[TI] [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Re: [HK] haar, sokken en meestal vlekken maar wij houden ervan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:58

Sita lekker op amy gereden Dromen maar minder leuke dingen op stal gehoord Scheve mond Ach gut maar shania nu wel minder bang van buurman gelukkig!

Berdien Jessy weer in racestand Bloos!

Roxtemp genoten in A'dam Cool

Noortjeput: uhhh gokje misschien MC Brynmore ?? of was die niet NSvT ??

Zie dat jullie de stal heel anders interpreteren Bloos bedoel het zeker niet als drukke "fabriek" zoals in dat topic en ook zeker niet té veel paarden per krachtvoerbox Ach gut maar meer als "toevoeging" op 24/7 buiten + deels weidegang dus Knipoog

Bloos Ik vind dus vooral het krachtvoersysteem geweldig Nagelbijten / Gniffelen --> alleen zag ik dus ergens site een "bandsysteem" net als koeien ipv dus de chip zoals in topic Knipoog dat van chip zag ik dus ook pas later, band lijkt me handiger *LOL* of het moet op de chip kunnen die er toch al in zit...

Op vorige stal(len) stonden ze bv 24/7 buiten met inloopstal:
's nachts op zand met hooi en overdag was de wei open (anders werden ze VEEL te VET Bloos!)
1x per dag kregen ze krachtvoer bij, maar dus wel gewoon in de groep en dan houdt je helaas bijna altijd dat sommigen te dik worden/ blijven en anderen te dun, dus dan meestal dus nog apart moeten voeren wat soms erg bewerkelijk was Scheve mond --> die krachtvoerbox erbij zou het voor mij dan dus ideaal maken Haha!

en idd wat TK zegt (en ik ook al aangaf) met eigen inzicht verder ontworpen Haha! zowiezo dus stenen alleen rondom voergelegenheden en verder alles zand en dan dus gewoon de wei "eraanvast" idd gewoon 24/7 buiten en afhankelijk van hoeveelheid gras daarbij op de wei met dus mooi stuk overdekt/ inloopstal...

Zo had ik het in gedachten Dromen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:13

black: pff dat is schrikken zeg
sita: succes morgen met de dierenarts

Ik ben nu wel tevreden hoe Ziggy en Dundee hier thuis staan. Ze kunnen kiezen binnen of buiten. Toch staan ze liever buiten dan binnen, behalve rond etenstijd. Ze kunnen buiten ook uit de wind staan.

Vandaag nog met de lerares gesproken waarom ze ons afwezig heeft opgeschreven. Zegt ze: ik schrijf iedereen afwezig op die er niet is, afspraak of niet. Pff doos. Ik heb ook tegen haar gezegd waarom maken we dan in vredes naam afspraken, als jij je er niet eens aan houdt. Was ze niet zo blij mee volgens mij dat ik dat zij.
Zij geeft ons ook die les waarbij wij iets moeten organiseren in de maatschappelijke sfeer. Wij organiseren die dierenmanifestatie voor het goede doel (brooke hospital). Ze komt niet eens kijken die dag bij ons. Vind ik ook niet normaal, het valt onder haar vak, wij pakken het groots aan, en ze is nog te beroerd om te komen kijken. Vind ik ook niet kunnen. Maar daar krijgt ze nog wel meer van te horen, want ik ga gewoon naar de mentor en afdelingshoofd toe. Ze is nog niet klaar met mij,

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:26

grrr schreef:
Voor die hengstigheid Sita? Niet om vervelend te doen hoor, maar hoeveel staat ze op stal? Bij onze buren staat een paard die verhuist is omdat ze veel op stal stond, met licht veel aan, daardoor was haar cyclus constant in de war. Nu gaat het goed en is ze normaal hengstig.

Succes ermee!

Denk niet dat het daar per direct mee te maken heeft..
De lichten zijn over het algemeen uit als het donker is.. En ze staat overdag wel gewoon buiten. Plus dat ze ál van Juni 2007 hengstig is en toch de hele zomer en najaar buiten gestaan heeft.

Raar van die lerares zeg..

Oei Black, dat is schrikken!

Nou.. Ik had mijn paar uurtjes stal wel wat anders gepland dan dat het gelopen is eigenlijk.. Nagelbijten / Gniffelen
Ik kwam om kwart over 4 aan op stal en ging even bij de bak kijken want er was iemand aan het rijden, ineens horen we een oorverdovende knal.. Kijk ik achter me staat er 2 landbouwschuren bij de buren in de fik! Bloos! Ik gelijk 112 gebeld en om 5 over half 5 kwamen de brandweren pas aan.. Beetje laat.. Ondertussen waren we gaan kijken en echt die hele schuur stond in de hens, vlammen uit het dak.. Er waren mensen trekkers naar buiten aan het rijden en kijken wat er te redden viel.
En ineens kwamen er van alle kanten brandweren, Cadzand, Oostburg, Schoondijke.. En dan alle hulpwagens, polities, amulances.. Tussen al dat materieel door kwam ineens een stalgenootje met haar paard tevoorschijn, die was op buitenrit en was zich lam geschrokken natuurlijk. Paardje bleef braaf.. Lachen
Nou, daarna weer naar stal.. Even bij Natas in de keuken opgewarmd kwam er nog een brandweerwagen, ik gok Terneuzen, bij.. Wat een sensatie zo zeg! De paarden hadden weer wat te zien vanuit de paddocks!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:31

pff zo dat is schrikken zeg sita. Hebben ze nog wat kunnen redden? Er stonden geen paarden ofzo in de schuur?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:33

Nee, alleen maar trekkers en aardappels.. Ze hadden verder geen dieren ofzo..
Het is ook verder een heel raar verhaal.. Toen we daar kwamen zagen we de eigenaar nogal vreemd doen zeg maar. Niet in paniek ofzo, maar gewoon nonchalant en vreemd.. Over hoe en wat het is ontstaan. Maar ik denk dat de politie nog wel onderzoek gaat doen voordat ik me daar over ga uitwijden..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:35

Wat raar...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:36

Pff Sita dat was schrikken zeg Bloos! en beetje vaag verhaal ...

Haha! Janet ideaal situatie is ook bij mij aan huis Dromen kleinschalig fokkerijtje en misschien ook nog opfok Cool

Nu staat ze ook goed *LOL* maar voor mij (en Say volgens mij ook) had ze niet s nachts op stal gehoeven Bloos

Zo eten Vork en dan naar Say Dromen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:16

WOEI Go jij! Go jij! IK = BLIJ!
Je brengt supergoed nieuws Noortje Haha!

Nu MOET ik wel naar Roggel, want was ook al heel benieuwd naar Subliem en nu komt Armano er ook nog eens te staan Party!! Hyper!
Ik had al wel gehoord dat Armano te koop stond en daar was ik aan de ene kant erg blij mee, maar aan de andere kant .. hij kon natuurlijk ook naar verweggistan verhuizen Bloos!

edit: We gaan 11 mei naar de keuring met Chayenne in Bergen op Zoom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:31

Veel succes Janet met school!

snowdon schreef:
Nu MOET ik wel naar Roggel, want was ook al heel benieuwd naar Subliem en nu komt Armano er ook nog eens te staan Party!! Hyper!
Ik had al wel gehoord dat Armano te koop stond en daar was ik aan de ene kant erg blij mee, maar aan de andere kant .. hij kon natuurlijk ook naar verweggistan verhuizen Bloos!

Afbeelding

En dit is geen Verweggistan wou je zeggen? Nors opkijken

Maar idd, wel fijn dat ie gewoon in NL blijft Ja Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:33

NAAR NL komt bedoel je Tong uitsteken Stond in België haha.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:33

Leuk met Chayenne naar de keuring! Als ik kan, kom ik kijken en fotograferen! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:34

Een pot nat Schijnheilig België of NL Tong uitsteken Maar België was beter aan te rijden... Clown Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:35

Ja maarja liever Roggel dan Scandinavië, Frankrijk of Amerika Tong uitsteken

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:36

Oh Armano is toch die hengst die je voor Dewi wilde Maya?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:37

Toch effe opgezocht. Vorige adres was 170 km. Nieuwe adres is 205 km.

Schijnheilig Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:37

Dat is wel wat verder ja.. Ietsjes..

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:38

Voor een beetje hengst moet je wat over hebben toch Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:40

Maya gaat weer twijfelen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:42

Maya twijfelt al sinds de hengstenkeuring Clown Maya gaat daarom haar keuze op de hengstenshow maken Clown Het kan nog alle kanten op iig Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:43

Oohw.. Dan gaat het nog spannend worden! *LOL*

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:43

We zijn benieuwd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:44

Wacht maar Arjan, over 2-3 jaar word jij helemaal gek van Leon Tong uitsteken Dan praten we verder Clown Ik zie hem ook wel voor een enorme twijfelkont mbt hengstenkeuze aan Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:46

Ik heb trouwens ook nog een vraag..
Hij klinkt misschien stom.. Maar ik bedoel hem wel vrij serieus..

Morgen komt dan de DA voor Shania.. En als hij dekken aanraad wil ik wrs Shania dit voorjaar laten dekken.. (Moet nog wel overlegt worden met Hotze hoor enz.) Maar zou ik er dan ook een Tinker op kunnen zetten? Of zou dat niet gewaardeerd worden?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:49

Black & Sita geschrokken! Ach gut

Net lekker gereden Haha! Wat was ze weer lief Lovers

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:49

Ik zou haar eerder door een haflinger laten dekken eerlijk gezegd. Kruisingen zijn soms erg leuk, maar vind haflingers gewoon ook heel leuk. Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
Knipoog

Wij gaan zo even paarden voeren, en nog even Banbay afspuiten, hij wordt echt een stuk smaller, 't valt anderen ook gewoon op. Terwijl hij nu toch weer wat beter eet.