[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 10:42

Ow help een animatieteam, jij liever dan ik Huilen van het lachen
Maar fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad en toch nog 2 dagen warm zonnetje dus! En welkom terug Lachen

Nathalia, wat een grappige foto's en verhaal over Cousteau en Aiden *LOL* Lieve stalkatfoto!

En Marleen heeft gisteren een lekker dagje gehad en bij Mirthe weer wat overwonnen! Go jij! Go jij!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 10:51

Ik ben gisterochtend nog naar onze paardjes geweest, Debbie was er ook. Zij ging Snowdon rijden, ik met Chayenne even gewandeld. Bij een akker staan kijken waar een trekker bezig was, was allemaal niet eng Lachen Ook een aanhangwagen met klapperend metalen frame erop was niet eng. Ze reageert nog wel fel op andere paarden en soms totaal onverwachts van iets en dan gaat ze echt heel hard snuiven, nek erop en om me heen proberen te dansen met de staart gekruld de lucht in Kwijl

Daarna samen met Debbie nog met de shetjes gewandeld. Shiloh doet het echt goed Ja Santa is naar Shiloh toe behoorlijk afstandelijk en fel, maar ze is nog veel agressiever naar honden toe ROFL Huilen van het lachen Eigenlijk helemaal niet zo leuk, maar die valt ze dus echt aan en ziet ze het liefst finaal onder de grond Bloos!

Stelletje maffe dames heb ik dus!

's Middags met Arjan naar kennissen geweest, nog gemend met een tinker van 1.67m. Hij is echt gaaf Ja Schijnbaar is hij erg lastig bij 'vreemden', maar ik heb nu al 2x gemend en 2x gereden en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Vork Nog even hun andere paardjes bewonderd en toen naar hun huis om daar verder te kletsen en te eten! Was een gezellige dag.

Daarna nog door naar Arjan's ouders en ondertussen nog mijn moeder aan de telefoon gehad. Viavia hebben we dus al een adresje voor Teigetje gevonden, dus die gaan we volgende week naar z'n nieuwe baasje brengen. Ook weer een zorg minder dus!

En vanmiddag een kleine boktrit samen met twee haflingers uit de buurt, zal Snowdon wel leuk vinden met twee van die dametjes *LOL*

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:22

Oh wauw wat leuk een tinker van 1m67!! Daar hoop ik toch ook wel op...op een beetje "maat".

Heb je die naam Shiloh zelf bedacht? Aparte en leuke naam, betekent het ook iets bijzonders?

Fijn dat jullie een adresje voor het katje hebben gevonden!! Ehm..tenminste ik neem aan dat dat Teigetje is?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 11:30

Ik vind een beetje maat ook wel erg fijn ja, maar ik heb nu allemaal 'kleintjes' haha

De naam Shiloh kwam spontaan in me op en schijnt een dorpsnaam in de VS te zijn die erg geliefd is, bijna elke staat heeft wel een dorp dat zo heet Verward Had de naam al 'vergeven', voordat ik een evt betekenis op had gezocht.
Het betekend: "the gift is His" / "he who is to be sent"
Ik vond het in elk geval erg goed passen bij onze nieuwe mensenschuwe aanwinst van Snowville Knipoog
(Snowville is ook een dorp in de VS btw)

Teigetje is idd het katje van die vrouw met borstkanker Ja

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:40

Wat leuk...ik had net pas even in je profiel gezien dat jullie een site hebben dus was even foto's aan het kijken....

Ehm....vind 1m58 nou toch niet echt een KLEINTJE als het op tinkers aankomt...
Emily is 1m56 en O'Malley 1m64 dus ik hoop stiekem op een 1m60

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:44

'k Wilde al zeggen Leon, zo klein is Snowdon nu ook weer niet! Wij zijn net uit de kerk en gaan zo lekker met Mirthe en Neeltje onder het zadel een rustig ritje maken, de buurvrouw gaat ook mee met haar tweespan, dus dat wordt vast gezellig!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 11:47

O'Malley nakomelingen kennende, zal die de 1.60m ruim overschrijden Knipoog
Ik vind Snowdon nog wel wat aan de kleine kant, maar ik ben 1.85m he....

Lekker ritje ook zometeen dus, veel plezier!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:55

Heb je ook een foto van jou OP Snowdon? Of heb ik die op je site helemaal gemist.....
Tijdens mijn zoektocht had ik ook 2 fjorden gereden die net onder het zadel waren en ik had toch zo'n afgrijselijk "grote vrouw op kleine pony idee", hoe vaak iedereen ook bleef zeggen dat het prima kon (ik ben 1m76).....vanaf dat moment dacht ik...niets kleiner dan 1m65 maar Emily is 1m56 en ik vind dit prima passen (zie nieuwe foto's profiel).....toch een paar centimeters meer is wel zo prettig....

O'Malley geeft dus goed zijn maat door?

Fijn zo gezellig naar buiten met een groepje 'grr'.....Emily en ik gaan meestal solo maar lijkt me echt leuk eens met een groep en helemaal een groep tinkers...zo jammer dat die strandrit zo ver weg is...

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:57

Ik ben ook 1,78/1,79, dus ook best lang. Mirthe is zo'n beetje 1,60 maar heel erg breed, dus dat past wel. Ik hoop ook wel heel erg dat Banbay de 1,50 haalt. Hij is nu denk ik zo'n beetje 1,38.

Ja, we gaan zo lekker weg... Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:31

Dat was 3x Marleen! *LOL* Have fun!

Leuke dag gehad Leon! Is Debbie je nieuwe bijrijder?

Doei!

Pfoe.. Wat een ochtend weer!
We waren van plan om met zijn 5-en te gaan rijden.. Was echt heel gezellig, nog een trekker, coureurs en gekke paarden in de wei tegelijk tegen gekomen.. Ging allesmaal goed, tót het eerste drafje.. Nagelbijten / Gniffelen
Marsepein ging aan de kletter en wilde echt niet stoppen, ik reed ver voorop met Lesley & Pacino en Stefani & Porsche (Amy was buffer voor die 2 gekke paarden *LOL* ) En ik heb Amy midden op de weg geparkeerd om haar te stoppen.. Daarna omgekeerd en weer naar huis.. Jammer, maar Femke was echt zó geschrokken dat dat maar het beste leek..

Daarna kwam mijn broer nog.. Die heeft Shania gepoetst en toen kon ik Collin even doen..
Dus ben weer op schema!

Zo even wat eten, opfrissen en op Maya wachten.. Weet nog niet of ik mijn camera meeneem..
Vind het ineens zo bewolkt worden..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:45

och wat jammer dat het ritje zo eindigde....
Leuke naam trouwens ook weer voor een paard...Marsepein...(hmm...ligt ook weer volop in de winkel trouwens, ik vind het altijd zo mooi maar lust het niet...en dat lijkt me zoiets lekkers om te lusten...net als koffie..ben altijd jaloers op iedereen die zegt..."zo, even een bakkie om wakker te worden"...en ik? Ik slaap gewoon verder dus.... Clown

Wilde je trouwens nog zeggen dat ik Amy zo vreselijk mooi vind...vergeet het steeds Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:47

Marsepein is een spierwitte Shetlander.. Knipoog Van het dochtertje van de staleigenarresse.. Lachen

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:49

Oei...en zat daar dus een klein meisje op toen hij/zij ervandoor ging?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:51

zou onze dochter trouwens ook helemaal geweldig vinden...die wilde zooooo graag een witte pony...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:52

Ja, dat dochtertje.. 8 is ze.. Nagelbijten / Gniffelen Was even schrikken.. Maar ze weet nu wel dat ze minder stoer is als ze dacht.. Knipoog
Met zijn 3tjes gaat het altijd goed, maar Marsje is een koptrekker en nu liepen alle grote paarden op kop en dat ging even niet..

Goed leermoment geweest voor dr! We gaan volgende week gewoon weer met zijn 3tjes op pad.. Ipv met de grote groep.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:55

Poeh....kan me voorstellen dat dat schrikken was...heb dat met Rohan 1 keer meegemaakt...hij had gemest op het fietspad dus ik stopte even om dat netjes in de berm te schoppen...werkelijk een paar seconden....ik draai me om en zie Rohan's dravende kont met onze kleine Cayleigh erop....kreeg bijna accuut een hartaanval...tja...en dan....roepen?schreeuwen?rennen? was zo bang dat hij de weg op zou schieten of nog harder zou gaan...

Toen toch maar met stem...hooooooo...Rohan...stap...Rohan...en toch maar heel hard rennen en meteen vastgrijpen...dacht toen echt...die wil er NOOIT meer op....kijk ik op, recht in Cayleigh's boze gezicht...

" MAMA! LAAT LOS!!!! IK KAN HET ZELF"...

nou jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....

over leermoment gesproken....brrrrrrrrrr.....

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:56

oh...en Cayleigh is dus net 3....

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:57

Hahaha.. Dit hebben we dus met Femke ook al gehad.. Toen was ze ook een jaarof 4..
Toen was het ook een boos gezicht..
Maar nu was het dus even wat anders.. Ben blij dat ze er van geleerd heeft, dat zal later uitwijzen..

Dit is Marsepein.
Afbeelding

Ik ben dr zo vandoor.. Doei!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:59

wat een leukerd...die laat ik niet aan Cayleigh zien...dan wil ze Rohan straks inruilen..hahahaha....
Wel leuk om te horen dat dat meisje dus toch al 4 jaar rijdt! Altijd met deze pony? Vind het zo leuk..dat samen opgroeien...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:02

Sinds een jaar rijd ze fanatiek op Marsepein.. Ze heeft haar nu bijna 3 jaar.. Hiervoor was Marsje nog te sterk en reed ze een bejaarde Fjord van een stalgenootje.. Daar heeft ze veel van geleerd en was ze klaar om nu die jolige Marsepein te rijden.. Lachen

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:14

heb je ook een foto'tje van onder het zadel? Vind ik altijd zo leuk om te zien...die kleintjes die door een passende ruiter bereden worden....helaas zie je het hier op bokt te vaak anders...dat elke keer dat het wel LEUK is...mooi meegenomen is Lachen

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:15

zo...wij gaan naar de zandverstuiving! Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:20

Goede middag!

leon: straks lekker ritje met 2 knappe haffies
sita: dat is even schrikken zeggen. Gelukkig is het goed afgelopen, marsepein is wel leuk zeg.

Ik vind kleintjes altijd ook zo leuk op ponietjes. Maar voor Dundee is het onmogelijk om een goed ruitertje te vinden, met wat ervaring en klein genoeg. Hij is namelijk net 80 cm. ik vind hem ook iets te klein om bereden te worden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:42

Oew dan is Dundee idd wel erg klein!
Shiloh is nu met 4,5 mnd al iets van 90 cm, dus dat wordt wel ene redelijke shet Knipoog

Nou Snowdon vond vandaag de vrouwelijke charmes van de haflingers NIET leuk Zij zijn groot en ik is klein!
Ben er zelfs nog bijna afgevallen door een spurt in combi met onverwachtse kuil Nagelbijten / Gniffelen
Vooral in het begin deed hij er alles aan om maar uit de buurt van die 2 dames te blijven, terwijl hij Beauty de vorige keer wel lief vond. Nouja, was een enerverend maar gezellig ritje. En ik was vooral erg blij om te zien dat Snowdon weer in conditie was en lekker voorwaarts.

Daarna ook nog naar de stal gereden waar de andere (de dominantste van 21) haflinger, Eefje, stond.... daar stond ook de GGK hengst Robin! Was ook wel ff gezellig. Ook nog een paar nakomelingen van Robin gezien. Leuke hengst Ja
(En kwam er dus vandaag achter dat deze leuke hengst op 5 min fietsen afstand van m'n huis staat...)

Ow die Marsepein is een schatje zeg! Witte shetjes Lovers
Die Pablo... is die niet van jou geweest, Sita?
Laatst bijgewerkt door snowdon op 21-10-07 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:43

Ik zal binnenkort eens foto's maken Nathalie.. Kheb eigenlijk geen foto's van dat ze onder het zadel is.. Lachen
Femke is gewoon een leuk maatje.. Ze komt nog niet eens met dr benen onder de buik uit.. Al moet ik zeggen dat Marsepein ook érg groot is, ze is ruim 1.10..

Vanmiddag naar Dag van het Paard geweest in Maldegem met Maya. Was leuk! Maar érrug koud!