x Tinkers die wel geprimeerd worden..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:01

Lastig Sita.. ik zou op zich wel voor een hengst van een ander ras gaan, maar niet bij een stamboek aanmelden dan.

Maya, waarom noem je specifiek Braveheart? Er zijn talloze tinker x haflingerkruisingen?

De haflinger die jij bedoelt is Mandy en die heeft twee nakomelingen van Braveheart. Pleasure en Pride. Dé Pride van Haarbal hier op Bokt. Die dus 'tinker' genoemd wordt Knipoog
Voor zover ik weet géén tinkerstamboekpapieren erbij.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:01

ben het wel met maya eens. Er is een stamboek opgezet om het ras tinker. Vind het niet eerlijk als je een kruising wil laten registeren als tinker.

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:02

Maya schreef:
Wacht maar Arjan, over 2-3 jaar word jij helemaal gek van Leon Tong uitsteken Dan praten we verder Clown Ik zie hem ook wel voor een enorme twijfelkont mbt hengstenkeuze aan Haha!

Zeker weten ik word er al op voorbereid Lijst

Paintlinger

Hey Janet...
Ik hoorde net van Marije dat eind maar de Rit met de klas gepland staat in Havelte....

snowdon

Sita_ schreef:
Hoe noem je dan al die Fries x Tinkers die wel geprimeerd worden..

Daar zijn de meningen ernstig over verdeeld Haha!

Ik vraag me meer af waarom stamboek erbij? Paardje kan toch ook leuk zijn zonder papier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:03

Ik denk dat je dat onbedoeld en onterecht heel anders oppakt dan bedoeld Clown Lachen Ik vind het gewoon absoluut niet kunnen, en hoewel je een hele dierbare vriendin van me bent. Ik vind het gewoon niet netjes dat je dat zou proberen, zo'n kruising in een stamboek laten opnemen. En sowieso, omdat Amy ICS is, neem ik aan dat je bij dat stamboek blijft. Moet je wel een hele zware hengst nemen met heel veel sok om een veulen te krijgen, dat uit Shania (die ook best lucht en groot is) een zwaar veulen met veel sok te krijgen.

Fries * Tinkers die geprimeerd worden is ook niet de bedoeling, dat keur ik ook gewoon af. Ik vind ook dat er heel veel Grais ten onrechte in het NSvT zijn opgenomen. Gewoon bonte paarden met een beetje haar, geen Tinkers.

Trek je nou eens niet zoveel van andere mensen hun mening persoonlijk aan.. Clown Ach gut Wat jij en Hotze vinden, daar moet je naar luisteren en voelen Lachen Want die meningen doen er toe, niet mijn mening. Maar als jij een vraag stelt, dan weet je dat je van mij daar ook een eerlijk antwoord op krijgt, ook al past dat niet altijd in je straatje...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:04

Ja zeker wel.. Daar doe ik het ook niet voor.

Het was alleen maar denken oké.. Ik zeg toch ook dat het kan kan en of ik het uberhaupt wel doe?
Maar goed.. Ander onderwerp..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:04

BlazingBoots schreef:
Hey Janet...
Ik hoorde net van Marije dat eind maar de Rit met de klas gepland staat in Havelte....

leuk, naja moet gewoon even zien of dat wat wordt met Ziggy. Wil deze week wel weer even op Ziggy klimmen, maar moet wel iemand hebben die mij wil helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:05

snowdon schreef:
Maya, waarom noem je specifiek Braveheart? Er zijn talloze tinker x haflingerkruisingen?

De haflinger die jij bedoelt is Mandy en die heeft twee nakomelingen van Braveheart. Pleasure en Pride. Dé Pride van Haarbal hier op Bokt. Die dus 'tinker' genoemd wordt Knipoog
Voor zover ik weet géén tinkerstamboekpapieren erbij.

Omdat dat de enige kruising is die ik 'ken' / me herinner (Pleasure dus) Clown Haha! En ik vroeg me af, of die wel stamboekpapieren hadden of niet. Nee dus Lachen En ik weet dat jij die ook ken, dus kon ik het aan jou vragen Clown

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:05

Deze week zit ik in ieder geval een beetje krap...
Boodschappen + schoonmaken voor mijn verjaardag Haha!

Maar volgende week wil ik je wel helpen Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:06

Nah goed.. Ik snap het ook wel.. Maar jij zegt t ook als je ergens over valt en bij mij valt dat oplichting gewoon zwaar terwijl er nergens sprake van is. Het was alleen maar denken..

Ik zit gewoon te denken.. Ik weet nog niet wat ik doe..
Misschien als ik de loterij win zet ik er Tabasco Tari misschien wel op.. * Droomt.. Dromen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:07

Nee, maar Pleasure had ook niet echt tinkerkenmerken Dus al had iemand het geprobeerd, geen schijn van kans Knipoog

snowdon

Tabasco Tari is n Quarter?
Geld, geld!

Anoniem

Oplichting was wellicht geen handig woord, maar kon er niks anders voor verzinnen Lachen

Denk maar lekker... mss morgen eens afwachten wat de DA zegt Lachen